Olen aina kauhulla lukenut täällä juttuja miehistä, jotka
kohtelevat tyttöystäviään/vaimojaan huonosti ja ajatellut että kyllä mulla onkin ihana mies. Mutta mitä tekeekään omani:
Tuli eilen töistä ja oli aluks ihan normaali, ehkä vähän kärtynen. Sitten haukkuu mut ihan pataluhaks syyttä suotta. Sano kaikkea minkä tiesi loukkaavan mua. Ei puhuttu koko iltana enää mitään. Aamulla jatku, huusi mulle turhasta ja syytti mua asioista joille en voi mitään.
Olen tosi loukkaantunu ja ihan puulla päähän lyöty. Kokopäivästä ei oo tahtonu tulla mitään, kokoajan vaan itkettää. Olen aina yrittäny olla hyvä vaimo voi jopa sanoa että pitänyt miestä kuin kukkaa kämmenellä.
Nyt en siis tiedä mitä tehdä. Töitten jälkeen joko a) sama jatkuu b) mies on kuin mitään ei olisi tapahtunut c) pyytää kovasti anteeksi. Eli mikä olis nyt paras tapa toimia, näyttää että mua ei kohdella näin?! Haluaisin siis todella näpäyttää miestä. Kaikilla on joskus huonoja päiviä ja vituttaa mutta ei sais tuollalailla purkaa sitä kumppaniin. Niin, muutama vuosi ollaan oltu yhessä, ei lapsia.
Vastauksia kiitos!!
Kommentit (22)
jo pelkällä läsnäolollasi. Tai sitten miehesi tuntee syyllisyyttä tuosta ihastumisestaan. Menee varmaan ohi.
miehet on just tollasia eivät kerro mistä kyse ennen kuin se on heille itselleen täysin selvää eli sinuna sanoisin että odotan selitystä käytökselle ja siihen asti suhtaudut häneen lempeällä kärsivällisyydellä
mutta uskon että jos mies on niinkun mitään ei olis tapahtunu ja minä "mökötän" tai olen välinpitämätön, niin hän kääntää asian niin että "mikä sulla nyt on", että vika ois niinku mussa.
ap
Luonut siis hirviön ja tuossa on lopputulos?
Näin voi sanoa vain ihminen, jonka mielestä vastuu parisuhteen hoidosta ei jakaudu tasan vaan jää 100% naisen harteille. Ap, jätä tällaiset huomiotta.
Älä ole huomaavinaasikaan koko miestä. Älä katso, älä puhu, mene eri huoneeseen ja puuhaile omiasi ihan riippumatta siitä, mitä mies tekee tai sanoo. Ja koirallehan on ruokakuppi annettava, mutta miehelle älä kata, tee tai anna ruokaa. Tee ruokaa sen verran että sinä ja lapset saatte, pidä huoli että otatte ensin. Miehelle ei jää mitään tai jos jotain jää, ei paljoa ja senkin saa ottaa itse. Seksiä älä anna. Jos on mahdollista, muuta toiseen huoneeseen nukkumaan. Tätä kun jatkat pari viikkoa, niin johan alkaa asiat selvitä. Ole valmis siihen, että ero on yksi vaihtoehto.
ja se tässä tuntuukin niin pahalta ettei pyytänyt anteeksi vaikka huomasi että olen loukkaantunut. Täytyy sitten varmaan jatkaa niin kauan kun tarve vaatii.
ap
Ymmärrän kyllä, että parisuhteen eteen on tehtävä työtä, mutta tuo kukkaa kämmenellä-kuulostaa jo matelulta. Ehkä ymmärsin väärin.
Mikä hätä sinulla on, jos mies on yhtenä iltana pahantuulinen? Anna miehen olla rauhassa ja rauhoittua. Tee omiaisi ja lähde vaikka jumppaan tai lue hyvää kirjaa. Jos rakastat aidosti miestäsi unohdat tuollaiset kukkaa kämmenellä kun kaikki on hyvin ja kun mies käyttäytyy epäasiallisesti samantien haudot kostoa. Outoa. Anna miehelle aikaa selvitellä omia tunteitaan ja anna ymmärtää, että voit antaa anteeksi ilman sen suurempaa shouta. Anna ymmärtää, että juuri tätä hetkeä varten olet olemassa ja tukena. Ei hätää. Elämässä sattuu kaikenlaista.
mukaan pahimmat loukkaukset mitä vain voi keksiä, ei sellainen enää normaalia ja hyväksyttävää ole. Tarpeeksi kun pahoja solvauksia kuulee, ne jättävät väkisinkin jälkensä ja tunteet kuolevat väkisinkin. Tämä olisi meidän naistenkin syytä muistaa!
Ymmärrän kyllä, että parisuhteen eteen on tehtävä työtä, mutta tuo kukkaa kämmenellä-kuulostaa jo matelulta. Ehkä ymmärsin väärin.
Mikä hätä sinulla on, jos mies on yhtenä iltana pahantuulinen? Anna miehen olla rauhassa ja rauhoittua. Tee omiaisi ja lähde vaikka jumppaan tai lue hyvää kirjaa. Jos rakastat aidosti miestäsi unohdat tuollaiset kukkaa kämmenellä kun kaikki on hyvin ja kun mies käyttäytyy epäasiallisesti samantien haudot kostoa. Outoa. Anna miehelle aikaa selvitellä omia tunteitaan ja anna ymmärtää, että voit antaa anteeksi ilman sen suurempaa shouta. Anna ymmärtää, että juuri tätä hetkeä varten olet olemassa ja tukena. Ei hätää. Elämässä sattuu kaikenlaista.
sitä että yritän olla hyvä puoliso: rakastan ja kunnioitan, hoidan kotia, teen hyvää ruokaa ja sellaista. No yritän ehkä vähän miellyttää, mutta en kuitenkaan tarkota mitään peräaukon valkaisua :D
ap
Kyllä on tärkeää pitää itsestään huolta, mutta on tärkeää myös pystyä olemaan puolisonsa tukena silloin kun tällä on selvästikin karannut mopo käsistä. Vai oletteko sitä mieltä, että samantien kun puoliso tekee VIRHEEN otetaan uusi ja aina uusi, koska elämässä ei asa tapahtua VIRHEITÄ.
elikkä sama meno jatkui. Tulin kotiin, mies ei puhunut mitään ja vähän ajan päästä lähti sanomatta mitään (tietää että vihaan yli kaiken sitä että lähdetään sanomatta).
Sitten en voinut vastustaa kiusausta katsoa tuolta find my iPhonesta mihin mies meni. (hän ei tiedä että pystyn katsoa)
arvauksia?
ap
saanut potkut? Mutta ei halua kertoa? Saanut haukut töissä?
sillä, että rakastat ja hössötät ja miellytät ja et ole aikuinen ja viet kaiken tilan ja ilman, jota hengittää. Minä ainakin sanoisin tuossa vaiheessa, että "Sinua vaivaa jonkin. Joko kerrot ja sovimme asian tai sitten jatkat typerää linjaasi, mutta minun ja lasten päivää et pilaa ja voit lähteä vaikka kirjastoon."
Jos antaa itseään kohdeltavan huonosti, siitä harvoin seuraa muuta kuin lisää kyykytystä.
sitä että yritän olla hyvä puoliso: rakastan ja kunnioitan, hoidan kotia, teen hyvää ruokaa ja sellaista. No yritän ehkä vähän miellyttää, mutta en kuitenkaan tarkota mitään peräaukon valkaisua :D ap
Ei mikään ihme, että miehellä on paha olla. Toivottavasti meni jonnekin, jossa voi puhua ilman vaatimuksia.
tuli pyytämään anteeksi kun tuli kotiin ja pyysi syömään. Helpottunut olo, saa anteeksi mutta aion ottaa vielä jonkin aikaa etäisyyttä.
Palempi mieli, kiitos viesteistä ;)
ap
sillä, että rakastat ja hössötät ja miellytät ja et ole aikuinen ja viet kaiken tilan ja ilman, jota hengittää. Minä ainakin sanoisin tuossa vaiheessa, että "Sinua vaivaa jonkin. Joko kerrot ja sovimme asian tai sitten jatkat typerää linjaasi, mutta minun ja lasten päivää et pilaa ja voit lähteä vaikka kirjastoon." Jos antaa itseään kohdeltavan huonosti, siitä harvoin seuraa muuta kuin lisää kyykytystä. []
Siksi aionkin tästä lähtien keskittyä enemmän omiin harrastuksiin ja ystäviin.
ap
kysy mikä häntä vaivaa
sitten mieti rauhassa ja alatte selvittää itse asiaa
vastaus oli että ei mikään (tosi äkäisellä äänellä). En todellakaan halua tehdä alotetta asian selvittämisessä tänään.
t. ap
Luonut siis hirviön ja tuossa on lopputulos?
Älä ole huomaavinaasikaan koko miestä. Älä katso, älä puhu, mene eri huoneeseen ja puuhaile omiasi ihan riippumatta siitä, mitä mies tekee tai sanoo. Ja koirallehan on ruokakuppi annettava, mutta miehelle älä kata, tee tai anna ruokaa. Tee ruokaa sen verran että sinä ja lapset saatte, pidä huoli että otatte ensin. Miehelle ei jää mitään tai jos jotain jää, ei paljoa ja senkin saa ottaa itse. Seksiä älä anna. Jos on mahdollista, muuta toiseen huoneeseen nukkumaan.
Tätä kun jatkat pari viikkoa, niin johan alkaa asiat selvitä. Ole valmis siihen, että ero on yksi vaihtoehto.