Huutiksessa asioivat tai nettitilauksia tekevät: kuinka usein posti on kadottanut tuotteenne?
Olit sitten myyjä tai ostaja huutiksessa tai jos tilaat paljon nettikaupoista. Kuinka usein on posti kadottanut lopullisesti lähetetyn tuotteen?
Liittyen tähän (tuolla yrittäjällä on todellisia vaikeuksia postin kanssa, posti kun hukkaa melkoisen runsaasti (tällaisen johtopäätöksen teksteistä olen tehnyt) hänen lähettämiään tuotteita):
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1540118/nipsula_ketj…
Kommentit (60)
Olin ostajana, eikä pakettia näkynyt myyjän lähettämästä lähetystunnuksesta huolimatta - postin sivut eivät edes tunnistaneet lähetystunnusta. Myyjä oli haluton selvittämään asiaa. No, minäpä selvitin:
Huutiksessa myyjän osoite näkyy. Katsoin ensin paikkakunnan postit/postiasiamiehet. Sitten katsoin google mapsista missä myyjä asuu lähimpään postiasiamiehen osoitteeseen nähden. Tallasin omaan postiini ja pyysin virkailijaa ottamaan suoraa yhteyttä myyjän lähimpään asiamiespostiin ja annoin myös lähetystunnuksen.
Paketti löytyi asiamiespostin nurkista lojumasta, lähetystunnusta ei oltu skannattu eteenpäin, eikä pakettia toimitettu eteenpäin. Paketti lojui siis 3 viikkoa asiamiespostin nurkissa.
Muuten en olisi ollut näin sinnikäs, mutta kyseessä oli kallis ostos. **tutti, mutta onneksi löytyi.
Tilaan myös ulkomailta. Usa:sta yksi paketti hävisi, mutta myyjäyritys korvasi täysimääräisesti kadonneen paketin.
En ole kuitenkaan mikään himotilaaja, tilaan postin kautta ehkä n.20-30 pakettia/vuosi ja viimevuoden hävityssaldo olisi siis 2 (ellen olisi sitä yhtä pakettia tonkimalla tonkinut postista esiin.)
käytän sekä huutista että muitakin nettihuutokauppoja ja lisäksi nettikauppoja. Aina on tullut paketit perille.
En usko, että paketteja "katoaa postissa" -kyse on huijauksesta.
yli 130 myyjän/ostajan kanssa (siis joidenkin kanssa useampia kauppoja). Kertaakaan ei ole posti hukannut! KErran yksi ostaja väitti, että ei ole tullut paketti perille ja yritti saada rahojaan takaisin, mutta kummasti se paketti tuli mieleen, kun pystyin todistamaan, että joku sen on ainakin hakenut postista...
ja kaksi kertaa on postittamani kirje kadonnut.
Olen huutiksessa tehnyt lähes tuhat kauppaa puolin sun toisin ja tilailen nettikaupoista n. 20 kertaa vuodessa. Pari kertaa on paketti kadonnut ja kerran matka kesti ihan Suomen postissa lähemmäs 2 viikkoa, kun olivat ryssineet kuljetukset postilla. Kirjeitä kadonnut ehkä 10kpl 3 vuoden sisällä. Osa ongelmista johtuu varmasti postin toiminnasta (esim. kerrostaloissa eivät aina tunge kirjettä luukusta sisälle asti vaan jää roikkumaan ja naapurit saa napattua, näin tapahtui äidilleni muutaman kerran, jäi naapuri vikalla kerralla rysän päältä kiinni nuuskimasta postia ovella). Löytyy niitä epärehellisiäkin ostajia/lähettäjiäkin varmasti.
paitsi ei ollut tutti.itella ei anna paketin tietoja vastaanottjalle. myyjän pitää ite tehdä .myyjä ei eres viitti kertoa sitä mihinkä tuon toi.
asiamiehillä ei ole skannereita joten menwee käsityöksi moni ei osaa tehä kun on sijainen vallankin kioskit.jos myyjä väittää että on laittanut pyytäkööt poliisia mukaan menevät yritykseen ja selvittävät asian.tämä kaveri ei ers suostu vaikka onkin rikos epäilyssä..posti ei tietenkään tee kun pakettia ei ole kirjanpidossa. se on huomattu meillä ei ole viivakoodin lukijaa eikä naapuri kunnassa josta lähetin pikku paketin itselle noin 10kilon kun ei pyörällä saanut tuotua.normaalit pakettikortit ok mutta lähetys tunnus oli ei kirjanpidossa luki itellan sivuilla tuli seuraavana päivänä hain pois niin tarkistin viikon lopun ylitte maanataina oli lajittelussa mukamas .ja toinen kiva noudettua pakettia sai kolomasti viikon jäläkeen noutaa postista ilmoitin heille että on jo viikko sitten haettu teiltä tullu kolomet sähköiset ilmoitukset. että tästä kaupasta itellan palavelu otti nokkiinsa loukkaantuivat pahasti..että myyjä noissa on syyllinen.pilaa kaikki tuollaiset sällit.eivät ilmoita lähtö asiamiehelle mitään elikkä käy juttelemassa soittamisella se ei selviä vaan henkilö kortilla ja kopiolla lähetyksestä taikka saman vastaanottohenkilön tapaamisella jos tunnistaa lähettäjän se onnistuu. on kaksi vikkoa tuota juttua kinasteltu rikos ilmoitus mukanakin.
huuto.netissä ja lisäksi ostan vaatteet, kirjat, leffat, lelut yms nettikaupoista.
Kaksi kertaa lähettämäni kirje on hävinnyt, mutta löytynyt katoamisilmoituksen jälkeen.
Muutoin ei mitään ongelmia ikinä.
Ei ole koskaan kadonnut mitään, ei lähettämääni eikä ostamaani.
Kerran työelämässä katosi meille n. tuhannen euron arvoinen, mutta satunnaiselle löytäjälle täydellisen arvoton lähetys (=lippuja tapahtumaan joka oli jo mennyt ja joista oli meillä diili, että palautetut liput hyvitetään, siksi ei ollut vakuutettu lähetys). Olin lähettänyt sen pikana ja kiire kun oli, hukannut lappusen jossa on lähetystunnus. Ensimmäinen ja viimeinen kerta, nykyisin liimaan sen kalenteriin. Saimme onneksi hyvityksen anyway.
Kuukausia myöhemmin vastaanottajalta soitettiin ihmeissään, että meidän firman kuoressa on tullut "pikana" kasa lippuja edellisen kesän tapahtumasta, että mikäköhän tämä mahtaa olla? Todellinen pikakirje :) Mutta siis tämäkin löytyi. Kuorta ei oltu avattu, ei ainakaan ilman Sudenpentujen käsikirjan niksejä.
menemättä. Ostaja puolella kerran yksi jäänyt saamatta ja yhden kerran jouduin huijatuksi (summa oli vain tosin 15e)
Olen postitellut lähes kolme vuotta tavaroita (verkkokauppa) eikä posti ole hukannut yhtäkään lähetystä. Olen myynyt myös huuto.netissä ja kaikki on mennyt perille nopeasti.
ja satoja nettikauppa ostoksia kotimaasta sekä muualta. Ei ole kadonnut mitään.
Sen sijaan pari laskua on jäänyt tulematta. Kun tiesin niitä odottaa ja soitin laskuttajalle niin sieltä sanoivat että on lähtenyt muttei kyllä koskaan saapuneet sitten mulle. Sain maksutiedot kyllä muuten:)
Viivästyksiä on joskus kyllä ollut. Pahin taisi olla,kun lähipostin paketin saapumisilmoitus matkasi postista meille 10 päivää:D
Ulkomailta olen tilannut vain 5-6 kertaa. Yksi tilaus hukkui ja löytyi vasta useamman viikon päästä.
Huutiksessa olen myynyt ja ostellut muutamia satoja kertoja. Yksi kirjelähetys jäi tulematta, onneksi oli edullinen ja myyjä korvasi. En tiedä oliko hukannut sen itse kiireessään vai kadottiko posti. Meille ei saapunut.
Lähetin sitten uuden samanlaisen ostajalle. Vain muutama päivä sen jälkeen Hesarissa oli juttu juuri saman alueen postinkantajasta, joka oli aukonut ja varastanut postia. Vielä pyydettiin tekemään korvausvaatimus, jos on jotain hävinnyt, mutten jaksanut vähäisen arvon takia.
Ulkomailta tilaamistani paketeista (noin 500 kpl) on ehkä yksi jäänyt oikeasti saapumatta. Paria muuta ei varmaan ikinä lähetettykään.
Jos esim Mannerkiinasta tilaa niin melko usein lähetys katoaa.Ja mikä erikoisinta niin sen jälkeen kun saapunut Suomeen lajittelukeskukseen.Itselläkin useita kadonneita lähetyksiä ja osa vielä kuitattu vastaanotetuksi vaikkei näin ole tapahtunut.
Kotimaan lähetyksistä yksikään ei ole kadonnut. Ulkomailta tulevia paketteja on kadonnut parinkymmenen vuoden aikana alle 10kpl. Kirjeenä en lähetä enkä osta mitään, koska niitä kuulemma katoaa melkoisesti. jos esim. huutonetin myyjä ei suostu lähettämään pakettina, vaikka ostaja maksaa kulut niin se kauppa jää siihen.
Olen myynyt ja ostanut netissä varmaan kymmenen vuotta. En ole kuullut että yksikään lähettämäni lähetys olisi kadonnut. Kiinnitän kyllä paljon huomiota siihen että postitan ns. oikein, teippaan paketit kunnolla ja teen selvät merkinnät ja jos lähetän jonkin kevyen jutun kirjeenä, kirjoitan osoitteet selkeästi jotta Postin laitteet ja ulkomaiset työntekijät osaavat lukea ne.
Vierailija kirjoitti:
käytän sekä huutista että muitakin nettihuutokauppoja ja lisäksi nettikauppoja. Aina on tullut paketit perille.
En usko, että paketteja "katoaa postissa" -kyse on huijauksesta.
No se nyt on ihan sama, mitä sinä uskot.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/662753c0-d2f0-4b5c-9b16-aa9dc8c9f4ab
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005004413.html
Olen ostanut ja myynyt netissä ysärin lopulta asti, eli n. 25 vuotta. Muistan kolme täysin kadonnutta lähetystä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut ja myynyt netissä ysärin lopulta asti, eli n. 25 vuotta. Muistan kolme täysin kadonnutta lähetystä.
Unohdin mainita että olen tilannut jonkin verran ulkomailta, EU:sta, Aasiasta ja USA:sta. Yksi aasialainen jätti osan toimittamatta, mutta rahallinen menetys oli ihan mitätön. Muutaman kymmenen kertaa olen lähettänyt itse tavaraa ympäri maailmaa ja perille ne on menneet.
ja ostan aika paljon netin kautta.