Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinkiläinen! Muutaisitko Jakomäkeen?/Millainen alue nykyään?

Vierailija
30.01.2012 |

Meille tarjottiin asuntoa Jakomäestä, mutta mietityttää millainen alue on nykyään? Olen kuullut, että nykyään olisi jopa ihan hyvä alue, mutta miten on? Kokemuksia kellään?

Kiitos!

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakiksessa on koko helsingin pienimmät tulot/asukas. se jo kertoo millaisesta alueesta on kyse.

Vierailija
42/75 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin harkitsisin, sillä kulkuyhteydet on vähän hankalat. Kun on tottunut metroon (aina mahtuu vaunuilla kyytiin) niin pelkän bussin varassa olisi ikävä olla. Eikä ne palvelut ole siellä kauheen hyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ole mitään pahaa sanottavaa. Meillä on kaksi pientä lasta ja pihapiirissä paljon lapsiperheitä. Ja asutaan vähän etäämpänä ostarilta, että siitä en osaa mitään sanoa. Mutta ihan hyvin olen itse uskaltanut kulkea iltaisinkin.

Vähän kyllä olen ihmetellyt, kun tänne muutimme ja meitä peloteltiin hirveästi, että on niin paha alue. Mielestäni ei eroa mitenkään muista alueista missä olemme Helsingissä asuneet. Esim. Laajasalossa asuimme siinä ostarin lähellä ja siihen verrattuna tämä on rauhallinen alue!

Plussana vielä on lähellä olevat palvelut! Itse voin suositella. (No en itsekään välttämättä muuttaisi siihen ostarin viereen, en kyllä minkään muunkaan ostarin. Yksi riitti)

Vierailija
44/75 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kulkuyhteydetkin on mielestäni hyvät. Vaikka tämä on kilometrillisesti kaukana, niin nopeasti pääsee bussilla keskustaan, Tikkurilaan, Malmille jne.

Ja kaupungin asunnossa asutaan kyllä :)

Vierailija
45/75 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä takia kaupungin asunnot eivät kuitenkaan ole halvimmista päästä jakiksessa. joku aika sitte vertasin kaupungin vuokrahintoja, olin luullut että siellä olis halvat hinnat, mutta melkein kalleimmasta päästä!

jakiksessa on koko helsingin pienimmät tulot/asukas. se jo kertoo millaisesta alueesta on kyse.

Vierailija
46/75 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä takia kaupungin asunnot eivät kuitenkaan ole halvimmista päästä jakiksessa. joku aika sitte vertasin kaupungin vuokrahintoja, olin luullut että siellä olis halvat hinnat, mutta melkein kalleimmasta päästä!

Jakomäessä on tehty isot remontit niihin taloihin, kun ympäristöä on yritetty siistiä.

Vierailija
47/75 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohjosesta tänne Jakomäkeen. Kaupungin asuntoon. Ja mun mielestä tää on kyllä ihan hyvä paikka ollu. Ei kuulu edes autojen äänet niin ku olin luullut että kaupugissa kuuluu. Ja kaiken lisäksi tutut puhu että on spurgualue, mutta sillon oli pakko ottaa tää kämppä. Ei kyllä yhtää oo haitannu. Hyvin pääsee kulkeen bussilla joka paikkaan. Meillä on kolme lasta ja pihapiiristä löytyy leikkikaveria. Kouluikäsiä ei vielä oo, että koulusta en osaa sanoa valitettavasti. Mutta tähän asti ollaan oltu tyytyväisiä. Ei valittamista. Ja seutukin on kivan näköistä kun asunnot on remontoitu kivasti.

Vierailija
48/75 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härski Hartikainen pyysi taksikuskia ajaan Jakomäkeen ja se ajoi Barcelonaan. Oli kuulemma niin vaikea löytää etä meni hieman vikaan. Tottahan se on, Jakomäki on ihan ihme paikassa

Vierailija
49/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus:

"onneksi pääsin pois. Ja ne häiriöt mitä oli silloin oli 100% suomalaista syntyperää: rapun edessä humalassa tappelevat pariskunnat lastensa kanssa, kauppareitin varrelle sammuneet äijät (kerran niitä oli 3 puolen kilsan matkalla..), yölliset tulipalot kerran meidän ja muutaman kerran lähitaloissa, melubileet, lasten leikkipaikalla keskellä sunnuntaipäivää ryyppäävät ja sammuneet teinit, teinien joukkotappelut koulun pihalla, ammuskelut ja lapsia aseella parvekkeelta uhkaillut äijä, juopporemmit ostarilla, varastetut vaunut.. Lastensuojeluongelmia paljon, 2-3v:t yksin pihalla kun vanhemmat baarissa jne"

Puhut paskaa. Ei jakomäki mikään villi-länsi ole. Suurin osa noista jutuista on sinun itse fantasioimiasi kauhutarinoita.

Lainaus:

"Maahanmuuttajista en tosiaan kokenut mitään häiriötä ikinä, hyvä jos heitä siellä nyt enemmän niin alue saattaa olla siistiytynyt. Se on kyllä niin wt-paratiisi kuin voi olla. Asunto kannattaa ottaa etenkin jos et nyt asu kaupungin asunnossa, voit hakea vaihtoa saman yhtiön asuntoihin Fallkullaan tai muualle. Niin on moni muukin tehnyt. Vaalitulosten perusteella siellä on kyllä persuenemmistö."

Heti paljastat valehtelevasi kun niin ylistät maahanmuuttajia. Jakomäessä asuu vain somaleita, kurdeja sekä virolaisia ja venäläisiä. He aiheuttavat eniten ongelmia tällä alueella koska eivät osaa sopeutua eivätkä ymmärrä kieltä.

Olet joku suomalaistenvihaaja joka on saanut ansionsa mukaisesti turpaan suomalaiselta ja sitten täällä itket kuinka kaikki suomalaiset ovat ali-ihmisiä ja maahanmuuttajat niin täydellisiä että. Muuta pois suomesta jos kerta meitä niin vihaat. Somalia voisi olla sinulle paras mahdollinen kohde. Siellä kun on niin hyvin käyttäytyviä ja sivistyneitä ihmisiä!

Vierailija
50/75 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmee soppaa sinäkin jauhat?

Oletko elämäsi aikana poistunut jakomäestä?

Olen asunut monessa lähiössä ja voin sanoa, että jakomäki on pahin kaikista.

Jakomäen peruskorjaus on aloitettu aivan väärästä päästä. Ensimmäiseksi on remontoitu viimeisenä valmistuneet talot, ja Jakomäentie 6 A ja B jotka ovat vanhimmat, ovat edelleen korjaamatta, eikä korjata.

"Monikakku päältä kaunis" kuuluu sanonta, joka hyvin sopii jakomäkeen.

Peruskorjatut talot ovat päällepäin siedettävän näköisiä, mutta sisällä piilee totuus. Rappukäytävistä on purettu valopainikkeet pois ja valot toimivat hämäräkytkimen ohjaamina.

Tälläinen muutos tullut ilmeisesti halvemmaksi, kuin korjata nistien rikkomia kytkimiä.

Kun huoneistoon astuu sisään, huomaa, että kaikki on suoraan -60-luvulta. Peruskorjaus ei ole ylettynyt asuinhuoneistoihin asti.

Ja niistä juopoista, narkkareista, somaleista ja mustalaisista.

Näitähän jakiksessa riittää vaikka muille jakaa. Naapurit eivät kunnioita yörauhaa, vaan juhlivat aamuunasti. Huutavat ja mekastavat pitkin pihoja.

Joskus joku nisti saattaa vahingossa eksyä ovesi taakse ja kun avaat hän uhkaa tappaa sinut.

Mukava paikka sanon minä.

Vuokrista haluaisin sanoa, että ei ne enää niin halpoja ole. Jos haluat asua purkutuomion saaneessa homepessässä ja maksaa siitä yli 10€ neliö. Onko se sitten jotenkin halpaa?

Muualta Stadin asunnoilta saa samaan hintaan uudenpia asuntoja joissa laitteetkin toimivat.

Vierailija
51/75 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnalla asuit lapsena/nuorena.. itse kutosilla.

t. toinen 60-luvun lopulla syntynyt ja ihanan lapsuuden ja nuoruuden Jakomäessä elänyt.

Vierailija
52/75 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakomäessä on joka neljäs lapsi lastensuojelun toimenpiteiden kohteena

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/186795-jakomaessa-joka-neljas-lapsi-lastensuojelun-asiakas-%E2%80%93-getoista-ei-voi-puhua

Jakomäen asukkaista joka toinen on käynyt vain peruskoulun. Joka neljäs Jakomäkeläinen on vieraskielinen.

http://www.hs.fi/kotimaa/Ty%C3%B6tt%C3%B6mi%C3%A4+osassa+l%C3%A4hi%C3%B6ist%C3%A4+yli+kolmannes/a1370140859347?ref=hs-top4-3

Vierailija
53/75 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvämesta huomenna ollaa SIELLÄ612

Vierailija
54/75 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUNSINMUUTEN RÄKSÄN JA MUUTEN MUTSI JA KOSTI

Vierailija
55/75 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakomäki on hyvä paikka asua! Olemme asuneet täällä omistusasunnossa neljä vuotta, ja mitä enemmän alueeseen tutustuu, sitä enemmän löytää taas uusia hyviä puolia! Lapsiperheelle Jakomäki on tosi hyvä paikka asua, ulkoilumaastot, muskarit, leikkipuisto, uimahalli, perhekerho ym.

Vierailija
56/75 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2012 klo 08:34"]

Se on aivan hirveä paikka. ostari on täynnä juoppoja ja rupusakkia, narkkareita. Jos kävelet muualla jakiksessa niin vastaan tulee lähes aina alkoholisoituneita ihmisiä. Talojen ulkoasu siistiytynyt viime vuosian mutta se kun ei asiakasmateriaalia muuta. Olisi todellakin viimeisiä paikkoja Helsingissä mihin muuttaisin. Jos haluat tutustua jakomäkeen mene vaikka rauhallisena lauantai-aamuna tutustumaan. käy s-marketissa ostoksilla ja piipahda kirjastoon lainaamaan kirja. Se riitänee näkemään menon, kirjasto on mamujen ja selkeästi alkkisten lasten valtaama, siellä riehutaan, kiroillaan jne.

[/quote]

Joo et olis asiaa voinut paremmin ilmaista ;/ täällä jakomäessä tosiaan kun kävelee ni törmää lähes aina alkoholisteihin/narkkareihin.. itel pikkuhiljaa suunnitelmissa muutto muualle t: jakomäessä 21v asunut valitettavasti.

Vierailija
57/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kolme vuotta Jakomäessä. Olen tuntenut oloni kotoisaksi, koskaan ei ole tarvinnut pelätä. Huono-osaisuuden keskittyminen toki näkyy ja tuntuu, mutta toisaalta omat ongelmansa on vauraillakin alueilla. Täällä pikkuasioista ei nipoteta. Ymmärtäväisiä ja elämäänähneitä ihmisiä löytyy. Metsään pääsee kävellen viidessä minuutissa, Kivikon lenkkimaastot ovat loistavat. Kallioilta on kaupungin parhaat näköalat.

Naapureista kannattaa ottaa selvää etukäteen, jos mahdollista. Itselläni on ollut tosi hyvät naapurit, ja se on ollut suuri tekijä viihtyvyydessä.

Vierailija
58/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 18:28"]

Vai oikein Tarjottiin.Kai yhteiskunta tarjoaa loputkin asiat teille hopealautasella?

[/quote]

Helsingissä kaupungin asuntoa haetaan ja kun sellainen sitten löytyy, kaupunki tarjoaa asuntoa. Ainakin ennen sai yhden kerran kieltäytyä ilman että menetti paikan jonossa, nykykäytännöstä ei ole tietoa.

Vierailija
59/75 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kohdasta ja talosta varmaankin. Meille tarjottiin asuntoa siellä, pelkkä pihalla kiertely riitti vastaukseksi. Viereisissä taloissa olis alkanut peruskorjaus vai oliko peräti purku, tarjottu asunto alkuperäisessä kunnossa eli vanha.. Jos saa rempatun tms ei ihan ostarin kyljessä niin vois olla ok. Ei nämä ihan niin yksioikoisia päätöksiä aina ole.

Vierailija
60/75 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kirjoittaa mielipiteeni Jakomäestä, sillä on varmasti vaikea suhtautua objektiivisesti alueeseen, josta ei ole omakohtaista kokemusta ja josta liikkuvat huhut ovat paisuneet kuin pullataikina vuosien saatossa...

Olin asuntoa vailla kesällä 2013, kunnes sain kaupunginasunnon Jakomäestä. Myönnän, että ennakkoluuloni  aluetta ja sen asukkaita kohtaan olivat melkoiset...nyt puolitoista vuotta alueella asuneena ja alueen palveluja viikottain käyttävänä voin kuitenkin suositella aluetta lämpimästi. Alue on siisti, palvelut ovat hyvät; kaksi suurehkoa ruokakauppaa, kirjasto, uimahalli, koulu, kirkko,julkiset kulkuyhteydet keskustaaan, Malmille ja Tikkurilaan ja hyvät ulkoilumaastot. Lisäksi sijainti on hyvä; Lahdentie, kehä I ja III kaikki ihan hollilla.

Jakomäki on lähiö, siinä missä muutkin saman kaltaiset. Mutta Lassilassa ja Malmilla asuneena voin hyvin suositella Jakomäkeä, siinä missä kahta muutakuin edellämainittua.

Kaupunginasunnoissa on sekalaista seurakuntaa, sehän tiedetään..omalla kohdallani on käynyt tuuri...mutta tämä ei ole kiinni asuinalueesta, vaan tuurista naapureiden suhteen.

Ja kommenttina tuohon edelliseen viestiin, niin luulempa että enemmään juoppoja ja narkkareita löytyy tuolta kaupunginosista, jotka ovat junaradan trai metron varrella kuin Jakomäestä..