Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8-vuotiaalla tytöllä säärikarvat! MItä niille voi tehdä???

Vierailija
28.01.2012 |

ja oikeesti: ne eivät ole mitkään hentoiset - vaikka ovatkin vielä vaaleat, vaaleat, niin ne näkyvät ihan selvästi kauemmaksikin.

Kohtahan niistä aletaan näkemään vaivaa ja voi tulla kiusaamista jne.

Kysymys kuuluukin: jos ne alkavat häiritä lasta, niin voiko lapsen säärikarvoja poistaa, vai onko niillä jokin "merkitys" - tai ono lapsen iho niin herkkä tms. etti sitä sa tehdä?

Mitä jossain etelän maissa tehdään tällästen pikkulikkojen säärikarvoille, kun nehän ovat vielä tummatkin? Jotain niille varmasti tehdään, koska en ole ikinä missään reissussa ollessaani nähnyt lapsella säärikarvoja - en Euroopassa, Amerikassa, enkä Aasiassa.

Vai onko lapseni ainoa, jolla on tuuheat säärikarvat?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin omalla tytölläni. Isä on tumma ja muutoin vaalea tyttäremme on perinyt hänen ihokarvoituksensa.

Jaloissa on reisiin asti pitkää, paksua, karkeaa ja tummaa karvaa, samoin käsivarsissa. Ne, jotka sanovat, että lasten karvoitus on ihan normaalia, eivät selvästikään ole itse kokeneet samaa tilannetta lastensa kanssa. Ei kai se ylenpalttinen karvoitus naapurin lapsella haittaakaan.

Totuus kuitenkin on, että lapset huomauttelevat ja kiusaavatkin poikkeavuuksista. Karsastuksen tai vaikka rotevuuden kanssa voi joutua elämään ja oppia sietämään kavereiden kommentteja, mutta en näe yhtäkään syytä miksi karvainen lapsi pitäisi marttyyrinä alistaa kiusaamiselle, kun lasta häiritsevän ongelman voi helposti poistaa.

Ajelemaan en kuitenkaan ryhtyisi siitä syntyvän sängen vuoksi. Itse olen tyttäreni pyynnöstä poistanut shortsi- ja t-paitakaudella näkyvät karvat herkille aluille tarkoitetuilla kylmävahaliuskoilla. Uusi karvoitus on sen jälkeen hetken aikaa alle kymmenenvuotiaan lapsen normaalitasoa, ennen kuin taas vahvistuu ja karheentuu ennalleen.

Vierailija
2/33 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, etten ole siis ikinä lapseni aikana puhunut mitään ko. säärikarvoista, enkä esim. itse todellakaan jatkuvasti sheivaa tms.

Että olkaa huoletta nyt vaan- lapsi varsinkaan ei tiedä näistä mun mietteistä yhtään mitään.

Tiedoksi teille, jotka säälivät lastani, koska hänellä on "näin hirveä äiti" - niin kyse tässä kaikessa oli vaan siitä, että jos häntä joskus tultaisiin kiusaamaan niiden takia, että mitä niille silloin voisi tehdä.

Eivät ne minua kauhistuta tai häiritse -

mutta sääliksi käy sitä lasta, jonka äiti on niin vajaa, että käsitti taas kerran lukemansa täysin väärin:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä vaikka ihailla

Vierailija
4/33 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikka 10v ja häiritsee kovasti nii voisi kenties alkaa nyppimään säärikarvoja. Sheivaaminen vaan paksuntaa, itsu aloin nyppiä säärikarvojani noin 10v ikäisenä 20v:nä ei enää ollut ku juurinee saa nii vähentää kasvua helposti.

Vierailija
5/33 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 8 v tytöllä on ollut ainakin vuoden näkyvät tummat säärikarvat. kerran hän ihmetteli asiaa ja sanoin että jos ne alkaa häiritä häntä niin saa toki ottaa ne pois. ei ole vielä pyytänyt. hän tietää että sokeroin itse kinttuni mutta olen kertonut että on höyliä ja voiteita eikä ne nipistä.

Vierailija
6/33 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyvät ja tuuheat vaaleat säärikarvat kunnolla näkyviin, nyt 13 vuotiaana alkoi ajelemaan sääriään, eikä ikinä ole ollut mitään kiusaamisia, harrastuksena voimistelu, että ihan monen nähtävilläkin on karvat olleet... Älä myy niitä karvoja lapsellesi kamaliksi...

Vierailija
7/33 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lapsella voisi olla säärikarvoja? Mitä teet sitten, kun hänelle kasvaa pillukarvat? Pitääkö nekin ajaa pois, "ettei kukaan pääse kiusaamaan"??

Säärikarvat on aivan normaali asia, kauheita ulkonäköpaineita luot tuolla kauhistelulla lapsellesi :(

Vierailija
8/33 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö omaa ja muiden ihmisten ainutlaatuisuutta arvostaa vai pitääkö muokkautua muottiin sopivaksi. Pitääkö naisen laittautua tietyin normein naisenmuotiin.

Minusta ihmisen säärikarvoihin tulee suhtautua niin, että siinähän kasvavat. Oli kyseessä nainen mies lapsi aikuinen tyttö poika mummo vaari.

Vierailija
9/33 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tytär 12 1/2 ja hänelle tuli myös sääriin karvat ehkä 9 ikäisenä. Hassua että alapäähän ja kainaloihin 2 v myöhemmin.

Ostin viime vuonna sheivausvälineet ja opetin niitä käyttämään. Ei probleemaa asiasta. Ajelee myös nyt kainalot ja alapäänkarvatkin, kun "muutkin luokalla" niin tekevät

Vierailija
10/33 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän seuraavaks keksitään.

Vierailija
11/33 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ovat jo koulussa (tokalla ja neljännellä). Ikinä ei ole kukaan niistä mitään sanonut, ja monella kaverilakin nöyttää olevan ihan vastaavaa karvoitusta.

Oletko ap unohtanut että säärikarvat on ihan luonnollinen juttu, lähes kaikilla niitä kasvaa jo ennen murrosikää.

Vierailija
12/33 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikein voin tehdä :(

Vierailija
13/33 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös meidän lapsilla 8v ja 11v on tuuheat ja pitkät säärikarvat. Ei ole tyttöäkään vielä häirinnyt, ovat vaaleat eivätkä minusta selvästi erotu. Todenäköisesti kavereilla on samanlaiset. Sitten kun tummuvat ja alkaavat tyttöä vaivaamaan, niin neuvon toki ajelemaan ne. Mieluiten ladyshaverillä, se ärsyttää ainakin minun herkkää ihoani vähiten.

Vierailija
14/33 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeestiko joku ostelee 12-vuotiaalle sheivausvälineet ja kannustaa ajelemaan alapään karvoja? Ai ku tervettä. Onkos sillä likalla bermudan kolmio vai kiitorata, vai ihanko on poslariksi ajettu, ettei jää poikakaverille karvoja hampaidenväliin?

Sairasta!

Vierailija
15/33 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kuin muistan, ja vieläpä tummia. Jes.

Vierailija
16/33 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tummat ja tuuheat säärikarvat niin kauan kuin muistan. Ensimmäisen kerran ajoin ne 16-vuotiaana. Kainalot ajoin ensimmäisen kerran 14-vuotiaana (karvat toki kasvoivat jo pari vuotta aikaisemmin). Pimpsa karvoihin koskin vasta parikymppisenä.

Eikä ole kiusattu tai yleensäkään keneltäkään kuullut mitään kommenttia karvoistani. Älä nyt sinä ap tee asiasta turhaan numeroa. Voi hiukan kehonkuva vääristyä lapsellasi.

Vierailija
17/33 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeasti KUKAAN 12 1/2 vuotiaan tytön äiti kirjoittaisi näin. Vai onko kirjoittaja lapsen isäpuoli?

Nyt tytär 12 1/2 ja hänelle tuli myös sääriin karvat ehkä 9 ikäisenä. Hassua että alapäähän ja kainaloihin 2 v myöhemmin.

Ostin viime vuonna sheivausvälineet ja opetin niitä käyttämään. Ei probleemaa asiasta. Ajelee myös nyt kainalot ja alapäänkarvatkin, kun "muutkin luokalla" niin tekevät

Vierailija
18/33 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeestiko joku ostelee 12-vuotiaalle sheivausvälineet ja kannustaa ajelemaan alapään karvoja? Ai ku tervettä. Onkos sillä likalla bermudan kolmio vai kiitorata, vai ihanko on poslariksi ajettu, ettei jää poikakaverille karvoja hampaidenväliin?

Sairasta!

Vierailija
19/33 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielestäni vielä haittaavampaa. Olen itse vaalea, mutta tyttö on perinyt isältään tumman karvoituksen :(

En kehtaisi koskaan avautua edes miehelleni tästä ongelmasta, mutta onneksi on olemassa edes tämä palsta...

Vierailija
20/33 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kans. En aatellu tehdä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi