Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiyslomalainen EI ole kotiäiti sanan varsinaisessa

Vierailija
29.01.2012 |

merkityksessä. Huvittaa, kun joku puolivuotiaan vauvan äiti julistaa olevansa kotiäiti, ja on kuitenkin palaamassa töihin pian vanhempainvapaan loputtua. Mielestäni vain vuosikausia hoitovapaalla oleva voi käyttää itsestään nimitystä kotiäiti, puhumattakaan kymmenen tai kymmeniä vuosien kotona oleva.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerropa asiantuntijana voisinko minä sanoa olevani kotiäiti missään vaiheessa, kun:

-olen nyt hoitovapaalla 1,5-vuotiaan lapseni kanssa

-jään kesäkuussa äitiyslomalle

-toisen lapsen olisi tarkoitus syntyä heinäkuun lopussa, kun esikoinen on nippa nappa 2-vuotias

-jatkan hoitovapaata vanhempainvapaan jälkeen

-jatkan hoitovapaalla myös esikoisen täytettyä 3v.

-aikomusta ei ole laittaa esikoista hoitoon, mutta oletettaan, että esikoinen alkaisi puolipäivähoidon täytettyään 3v ja jäisin kuopuksen kanssa edelleen kotiin

- jäisin kotihoidontuella kotiin vielä pariksi vuodeksi, kunnes kuopuskin täyttää 3v (tässä vaiheessa olisin ollut yhteensä noin 5v kotona)

Vierailija
2/19 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona on kotiäitejä,-isiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap:n kanssa. Minulla on kaksi lasta, mutta en ole koskaan ollut kotiäiti. Palasin töihin heti kuin vain se imetyksen puolesta oli mahdollista, jätin lasten ja kodinhoidon miehelle.

Toisaalta, joku toinen äiti joka on äitiyslomalla ja jonka on tarkoitus olla pitkään kotona mieltää varmasti itsensä kotiäidiksi heti lapsen syntymästä lähtien. Ja se nyt on selvä, että silloin on kotiäiti jos hoitaa äitiyslomalla vauvaa ja sen lisäksi vielä isompia lapsia.

Vierailija
4/19 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 v 10 kk lapsen kanssa vielä puolisen vuotta, mutta en siltikään miellä itseäni kotiäidiksi. Jos joku kysyy ammattiani, vastaan assistentti, en kotiäiti.

Vierailija
5/19 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei nosta ä-rahaa eikä vanhempaintahaa, eikä kotihoidontukea eikä työkkärirahaa.

Vierailija
6/19 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/19 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona oleva äiti on kotiäiti. piste

Olen kotona, koska teen työtäni kotoa käsin, oman työpöytäni ääressä. Sijaintini siis määrittää minua enemmän kuin se, mitä varsinaisesti teen?

Entä muuttuuko työssäkäyvä äiti kesäloman ajaksi kotiäidiksi, jos lomaa vietetään kotona? Tai jos jää pitemmälle sairaslomalle?

Vierailija
8/19 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka käynkin töissä.

En ole koskaan ollut urakeskeinen. Toki olin silloin hiukan enemmän töissä, kun isä oli kotona hoitovapaalla useita vuosia.

Mutta nyt olen töissä vain silloin kun lapset ovat koulussa. Olen sellainen pullantuoksuinen äiti ja ajattelen itseäni aina kotiäitinä. Viihdyn kotona paljon ja olen kotihengetär.

Vierailija
9/19 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona oleva äiti on kotiäiti. piste

Olen kotona, koska teen työtäni kotoa käsin, oman työpöytäni ääressä. Sijaintini siis määrittää minua enemmän kuin se, mitä varsinaisesti teen?

Entä muuttuuko työssäkäyvä äiti kesäloman ajaksi kotiäidiksi, jos lomaa vietetään kotona? Tai jos jää pitemmälle sairaslomalle?

Mä mietin sitten ap:n näkemystä siihen, että jos on vuosikausia (esim 10 vuotta) ollut kotiäiti ja iltatähti ilmoittaakin yks kaks tulostaan. Loppuuko kotiäitiys todellakin äitiysloman alkaessa?

t. 9 (En muuten ole ikinä kutsunut itseäni kotiäidiksi, vaikka olenkin 2:sen tapaan ollut eri tilanteissa kotona ja äiti.)

Vierailija
10/19 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellainen henkilö, joka ei ole äitiyslomalla eikä hoitovapaalla mistään työstä eikä ole siis mihinkään palaamassa vapaiden päättyessä.

Vierailija
11/19 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja karavaanari ei ole sellainen hlö, joka pitää vaunuaan kausipaikalla samalla leirintäalueella PISTE

Vierailija
12/19 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kahden lapsen äiti, valmistuin lasten syntymien välissä eikä minulla täten ole vielä työpaikkaa, kuopus 7 kk. Olen ollut kotona pian 3 vuotta esikoisen syntymästä saakka, poislukien valmistumiseen johtaneet viimeiset opinnot (osan niistä hoidin esikoisen päiväuniaikaan, lähiopetustunnit eli 2h/vko) lapsi oli mumminsa hoidossa). En tiedä vielä kauanko aion olla kotona.

Mutta. En todellakaan, todellakaan ole mikään nuhjaantunut kotiäiti. Huvittavaa, että joku pitää moista kunnia-asiana niin että täytyy oikein kilpailla siitä, kenellä on oikeutta kyseistä titteliä itsestään käyttää.

Vierailija
13/19 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei nosta ä-rahaa eikä vanhempaintahaa, eikä kotihoidontukea eikä työkkärirahaa.

nuorimmainen on koulussa!!! Eli olen mielestäni kotirouva!

Enkä ole kovin tyytyväinen tilanteeseen... :(

Onneksi kohta saan ä-rahaa.

Vierailija
14/19 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti on äiti jolla ei ole työpaikaa odottamassa minne palata.Eli voi olla äippärahalla/kotihoidontuella jne.Kun taas äiti jolla on työpaikka olemassa on joko äityislomalla tai hoitovapaalla työstään ja näin ollen jossain vaiheessa palaamassa työhönsä.

Vierailija
15/19 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jolla ei ole työpaikkaa, johon palata, mutta joka ei saa työkkärikorvausta. Siis henkilö, joka ei saa äitiys- tai vanhempainrahaa, mutta voi saada kotihoidontukea.

Vierailija
16/19 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut kotiäiti, taisin olla vuotta kotona yhteen soittoon. Ja jahka taas jään kotiin niin aion kyllä kutsua itseäni kotiäidiksi.

Vierailija
17/19 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut äiti, joka on hoitovapaalla työpaikastaan tai äitiyslomalla.

Kotiäiti ei ole äiti, kuka on hoitovapaalla työpaikastaan.

merkityksessä. Huvittaa, kun joku puolivuotiaan vauvan äiti julistaa olevansa kotiäiti, ja on kuitenkin palaamassa töihin pian vanhempainvapaan loputtua. Mielestäni vain vuosikausia hoitovapaalla oleva voi käyttää itsestään nimitystä kotiäiti, puhumattakaan kymmenen tai kymmeniä vuosien kotona oleva.

Vierailija
18/19 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastata itsekkin.

ohis

Vierailija
19/19 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin töissä 1½v ja jäin taas kotiäidiksi vaikka kaikki lapset jo koulussa. Nyt olen jälleen ollut kotiäiti reilun vuoden. Lapsi on reilun vuoden ja en saa mitään tukia. En saanut äitiyspäivärahaa, enkä saa edes lapsilisää.

kotiäitinä jatkan taas hamaan tulevaan.

Kotirouva on siinä vaiheessa kun lapset on muuttaneet maailmalle, ei siinä vaiheessa kun lapset on kouluikäisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi