Napakoru
Tyttäreni 15v haluaisi napakorun ja väittää tuttuun tapaan, että kaikki kaveritkin on saaneet luvan laittaa. Ja minä tietenkin muumio, ärsyttävä vanhanaikainen äiti kun en anna laittaa. Miten siis on annatteko kaikki laittaa tuon ikäisenä?
Kommentit (15)
18v saa tehdä niin kuin haluaa. Onko sinulla itselläsi sen ikäinen tytär?
ap
Mutta en myöskään ymmärrä, mitä haittaa siitä napakorusta olisi 15-vuotiaalle. Et taida tietää itsekään.
2
Olen mielestäni aina ollut melko salliva äiti mutta tää on vähän niin kuin tatskatkin, en oo ihan varma sallisinko ja varsinkaan kun peruste on että kaikki muutkin saa ottaa.
Terv. Heavyrockari äiti, joka ei oo yleensä turhan tarkka :)
että "kun kaikki muutkin saa" on paska peruste ja ihan varmasti valetta. :D
Käske tyttären kutsua ne "kaikki muut" teille näyttämään napansa.
2
vaikka ilman lupaasi lävistyksen. Napa on mielestäni pienempi paha kuin naama tai kieli. En avoimesti kannustaisi lastani mutta jos kovasti haluaa (muutaman kuukauden ajan) niin antaisin ottaa napalävistyksen.
T. 22-vuotiaana napakorun ottanut, mutta jo 15-vuotiaana siitä haaveillut
Ei siitä todellakaan ole mitään haittaa. Itsekin kinusin sitä 13-vuotiaasta asti mutta en vaan saanut lupaa! Laitoin sitten vasta lopulta 19-vuotiaana, palkinnoksi itselleni siitä kun sain vauvakilot karistettua. Mutta ihana kapistus se on, on ihan typerää päällepäsmäröintiä kieltää se. Ei se mikään iso juttu ole. Minulla on se vieläkin vaikka olen jo 22v.
Itselläni on, ja ainakin miettisin sitä, onko tytöstä pitämään sen puhtaudesta paranemisaikana huolta. Yhdesänkuukauden - vuoden paranemisaika on ihan normaali, ja tällöin ei voi esim uida tulehtuisriskin takia. Itselläni, erittäin huolellisesta hoidosta huolimatta, meni 14-15 kuukautta ennen kuin napa oli täysin parantunut, eikä erittänyt enää.
sitä 13 vuotiaana, ja sainkin sen. vieläkin löytyy reikä että koru navassa. tykkään siitä edelleen yhtä paljon kuin silloin 9 vuotta sitten kun sen otin, vakka löytyykin muutama arpi sen vierellä..
eli jos on pitempiaikainen toive, niin anna ottaa! tosiaankin parempi siellä kuin kasvoissa..
Itselläni on, ja ainakin miettisin sitä, onko tytöstä pitämään sen puhtaudesta paranemisaikana huolta. Yhdesänkuukauden - vuoden paranemisaika on ihan normaali, ja tällöin ei voi esim uida tulehtuisriskin takia. Itselläni, erittäin huolellisesta hoidosta huolimatta, meni 14-15 kuukautta ennen kuin napa oli täysin parantunut, eikä erittänyt enää.
ei tietenkään uimahallissa parina ekana kuukautena, mutta järvivedessä ihan huoletta! terveisin se 9 vuotta sitten napakorun ottanut.
ei tietenkään uimahallissa parina ekana kuukautena, mutta järvivedessä ihan huoletta! terveisin se 9 vuotta sitten napakorun ottanut.
Niin kauan kun erittää ei saa uida sen enempää hallissa kuin järvessäkään. Järvi ei ole sen puhtaampi ja napalävistykseen pesiytyvät tuleduset voivat olla hyvin hankalia.
Niin kauan kun erittää ei saa uida sen enempää hallissa kuin järvessäkään. Järvi ei ole sen puhtaampi ja napalävistykseen pesiytyvät tuleduset voivat olla hyvin hankalia.
taisinkin sanoa mikäli puhdistaa hyvin, jos ei osaa puhdistaa ei tietenkään kannata mennä uimaan.
Itse hankin napakorun 16-vuotiaana eli yli 10 vuotta sitten. Omalla kohdalla ei ole ollut mitään ongelmia korun kanssa, muistaa vaan aina suihkussa vedellä puhdistaa navan ja pyöritellä korua. Paranee hitaasti, joten uiminen on tosiaan kiellettyä. Minusta asia riippuu täysin tyttärestäsi, pystyykö/viitsiikö huolehtia puhtaudesta. Helppo lävistyshän tuo on, ei näy muille, huolehtii vaan ettei jää vaatteisiin kiinni. Lävistyksissä on myös se hyvä puoli, että ne saa pois kun ei enää halua niitä katsella... (Vähän ot: desinfiointiaineita ei saa puhdistuksessa käyttää vaikka näin joku väittäisikin! Kuivattaa ihoa ja hankaloittaa näin paranemista.)4
terv. useita lävistyksiä omistava :)
Ite oon 13 kohta 14 ja äitini antoi heti luvan. Ei yleensä tälläisiin suostu mutta ei nähnyt siinä mitään pahaa. (Tänään menen ottamaan)
Vanha ketjuhan tää on, mutta itse otin 15-vuotiaana. Täytän kohta 30 ja siinä se on edelleen, koskaan en ole katunut sen ottamista :)
Mikä on perustelusi, mikset anna?
Itseälläni on nyt navassa reikä, kun en enää pidä korua. Se ei katoa siitä koskaan. Mutta mitäpä tuosta. Se on vain napa.