Miehen lasten tapaaminen ekaa kertaa?
Edessä olisi miesystäväni kahden tyttären tapaaminen. Olemme seurustelleet muutaman kuukauden, ja lapset ovat tienneet minusta melko alusta asti (ovat ihan iloisia että iskällä on uusi, olivat vihjailleetkin toivovansa äiskäpuolta pian), ei vain olla nähty vielä. Lapset ovat isänsä luona joka toinen viikonloppu.
Jännittää ihan pirusti :) Itselläni ei ole lapsia joten auttakaa, mitä teen ensitapaamisella? Mistä asioista jutella, esimerkkejä? Tytöt ovat iältään 10 ja 15.
Kommentit (26)
Hoppua? Minkälaisen ajan jälkeen tapaaminen olisi parempi?
Montakohan ziljoonaa vastaavaa äiskäpuolta siellä on ravannut jo?
Montakohan ziljoonaa vastaavaa äiskäpuolta siellä on ravannut jo?
Ei vielä yhtäkään..
Ei hyvä sekään, että lapset luulee että äiskäpuoliehdokas karttelee?
mutta jos kerran iloitsevat äitipuolesta niin mitä sitten jännität?
seurustelin vuoden, ennenkuin lapseni tapasivat miehen. Vaikkakin he tiesivät miehen ennestään, koska olemme tunteneet miehen kanssa vuosikymmenet. En edes puhunut lapsille seurustelevani aiemmin, mutta kyllä he varmaan puheluista jotain arvasivat.
Tuo vuosikin oli minusta lyhyt aika, jotenkin tuntui, että lapset ajattelivat, etten välitä heidän ja heidän isänsä tunteista.
Uudella miehelläkin oli lapsia, vanhemmat pojat eivät halunneet nähdä minua (hekin siis tiesivät minut ennestään), nuorin tyttö suhtautui hyvin. Anna asioiden mennä omalla painollaan, älä kysele äläkätyrkytä itseäsi. Juttele yleisesti miehelle ja lapsille ihan niitä näitä ja anna lasten katsella sinua rauhassa ja tehdä ensivaikutelma. Älä pelkää, mutta älä myöskään ole turhan reteä.
mutta jos kerran iloitsevat äitipuolesta niin mitä sitten jännität?
Haluan niin kovasti että kaikki sujuu hyvin :) Miehen exän olen tavannut ohimennen ja oli ihan ok tilanne (tultiin hyvin juttuun ja ei todellakaan ole mitään exä ja uusi nainen-asetelmaa, exälläkin uusi mies), mutta lasten tapaaminen on jo ihan eri juttu, vaikka kaikki vakuuttelee että kaikki sujuu hyvin. Jännittäjäluonne...
Ja tuosta hopusta, niin kun se oikea kohdalle sattuu niin mitäpä sitä jäädä ihmettelemään, ihan vakavissaan ollaan yhdessä. Lapset miehelle tärkein asia elämässä, joten ihan luonnollista tavata lapset tässä lähiaikoina, lapsetkin kyselleet milloin nähdään ja miehen (ja tämän exän!) mielestä on hyvä juttu että tapaan lapset pian. Mutta mitäpä tosiaan tiedän itse näistä jutuista kun itselläni ei lapsia ole, sen vuoksi eniten jännittääkin varmaan että osaanko käyttäytyä "äiskäpuolen" arvoisella tavalla... ;))
-ap
vaikka miehen lapset olivat silloin 2v ja 3v :D
Jos mies sanoo noin, on kyseessä pelkkä toiveajattelu! Mies siis toivoo, että olisivat innoissaan, mutta ei tajua, että esim. se 15v katsoo tarkasti, missä kohtaa hän hyötyisi suhteestanne ja sinusta.
"äiskäpuoli" termin käyttö. Olet lasten isän uusi tyttökaveri etkä mikään helvetin äiskäpuoli.
Tuo vuosikin oli minusta lyhyt aika, jotenkin tuntui, että lapset ajattelivat, etten välitä heidän ja heidän isänsä tunteista.
"äiskäpuoli" termin käyttö. Olet lasten isän uusi tyttökaveri etkä mikään helvetin äiskäpuoli.
eli äiti sitten vanha tyttökaveri?:D
Jos mies sanoo noin, on kyseessä pelkkä toiveajattelu! Mies siis toivoo, että olisivat innoissaan, mutta ei tajua, että esim. se 15v katsoo tarkasti, missä kohtaa hän hyötyisi suhteestanne ja sinusta.
Ja katkerat pelle exät voi mennä kitisemään johkin omaan ketjuunsa...
juttelet sellaisista asioista, mistä tytöt ovat kiinnostuneita. Luulenpa, että hekin keksivät puheenaiheita siinä samalla. Ole mahdollisimman rennosti ja luonnollisesti tyttöjen kanssa.
Tsemppiä!
älä turhaa jännitä. Minun miesystävä tapasi lapseni melkein heti ja kaikki ollut alusta asti ok. Minä tapasin miehen lapset reilun 3 kk:n päästä kun jo miehen exä oli ihmetellyt, enkö ole lapsia vielä nähnyt. Ja heidänkin kanssa kaikki sujunut hienosti ja viettävätkin viikonloput täällä meillä. Tosin minäkään en tule missään vaiheessa itseäni äitipuoleksi tituleeraamaan enkä miestä isäpuoleksi minun lapsille.
todella nopeaa. Enpä usko että kukaan lapsi iloisesti odottelee "äiskäpuolta. " Yleensä lapset toivoo et vanhemmat palais yhteen.
Tosin minäkään en tule missään vaiheessa itseäni äitipuoleksi tituleeraamaan enkä miestä isäpuoleksi minun lapsille.
Kiitosta vastauksista! Ja tuosta "äiskäpuolesta" sen verran että on ihan heitto nimike vaan, miehen lapsilla on jo äiti ja minusta ei äitiä ole heille tulossa enkä todellakaan ota kantaa asioihin jotka eivät minulle kuulu (vaan kuuluvat lasten vanhemmille). Joten pyydän anteeksi niiltä, joita tuo nimike ällötti eivätkä tajunneet heittomerkkejä ;)
-ap
todella nopeaa. Enpä usko että kukaan lapsi iloisesti odottelee "äiskäpuolta. " Yleensä lapset toivoo et vanhemmat palais yhteen.
ei kaikki lapset ole säälittäviä,äidin tunteita matkivia,kieroja pikku paskoja.Ja voi nyyh,maailma on niin karu kun ei kaikkee saa mitä toivoo.
Luulo ei ole tiedon väärti. Kyllä ne on ne rumat katkerat exät, jotka toivoo, ettei se entinen löytäisi ikinä uutta (parempaa) kumppania. Mutta sellainen usein löytyy. Ei se niille lapsille ole missään nimessä huono asia, jos vanhempi on onnellinen. Ja muutama kuukausi on ihan tarpeeksi pitkä aika siihen, että voi tavat isän/äidin uuden kumppanin.
vaikka miehen lapset olivat silloin 2v ja 3v :D
miksi mies on eronnut näin pienten lasten äidistä??
älä ole liian vetäytyvä, mutta älä ole myöskään liian tyrkky ja "kamu".
Ja kannattaa muistaa, että ekalla kerralla kannattaa pidättäytyä hellyydenosoituksista sen miehen kanssa, saattaa olla lapsille kova paikka.