Niinistöläiset: määritelkää "paskasakki", kiitos!
Kommentit (6)
Aamulla bussissa (varakkaalla niinistöläisellä omakotialueella Helsingissä) nuori äiti n. 2-vuotiaan lapsensa ja oman äitinsä kanssa. Nuori äiti kailottaa täysillä kännykkäänsä jollekin kaverilleen ja tekee hyvin yksityiskohtaista selkoa siitä miten oli edellisenä iltana joutunut lähtemään kotoaan itähelsinkiläisestä lähiöstä yöpuvussa lapsi kainalossa äitinsä luokse (sinne varakkaalle niinistöläiselle omakotialueelle Helsingissä) humalassa riehuvaa miestään karkuun. Kun tämä aihe on (vihdoin) saatu puhuttua, aletaan puhua vaaleista ja nuori nainen kailottaa suureen ääneen että Niinistöä tietenkin, ei me mitään homoja äänestetä. Siinä on teille sitä ihteään.
Olen ollut jonkin verran puoleen toiminnassa mukana. Siellä kaikki ovat maistereita tai vastaavia.. Eli kai se on yleinen mielipide, että perusduunarit on tota porukkaa...
ja tosiasiahan on että jotkut puoluelinjaukset tuovat mukanaan pieniä lieveilmiöitä. "Paskasakkia" (ok, ruma sana) ovat ainakin duunarit, työttömät, sossut, mamut, sairaseläkeläiset ja tukityöllistetyt. Joissain tapauksissa myös AMK:sta valmistuneet ja siellä opiskelevat saattavat tulla määritellyksi tuohon kyseenalaiseen kategoriaan.
Olen ollut jonkin verran puoleen toiminnassa mukana. Siellä kaikki ovat maistereita tai vastaavia.. Eli kai se on yleinen mielipide, että perusduunarit on tota porukkaa...
ja tosiasiahan on että jotkut puoluelinjaukset tuovat mukanaan pieniä lieveilmiöitä. "Paskasakkia" (ok, ruma sana) ovat ainakin duunarit, työttömät, sossut, mamut, sairaseläkeläiset ja tukityöllistetyt. Joissain tapauksissa myös AMK:sta valmistuneet ja siellä opiskelevat saattavat tulla määritellyksi tuohon kyseenalaiseen kategoriaan.
Tässä näitä kokoomuslaisia arvoja. Todettakoon, että en kuulu kirjoittajan määrittelemään ryhmään vaan olen ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut ja normaalisti ansiotyössä käyvä.
Tulonsiirrot ovat täysin ok väliaikaisena juttuna - olen itsekin saanut 54 kuukautta opintotukea. Mutta sitten pitää alkaa elättää itsensä ja maksaa homma takaisin jossakin vaiheessa.
"Paskasakkia" (ok, ruma sana) ovat ainakin duunarit, työttömät, sossut, mamut, sairaseläkeläiset ja tukityöllistetyt. Joissain tapauksissa myös AMK:sta valmistuneet ja siellä opiskelevat saattavat tulla määritellyksi tuohon kyseenalaiseen kategoriaan.
Valtiotieteilijänä voit varmaan kertoa, kuinka moni suomalainen kuuluu paskasakkiin. Taitaa olla yli puolet väestöstä pitkälti? Muistathan sitten työpaikallaisikin kertoa työkavereille, ketkä kuuluvat paskasakkiin ja ketkä eivät.