käsi sydämelle
kuinka moni tunnustaa noudattavansa kirjaoppeja parisuhteessa ja
lasten kasvatuksessa?
itse olen hakenut vinkkejä seksi ongelmiin.
(halut hävis ilman selkeää syytä)
ja keskimmäisen lapsen puheen kehityksen viivästymän parantamiseen
auttavia vinkkejä. (käytännön harjoituksia)
mutta tiedän myös pareja joissa kaikki arjen asiat tapahtuvat oppaiden mukaan.
Kommentit (6)
mutta toteuttaminen on kyllä jäänyt, joitain pieniä vinkkejä on voitu ottaa käyttöön, mutta ei mitään merkittävää.
Osa noudattaa kirjaimellisesti ja nielee pureskelematta kaiken lukemansa, osa taas osaa soveltaa, yhdistää eri teorioita ja malleja sopivalla tavalla toisiinsa ja käytäntöön, kritisoida ja tehdäkin joissakin asioissa ihan päinvastoin kuin kirjoissa neuvotaan jos sen kokee hyväksi.
Oman koulutukseni ja työni kautta olen lukenut valtaisan määrän kirjallisuutta aiheesta (ja pyrin lukemaan lisää ja pysymään ajan tasalla koko ajan), enkä pidä sitä huonona asiana omien lasten kasvatuksen kannaltakaan. Riippuu miten lukemansa käsittelee.
Tottakai otan hyödyt irti siitä, jos kirja kertoo tietyn asian tuovan tietynlaisia ongelmia tai hyötyjä lapselle myöhemmässä elämässä ja toimin sitten järkevästi. Otan myöskin ihan käytännön vinkkejä lehdistä ja kirjoista tietyissä tilanteissa toimimiseksi, ja kokeiltuani kerran tai pari otan ne omaan repertuaariin tai hylkään toimimattomina. Mutta tämähän on AV:n oma-fiilis-paras-fiilis-olin-kuinka-sivistymätön-tahansa -mammoista ja kaikki-on-hyviä-äitejä-jos-viittii-olla -mammoista syntiä.
olen kahlannut myös seksioppaita, niistä on ollut apua/ vinkkejä.
lapset kyllä kasvatan sydämellä enkä kirjojen mukaan.
tiedän itsekin " uskovaisen" parin joka lähti viettämään
parisuhdeviikonloppua mukanaan kasa parisuhdeoppaita.
(ainut yhteinen vapaa viikonloppu 3 vuoteen)
menivät seurakunnan perheleirille.
säälin heitä, tavallaan. koska tiedän etenkin vaimon olevan todella pedantti ja ahdasmielinen, mies taas sellainen hiljainen, joo joo hissukka.
ulkopuolinen voisi heille kertoa heti mikä suhteessa mättää.
koko elämä vaimon ja hänen visioiden toimeenpanoa.
ei tarkoitus ollut arvostella tai kehua ketään.
puhdas gallup kuinka moni hakee apua arkeen.
on monta tapaa tehdä oikein
t ap
En tee kirjanoppien mukaan.