Vihkiminen klo 16.45, onko liian myöhään?
Saimme haluamme kirkon, mutta vihkiminen olisi vasta klo 16.45. Onko tämä juhlien kannalta liian myöhään?
Juhlapaikka tosin on lähellä, sinne on näkö- ja kävelyetäisyys kirkolta. Eli tähän siirtymiseen ei kulu kauaa aikaa.
Klo 17.30 kaikki jo varmaan istuvat paikoillaan ja hääpari voi saapua paikalle... Sitten onnittelumaljat, yksi puhe ja ruokailu voisi kai alkaa klo 18.
Olisin niin halunnut, että vihkiminen olisi klo 15... Olisi ollut enemmän aikaa juhlia. Pitäisikö vaihtaa kirkkoa tai juhlapäivää?
Kommentit (27)
Olisi kiva, jos siellä ehtisi sitten viettää iltaa kunnolla. Ettei tulisi sellainen olo, että juhlat loppui kesken, kun oli liian vähän aikaa...
Minä kyllä sanoisin, että yleensä häissä on se ongelma, että ne ovat liian pitkät. Olen aika moniin häihin elämäni aikana osallistunut ja parhaat ovat olleet juuri tuollaiset iltapainotteiset juhlat. Toisissa vihkiminen oli klo 17 ja toisissa muistaakseni 17.30. Silti ehdittiin hyvin syödä pitkän kaavan mukaan, seurustella, tanssia ja toisissa juhlissa oli pari ohjelmanumeroa. Parasta noissa juhlissa oli juuri se, että niistä oli karsittu se pitkästyttävä odottelu.
vaihtais kirkkoa tai päivää sen takia.
Viime kesänä otiin häissä joissa vihittiin klo 16. Se oli tosi hyvä aika, koska tultiin pitkästä matkasta. Eli ajettiin hotellille ja vaihdettiin siellä vasta juhlavaatteet ja stten mentiin kirkkoon.
Jos vhkiminen olisi ollut vaikka klo 14, niin eipä olis hotelliin edes saanut kirjautua sisään.
Ja jos ajattelen, että lasten kanssa tulisin tedän hähn, niin ei aika olis ongelma, koska lapsille olisi lounas syötetty, pienet olisivat nukkuneet päiväunet ja jotain tukevamapaa välipalaa, niin jaksaisivat klo 18 ruokailua odottaa.
Ja pelkät aikuisvieraat tietenkin selviävät, joten ihan hyvin voi sihen aikaan olla vihkiminen.
meillä vihkiminen kello 18 lauantaina illan hämärtyessä. tervapadat paloivat ja lauantain kello 18 kellonsoitto ennen vihkimistä.
En vaihtais. Paikka siis paikallinen tuomiokirkko.
Kompaktit pienet häät.
Oli oikein hyvä aika, sillä halusimme nimenomaan iltajuhlan. Hyvin ehdittiin juhlia eikä vieraille tullut sellaista pitkästymistä mitä monesti tulee jos vihkiminen on kamalan aikaisin.
Syömään päästiin ehkä 18.30. Hyvin ehdittiin juhlia kun yhdeltä yöllä piti tyhjentää juhlapaikka.
Älkää kasatko liikaa ohjelmaa iltaan. Jos teillä on perussetti eli alkuruoka, pääruoka, hääkakku leikkaamisineen, häätanssi ja jokunen puhe, ette tarvitse muuta ohjelmaa. Tai jos välttämättä haluatte, tuohon voi ottaa jonkun yhden jutun lisäksi.
Mukavia häitä!
Meillä on tosi monella ystävällä ja serkulla pieniä lapsia. Kaksi ihan parin kuukauden ikäistä vauvanpalleroakin osallistuu juhliin.
Lisäksi on taaperoita ja leikki-ikäisiä.
Mahtaako puolet vieraista sitten kadota juhlista kesken kaiken, kun pitää mennä muksuja nukuttamaan?
Yhteen huoneeseen tehdään kyllä leikkitilaa, laitetaan varmaan jotain filmiä pyörimään ja piirustusvälineitä tms.
Yksi tuttu tulisi esittämään itämaista tanssia. No, siihen ei nyt varmaan 10 minuuttia enempää aikaa.
Puheita tulee varmaan muutama. Morsiamen isä, kaasot, bestman, pappi puhuu ainakin. Mutta ei tietty mitään kilometripuheita.... Paitsi ehkä tolta tutulta papilta, mutta hänkään ei ole mikään tylsä puhuja.
Sitten olisi esittely juhlapaikan historiasta. Pieni kuvakooste ja selostus. Lisäksi vastaavanlainen juttu morsiamen ja sulhasen vanhoista kuvista.
Sulhanen haluaa ehdottomasti ilotulituksen.
Lisäksi vielä yksi ohjelmanumero. Musiikkiesitys tai jotain. Ja pari yhteislaulua!
Ja tanssimusiikkia. Meillä on tanssivainen suku.
Sitten olisi esittely juhlapaikan historiasta. Pieni kuvakooste ja selostus. Lisäksi vastaavanlainen juttu morsiamen ja sulhasen vanhoista kuvista.
nämä ei kiinnosta ketään, ellei siinä historiassa ja niissä vanhoissa kuvissa ole jotain todella, siis todella erityistä.
Ja ne yhteislaulutkin kannattaa ehkä miettiä vielä kertaalleen. Saahan ihmiset vetäistä kirkossa jonkin virren.
Miten myöhään iltaan teillä se juhlapaikka on? Jos myöhään, niin sittenhän tämä kaikki mahtuu hyvin. Jos ei kovin myöhään, ajatelkaa vieraidenkin viihtymistä ja jättäkää tilaa vapaalle seurustelulle. Kukaan tule häihin katsomaan mitään esitelmiä.
Kuinka pitkät häät haluatte? Ehdittekö illan aikana tehdä ne asiat mitä haluatte? Jos ehditte niin varmastikaan ei ole liian myöhäinen vihkiminen. Liian pitkää hääjuhlaa ei kannata järjestää, vieraat pitkästyvät. Meidän häät alkoivat klo 17 ja kestivät klo 23 asti. Monelta vieraalta saimme kiitosta siitä että aika meni jouhevasti eikä kukaan joutunut turhia haukottelemaan illan aikana. Siinä ajassa ehdittiin mainiosti syödä lämmin ruoka, juoda kakkukahvit, järjestää ohjelmaa ja seurustella vapaasti. Tanssia ei ollut. Jos pitäisi uudelleen järjestää häät, tekisin samalla kaavalla.
Jos haluatte ne lapsuuskuvat ja historiikit välttämättä esille, voittehan koostaa niistä kivat kansiot ja laittaa ne esille vaikka vieraskirjan viereen. Halukkaat voivat niitä sitten selailla.
8
Monen lapsen kannalta aika on jees, kun nukkuvat päikkäreitä iltapäivällä eli ei sekoittaisi sitä rytmiä.
Meillä suku ja monet mun ystävätkin laulaa mielellään. Minä myös. Ainakin Varsinaissuomalaisten ja Karjalaisten laulut lauletaan sekä Sä kasvoit neito kaunoinen. Ehkä joku neljäs vielä. Yhteislaulut on meidän suvun juhlissa must.
Meillä myös ihmiset rakastaa noita omasta perheestä tehtyjä valokuva/diashow-juttuja. Ei pitkää tietenkään, muutama humoristinen kuva ja kommentti. Ne on aina olleet monen mielestä juhlien parasta antia.
Juhlapaikka on erityinen ja historiallinen. Silti sen historia ei ole monellekaan kovin tuttu. Ajateltiin ensin ottaa opas tekemään alueelle pieni kiertokävely, mutta siitä tulisi sitten liian pitkä. Ja meillä suku ja ainakin minun ystäväni on kiinnostuneita tällaisista pienistä historiatietoiskuista.
Polttarikuvat laitetaan kansioihin kiertämään.
Pieni kuvakooste ja selostus. Lisäksi vastaavanlainen juttu morsiamen ja sulhasen vanhoista kuvista
ihan oikeasti jättää väliin. En oikein usko, että muita kuin ihan lähiomaisia kiinnostaisi. Ei millään pahalla.
Meillä suku ja monet mun ystävätkin laulaa mielellään. Minä myös. Ainakin Varsinaissuomalaisten ja Karjalaisten laulut lauletaan sekä Sä kasvoit neito kaunoinen. Ehkä joku neljäs vielä. Yhteislaulut on meidän suvun juhlissa must. Meillä myös ihmiset rakastaa noita omasta perheestä tehtyjä valokuva/diashow-juttuja. Ei pitkää tietenkään, muutama humoristinen kuva ja kommentti. Ne on aina olleet monen mielestä juhlien parasta antia. Juhlapaikka on erityinen ja historiallinen. Silti sen historia ei ole monellekaan kovin tuttu. Ajateltiin ensin ottaa opas tekemään alueelle pieni kiertokävely, mutta siitä tulisi sitten
liian pitkä. Ja meillä suku ja ainakin minun ystäväni on kiinnostuneita tällaisista pienistä historiatietoiskuista. Polttarikuvat laitetaan kansioihin kiertämään.
kuin nämä yhteislaulu-jutut, jotka on sitten aina olevinaan must. En oikein usko, että kaikki teidän vieraat siitä tykkää. Se on ihan kiva, että sun sukus on kiinnostunut, mutta entäs sitten sen toisen osapuolen suku + ystävät?
Pieni kuvakooste ja selostus. Lisäksi vastaavanlainen juttu morsiamen ja sulhasen vanhoista kuvista
ihan oikeasti jättää väliin. En oikein usko, että muita kuin ihan lähiomaisia kiinnostaisi. Ei millään pahalla.
Just olin valmistujaisjuhlassa, jossa paikalla paljon muitakin kuin lähiomaisia. Kaikista oli hauska nähdä juhlittavan lapsuuskuvia ja kuulla vähän elämäntaustaa!
Ja esim. sukulaisista on kiva nähdä, millainen se nyt sukuun naitu uusi tyyppi on ollut lapsena, millaisissa ympäristöissä elänyt, jne.
Ja vaikkapa serkuista on kiva bongata vanhoista kuvista itsejään lapsina ja nuorina ja omia vanhempiaan!
Minusta tämä on ehdoton ohjelmanumero. Aina tykkään kovin, jos juhlissa on näitä.
Meillä suku ja monet mun ystävätkin laulaa mielellään. Minä myös. Ainakin Varsinaissuomalaisten ja Karjalaisten laulut lauletaan sekä Sä kasvoit neito kaunoinen. Ehkä joku neljäs vielä. Yhteislaulut on meidän suvun juhlissa must. Meillä myös ihmiset rakastaa noita omasta perheestä tehtyjä valokuva/diashow-juttuja. Ei pitkää tietenkään, muutama humoristinen kuva ja kommentti. Ne on aina olleet monen mielestä juhlien parasta antia. Juhlapaikka on erityinen ja historiallinen. Silti sen historia ei ole monellekaan kovin tuttu. Ajateltiin ensin ottaa opas tekemään alueelle pieni kiertokävely, mutta siitä tulisi sitten liian pitkä. Ja meillä suku ja ainakin minun ystäväni on kiinnostuneita tällaisista pienistä historiatietoiskuista. Polttarikuvat laitetaan kansioihin kiertämään.
kuin nämä yhteislaulu-jutut, jotka on sitten aina olevinaan must. En oikein usko, että kaikki teidän vieraat siitä tykkää. Se on ihan kiva, että sun sukus on kiinnostunut, mutta entäs sitten sen toisen osapuolen suku + ystävät?
joka jäi pois ed. viestistä.
Just olin valmistujaisjuhlassa, jossa paikalla paljon muitakin kuin lähiomaisia. Kaikista oli hauska nähdä juhlittavan lapsuuskuvia ja kuulla vähän elämäntaustaa! Ja esim. sukulaisista on kiva nähdä, millainen se nyt sukuun naitu uusi tyyppi on ollut lapsena, millaisissa ympäristöissä elänyt, jne. Ja vaikkapa serkuista on kiva bongata vanhoista kuvista itsejään lapsina ja nuorina ja omia vanhempiaan! Minusta tämä on ehdoton ohjelmanumero. Aina tykkään kovin, jos juhlissa on näitä.
ei muuta kuin roppakaupalla onnea tulevalle rouvalle :))
Meillä suku ja monet mun ystävätkin laulaa mielellään. Minä myös. Ainakin Varsinaissuomalaisten ja Karjalaisten laulut lauletaan sekä Sä kasvoit neito kaunoinen. Ehkä joku neljäs vielä. Yhteislaulut on meidän suvun juhlissa must. Meillä myös ihmiset rakastaa noita omasta perheestä tehtyjä valokuva/diashow-juttuja. Ei pitkää tietenkään, muutama humoristinen kuva ja kommentti. Ne on aina olleet monen mielestä juhlien parasta antia. Juhlapaikka on erityinen ja historiallinen. Silti sen historia ei ole monellekaan kovin tuttu. Ajateltiin ensin ottaa opas tekemään alueelle pieni kiertokävely, mutta siitä tulisi sitten
liian pitkä. Ja meillä suku ja ainakin minun ystäväni on kiinnostuneita tällaisista pienistä historiatietoiskuista. Polttarikuvat laitetaan kansioihin kiertämään.kuin nämä yhteislaulu-jutut, jotka on sitten aina olevinaan must. En oikein usko, että kaikki teidän vieraat siitä tykkää. Se on ihan kiva, että sun sukus on kiinnostunut, mutta entäs sitten sen toisen osapuolen suku + ystävät?
Mun sukua ja ystäviä tulee juhliin jotain 100 henkeä. Ja miehen sukua ja ystäviä n. 30.
Tiedän, että miehen suvusta vaan isoäiti tykkää yhteislaulusta. Ja miehen kaverit ei varmaan paljoa lauleskele. Mutta meillä sekä isän että äidin puolelta ollaan karjalaisia ja laulu raikaa. Jos on vaikka neljä yhteislaulua, taatusti tulee huutoa, että eikö me enempää lauletakaan.
Ja ei ole mun syy, että miehellä on niin pieni suku ja vähän kavereita. Miehen siskon lisäksi äidin suvusta elossa enää veljen vaimo ja tämän tytär. Isän suvusta isoäiti, yksi täti perheineen ja isoäidin sisko miehineen.
Mun vanhemmilla molemmilla 5 sisarusta. Serkkuja mulla lähes 30 - ja ollaan yhteyksissä myös. Lisäksi isän ja äidi sedät, tädit ja enot. Varsinkin isän tädit ja enot on ilopillereitä, kaikki 65-90-vuotiaita ja vetävät tanssilattialla valomerkkiin asti. Yksikin rullaa innoissaan pyörätuolilla siellä mukana. :)
Jos teillä on jurot sukulaiset, niin meillä ei ole. :D
Just olin valmistujaisjuhlassa, jossa paikalla paljon muitakin kuin lähiomaisia. Kaikista oli hauska nähdä juhlittavan lapsuuskuvia ja kuulla vähän elämäntaustaa! Ja esim. sukulaisista on kiva nähdä, millainen se nyt sukuun naitu uusi tyyppi on ollut lapsena, millaisissa ympäristöissä elänyt, jne. Ja vaikkapa serkuista on kiva bongata vanhoista kuvista itsejään lapsina ja nuorina ja omia vanhempiaan! Minusta tämä on ehdoton ohjelmanumero. Aina tykkään kovin, jos juhlissa on näitä.
Meikä väittää toista. Jos niitä pitää väkisin esittää niin miksei kuvia vois laittaa johonkin kansioon, josta sitten halukkaat sais itse käydä niitä katsomassa? Mua ei todellakaan häissä kiinnostais kauheesti kattoo jonkun tuntemattoman ihmisen lapsuuskuvia jne.
Olisi kiva, jos siellä ehtisi sitten viettää iltaa kunnolla. Ettei tulisi sellainen olo, että juhlat loppui kesken, kun oli liian vähän aikaa...