Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko päivähoitopaikkoja jaettavan naaman mukaan?

Vierailija
30.01.2012 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottava ajatus!

Vierailija
2/16 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä hakemuksia lobataan, ne viedään sinne henk. koht. ja niiden perään soitellaan.

Ja siinä prosessissa pärstäkerroin on tosi tärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meilläpäin jonon ohi pääsee ne jotka tulee parhaiten juttuun pk johtajan kanssa.

Vierailija
4/16 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivottavasti ei tarvi enempää perehtyäkään. Isommat oli todella ihanassa yksityisessä päiväkodissa ja sinne vaikuttaa pärstäkerroin, eli vanhojen vanhempien lapset menee jonossa edelle! :)

Eli meidän tulokas menee toisten ohi, toisaalta pitää silti ilmoittaa mahd. pian syntymän jälkeen ja sinne otetaan vasta 3-vuotiaat. Että melkein sen 3-v ehtii tääkin olla jonossa :)

Vierailija
5/16 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa aivan varmasti tota harrastetaan. Sinne ei lapselle paikkaa saa sillä hyvä veli-verkosto on niin tiukka. Monilla on ollu paperit sinne yli vuoden mutta paikkaa ei heru. Paitsi jos olet kissan kaiman siskon veljen serkku :)

Ja kyse on kunnallisesta ei yksityisestä.

Vierailija
6/16 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän alueella on kolme pph:ta, joista yksi todella pidetty ja haluttu. Suurin osa hoitopaikoista on kahdessa isossa päiväkodissa. Halusin lapseni (oli 1v.) tuolla hyvälle pph:lle ja kaikki sanoi, ettei onnistu. Menin henkilökohtaisesti tapaamaan pk:n johtajaa, joka jakaa paikat ja pyysin. Valitteli ensin, että "sinne on niin paljon tullut pyyntöjä näiltä pienimpien hakijoiden vanhemmilta" Jatkoin keskustelua vaan ja päivittelin, kuinka ikävään tilanteeseen on joutunut, kun pitää kaikki nämä asiat järjestää ja kukaan ei ole tyytyväinen. Lopuksi kerroin, että äitini oli vuosia päiväkodin johtaja toisessa kaupungissa ja hänkin aina manaili. Selvästi näki, kuinka sympatiat heräsi, kun äitikuvio kävi ilmi. Hah, paikka tippui. Saimme ainoan vapautuneen paikan siltä hoitajalta. Taatusti tasan ainoastaan sen ansiosta, että kävin tapaamassa, olin ystävällinen ja päälle puhuttiin mun äidin eli lapsen mummun urasta päiväkotimaailmassa. Sain kontaktin ja aina hymyilee ystävällisesti, kun tavataan...

Vierailija
7/16 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pärstäkertoimella tai nimellä ei ole mitään merkitystä. Taas pauhaa ne, jotka "tietävät" asioista. Hakemukset menevät suoraan jonoon ja paikat jaetaan siinä järjestyksessä kun hakemuksia on tullut.

Vierailija
8/16 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten kyse mummun hoidosta,

Työpaikan saannista.

Hoitopaikan saannista

jne

Vierailija
9/16 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tiedän, että lasteni nykyiseen päiväkotiin nimenomaan vaikuttaa se, miltä äiti ja lapsi ja perhe vaikuttaa.

Mekin ollaan toiselta alueelta kokonaan ja samaten toinen äiti, joka lapsensa sinne sai.

Sen sijaan äiti joka ei hakemuksensa perään soitellut, ei saanut lapsiaan sinne.

Vierailija
10/16 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä pienempi paikkakunta niin sitä varmemmin. Mitä suurempi paikkakunta niin todennäköisemmin ihmisiä käsitellään vain numeroina/papareina.

Vierailija
11/16 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan se lobbaamisen ja oman vaivannäön merkitys lisääntyy!

t. 11 Helsingistä, lapset kaupungin parhaassa päiväkodissa

Vierailija
12/16 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paikkoja on vähemmän kuin tulossa olevia pikkusisaruksia.

Vierailija
13/16 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ne pääsee aina, jotka tunnetaan päiväkodissa ja joilla on ollut vanhempia lapsia siellä.

Mulla on käynyt jopa niin, että päivkodissa jo olevaa lastani yritettiin siirtää toiseen päiväkotiin, koska talossa olevan lapsen talon ulkopuolelta tulevalle sisarukselle tarvittiin paikka samasta talosta. Nostin aikamoisen metelin asiasta ja menin päiväkodin johtajankin juttusille. Minulle ei koskaan myönnetty, että tämä oli syy, mutta kummasti lapseni sai pitää paikan, kun nostin metelin. Eli ei ne paikkojen jakoperusteet läpinäkyviä ole.

Vierailija
14/16 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kerännyt roskat ja leikannut puskat päiväkotimme pihasta jo vuosia. Ja kun tuli tilanne, että tarvitsin nopeasti hoitopaikan, menin koko jonon ohi (lapsen pph sairastui)

Vierailija
15/16 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodin johtajan esimiehen juttusille. Sen jälkeen siirto peruttiin, vaikka mitään ei myönnetty.

Vierailija
16/16 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yksityisissä päiväkodeissa voidaan itse valita asiakkaat. Meidän lapsen päiväkodissa ottavat pienten lasten (1-3 -vuotiaat) ryhmään vain kaksi alle kaksivuotiasta kerrallaan. Paikkoja on yhteensä 8. Kun hankimme omalle vuoden ikäiselle paikkaa, mieheni soitteli päiväkottin ja kyseli tietoja ja sanottiin, että paikka ei voida luvata ja että alle kaksivuotiaita olisi tulossa enemmän kuin he ottavat. Jäätiin sitten odottamaan ratkaisuja. Meille sitten paikka lopulta annettiin ja luulen, että siihen vaikutti ainakin se, että olimme ilmoittaneet hoidontarpeeksi 6 tuntia päivässä (mutta maksemme koko maksun) ja se, että mieheni teki hyvän vaikutuksen aktiivisena isänä. Joka tapauksessa syksyllä laspsia oli ryhmässä vain 7, koska alle kaksvuotiaita otettiin vain se 2, eli päiväkoti pyöritti ryhmää vajaalla lapsiluvulla, vaikka tulokkaita olisi ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme