Missä työssä otetaan tosta vana palkattomia lomia?
Laki ei siihen anna mitään oikeutta vaan kyllä se on ihan työnantajan suopeutta jos sellaisen myöntää. Ai niin unohdin että kunnon ihminen toki saa itse valita työpaikkansakin ja valitsee senkin oikein eli että saa itse sanella lomansa :D
Kommentit (12)
ja he voivat sanella ehtoja työpaikkaa vaihtaessaan.
Ja mikään ei pakota molempia vaihtamaan työpaikkaa aina yhtä aikaa...
saako pitää vanhan työnsä? Ja todsellakin näin tilitoimiston palkanlaskijana tiedän että sellaiset työpaikat on harvassa jossa saa vaatia itselleen lomaa tosta vaan.
ei olis mitenkään järjestettävissä ja olen töissä siis tilitoimistossa :D
Mä olen It-alalla esimiehenä ja kyllä meillä saa yleensä palkattoman vapaan jos vaan hyvissä ajoin puhuu. En ole kai ikinä kieltänyt. Sen lisäksi kyllä työpaikanvaihtajat saa ekalle vuodelle kyllä 1-3 viikkoa palkallistakin lomaa jos vaan huomaavat neuvotella.
jos ajoissa on asialla ja on hyvät perustelut. Esim. nyt tammikuussa kun hoksaa, että lapsillani ei ole yhtään lomaa tulossa koko vuonna tarhasta, ja menee juttelemaan pomolle, niin ehkä viikko jonnekin väliin toukokuusta syyskuuhun saattaisi järjestyä.
Ja jos miehellä sama tilanne, niin aika huono tuuri varmaan on, jos molempien työnantajalta tulee jyrkkä ei.
työntekijän itse sanella milloin ja miten paljon ottaa palkattomia lomia.
mutta oma alanvalintasi on ihan omasi... Olisit valinnut työn ja alan ja pätevyyden, joilla et ole noin alistettu!
t. 3
kummasti järjestelyillä ja molemminpuolisella joustavuudella järjestyy. Meillä ainakin työt painottuu voimakkaasti loppukuuhun ja alkukuusta saa pyöritellä peukaloitaan. Kun venyy loppukuusta itse saa sitten itselle joustoa alkukuusta.
teollisuudessa toimihenkilönä suunnittelussa ja aina olen saanut lomani juuri siihen aikaan mihin haluan. Toki olen älynnyt olla pyytämättä ylimäärästä vapaata juuri silloin kun projekti on hektisimmässä vaiheessaan.
Mutta kun riittävän ajoissa asiansa esittää ja esityksessä on mukana suunnitelma siitä miten työt hoituvat tai vapaan ajoittaa rauhalliseen hetkeen...aina olen vapaapäiväni saanut.
Toisaalta projektin vaatiessa, olen myös tehnyt pidempää päivää ja hoitanut puhelinneuvotteluja jenkkilän suuntaa illalla kotona ja kiinaan aikaisin aamulla. Pitää se pomon luottamuskin ansaita.
Tää on kanssa ammatinvalintakysymys. Mummoja ei voi jättää osastolla kääntämättä, mutta tietokoneessa on off-nappula :)
Ja työpaikan vaihdon yhteysessä kannattaa aina kysellä jos saisi palkallista lomaa vähän. Itse sain 4 viikkoa.
ihan kaupunginjohtajan suositus on pitää palkattomia. Tuli koko henkilöstölle sähköpostitse viestinä. Niitä ei saa evätä kuin hyvin perustelluista syistä. Säästöjen vuoksi, sijaista ei saa palkata.
sairaanhoitaja