Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverin sairikset rasittavat,

Vierailija
29.01.2012 |

ja siitä huono omatunto. Eihän sairaudelle mitään voi, mutta.. Työkaveriani ei ole puoleen vuoteen juurikaan töissä näkynyt. Milloin hän on sairiksella, milloin lomalla tai jää ilmoittamatta pois töistä. Olen töissä paikassa, jossa meitä on vain 2. Olen joutunut nyt puoli vuotta tekemään tuplatyöt. Ahdistaa ihan kamalasti tuleva viikko.

Työkaverin sairikset on aina eri diagnoosilla. Pää on jo tutkittu, diabetes kaluttu loppuun, nyt vuorossa tenniskyynärpää, jonka vuoksi ollut sairiksella 4 vk, ja loppua ei näy. Sairikset on aina tyyliin "poissa loppuviikon", jonka jälkeen "poissa tämän viikon". Siksi emme saa sijaista.Joudun perumaan talvilomani (joka olis 2 vk:n kuluttua) tuon takia. Olen kurja paskiainen, mutta kyllä ärsyttää.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos sama tyyppi on koko ajan eri syistä poissa, eli ei oo mikään tiettyä kroonista sairautta sairastava, vaan kuulostaa ennemminkin työtä vieroksuvalta tapaukselta.

Mites esimies tuollaiseen suhtautuu?

Vierailija
2/21 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää lomasi, joten työnjohdon asia on järjestää sijainen tms. lomiesi ajaksi. Suomessa järjestelmä on rakennettu siten, että saikkarille on mahdollista jäädä. Miten teillä sitten duunit hoidettaisiin, jos sinäkin olisit sair.lomalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverilla on insuliinidiabetes, johon vedoten saattaa jäädä ilmoittamatta pois töistä, tulee seuraavana päivänä töihin klo 11, vaikka olis pitänyt tulla klo 8. Selittää, että nukkui huonon sokeritasapainon takia edellispäivänä klo 19 saakka, joten ei voinut töihin ilmoittaa. Olemme asiakaspalvelussa, joten ei oo kiva asiakkaille selitellä ja arpoa, että tuleeko hän vai ei.

Ja nyt on nuo muut vaivat, eri asioita. Ottais sitten kerralla kunnon saikun, sellaisen pitkän että sais sijaisen, mutta kun ei ;(

T Ap

Vierailija
4/21 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa todella rasittavalta työntekijältä kerran on aina poissa.

Vierailija
5/21 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sä suostut joustamaan, teet toisenkin työt, siirrät lomasi jne. jne.

Vierailija
6/21 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän, että näin on. Mut mitä mä luonteelleni voin. Olen itse juuri se ärsyttävä, tunnollinen työkaveri, joka tekee kaiken mukisematta. Ei uskalla sanoa mitään, haluaa panostaa, ettei asiakkaat kärsisi. Onko tämä jonkinlainen kiltteyssyndrooma? ;)Toivoisin vahvaa johtajuutta.

T Ap

Vierailija
7/21 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantaja saa määritellä, milloin hän sen pitää. Eli, ellei loman tiettyyn ajankohtaan ole jokin syy kuten esim. varattu ja maksettu lomamatka, voi loman ajankohta siirtyä. Kurjaa, mutta faktaa.

Vierailija
8/21 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän, että näin on. Mut mitä mä luonteelleni voin. Olen itse juuri se ärsyttävä, tunnollinen työkaveri, joka tekee kaiken mukisematta. Ei uskalla sanoa mitään, haluaa panostaa, ettei asiakkaat kärsisi. Onko tämä jonkinlainen kiltteyssyndrooma? ;)Toivoisin vahvaa johtajuutta. T Ap

mutta itseesi voit. Eli paase yli kiltteydestasi ja vaadi tyonantajaltasi oikeuksiasi, tai hanki uusi tyopaikka. Ei tuohon muuta ratkaisua ole.

Vierailija
9/21 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps et kai ole kertonut harmistumisestasi hänen poissaloistaan sairastajalle???

ps diagnoosit ovat salaisia

Vierailija
10/21 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todellakin olemassa. Siihen ei vaikuta työpaikan ilmapiiri tms. Ja eiköhän kyseinen henkilö itse ole diagnoosinsa ap:lle kertonut. Ammattisairastajat näin yleensä tekevätkin mainostaessaan sairauksiaan. Taitaa kommentoija itse olla näitä aivastuksesta töistä pois jääviä.

ps et kai ole kertonut harmistumisestasi hänen poissaloistaan sairastajalle???

ps diagnoosit ovat salaisia

Vierailija
11/21 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuskasi, tosin eritavalla. Meillä töissä "neiti" joka taas ei ns. tee mitään ja vetoaa aina, kun johonkin koskee, särkee ja sattuu. Monesti olen äkeissäni sanonut, että hae sitten saikkua ja älä valita, siitä ei saa pisteitä.

Toinen tapaus juuri tällainen krooninen "sairastaminen"...meni töihin, oli siellä sen 4kk kunnes vakinaistui, sen jälkeen ei töissä käynyt vaan oli aina "sairaana" mitä ihmeellisimmillä syillä, sitten raskaana ja nyt kotona siis...sääliksi käy hänen työkavereitaan. Ja sairasloman takiahan ei voi irtisanoa...

Vierailija
12/21 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos lyhyitä poissaoloja on x määrä vuodessa (muistaakseni 5) ja pitkiä poissaoloja yksikään, on tehtävä semmoinen työkyvyn kartoitus ja työpaikkaselvitys tai kela ei maksa työnantajalle sairauspoissaolokorvausta.'

Voi olla että nuo minun termit nyt ei ole aivan oikeat, mutta meille juuri henkilöstöpäällikkö kävi tämän muuttuneen sairauskorvauslain esittelemässä ja puhun siksi muistinvaraisesti, mutta idea on totta.

Eli asianomaisen ihmisen työkyky on työterveyden ja esimiehen ja mahd.kuntoutuksen avulla tutkittava jos poissaoloja on noin paljon. Yksittäisenä työntekijänä sinulla on oikeus esimiehelle puhua, ei tästä potilaasta, vaan omasta uupumisestasi työssä hänen poissaolojensa takia. Esimihene on velvollisuus puuttua tilanteeseen

Vierailija
13/21 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tässä liitteessä on asiaa siitä http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/NET/161210102128SP?OpenDocument terv 13

Vierailija
14/21 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vastuussa myös sinun jaksamisestasi. Kuulutko PAMiin? Mene sinne juttelemaan tilanteesta ja oikeuksistasi.

Nykyään taantuman nojalla kustannuksia/työvoimaa on vähennetty niin minimiin, ettei sairaslomiin pystytä varautumaan mitenkään. Eli on tavallista että työssäolevat joutuu tekemään poissaolijoidenkin työt, mutta mielestäni se ei saa olla jatkuvaa.

Minusta sulla on inhottava tilanne, joudut tekemään tuplatyöt, ja sen lisäksi sulla on paine kun et tiedä milloin toinen tulee töihin, milloin ei...ärsyttävää. Vaadi työnantajalta sijaista tai sitten vaikka korvauksesksi reilua palkankorotusta!!!!! Eikö esimies voi tulla itse tuuraamaan ja auttelemaan? Minusta on törkeää hyväksikäyttöä työnantajan osalta, jos palkkatyöläinen joutuu pienellä palkalla tekemään kahden työt, jatkuvaa epävarmuutta ja luopumaan sovituista lomista jne. Yrittäjän elämä on sellaista, palkkatyöläisen ei kuulu olla.

T. Ison firman myyjä

-olen ollut töissä myös pienessä parin myyjän firmassa, jossa omistaja yritti huijata lomarahoissa ym. ja vaati yrittäjämäistä omistautumista työntekijältä. Ei kiitos noilla palkoilla!

Vierailija
15/21 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehen tehtävä on puuttua jatkuviin poissaoloihin, tai voihan se olla että on jo puuttunut mutta sinä et tiedä siitä.

Jos olisin esimies jonka alainen jatkuvasti myöhästyy töistä tunteja niin taatusti antaisin varoituksen ja sitten potkut. Huono sokeritasapaino on vain tekosyy myöhästyä töistä. Kuka tahansa meistä voisi sanoa että oli niin kova migreeni tai selkäsärky tai mikä tahansa että ei saanut nukuttua. Ei silti oikeuta tulemaan töihin milloin sattuu tai jäämään ilmoittamatta pois.

Sulla on ap kaksi vaihtoehtoa: joko kärsit hiljaa tai sitten otat asian puheeksi pomosi kanssa. Jos asiaan ei tule muutosta niin sitten voi aina vaihtaa työpaikkaa. Itse en todellakaan suostuisi tekemään jatkuvasti kahden edestä töitä, ihan sama vaikka asiakkaat kärsisivät.

Vierailija
16/21 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmin järjestellä töitä

Vierailija
17/21 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän, että näin on. Mut mitä mä luonteelleni voin. Olen itse juuri se ärsyttävä, tunnollinen työkaveri, joka tekee kaiken mukisematta. Ei uskalla sanoa mitään, haluaa panostaa, ettei asiakkaat kärsisi. Onko tämä jonkinlainen kiltteyssyndrooma? ;)Toivoisin vahvaa johtajuutta.

T Ap

Kasvata selkäranka, lakkaa vineämästä ja vaadi oikeuksiasi! Sä itse annat luvan käyttää itseäsi hyväksi.

Vierailija
18/21 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlisäksi pomo on "ulkoistanut" itsensä ja meidän nyk.esimies keekoilee pitkällä sairauslomalla(hyvä pitää nyt kun sai uuden tehtävän ja vakituinen).Sitten huudellaan sieltä jakkaroilta meille, jotka sen työn tekevät...

Sulla on munaton esimies!

Esimiehen tehtävä on puuttua jatkuviin poissaoloihin, tai voihan se olla että on jo puuttunut mutta sinä et tiedä siitä.

Jos olisin esimies jonka alainen jatkuvasti myöhästyy töistä tunteja niin taatusti antaisin varoituksen ja sitten potkut. Huono sokeritasapaino on vain tekosyy myöhästyä töistä. Kuka tahansa meistä voisi sanoa että oli niin kova migreeni tai selkäsärky tai mikä tahansa että ei saanut nukuttua. Ei silti oikeuta tulemaan töihin milloin sattuu tai jäämään ilmoittamatta pois.

Sulla on ap kaksi vaihtoehtoa: joko kärsit hiljaa tai sitten otat asian puheeksi pomosi kanssa. Jos asiaan ei tule muutosta niin sitten voi aina vaihtaa työpaikkaa. Itse en todellakaan suostuisi tekemään jatkuvasti kahden edestä töitä, ihan sama vaikka asiakkaat kärsisivät.

Vierailija
19/21 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse juuri se ärsyttävä, tunnollinen työkaveri, joka tekee kaiken mukisematta. Ei uskalla sanoa mitään,

Vierailija
20/21 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan työnjohdon. Sinä pidät lomasi silloin kun sinulla sitä on!! Älä ole kynnysmatto!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi