Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huutiksessa asioivat tai nettitilauksia tekevät: kuinka usein posti on kadottanut tuotteenne?

Vierailija
28.01.2012 |

Olit sitten myyjä tai ostaja huutiksessa tai jos tilaat paljon nettikaupoista. Kuinka usein on posti kadottanut lopullisesti lähetetyn tuotteen?

Liittyen tähän (tuolla yrittäjällä on todellisia vaikeuksia postin kanssa, posti kun hukkaa melkoisen runsaasti (tällaisen johtopäätöksen teksteistä olen tehnyt) hänen lähettämiään tuotteita):

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1540118/nipsula_ketj…

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulleet 1 kertaa lukuunottamatta aina perille.

Toisaalta sitten olen ollut töissä firmassa, joka logistiikan Itella hoiti. Että kyllä sitä tavaraa hukkuukin paljon.

Vierailija
22/60 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kerran yksi lähettämäni h&m paketti oli ollut reissussa kuukauden, ennen kuin löytyi tilaushistoriasta (eli ennen kun oli löytänyt tiensa takaisin h&m:lle).

Lisäksi n. vuosi sitten postittamani kirje, ei ole vieläkään saapunut vastaanottajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutaan niin postiin ei mikään häviä, ihanniin kuin kukaan meistä ei yhtä äkkiä katoa kokonaan pois. katoamiset on aina joko lähettäjän tai vastaanottajan epärehellisyyttä. Mutta oma kokemus on se että huutonetin kautta olen postittanut ja vastaanottanut n. tuhat lähetystä, itse verkkokauppiaana postitan n. 50 lähetystä päivässä usean vuoden ajan ja koskaan ei ole hävinnyt mitään.

Vierailija
24/60 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutaan niin postiin ei mikään häviä, ihanniin kuin kukaan meistä ei yhtä äkkiä katoa kokonaan pois. katoamiset on aina joko lähettäjän tai vastaanottajan epärehellisyyttä. Mutta oma kokemus on se että huutonetin kautta olen postittanut ja vastaanottanut n. tuhat lähetystä, itse verkkokauppiaana postitan n. 50 lähetystä päivässä usean vuoden ajan ja koskaan ei ole hävinnyt mitään.

Vierailija
25/60 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

postin työntekijät ei voi varastaa, kaikki tallentuu jos jotain pöllit ja lisäksi tarkastkset. Ennen postiin ävisi paljon mutta enää ei.

Vierailija
26/60 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä pitkäkyntisiä postityöntekijöihin mahtuu. Postinjakelijat voivat varastaa, laittaa postia vääriin postilaatikkoihin tai mikä parasta, minulle on jätetty oven ulkopuolelle paketti, joka ei mahtunut luukusta!!! Kuka tahansa olisi voinut sen siitä varastaa!

Mukavaa kun postikin varsinkin jouluna palkkaa vaikka millaisia suhareita sinne, joiden mukaan lähtee aivan varmasti postilähetyksiä.

Valvonta ei ole aukotonta,

kuten tämä tapaus osoittaa joka sattui viimevuoden puolella.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/jattivarkaus-postissa---valtava-maara…

Hirmu mukavaa on maksaa kokoajan kallistuvia postimaksuja, kun työntekijät vähät piittaavat lähetyksistä ja varastavat niitä.

Vierailija
27/60 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän itse sekä yksityisesti että työn puolesta paljon postia ja kadoksiin on tainnut 15 vuoden aikana päätyä yksi lähetys ja sekin löytyi selvityskeskuksesta. Lähetämme päivässä vähintään kymmenen maksikirjettä ja pakettia. Tavallisiakaan kirjeitä en ole kuullut kadonneen, välillä tulee joku takaisin epäselvän osoitteen takia.

Vierailija
28/60 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nettikauppojakin käytämme kuukausittain, ei yhtäkään kadonnutta lähetystä.

Vierailija
29/60 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaisia nettiostoja saman verran: koskaan ei ole hävinnyt vaikka tavaraa tulee Kiinasta saakka

Vierailija
30/60 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli posti ei ole hukannut ensimmäistäkään. Samoin ebaysta tai muualta ostettuna kaikki tulleet perille. Aina ei ostajan/myyjän kanssa päästy postitukseen asti mutta se onkin toinen tarina.

Muutaman kerran ulkomailta ostetun kirjeessä tulleen tuotteen matka kestänyt kauan mutta lopulta löytäneet perille.

Vierailija
31/60 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myynyt 8 vuotta, kaksi kirjettä kadonnut matkalle myymistäni, ostamistani ei ainoakaan.

Vierailija
32/60 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi muutenkin ulkomailla asuu tuttavia, joille tulee läheteltyä paketteja puolin ja toisin säännöllisesti.

Monen, monen vuoden aikana omista lähetyksistä on kadonnut ehkä 2-3, minulle tulevista saman verran. Ja viimeisinkin tapaus oli sellainen, että postin koneet olivat runnelleet minulle tulossa olleen paketin, jonka jälkeen posti oli palauttanut paketin lähettäjälleen ja asia saatiin selvitettyä.

Eli eivät ne lähetykset noin vain katoa. Suurin riski ovat nuo lajittelukoneet litteille kirjeille, tai sitten ulkona olevat postilaatikot, joihin joskus kohdistetaan ilkivaltaa.

Vierailija
33/60 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin 100 ostoa, useita kymmeniä myyntejä. KOSKAAN ei ole mitään kadonnut postissa. Ostelen tosi paljon myös nettikaupoista, ikinä ei posti ole hävittänyt mitään.

Kyllä paketin katoaminen on täysin myyjän vastuulla, sitä mieltä mä olen. Jos joku myy jotakin ja jo etukäteen kommentoi, ettei ota vastuuta postin kadottamista paketeista, en sellaiselta kyllä osta mitään!

Vierailija
34/60 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopin meille lähettämä itse tehty joulukortti. Kyseessä oli tavallinen kirje. tätä ennen minun kohdalleni on sattunut avoimen yliopiston tenttipinon katoaminen (maksikirje) -- tosin kadottaja saattaa tässä tapauksessa olla myös yliopiston sisäposti. Postipalveluja olen käyttänyt aktiivisesti 15 vuotta ja aina aikaisemmin ovat lähetykset tulleet perille vaikka sitten viiveellä ja osoitetutkinnan tms. kautta. Nämä kaksi katoamista ovat tapahtuneet 6 kk sisällä. Liekö jotain tapahtunut kun muuallakin on tullut vastaan tarinoita viime aikoina kadonneista lähetyksistä?

Vierailija
35/60 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liki 10 vuoden ajalta ja ekaa kertaa joulun alla on hävinnyt kirje. Joskus vuosia (ehkä 15) sitten kaksi lähettämääni kirjettä katosi. Lisäksi ostan paljon nettikaupoista ja vain kerran on ollut ongelmia paketin löytymisen suhteen, mutta lopulta sain senkin muutaman päivän etsinnän jälkeen suoraan kotiovelle.

Vierailija
36/60 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt huutiksessa noin 150 tuotetta reilun vuoden aikana. Olen ostanu huutiksesta noin 150 tuotetta parin vuoden aikana.

Yksikään lähetys ei ole kadonnut.

Tuon lisäksi olen tilannut reilusti tavaraa ulkomaisistsa ja suomalaisista nettikaupoista. Sanotaanko, että noin 40 tilausta per vuosi. Yksikään ei ole koskaan kadonnut.

Vierailija
37/60 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myynyt 4kk aikana 50 kohdetta, tosin osan kyllä noudolla. Yksikään ei ole vielä kadonnut postissa. Ei myöskään ainoakaan vuosien aikana nettikaupoista tilaamani paketti.

Vierailija
38/60 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen enimmäkseen myynyt. Palautepistemäärä nyt noin 1500, eli kun mietitään että läheskään jokainen ei palautteita muista antaa, olen tehnyt liki 2000 kauppaa. YHTÄÄN AINOAA KERTAA ei lähettämäni tavara ole postissa hukkunut.

Vierailija
39/60 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähetän postitse paljon (!) ja useamman vuoden ajan. Mitään ei ole hävinnyt. Aina löytyy ajan kanssa jostain terminaalin nurkasta, jos onkin ollut hetken hukassa.

Vierailija
40/60 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten äitini oli laittanut minulle kirjeen ja 20e mukaan, en ole vielä sitä saanut. Meidän kirjeitä on mennyt naapurin postilaatikkoon, samoin naapurin kirjeitä on tullut meille. Kerran yksi tyttö toi meille meidän postia kilometrin päästä. Meidän postit olivat menneet heille, vaikka meillä on eri sukunimet ja eri tien nimet. Kerran postinkantaja toi sisälle asti postin, kun oli pakettia samalla tuomassa. Annoin osan posteista postinkantajalle takaisin, koska ne ei olleet meidän. Postinkantaja lähti ja huomasin että vielä jäi muiden postia meille. Huutiksessa myymistäni tuotteista ei ole mikään kadonnut. Tosin hyvin harvoin myyn mitään. Mutta postin kulkuun en silti luota täysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi