No arvon ladyt, mites tipaton on sujunut?
Kommentit (60)
tosin olen raskaana, mutta olis voinut mennä huomaamatta tipattomana muutenkin. Mitään tipatonta en kuitenkaan koskaan ole varsinaisesti viettänyt. Tammikuussa on kuitenkin useita läheisten syntymäpäiviä, joita monesti juhlistetaan ravintolassa, eikä siinä sitten jätetä sitä yhtä viinilasillista väliin. Jos vuoden kokonaiskulutus on alle 2 pulloa viiniä ja alle 10 olutta, niin en ole katsonut tipatonta koskaan tarpeelliseksi.
Tässä kuussa on ollut yhden illanistujaiset, hyvinkin kosteat. Viikonloppuisin olen sen viinipullon juonut niinkuin ennenkin.
Vaikka kyllä on tehnyt mieli ottaa ravintolassa lasi viiniä pihvin kanssa...
Huomasin juovani pullollisen JOKA viikonloppu, ja pari saunasiideriä viikolla...
Tässä kuussa on ollut yhden illanistujaiset, hyvinkin kosteat. Viikonloppuisin olen sen viinipullon juonut niinkuin ennenkin.
Ymmärtääköhän nro 4 edes olevansa alkoholisti? Juominen on helppo itselleen selittää kauniin sanoin olevan hallinnassa, vaikkei se oikeasti olisikaan.
Olen onnekseni itse raitistunut 10 vuotta sitten ja vasta jälkeenpäin on huomannut, miten vahva veto alkoholilla on, niillä "vain viikonloppu -juomilla"
Marraskuussa kaksi tuoppia, joulukuussa yksi. Viime perjantaina viisi. En tunne tarvetta hillitä alkoholinkäyttöäni.
että oikeesti sen viikonlopun voi ilman sitä viinipulloakin elää.
Siis onhan nää jotain provoja, onhan?!
Jos aikuiselle ihmisella viinipullo, toisin sanoen 3-4 lasia viiniä viikossa on liikaa niin jo on aikoihin eletty! Pullon juon kahtena iltana eli siitä tule n. 2 lasia illassa. Rappiota kohden tässä ollaan tosiaan menossa....
Ja vielä epäillään että olenkohan tulossa alkoholistiksi?! En tiedä itkeäkkö vai nauraa... hoh-hoijaa!!!
minusta pullo viiniä viikossa kuulostaa paljolta.
Mulla menee kaksi pulloa vuodessa, jouluna ja juhannuksena.
Tottakai viikonlopun voi olla ilman viiniä. Voin olla päivän ilman ruokaa, voin olla syömättä munkkia kahvikutsuilla ja voin olla nauttimatta herkuita viikonloppuisin. Pointti onkin se etten halua :)
Elämässä pitää olla nautintoja, kyllä niitä ilman voi olla jos haluaa, olen ollut pitkiä aikoja juomatta, raskauksissa ja imetyksissä, eikä kuulkaa ole tehnyt tiukkaakaan.
Jotenkin loukkaavaa että jopa tuollainen määrä on jollekkin iso peikko. Ja minä olen sentään itse alkoholistiperheetä, voi voi.
Jos aikuiselle ihmisella viinipullo, toisin sanoen 3-4 lasia viiniä viikossa on liikaa niin jo on aikoihin eletty! Pullon juon kahtena iltana eli siitä tule n. 2 lasia illassa. Rappiota kohden tässä ollaan tosiaan menossa....
Ja vielä epäillään että olenkohan tulossa alkoholistiksi?! En tiedä itkeäkkö vai nauraa... hoh-hoijaa!!!
muka tiennyt että määrällä ei ole pelkästään väliä vaan silläkin että kuinka usein juo? Jos sun on pakko juoda alkoholia joka ikinen viikonloppu niin kyllä sulla vaan on alkoholiongelma!
Että hoh-hoijaa vaan sulle :)
juhlapyhinä? Mitä lapsetkin sanoo kun olet vuodesta ne tärkeimmä ja parhaimmat lastenjuhlat kännissä?! Sun sädekehäs ei kiillä tänne asti, jos 2 kertaa vuodessa juot ja silloinkin juhlina joina on tarkoitus olla lapsten kanssa, hyi häpeä!!
4 joka juo viikonloppuna viinipullon mutta ei ota tippaakaan jouluna ja juhannuksena. Eikä muinakaan juhlina.
Ja ei todellakaan ole ongelma. Luuletko että minä silmät kiiluen odotan koko viikon että päääsen juomaan ne vajaat 2 lasia viiniä illalla?
En todellakaan. Pitäkään te tipatonta joille se on tarpeen, itse hallitsen TÄYSIN alkoholinkulutustani.
Ja käykää vaikka katsomassa riskirajat alkoholin kulutuksessa, tuo viinipullo ei ole LÄHELLÄKÄÄN mitään rajoja!
juhlapyhinä? Mitä lapsetkin sanoo kun olet vuodesta ne tärkeimmä ja parhaimmat lastenjuhlat kännissä?! Sun sädekehäs ei kiillä tänne asti, jos 2 kertaa vuodessa juot ja silloinkin juhlina joina on tarkoitus olla lapsten kanssa, hyi häpeä!!
4 joka juo viikonloppuna viinipullon mutta ei ota tippaakaan jouluna ja juhannuksena. Eikä muinakaan juhlina.
Mitäs jos joulu tai juhannus on viikonloppuna? Pysyyko juopolla pullonkorkki kiinni muka?
-ohis
voi pienet ahdasmieliset ihmiset, turha tiedän kanssa on vääntää.
Kun ei ole ongelmaa niin ei ole vaikka sitä yritättekin mulle vääntää.
Olkaa te vaan tarvitsemallanne tipattomalla, mutta ei siihen ole mitään syytä.
ei ole tarvetta kun ei tule juotua muutenkaan. Erittäin harvoin saatan ottaa pienen olusen, nekin voi varmaan laskea yhden käden sormilla vuoden ajalle.
No et todellakaan ole alkoholisti. Ihan normaalista määristä puhutaan. Päin vastoin sinulla tuntuu olevan alkoholin kulutus hyvin hallussa!
ja parikertaa ollaan miehen kans lipsahdettu. No tietäähän sen et loppuun asti siinä aina mennään kun alkuun hommassa ollaan päästy. No ihanaahan se on pitkän selibaatin jälkeen, vaikka jälkeenpäin on ain a kaduttanu.