Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Italianloma perheen kanssa. Ei valmismatka. Mutta minne päin Italiaa?

Vierailija
29.01.2012 |

Emme ole ennen Italiassa käyneet. Kriteerit: uimaan olisi kiva mennä. Rannalla ei jaksa koko lomaa viettää, vaan nähtävyyksiä ja kulttuuria olisi oltava kohtuullisen (vuokra-)automatkan päässä. Mieluummin autenttinen kylä kuin turistirysä.

Suosituksia, oi arvoisat Italiankävijät! =)

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ympäri Italiaa, yleensä vuokrattu talo jostain ja kierrelty sieltäkäsin ympäri.

Mun lista:

- Elban saari! Vrt joku Menorca. Ihania poukamia, rauhallista menoa, hyvät rannat. Piombinosta lähtee laivat.

- Piemonte; sieltä on n 1h matka rannalle ja useissa kylissä on uimaloita (esim Acqui Thermessä iso Lido)

- Italian Riviera - mikä tahansa kylä

- Toskanan rannikko on myös kaunista mutta kalliimpi kuin Savonasta Ranskan rajalle päin

- Cattolica Riminin alapuolella, kiva mutta enemmän turisteja

Me varaamme yleensä talon homelidays.com tai abritel.fr kautta. Talojen hinnat yleensä max 800/vko. Lennot esim Milanoon niin tuosta tulee viikolle 1600€/4 henkeä. Suunnilleen 100€/yö majoittuu kyllä pienissä hotelleissakin tai agriturismoissa mitä suosittelen todella!! Esim Sarzanan lähellä asuimme vanhan pariskunnan maatilalla omassa talossa, mummo teki ruuat ja oli uskomaton kokemus:D

Vierailija
22/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme noilla main viime kesänä. Ihania paikkoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.buccianera.it/

Toscanan seutu on ihanaa. Tässä kohteessa kylläkin tarvitsee auton välttämättä, koska kyseessä ei ole hotelli eli ruoat on laitettava itse eikä ruokakauppoja ole nurkan takana. Kyseessä on viinitila jolla on sympaattinen lapsiperhe isäntänä. UIma-allas on kohtuullisen kokoinen ja turvallinen lapsille.

Lähin iso kaupunki tuolla on Arezzo. Itse tekisin niin että varaisin osan reissua tuolta Buccia Nerasta ja osan vaikka jostain rantahotellista Ligurian rannikolta. Auto kannattaisi vuokrata vaikka Milanosta. Tällä tavalla näkisi jo aika paljon Italiaa.

Heinäkuu on Italiassa tuskaisen kuumaa aikaa, lämpötilat lähenee 40 astetta joten juomisesta täytyy huolehtia. Vettä pitää olla jatkuvasti ostamassa ja ilman isoja vesipulloja ei pidä lähteä mihinkään. Heinäkuussa myös alkaa italialaisten lomat, joten tiet ja parkkipaikat ruuhkautuvat. Kesäkuu on siis parempi aika lähteä, jos mahdollista tai vieläkin aikaisemmin.

Vierailija
24/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.camping-bellaitalia.it/

Kaksi viikkoa olimme kesäkuussa ja maksoimme jotain 700 e (ja sit lennot Bergamoon 650 e/ 5 henkilöä). Garda järvi oli ihan vieressä. Lapset tykkäs uima-altaista ja teimme mm. retken Gardajärvellä pikku paatilla. Kävimme vuoren huipulla. Iso huvipuisto (Gardaland) oli muutaman minuutin bussimatkan päässä... samoin Aqua Park -vesipuisto. Junalla/busseilla pääsi jokapaikkaan ja kävimme mm. päiväretken Venetsiassa ja Veronassa. Paluumatkalla olimme hulppeassa hotellissa Bergamossa (lentokentän lähellä) ja itse Bergamon kaupunki oli aivan huippu! Mahtava vanha kaupunki rakennettu vuoren rinteeseen. Bergmosta teimme myös päivämatkan junalla Milanoon. Suosittelen!

Vierailija
25/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimisen kannalta (varsinkin lasten) vähän haasteellinen, rannat ovat kivirantoja.

Toscanan alueelta löytyy noita mainitsemiasi.

Vierailija
26/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut vinkit ok, mutta iso yöks tuolle Cattolicalle. Ankeet maisemat, hirveesti hotelleja, pelkkää turistia turistin vieressä. Ja minä olen asunut Italiassa.

Vierailija
27/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.wineseasons.com/uk/accomodations/agriturismocostadegliulivif…

Parasta punaviiniä mitä koskaan olen maistanut, mahtavat viinilaaksomaisemat. Myös uima-allas löytyy. Siisti hotelli ja englanninkielentaitoinen omistajarouva. Lähellä Veronaa.

t. se Buccia Neraa suositellut

Vierailija
28/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siinä mielessä olisi hyvä sijainti jos haluaa nähdä senkin kaupungin. Venetsiaan voi mennä autolla mutta parkkeeraus tapahtuu tiukkaan ahdettuun parkkitaloon ja on kallista. Luullakseni sinne pääsee julkisilla kätevämmin. Lapsilta kysytään kävelyjaksamista. Ruoan hintataso on lähellä Suomen hintoja.

Vierailija
29/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen joka suuntautuu johonkin ihan toiseen maahan.

Vierailija
30/36 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lukenut sun viesti en tieda jos olen myöhässää--anyway olen italialainen mutta pakko sano englanniksi koska en osa hyvin suomea,,so u like swimming,,hm best beeches are in soiuth,,like puglia (go to porto cesareo is gerat,me andmy husband always go there when we visit my family ..also calabria is great..depends if u liek sand or rocks,,,but for kids the best are in salento (google it you find out about it) and the town of porto cesareo is yes a turistic place but moslty for italians,,not many foregnairs and defintily unknown to most finns!!!send me email if u want to know more.katia vaasa

katiaitalia@live.com

Vierailija
31/36 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

forgt north italy,,why always there?we gotbest beeches and food and friendly in south,,bad things..language problem and transportation,,so bestrent a car...and any food taste good there...turistic place are bad...especially for food...too expancive...believe me since im italian!:)

Vierailija
32/36 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

forgt north italy,,why always there?we gotbest beeches and food and friendly in south,,bad things..language problem and transportation,,so bestrent a car...and any food taste good there...turistic place are bad...especially for food...too expancive...believe me since im italian!:)

Etelä Italiassa on myös upeita seutuja, kyliä joissa ei juuri turisteja ole lainkaan, edullista muihin alueisiin verrattuna yms. Mutta sinne on hankalampi saada edullisia lentoja, pitäisi lentää Bariin. Roomasta on liian pitkä matka ajaa eteläosiin. Harmi sinänsä!

se joka lomailee enimmäkseen Piemontessa

Vierailija
33/36 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa seuraavalla matkallanne Umbriaan! kauniit asunnot, uima-allas, kulttuuria ja nàhtàvyyksià làhellà ja paikan pààllà asuvan suomalaisen kanssa tiedustelut, varaukset ym. on helppo hoitaa! www.casegraziani.it ja www.malagronda.it Tervetuloa!

Vierailija
34/36 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa seuraavalla matkallanne Umbriaan, Italian vihreààn sydàmeen! Majoitu hyvin varustellussa, kauniissa huoneistossa maaseudulla,uima-allas pihamaalla ja paljon nàhtàvàà làhistòllà. Paikalla asuvan suomalaisen kanssa voit asioida suomenkielellà tiedustelut, varaukset ym. www.casegraziani.it ja www.malagronda.it Tervetuloa

Vierailija
35/36 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin valmismatka ei missään nimessä käy mutta itsellä ei ole hajuakaan minne menisi ;)

Vierailija
36/36 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2012 klo 18:42"]

http://www.buccianera.it/

Toscanan seutu on ihanaa. Tässä kohteessa kylläkin tarvitsee auton välttämättä, koska kyseessä ei ole hotelli eli ruoat on laitettava itse eikä ruokakauppoja ole nurkan takana. Kyseessä on viinitila jolla on sympaattinen lapsiperhe isäntänä. UIma-allas on kohtuullisen kokoinen ja turvallinen lapsille.

Lähin iso kaupunki tuolla on Arezzo. Itse tekisin niin että varaisin osan reissua tuolta Buccia Nerasta ja osan vaikka jostain rantahotellista Ligurian rannikolta. Auto kannattaisi vuokrata vaikka Milanosta. Tällä tavalla näkisi jo aika paljon Italiaa.

Heinäkuu on Italiassa tuskaisen kuumaa aikaa, lämpötilat lähenee 40 astetta joten juomisesta täytyy huolehtia. Vettä pitää olla jatkuvasti ostamassa ja ilman isoja vesipulloja ei pidä lähteä mihinkään. Heinäkuussa myös alkaa italialaisten lomat, joten tiet ja parkkipaikat ruuhkautuvat. Kesäkuu on siis parempi aika lähteä, jos mahdollista tai vieläkin aikaisemmin.

[/quote]

Heinäkuu on vielä ihan ok aikaa matkustaa jos pitää lämmöstä - tulimme juuri takaisin 20.7  ja siellä oli 36 astetta, ei vielä liikaa. Kaupungeissa tietty aika lämmin mutta me olemme tottuneet siihen. Lomat alkoi paikallisilla vasta elokuun alussa.

22

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme