Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suolaton ruoka laihduttaa!

Vierailija
31.01.2012 |

Olin pitkään ollut armoton suolaisen ruuan ystävä, mutta päätin terveyssyistä vähentää maustamista. Olen siis tammikuun ajan ollut lisäämättä suolaa:

- pastan/ riisin/ perunoiden keitinveteen

- voileipien päälle (ennen maustoin esim. tomaattiviipaleet suolalla)

- en ole syönyt sipsejä tm. suolattuja herkkuja

Lisäksi olen välttänyt eineksiä ja puolivalmisteita.

On uskomatonta, että vain kk:ssa painoni on tippunut 3kg, verenpaineeni laskenut ja lisäksi hikoilen kuin pieni sika (esim. saunassa ja jumpassa), mitä ennen harvoin tapahtui. Arvelen sen johtuvan siitä, että nesteet ovat alkaneet kiertää tehokkaammin.

Täytyy sanoa, että aluksi suolaton ruoka on mautonta kuin vauvanruoka, mutta tilanteeseen auttoi chili ja mustapippuri. Nyt suolattomuuteen alkaa jo tottua.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä käyttää paljon, niinkuin sinä ilmeisesti.

Myös se, että olet jättänyt sipsit ja einekset voivat aika varmasti pudottaa painoa.

Samoin se, että ruoka ei maistu enää niin hyvälle, joten silloin sitä tulee syötyä vähemmän.

Vierailija
2/4 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin aromivahvenne lihottaa. Ruokaa tulee syötyä enemmän, kun maistuu hyvälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi olla niin monelle vielä ihan outo asia?!

Ei ole kauan, kun samaa asiaa selitin isällen joka ihmetteli miksi hänen suolankäytöstä aina manitaan terkkarilla. Mutta vielä enemmän mietin sitä miksi sitä suolan käytön haitallisuutta ei oltu perusteltu, siis sitä että kun suolaa vähentää niin myös nestettä poistuu kehosta.

Vierailija
4/4 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2012 klo 14:50"]jos sitä käyttää paljon, niinkuin sinä ilmeisesti.

Myös se, että olet jättänyt sipsit ja einekset voivat aika varmasti pudottaa painoa.

Samoin se, että ruoka ei maistu enää niin hyvälle, joten silloin sitä tulee syötyä vähemmän.
[/quote] Vanha ketju, mutta pakko kommentoida tähän, kun itse en käytä lainkaan suolaa (joskus pakosti tulee esim viipaleesta juustoa tms) että kyllä ruoka ilman suolaa maistuu hyvälle, mutta ei suolalle. :) Kun on aikansa syönyt ilman suolaa, niin makuaisti ikään kuin herkistyy muille mauille, eikä sitä koe ollenkaan mauttomaksi. Se vika siinä vain on, että ravintolassa syöminen vaikeutuu, kun ruuan kokee olevan aivan läpisuolattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme