Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä joillain perheillä on kuumeraja 36,7 tms?

Vierailija
29.01.2012 |

Eikö teillä tuke hirveästi sairaspäiviä jos kuumeraja on noin tiukka?

Ja taas toisaalta, itse pidän lapset kotona jos ovat todella flunssaisia vaikka lämpöä/kuumetta ( >37,0) ei olisikaan

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa ei kai muuta tekemistä ole kuin mitata ruumiinlämpöä. Alle 37 ei kyllä ole mikään kuume.

Vierailija
2/40 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itselläni ei tule kuumetta koskaan, ja normaalilämpökin on 36,5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisestä mikä on kuumetta. Itselläni normaalilämpö on 35,8, joten jo alle 37 on ihan selvästi lämpöä.

Vierailija
4/40 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on mitattu, mikä on normaalilämpö ja lämpöä tai kuumetta on kaikki se, mikä on siitä yli.

Minulla itselläni normaalilämpö on 36.6. Voin todella huonosti, kun lämpö on 36,8. Kun siitä nousee vielä vähän, olo yllättäen helpottaa...

Vierailija
5/40 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itselläni ei tule kuumetta koskaan, ja normaalilämpökin on 36,5.

Ja jos mittari näyttää 36.8-36.9, on jo huono olo.

Taidat olla yhtä pönttö, kun eräs openi, jonka mielestä normaalilämpö on 37.5.

Vierailija
6/40 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti jos lämpöä on 37, samoin lapseni (16 v), meillä normaalilämpö on 35,8-36,2.

Eli meillä kyllä olla ollaan ihan sairaita, jos aamulla on lämpöä 36,9.

Ja senkin olen huomannut, että esim. 37,2 on pahempi kuin 37,6 niin kuin joku toinenkin tuossa oli pannut omasta tauteilustaan merkille.

Ja tosiaan, ihmiset on erilaisia, mulle nousee todella harvoin lämpö tuonne 37,5 asteeseen, kun taas ystävättärelleni kun tulee tauti niin se on heti yli 38.

Vierailija
7/40 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti jos lämpöä on 37, samoin lapseni (16 v), meillä normaalilämpö on 35,8-36,2.

Eli meillä kyllä olla ollaan ihan sairaita, jos aamulla on lämpöä 36,9.

Ihan sellainen pieni kuriositeetti: ihminen tapaa olla aamuisin vähän lämpöisempi kuin illalla.

Mittaatteko te joka päivä lämpönne, kun on noin tarkat lukemat?

Vierailija
8/40 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen:

siksi koska eihän nyt metsää voi katsoa kun se puu on edessä ;)

Vierailija
9/40 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja riippuen aktiviteetista ja kuukautiskierrostakin. Ei itselleen voi määritellä mitään tiettyä optimilämpötilaa. Saunomisen ja liikunnan jälkeen kehon lämpö nousee, ja lapsilla kun ne riehuvat. Aamulämpö on alempi kuin iltalämpö. Oma olo kertoo enemmän kuin lämpömittari.

Vierailija
10/40 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on normaali lämpö 36,5-36,7.

Jokainen on sairas jos lämpöä on tuo 36,7.

Meillä ollaan sairaslomalla aina kun ollaan sairaita. Vaikka joka viikko.

Vierailija
11/40 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

desimaalin tarkkuudella, eivät ole terveitä. Kuka mittaa lämpöään niin, että voi määritellä niin tarkasti "normaalilämpönsä". Sairas voi olla, ilman kuumettakin. Aikuisille ei yleensä kuume nousekaan, ennen kuin on jokin pahempi tauti kyseessä. (kyllä se kuume vaan nousee, kun jonkun vakavan taudin saatte). Ja kyllä. Jos on sairas, oikeasti sairas, täytyy olla pois töistä on kuumetta tai ei. JOs on nuhassa, se ei tarkoita sitä että on todella sairas...

Vierailija
12/40 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et aika säälittävää on jättäytyä kipeeksi/kuumeiseksi alle 37,5 lämmöissä. Ihan sama mitä teillä on normilämpö vaikka 34... silti.

Vierailija
13/40 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mistä mittaa

-milloin mittaa

-henkilöstä itsestään

Vierailija
14/40 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumerajat ovat aivan erilaiset pyllystä, otsasta, korvasta, kainalosta tai suusta mitattaessa.

teidän kuumerajat eivät kerro yhtään mitään jos ette samalla kerro mistä sen mittaatte.

Vierailija
15/40 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin synnärillä, että jos pikkulapsella on kainalosta mitattuna yli 36,8 lämpöä niin silloin on kuumetta. Vauvalta mitattiin synnärillä lämpöjä kainalosta.

Vierailija
16/40 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä porukkaa täällä pyörii...Kellä voi olla aikaa ja intressiä mitata oma optimiläpötila ja luulla vielä, että kymmennyksen heitto omaan normaaliläpötilaan on sairautta tai jotain muuta poikkeavaa.Kyllä on mammoilla aikaa turhuuksiin!

Vierailija
17/40 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et aika säälittävää on jättäytyä kipeeksi/kuumeiseksi alle 37,5 lämmöissä. Ihan sama mitä teillä on normilämpö vaikka 34... silti.

No tuollaset ihmiset niitä tauteja levittää jokka ei viitti kotia jäädä.. Mulla menee tauti ohi,jos saan nukkua sen ekan kuumepäivän.. Muuten menee aina keuhkoihin ja tauti jatkuu sen kuukauden. Töissä sitkutellaan puoliteholla. Kumpi parempi?

Vierailija
18/40 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkinen kysymys. Mun mielestä ihmiset ei oikein erota myöskään kuumetta ja lämpöä. Meillä ainakin lapsuudenkodissa lämpöä oli 37 ja sen päälle, kuume alkoi 37,5 asteesta. Ja kotiin tosiaan jäätiin, jos oli kipeä. Siihen vaikutti moni muu seikka lämmön tai kuumeen lisäksi, ei kai ihminen omaa oloaan kuumemittarilla mittaa..

Eli kyllä kouluun tai töihin mentiin vaikka olisi ollut 37,4, jos olo oli ok.

Vierailija
19/40 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on välillä lämpö 37,3 eikä mulla kyllä mitään kuumetta ole. Yleisesti ottaen en katso olevani kuumeessa jos on paljon alle 38.

Vierailija
20/40 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume tarkoittaa yli 38 celciusasteen ruumiinlämpöä. Tätä ihmiset eivät tunnu haluavan ymmärtää. Jos oikeasti on kunnon sairaus, niin kyllä se kuume vain nousee sinne 38 päälle. Jos näin ei ole, niin ei ole koskaan mitään kunnon tautia sairastanutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi