Miksi blondius on tärkeää?
Aloin (taas) missiketjun inspiroimana ihmettelemään tätä asiaa. Miksi on niin tärkeää että suomalaisella naisella on vaaleat hiukset ja siniset/harmaat/vihreät silmät? Meitä"vääränvärisiä" eli mustatukkaisia ja ruskeasilmäisiä pidetään aina vähän toisen luokan kansalaisina, säälittävän rumina ja vähintään epäilyttävän ei-suomalaisina. Itsessäkin on paha värivika vaikka äidin puolelta on Suomessa asuttu yli 100 vuotta ja isän puolelta yli 400 vuotta.
Kommentit (8)
enkä ole koskaan kokenut että olisi oltava jotakin muuta. Ja päinvastoin kuin ap, yleensä saan kehuja ruskeista silmistäni. Luulen että on enemmänkin hyvästä itsetunnosta kiinni, miten koet ulkonäkösi, ja miten kannat itsesi ja millaisen vaikutuksen teet muihin ihmisiin.
PS. juuri nuo mainitsemasi suomalaiset blondit eivät ole kovin kummoisesti pärjänneet miss universe kisoissa.
onko itselläsi jotain traumoja. Suomessa on aina fanitettu niitä ei niin tavis suomalaisen näköisiä.
Ei siinä tunnuta fanittavan vaan monia huolestuttaa sekin osaako Suomessa syntynyt Suomen kansalainen puhua suomea vai siirtyykö isän aksentti lapselle jotenkin geneettisesti.
Ja 3, niin tietenkin, minähän se olenkin ainut ruma ihminen maailmassa... Miksi olen uskonut kehuja joskus kun olen niitä ulkonäöstäni saanut :( Tiedät kyllä että tarkoitin sitä että nimenomaan vaaleat, kalvakat naiset tykkäävät arvostella tummempia.
ja tummageeni on dominoiva. Joten kyllä sitä kannattaa vaalia =)
ap mielestä blondit on kalvakoita. Mitä sillä ikinä tarkoittaakaan, ei ainakaan positiivista.
[/quote]
Tiedät kyllä että tarkoitin sitä että nimenomaan vaaleat, kalvakat naiset tykkäävät arvostella tummempia.
[/quote]
Saraa ei haukuttu tummuudesta, enemmänkin kasvojen muodosta. Se että joku toivoo Suomen missin olevan 100% suomalainen ei ole tummatukkaisten haukkumista. Lolaa kehuttiin vuolaasti.
Olisit kommentoinut siihen ketjuun etkä aloittanut tätä täysin turhaa.
onko itselläsi jotain traumoja. Suomessa on aina fanitettu niitä ei niin tavis suomalaisen näköisiä.
Ei siinä tunnuta fanittavan vaan monia huolestuttaa sekin osaako Suomessa syntynyt Suomen kansalainen puhua suomea vai siirtyykö isän aksentti lapselle jotenkin geneettisesti. Ja 3, niin tietenkin, minähän se olenkin ainut ruma ihminen maailmassa... Miksi olen uskonut kehuja joskus kun olen niitä ulkonäöstäni saanut :( Tiedät kyllä että tarkoitin sitä että nimenomaan vaaleat, kalvakat naiset tykkäävät arvostella tummempia.
En kommentoinut siihen ketjuun koska en halunnut keskustella Miss Suomesta, VAAN siitä että todella monet ihmiset pitävät ei-blondeja jollain tavalla huonompina normaalielämässä. Kyllä minullekin on monesti kehuskeltu miten ihanaa on kun on vaalea ja kalpea ja säälitty mun punaisia poskia tai vahingossa ruskettuneita kasvoja. Lapsenakin sai aina kuulla että pitää juoda maitoa ettei enempää tummu iho tai hiukset.