Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maanantaita Joulumuoreille!

14.11.2005 |

Mä valvoskelen täällä keskellä yötä, kun ei anna supistukset nukkua:/. Kahdentoista aikaa käytiin nukkumaan (normaalisti aiemmin, mutta mua ei nukuttanut, omituista...) ja kahden maissa katoin kelloa, kun vähän väliä havahduin jomottaviin supistuksiin.. aloin kellosta katsomaan ni niitähän tuli 3 min välein, ja olivat toisaan kipeempiä kuin mitä ollu aiemmin, ainakaan tällaset mitkä tullu perättäin ni ei ole aiemmin noin kipeitä ollut... Nousin sit sängystä kun ei enää tuntunut hyvältä makailla... No tässä istuessa ei tunnu supparit niin kipeiltä, ja tulee n. 3-5 min välein.. Eli jos ne tästä nyt loppuvat pikkuhiljaaa, ainakin siltä tuntuu, eikä ne ole koventuneet ainakaan... Höh, Toisaalta olisin jo valmis lähtemään sairaalaan, mutta saishan tuo vielä viikon pysyä mahassa, ni sit olis jo melkein 38 rv täynnä! Kiva kun miehellä one ensi vko (taas...) iltavuoro, ni eipä meikäläinen paljoo päiväunia saa nukuttua, kun poika ei niitä enää nuku. tai sit jos nukkuu, ni sit menee illalla vasta kymmenen jälkeen nukkumaan:/. Eli olis kiva jos sais sit näin yöllä nukuttua!!! Toivottavasti ei nyt monta yötä mene tälleen kärvistellessä!!!

Mites onko muille sanottu että ekan syntymä kestää puolet kauemmin ku seuraavan? ja onko pitänyt paikkaansa? kun pojan syntymä kesti 3h 25 min, ni pelottaa jos tää meinaa tulla sit vielä puolet nopeempaa, ni kuinka sitä ehtii sairaalaan... ei meillä ole matkaa kyllä ku n.15 min, mutta sitä enne täytyy saada pojalle hoitopaikka... ja kun näitä suppareita nyt on tullu pitkin matkaa, ni jos ne onki hyvinki kypsentänyt tuota tilannetta tuolla alapäässä, ni ei välttämättä tarvi niitä tod. kipeitä supistuksia tulla kauaakaan... Eikä kehtais kuitenkaa turhan aikasii sinne sairaalaan mennä odottelemaan... Pojasta mentiin yöllä vähä enne yhtä ja syntyi vasta illaalla klo:20.25, vaikka synnytksen kestoksi sit laskettiinki toi 3h25min (laitettiin alkamaan siitä millo alkoi tosi kipeet supistukset). Ja toisaan pojan kaa oltiin tällasista supistuksista oltu sairaalassa jo (ainakin oman muistikuvan mukaan!) monta tuntia... No mutta nyt en kyllä aio siellä melkein vuorokautta etukäteen maata!!!

Hm, nyt ei osaa muuta kirjoittaa kun näistä supistuksista, kun noi tuntuu koko ajan vaivaavan!! Menis nyt ohi tai pahenis, ni tietäis mitä tapahtuu!! Eipä kai mitään, eiköhän nää vaivaa mua vielä kaks viikkoa LA:n jälkeenkin!!!

T:H-H rv 36+5

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen joka valvonut lähes koko yön. Mulla myös supisteli ja edelleenkin, mut nyt on vähän laantumaan päin. Reidet on ihan ihmeellisen tuntuset, niitä polttaa ja jomottaa tosta päältä. Ja nyt on tullu vielä uusi öinen vaiva, nimittäin närästys. Mulla koko rintakehä ihan tulessa, eikä mikää auta. :( No, meillä on tytöllä heti tästä aamust silmälääkäri, niin jos sitä samalla kävis sit ä-polilla kääntymäs, kun en sinne neuvolaankaan ole päässy, enkä saannu aikaa. Synnytyksien kestosta..sen verran, että mä myös kuullut, että aina seuraava synnytys olis nopeampi. Itelläni pitäny ainakin ihan paikkaasa. Esikoisen synnytys kesti pikkkasen yli 3 tuntia, seuraavan n. 1 tunti 40 min ja kolmas tuli tunnissa. Kokoajan siis mulla noi kestot lyhentyneet. Ääh, olispa jo ensmaanantai... jotenkin tuntuu että nyt aika menee hitaast. Aluks toivoin , et vauvat alkais syntymään itestään, mut nyt on kyllä toi määrätty päivä kyllä paras mahollinen. Turvallista olla valmiina sisellä sairaalas kun synnytys alkaa:) Ei tartte sitä lähtöä pähkäillä, vaikka mistä sitä tietää koska se lähtö tulee. Tyttö on syntyny just näillä raskausviikoilla...no mut toiset sitten menneetkin yli. Odotellaan vaan täs ihan rauhassa=) Ei mut, nyt täytyy mennä herättelee noi lapsiraukat. Kerkiää pukemaan ja syöttämää ennen tota tytön lääkäriä. Oiken..oiken mukavaa maanantaita kaikille:)

lilla79 & vimpulat 36+5

Vierailija
2/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää aivan kamalasti, mutta onneksi minulla on mahdollisuus tänään nukkua päiväunet ;)

Tuli myös valvottua lähes koko yö. Kuten yllä niin myös täällä supistelut pitivät hereillä ja laittoivat kävelemään. Kipeitäkin alkaa olla, mutta tulee vain vartin välein :( Tylsää sikäli, että olisin niin valmis lähtemään synnyttämään. Paitsi, että pitää ommella parit verhot ensin ja vauvan lakanat ;))

Mistä tietää mikä on lapsivettä? Voiko tihkuttaa silleen, että ihan vähän (alle lusikallinen) tulisi kerrallaan, mutta lähes aina istumisen jälkeen näin? Jotain " lorahtaa" (noloa), mutta en tiedä mitä =0

Aamupala alkaa alkaa olla nyt nautittu tässä koneellla istuen ;) (mies sais hepulin-koneella ei saa syödä eikä ainakaan juoda kahvia!) ja nyt olis suihkun aika :) Taidan jäädä viihtymään, sillä mikään ei auta tähän jomottavaan selkään paremmin kun kuuma suihku!

Päivän jatkoja kaikille ja kohtahan me alamme kaikki synnyttämään! Joulukuu lähenee....

Bebu 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koko viikonlopppuna juuri netissä ollut, kun oli isänpäivä yms ohjelmaa..

eikö meistä jouluisista ole tosiaan vielä kun yksi jakaantunut??? IHME!!

Huonosti oon minäkin nukkunut..todella huonosti siis. Viikko on nyt mennyt huonosti nukkuessa, sitä ennen meni jokatoinen yö hyvin ja jokatoinen yö huonosti. nyt ei tule enää öistä mitää. Ei löydy hyvää asentoa. Kyljelleen on ainoo asento missä voin maata mutta paikat puutuu pian ja lonkkia rupee särkee.. olisin ihan valmis jo lähtee laitokselle!!

Hitto kun mulla on kainalo kipee!!!! Kirjoitinkin tänne jo aiemmin, että mulla on rintarauhasia (?) kainalossa asti ja nyt kun rinnat on valmistautuneet maidon tuloon niin on tuo toinen kainalokin! On sellanen puolikkaan kananmunan kokoinen patti ja on tosi tosi kipee taas, välillä se jo olikin hyvä eikä siinä juuri pattia ollut. Täytyy torstaina äitipolilla näyttää sitä lääkärille. Inhottavaa vaan kun liivitkin painaa sitä. Ja etukäteen jo alkaa pelottaa kuinka kipee se onkaan sitten kun maito nousee rintoihin. Esikoisen aikana sillon jouduin ottaa särkylääkettä laitoksella tohon ns " lisärintaan" .

Että kaikkea vaivaa sitä onkin.. Ainiin, närästyksestä piti vielä sanoa, että se on kyllä öisin kanssa ihan pahimmillaan. Yhtenä yönä tässä takaperin olin ottanut unentokkurassa yhteensä 8 renniee! (otan aina 2 kerrallaan, eli olin 4 kertaa ottanut...) No onneks ne ei kai oo sillai haitallisia.

Hyvät viikonalut joulumuorit!

narnia 36+1

Vierailija
4/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs isukit tykkäs lahjoista??

Mun mies oli niiiiiiin otettu siitä isyyspakkauksesta!! :DD Se oli tosi yllättyny ja sano ettei ikinä oo saanu mitään niin hyvää lahjaa :P Koitti väittää ettei se sitä p-lehteä tarvii mutta mä sanoin että voipi olla että tulee tarpeeseen ;)

Siivottiin eilen koko kämppä ja nyt kelpais vauvankin muuttaa meille asumaan :D *kuulitko rakas,synny jo!!* Alkaa olla kamat lopullisilla paikoillaan,tähän asti on joutunu siirtelee edes takas kaikkea ja oon jo saanu harmaita hiuksia kun mikään ei ikinä oo niinku pitäis..Pinnasänkykin on nyt lopullisella paikalla mun vieressä.Tosin kiva yöllä könytä vessaan kun pitää jalkopäästä mennä :P Ukko just sano että oli heräänny mun könyilyyn..no ei tää elämä niin helppoo oo tällasen ruhon kanssa!!!!

Noista öistä vielä..ärsyttävä ' raskausvaiva' on ollu jo pidemmän aikaa: Mä nään joka yö painajaisia..se on tosi kurja fiilis aina herätä kun sydän hakkaa,ahdistaa itkettää..yleensä aina unissa jollekin mun läheiselle sattuu jotain! :(( Ja se on kerrassaan hirveää!!!! Inhottavaa..

Suppareista täällä ollu taas puhetta!Tuttua tuttua..liiankin!Vaan ei niistä OIKEISTA tietoakaan!!!Tosin eilen illalla kun sängyssä makasin niin ekaa kertaa tuli semmonen joka tuntu selässä!!!Koko alaselkää jomotti oudosti :P Kylläkin tuli vaan yks (höh) ja ehdin jo innostua että joko joko?No ei näköjään..ei auta kun ODOTELLA!!!

Pitäis oikeesti lopettaa tää jatkuva ittensä vahtaaminen ja kuulostelu.Turhan innokkaasti koko ajan odotan että koska lähtö tulee..tätä menoa on pitkät viikot vielä edessä jos vauva on paljonkin ' myöhässä' :/ Mutta kun ei vaan jaksais enää odottaa.

Tuossa yks päivä Lahjallekin asiasta mainitsin että mulla tulee välillä semmosia outoja levottomuuskohtauksia.Oon jotenki hirmu täpinöissä..en osaa sanoo onko se positiivista vai negatiivista mutta semmone karsee ' jännäkakka' -olotila.Kurkkua kuristaa sillä tavalla kun kouluaikoina just ennen jotain esitelmää ja tulee lievästi oksettava olo :P hankala selittää tarkkaan mutta onko kellään muulla vastaavaa????

Vauva tuntuu välillä rauhottuneen..Ei enää pistä niin mahottomia potkusarjoja.Mutta jösses silläkin on terävät kantapäät!Kivasti sattuu kun se oikeen hutasee :/ ja se ei todellakaan tunnu kivalle kun se päätään poraa!!Hirmuiset liitoskivut iskee ja vihlasee niin että tuntuu kuin koko pimppi irtois :OOO vähintään ;)

Joo,tule jo ulos sieltä pieni!!!!!Äitillä alkaa kärsivällisyys loppua!!!!!!!!

Mukavaa maanataita kaikille!tässähän vetelee marraskuukin jo puoltaväliä!! :DDDDDD

-Tiggr&Nasu 37+4

Vierailija
5/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kans valvonut mutta ei supistele ei...tahtois niin synnyttämään tai en synnyttämään(apua) mutta tän vauvan.Mua valvotti toista yötä peräkkäin se että ensinnäkin mun hartiat ja niskat on AIVAN JUMISSA ja maha kipeä,ei ole hyvä kummallakaan kyljellä nukkua kun sattuu,valvominen ei ole mua varten,kaipaa nukkumista ja mies vaan kuorsaa tyytyväisenä(kade).

Sori valitusvirsi.

Supistelee kyllä harvoin=/.Joskus kävellessä tai muuta.Ja melkein aina kivuttomia että eipä taida olla tää pikkuinen vielä tulossa.

Mä taas näen vaan synnytysunia...olen poikavauvasta nähnyt kolmena yönä unta..hmm???mullahan on tyttöolo???

yhtenä yönä unessa kokeilin ja katsoin monesti että on sillä vauvalla tosiaan kivespussit!=)

Isi tykkäsi lahjoista eli kahdesta t-paidasta,toiseen painettu tytön käden kuvat ja suklaatakin sai rasian.

Voi tylsyys....ulos ei voi mennä..illalla tytön muskari,siinäpä tän päivän menot...väsyttää...tyttökään ei ole enää aikoihin päiväunia nukkunut että......=/

lähden valittamaan muualle...=)

äitiliini ja vauveli rv 37+3

Vierailija
6/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on teitä supistellut ja yö ollut rankaa:) Siitä se pikkuhiljaa lähtee, tosin saattaa kestää vielä tovin ennenkuin tosi toimet alkavat. Jokaikinen päivä olette/ollaan lähempänä synnytystä. Ja sitä mahaa tulee sitten ikävä... ja parin kuukauden kuluttua uusi vauvakuume:)))

Itsellä suht hyvin nukuttu yö takana (vain 2-3 krt vessassa käyntejä). Yöllä 04 heräsin siihen, että vastikään kaksi vuotta täyttänyt neiti kolisteli vessassa. Oli herännyt ja mennyt itse potalle pissille. Haalari yöpin oli ottanut pois ja vaippaa ähersi takaisin paikalleen - vaippa oli nurinpäin. Pienen avituksen jälkeen jatkoi jälleen uniaan omassa sängyssään. Yleensä tekee vielä tavaran kuin tavaran vaippaan, mutta näköjään sitten välillä yllättää ja pyrkii itse potalle. Osaa kyllä päivällä sanoa, että pissittää tai kakka on housussa (juuri rykäistynä).

Vauva pollottaa edelleen perätilassa eli istuminen alkaa tuntua epämiellyttävältä kun pää painaa kylkiluihini. En päässyt viikonloppuna edes lenkkeilemään, kun mies päivysti kotona - meillä kun ei ole lastenhoitoapua tarjolla. Nyt olo on vähän tukkoinen, mutta eiköhän se kohta lievenny kun käyn lenkkeilemässä fiiliksen mukaan.

Mies kokeili viikonlopun aikana sovittaa turvakaukaloa sedanmallisen automme takapenkille. Ei mahdu - ei sitten millään. Takapenkille pitäisi siis mahtua Britaxin Two way elite, selkänojallinen korokepenkki ja vauvan Graco Auto-baby. Tai mahtuuhan ne kun survoo, mutta ei ole enää kovin turvallinen kolaritilanteessa ja korokepenkin turvavyön kiinnilaitto on jotakin ihan mahdotonta.

Olisikos hyviä vinkkejä takapenkiltään tilavista autoista meidän tilanteeseemme? Mielellään joku 99-02 mallinen, ei jenkkiauto, max. noin 18 tuhatta ekeä? Ajateltiin käväistä tänään iltapäivällä katsomassa löytyisikö mitään kohtuuhintaista käytettyä. Nyt kun äippäraha helmikuussa alkaa, ei viitsisi ihan ahtaalle taloutta vetää.

Bebu: kyselit lapsivedestä. Kyllä sitä varmaan voi tihkuttaakkin.. Itsellä mitä kaksi kertaa lapsivedet on menneet, niin ekalla kerralla ne menivät aamuisen vessassa käynnin jälkeen kerralla - ei voinut olla huomaamatta, kun vesi valui jalkoja pitkin. Oli kirkasta, hajutonta nestettä. Toisella kerralla myös aamulla, mutta vain osittain. Silloinkin sen pienen määrän menon kyllä huomasi, kun tiesi, että on just pissillä käynyt ja silti tahdosta riippumatta jotakin lirisi jalkoja pitkin lattialle. Reikä kalvoissa oli jossakin ylhäällä ja sitä vettä lirisi enemmän ja vähemmän viikon ajan (olin sairaalassa). Vettähän kehittyy kokoajan lisää, jos kalvot eivät ole kokonaan puhjenneet. Jos kalvoissa on reikä, on vaarana, että joku pöpö menee lapsiveteen ja lapseen. Jos epäilet, että vettä tihkuttaa, niin pöksyt pois, silloin ainakin tunnet liriseekö vettä vai jotakin muuta kinttuja pitkin:)

Nyt on sitten se ulkoilun vuoro. Mukavaa päivänjatkoa!

T.Vipeka 34+1

7/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kotiuduttu neuvolasta. Vissiin lapsivettä oli tullu viime yönä väriltään punertavaa ja täytyy nyt seurata mitä tuleman pitää. Kalvoissa voi olla esim reikä ylhäällä niin ei tämä nyt niin vakavaa ole =) pe onkin synnytystapa-arvio niin jos siellä sit näkis ultralla onko riittävästi vettä.

Herään myös koko ajan yöllä.. la-su välisenä yönä nukuin 22-01 ja sit valvoinkin vaatimattomasti 6.30asti. Pojat heräs hiukan ennen kasia ja sit soitin anopille et hakee heidät kylään niin saan nukkua itekkin edes vähän.. viime yönä sit olisin saanu unta mut kuopus itki vähän väliä. Hän kun eläisi pelkällä vellillä nyt kun tulee hampaita ja sitten onkin nälkä vähän väliä :/

Esikoinen on vielä tunnin kerhossa ja sit haen sen kotiin ja koko ryhmä päiväunille. Meillä esikoinen 4v tarvii päiväunet kerhon jälkeen koska kerhossa on kumminkin tavallaan rankkaa olla hällä..

Neuvola käynnin saldo:

-sf-mitta vaan 30cm mut menee omaa käyrää kauniisti

-vauvan paino on tosiaan alhainen ja ei ollenkaan sitä mitä isänsä on ollu syntyessään eli isi oli 5150g ja 57cm ;)

-painoa oli tullu varmaan kilo viikkoon en kattonu tarkasti

-paineet 122/68

-hb vaan 118 mut nousee se kumminkin

-syke vauvalla 155-170

jne eli kaikki hyvin!

mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

[color=blue]-Anu ja tonttu rv 36+0

Vierailija
8/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Hilarius jo lähtenyt vauvanhakuun???

Mulla on kovettumissuppareita aika usein ja viimeisen viikon aikana olen " päässyt" tutustumaan myös kipeisiin suppareihin (no ei ne varmaan oikeesti KIPEITÄ oo synnytyssupistuksiin verrattuna...). Niitä tulee kylläkin niin harvoin ja vain muutama kerralla, etten jaksa niistä innostua :/

Ei täälläkään enää juuri nukuta. Mulla kun ne pistokset laitetaan tohon reidensyrjään ja pistokohtaan tulee HERVOTTOMAT mustelmat, niin meille kaikille tuttu kyljellä nukkuminen ei oo herkkua... Sattuu ihan pirusti olla kyljellään, mutta muussakaan asennossa ei pysty oleen. Voi kun tämä kärsimys loppuisi jo!!! Ja jotkut mainitsivat närästyksestä. Mä herään öisin kauheeseen poltteeseen ja on pakko ottaa rennietä, onneksi olen tuonut paketin sängyn viereen!

Mä olen miettinyt sellaista asiaa, että voiko stressi vaikuttaa vauvan syntymäajankohtaan??? Siis jos miettii jatkuvasti, että tulis jo jne., niin voiko olla että sen takia meneekin esim. yliajalle? Tässä yritän siis EPÄTOIVOISESTI keksiä miten saisin tämän muksun pihalle ;) Kai sitä vaan pitäisi yrittää nauttia viimeisistä kahdenkeskisistä hetkistä miehen kanssa, mutta näiden kipujen ja muiden tuskien vuoksi se on aika mahdotonta...

Joku kyseli eilisessä pinossa muita opiskelijoita. No tässä yksi, joka pääsee törsäämään minimiäippärahaa!! ;) Ihmettelin kun sanoit, että äippäraha on pienempi kuin opintotuki?? Mulla ainakin äippäraha on opintotukea suurempi... Ja mä suoritan vielä jotain opintoja (hullu!), vaikka viikkojakin on näin paljon (37+3). Mutta tän viikon jälkeen jään kokonaan koulusta äippälomalle.

Nyt täytyy mennä lukemaan yhteen tenttiin, joka on iltapäivällä... En jaksais YHTÄÄN keskittyä mihinkään koulujuttuihin :/ No, ainakin saan ajan kulumaan! ;)

Koittakaahan kärvistellä! :)

violet ja masu-Aarre rv 37+3

Vierailija
9/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan myrskyä odotellaan, kun sellaista ennustivat. Meillä on oma porakaivo ja jos/kun menee sähköt, niin loppuu veden tulokin. On siis otettu vettä ämpäreihin ja tehty vispipuuroa, jota voi syödä kylmänäkin. On ollut kerran nimittäin kolme päivää sähköt pois, kun esikoinen oli muutaman viikon ikäinen. Ei tehnyt koko aikana yhtään kakkaa, olisiko aavistanut? Mutta paras varautua..

Viime viikolla piti jo laittaa kuopus päiväksi mummolaan. Typerää, mutta pienikin puuhastelu vie verenpaineet alas ja alkaa huippaamaan. Kanniskelukin on aika tappopuuhaa. Jospa se siitä auttaisi, jos vauva hieman laskeutuisi. Nukkuminen alkaa myös olla kolmesta tyynystä huolimatta hankalaa, yöllä herään kolmen maissa ja uudelleen nukahtaminen kestää... Taitaa olla aika ottaa ylimääräinen petari alle, viimeksi siitä oli ainakin apua. Onneksi vein kuopuksen viikonloppuna päivystykseen, sillä oli korvatulehdus, jota valvottiin myös muutama yö. On ollut kolme flunssaa melkein peräkkäin, jotka on korvia ärsyttäneet. Oli ensimmäinen korvatulehdus tytöllä *koputtaa puuta, että myös viimeinen*.

Esikoisen kanssa ollaan kotona ja yritän saada puuhailtua jotakin omaan tahtiini. Yritän olla ottamatta stressiä keskeneräisistä töistä, jotka kuvittelin tekeväni ennen vauvan syntymää. Nyt on sellainen olo, että lapsonen saattaisi syntyä ajallaan, mutta onpahan sitten tekemistä ajankuluksi, jos taas menee " yliajalle" .

*Kitta75 ja masuvauva rv 34+3*

ps. tuntuu, että teilla " alkukuisilla" on synnytys jo ihan hilkulla ja itsellä hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiirrrrrrrrrrrrrrrrveän kaukana, vaikka eroa ei olekaan, kuin muutama hassu viikko. Mitenkähän sen saisi tuonne päähänsä iskostettua?.. Teidän toisten puolesta jännittäminen on kuitenkin mukavaa " lämmittelyä" omaa synnytyksen alkamista odotellessa.

Vierailija
10/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko kysyä, kun huomasin, et yhdellä jos toisellakin on yön supistellut...nimittäin itselläni kanssa alkoi illalla supistelut ja niitä tuli tosi tiheään, enkä sit saanu nukuttuakaan, ku vatta ihan kivikovana kokoajan, no sitä kesti yli tunnin ja siinä sitte rupesin miettii, että onko noi kivuttomat supistukset otettava yhtä vakavasti kun kivuliaat, elikkä voiko synnytys alkaa myös kivuttomilla supistuksilla???? auttakaa nyt tyhmää ja tietämätöntä!!

Mies oli jo ihan paniikissa, et joko nyt pitää mennä?!! Sil on kauhee pelko, et sit kun se h-hetki tulee, ettei ehditä sairaalaan asti (matkaa 60km) Oon sit koittanu sitä lohduttaa, et ei se ens synnyttäjällä niin nopeesti tapahdu, mut täytyy myöntää, et kyl itteeki aika paljon jänskättää, että osaako lähtee oikeeseen aikaan!!!

Tänään onkin synnytysvalmennuksen toinen kerta ja päästään tekemään hengitysharjotuksia yms. hauskaa...jospa sitä noiden valmennusten myötä vähän jännityskin häviäisi. Nyt pitää ruveta siivoamaan...tällasella kurailmalla kun koira saa asunnon aika likaseks!!!!:(

Melina ja vauveli 34+ 3

Vierailija
11/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni ok, esikoinen nukkui koko yön heräämättä!! IHANAA. Itse kävin kerran vessassa.

Vatsa oireilee raudan takia, Obsidania käytän koska Retafer on vielä pahempi. Saa nähdä miten nopsaan vaikutus tulee, perjantain neuvolassa hb oli 114.

Vauva poraa päätänsä alas ja muutenkin tuntuu aika kipeeltä kun hän liikkuu.. kylkiin potkitaan ja itseään työnnetään ihan joka suuntaan :)

Mies on veikannut että kaksi viikkoa ennen syntyisi..aika moni muukin sanonut mutta tiedä sitten.

Nyt esikoinen heräilee...

beal rv 34+2

Vierailija
12/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua eivät ole supparit vieläkään vaivanneet, mutta yöllinen närästys on kamalaa. Toivottavasti vauva laskeutuisi pian! Vaivani on kuitenkin pieni ja olen koko raskausajan päässyt niin helpolla, että tuleva alkaa mietityttää :)

Viime viikkoinen perhevalmennus Kättärin Haikaranpesässä oli monin tavoin valaiseva ja hyvä kokemus. Samaan aikaan se oli myös pelottava. En ollut aikaisemmin miettinyt synnytystä, vaan pikemminkin loppuraskautta ja vauvan syntymän jälkeistä aikaa. Nyt tuo valmennus konkretisoi synnytyksen lähestyminen, joka voi koittaa milloin vain, vaikka laskettuun aikaan onkin tänään tasan kuukausi!

En pelkää niinkään synnytykseen liittyvää kipua, vaikka ilomielin otan epiduraalipuudutuksen, jos se voidaan minulle antaa. Sen sijaan mietin kaikkea muuta: Mistä tiedän, milloin synnytys alkaa, jos supistukset tulevat hyvin laimeina tai jos lapsivesikään ei mene kerralla, vaan lirahtelee pieninä valkovuodon kaltaisina tippoina? Varsinaisia pelkojakin poden, mutta en erittele niitä täällä, jotteivät muut saa samoja ajatuksia! Tiedän, ettei synnytystä kannata pelätä ja ettei sitä voi etukäteen suunnitella. Se menee niin kuin menee. Ja tämän kaiken miettiminen on tietenkin ihan luonnollista tässä vaiheessa. Tällä viikolla valmennuksessa puhutaan onneksi lapsivuodeajasta ja toivottavasti muutenkin vauvanhoidosta. Synnytyssuunnittelu on perjantaina.

Isänpäivästä: Minä myös annoin miehelleni sen isyyspakkauksen. Kovasti hän tuntui yllättyvän ja tykkäävän lahjasta :)

Be_al: Minäkin syön Obsidania. Kun aloitin kuurin, oli hb 108. Kolmen viikon Obsidanin popsimisen jälkeen se oli noussut vain lukemaan 113. Kuinkahan alhainen se olisi, jos en söisi lisärautaa?

Nyt pitää mennä tyhjentämään pesukonetta: Vauvanvaatteita riittää ja mukava niitä onkin pestä!

SnowApple rv 35+5

Vierailija
13/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahans, on sitä nähtävästi muillakin supistellut kipeemmästi.. Täälläkin on tässä viikonlopun aikana kuulosteltu olotilaa. Kipeitä (tai siis ei mitään törkykipeitä, mutta sellasia jotka tuntuu kyllä varsin selkeesti alavattalla, selässä ja toisinaan sisäreisillä) suppareita tulee aina silloin tällöin, ei niinkään päivällä mutta illanpuolella, yöllä ja aamulla. Mutta kovin pitkään eivät kuitenkaan kestä, joten se siitä tällä erää..

Meilläkin isyyspakkaus oli ehdottomasti huippujuttu. Tais siinä isännältä joku liikutuksenkyynel tipahtaa, ja joo, voitte vaan arvata kuinka joltain muultakin... Mä pillitin jo ihan huolella lauantainakin kun kirjottelin korttia, ja " käyttöohjeita" . Minkäs teet..

Tikru: täältä löytyy ainakin yks ihminen, joka saa tollasia ihme puuskia, siis niitä " jännäkakka" -oloja. Ja muutenkin kuulosti sun jutut erittäin tutuilta, pimpin irtoamisia ja teräviä kantapäitä myöden.. Itse asiassa parasta aikaa koputellaan ikävästi kantapäitä tuohon kylkiluiden reunaan. Aaauts!

Jotain piti vielä.. hmm...

Niin joo, niistä painoarvio- jutuista. En mäkään ainootakaan painoarvioo tietäis muuten, mutta kun oon joutunut käymään äippäpolilla jonkun kerran " seurannassa" noiden kivuttomien supistusten takia (niitä kun on tosiaan piisannut ns. enemmän kuin laki sallii..).

Nälkä.. jääkaappi kutsuu.. mentävä!

Vointeja!

Lizzbeth ja myyryläinen 34+6

Vierailija
14/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinas ihan unohtua.. Nimittäin tänään on ihka ensimmäinen äippälomapäivä! Siis en olekaan enää sairaslomalla, hienoo!!

Lizzbeth

Vierailija
15/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitympä minäkin supistelevien jouluisten joukkoon, tosin mulla supistukset eivät vielä ole kovin kivuliaita enemmänkin epämiellyttäviä. Mulla ei varmaan vielä tarttis supistella hirveesti, kun kuulun loppukuun LA.n omaaviin. Mutta saas nähdä....

Yöt on edelleen ihan hirveitä, pyörin puutuneen jalkani ja kipeän selkäni kanssa, mutta minkäs teet, onneksi päiväunet tuovat helpotusta unen puutteeseen.

Olin neuvolassa perjantaina ja joudun taas tänään menemään, kun yllätys, yllätys virtsassa taas valkuaista ja sf-mitta oli kahdessa viikossa kasvanut 5 cm, nyt sf-mitta 33. painoa ei kuitenkaan ollu tullu kuulemma liikaa lisää, 600g/vko. Mut kasvu vauhti on kuulemma liian hurja ja sitä nyt sitten tarkkaillaan.

Snowapple:lle Mekin oltiin Haikaranpesän valmennuksessa viime viikolla ja mulle jäi rauhallinen ja hyvä fiilis siitä. Tietysti kaikkea jännitystä ei varmaan saa poistettua ensi synnyttäjältä millään, mutta mulle paikkojen näkeminen ja osittaiset kokeilut (akvarakkulat, ilokaasu, synnytysjakkara...) saivat mut ja miehen vähän rauhallisemmaks. Oltiinko me muuten samana päivänä, meillä valmennus oli torstaina?! Kyllä kaikki hyvin menee:)

Mutta nyt taidan lopetella " velvollisuudet" (=kotityöt) kutsuu. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille. Saas nähdä saadaanko tällä viikolla lisää jouluisia vauvoja! Jaksua kaikille!

T:JHS+Muru 33+3

Vierailija
16/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ EN KOSKAAN ENÄÄ PESE IKKUNOITA! Pesin eilen meidän uuden kodin ikkunat ulko- ja sisäpuolilta sekä väleistä. Supisteli tosi ahkerasti aina välillä ja piti sitten istahtaa ja hengähtää. Olin koko päivän siivoamassa ja illalla olinkin sitten tosi kipeä. En nukkunut koko yönä kun särki selkää, jalkoja ja kylkiä :( Ei musta tule isona ainakaan ikkunanpesijää ;)

Hilariuksellahan on jännät paikat! Oletkohan jo nyytinhakureissulla?

Mulla on ihan sama fiilis kun Kitalla, meillä taitaa olla suht sama laskettu aikakin =) Tuntuu et siihen on vielä ikuisuus kun te " kaikki" muut saatte nyyttinne jo joulukuun alussa... Epäreilua... ;)

Melinako se kyseli suppareista. Kyllä sä varmasti huomaat milloin on tosi kyseessä! Siitä ei voi erehtyä. Kivuttomat supparit ei yleensä aiheuta mitään kohdunsuulla eikä välillä kivuliaatkaan. Kokemusta on... Tyttöä odottaessa kärsin tosi kipeistä suppareista jo rv 34 lähtien päivittäin mutta kohdunsuu oli epäkypsä vielä toisessa yliaikaiskontrollissa rv 41+6. Tyttö syntyi sitten rv 42+1. Mutta jos suppareita tulee säännöllisesti ja ne ovat aina vaan kipeämpiä niin kannattaa ottaa yhteys synnärille tai neuvolaan! Ja pidä huoli että vauva liikkuu. Jos liikkeitä ei tunnu niin ota silloinkin yhteys synnärille.

Joku kyseli synnytysten kestoista, sori en muista kuka... Mun eka synnytys kesti yli 30 tuntia ja toka " vain" 7 tuntia eli aika paljon lyhyempi oli toka. Kolmas kestikin n. 10 tuntia. Tosin tokan ja kolmannen synnytyksen välillä oli yli 10 vuotta aikaa kun taas ekan ja tokan välillä oli vain 11kk =) Saas nähdä miten nyt käy kun edelliseen synnytykseen tulee aikaa n. 1v 2kk.

Tikru, et sitten kertonut sitä sektiojutskaa, höh... Noh, ehkä kerrot sitten kun kaikki ovat käyneet vauvanhakureissulla tai sitten saan kokea sen omakohtaisesti jos päädytään sektioon ;)

Mä en taida ehtiä koneelle nyt kovin usein muuton takia. Ja kaiken lisäksi Elisa-perk... sählää meidän nettiyhteyden kanssa, se ei vieläkään toimi uudessa kodissa. Voipi siis olla että olen perjantaista lähtien nettipimennossa :/

Tikru, yritän tulla torstaina tapaamiseen S-talolle mutten lupaa mitään kun on toi muutto perjantaina. Jos en pääse mukaan niin voisitko laittaa mulle tekstarina jos sovitte uudet treffit?! Jos siis olen nettipimennossa enkä pääse lukemaan yahooseen... Kiitos ja kumarrus jo etukäteen! =)

Jaa, täytynee mennä laittamaan taas pesukonetta päälle, on muutama lakana vielä pesemättä.

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Tansku & peppuvaavi rv 34+3

Vierailija
17/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme valmennuksessa keskiviikkona eli emme sattuneet samaan ryhmään. Miehelleni käynnistä tuli oikein hyvä olo ja itsekin tykkäsin tavattomasti Haikaranpesästä. Toivottavasti pääsemme sinne ja toivottavasti Kättärille ei tule sulkuja! Silti hieman pelottaa ihan kaikki. Mutta kuten kirjoitin aikaisemmin, ei liikaa!

:)

Vierailija
18/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppia kaikille suppareihin!!MIna melkein kateellisena luen kun kaikilla on suppareita. Minulla ei mitaan ehka kerran tanaan olin tuntevani menkkamaista jomotusta mutta muuten ei mitaan;( Joten tassa varmaan odotellaan kovasti tonne jouluun asti...Tahtoisi kovasti jo vauvan omaan syliin...

Huomenna on neuvola saapi nahda onko vauva miten pain viimeksi oli peratilassa?Itsesta tuntuu etta vauva on milloin mitenkin pain tieda hanta. Joskus kun istuessa ahdistaa luulen vauvan olevan peratilassa mutta kylla han on valilla paa-alaspainkin kun kantapaat tuntuu kylkiluiden alla?No katsotaan...

Minua valilla huolettaa kun vauva ei potki siis moyrii vaan ja valilla puskee peppua tai kantapaata mahan lapi mutta ei mitaan potkuja?

Kuinkas Quarra onko sun vauva potkinut vai onko viela rauhallinen?Muistaakseni sinun vauveli oli rauhallinen kanssa?

Yot mullakin on aika katkonaisia valilla nukuttaa ja valilla valvon ja viime yona tuli valvottua niin kuin naytti muutkin valvoneen, no ompa teita onneksi muitakin ja loppua kohden me voidaan pitaa taalla keskusteluissa naita yo kokoontumisia niin saa seuraa!

No mina lahden nukkumaan

Annora ja Maha-asukki rv 35+4

Vierailija
19/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikil vaan tasapuolisest.

Enpä ole koneella istuillut suorastaan vuosiin. Nyt on vihdoin (hetki) aikaa.. Ihanaa lukea ettei ole kipuineen yksin ja että huumorilla niistäkin selvitään. :)

Viime yöt on mennyt ihan puihin nukkumisen kannalta, joten otin tänä aamuna vähän takaisin. Vein esikoisen vielä hoitoon ja otin 4h lisäunet, jos sitä niillä jaksaisi taas iltaan asti. Suppareita ei ole tuntunut , mutta päänpyörittelyä sitäkin enemmän. Synnytystapa-arvio nyt to jos se osaisi jotain siellä katsella. Käsittääkseni se tehdään jotenkin ultraamalla, jos sitä uskaltaisi jo haluta tietää kumpi sieltä tulee..? ;)

be_al ja SnowApple: Ensimmäisen kanssa käytin rautana Obsidania mutta oli tosiaan niin vahvaa, että jaoin kapseleita puoliksi jottei masu kärsisi niin paljon.. Nyt tämän raskauden aikana nekin loppui ja siirryin Matrifoliniin ja hb pysyy kiltisti yli 130 jo yhdellä tabletilla. Suosittelen. :)

Harmaantuvaa marraspäivän jatkoa, saadaankohan me lunta edes tänne etelään ennen jakautumista..?

j&l 36+6

Vierailija
20/29 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terppa!

Jospa pitkästä aikaa pinoutuisin, kun oon vaan laiskasti taustaillut parisen viikkoa...

" Mukava" kuulla ettei muutkaan nuku kunnolla.. Ite vierailen vessassa neljä, viis kertaa yössä... Alkuun ajattelin ettei se voi olla normaalia, mut pakko se on uskoa, kun pakko on nousta ettei tule sänkyyn! :)

Tänään on juttua supisteluista. Mulla kanssa supistelee mutta luultavasti " vaan" kivuttomasti kun kuitenkin hengissä olen eikä siis satu sen enempää.. tai mistä noistakin tietää, ekakertalaisena.

Nyt pitää taas liitää, voikaahan hyvin kaikki!!

Joulumöhis ja rv37 häämöttää parin päivän päässä!! :)

Ps. jos MINTTULOORAA näkyy, niin kertokaahan terveisiä! Ettei vaan olis monistautunut jo?? :)