8-vuotiaalla tytöllä säärikarvat! MItä niille voi tehdä???
ja oikeesti: ne eivät ole mitkään hentoiset - vaikka ovatkin vielä vaaleat, vaaleat, niin ne näkyvät ihan selvästi kauemmaksikin.
Kohtahan niistä aletaan näkemään vaivaa ja voi tulla kiusaamista jne.
Kysymys kuuluukin: jos ne alkavat häiritä lasta, niin voiko lapsen säärikarvoja poistaa, vai onko niillä jokin "merkitys" - tai ono lapsen iho niin herkkä tms. etti sitä sa tehdä?
Mitä jossain etelän maissa tehdään tällästen pikkulikkojen säärikarvoille, kun nehän ovat vielä tummatkin? Jotain niille varmasti tehdään, koska en ole ikinä missään reissussa ollessaani nähnyt lapsella säärikarvoja - en Euroopassa, Amerikassa, enkä Aasiassa.
Vai onko lapseni ainoa, jolla on tuuheat säärikarvat?
Kommentit (33)
Mut jos lasta itseään ei häiritse niin anna asian olla.
Meitin 10vee tyttelillä alkoi kasvaa muutama pitkä kaikkukarva ja huomas ne itse totes et ällöä ja miksi pitää kasvaa isoksi ja tulla murkkuikä. Sanoin et jos häiritsee niin ne voi höylätä pois ja halus et ne otetaan pois, joten autoin ekalla kerralla. Vielä ei oo tarvinnu ajella uudestaan, kun ajelusta asta jokunen viikko aikaa.
sillä teinikarvoitus on vielä sen verran vähäistä ja rajatulla alueella.
Karvoitus vahvistuu ja karvainen alue laajenee varsin hitaasti, vaikea uskoa että 12-vuotiaan karvoitus näkyisi uikkarin alta.
mutta ainakin jos harrastaa uimista, voi se bikinirajan siistiminen olla ihan sellainen normitoimenpide jopa tuon ikäisellä teinillä. Tietysti jos vanhemmilla on erityisen vahva mielipide asiasta, niin asia voi olla eri, mutta mielestäni "tavallisessa" tapauksessa se vastaa tyyliin deodorantin käyttöä ja kevyttä meikkiä, enkä tietenkään tarkoita mitään brasilialaista...
Sen sijaan aloittajalle sanoisin että vitsit mikä dorka olet, toivottavasti et lapsellesi ole sanonut säärikarvoista mitään.
Tytöllä on tummat selvästi näkyvät säärikarvat. Monet harrastukset ja urheiluseurat vaativat pukeutumaan niin, että paljaat sääret näkyvät. Lyhyet shortsit, joiden alla ei saa olla legginsejä. Mieluummin karvattomat sääret kuin kotoa itkevä tyttö, aikuiset puhuvat kyllä kauniisti, mutta olen kuullut heidän ihmettelevän tytön tummia säärikarvoja. esim." Mikähän sairaus tolla on, ei suomalaisilla ole mustia säärikarvoja".
Mua kiusattiin koulussa karvoista. Mulla on lähes musta tukka, joten myös muut karvat on tummia. Ne on myös olleet lapsesta asti pitkiä ja vahvoja, ei sillä lailla tiheässä kuin hennot vaaleat karvat, mutta paksumpia ja pidempiä. Kyllä aloin 10-vuotiaana niitä höylällä ajelemaan, saatuani koulukavereilta karvoihin liittyvän pilkkanimen jolla minua lälläteltiin.
Mun 16v ainakaan ota mitään paineita karvoistaan, eikä ole kiusattu. Sä itse teet niistä ongelman lapsellesi, surullista :( nykyään muutenkin tehdään liikaa ulkonäköpaineita jo lapsena :(
Vierailija kirjoitti:
Nyt tytär 12 1/2 ja hänelle tuli myös sääriin karvat ehkä 9 ikäisenä. Hassua että alapäähän ja kainaloihin 2 v myöhemmin.
Ostin viime vuonna sheivausvälineet ja opetin niitä käyttämään. Ei probleemaa asiasta. Ajelee myös nyt kainalot ja alapäänkarvatkin, kun "muutkin luokalla" niin tekevät
Tuo ei todellakaan ole tavallista että kutosluokkalaiset sheivaavat. Itse en ole koskaan törmännyt moiseen.
ope
Kesällä tyttöni 9-vuotissynttäreillä totesin, että ihan samanlaisia karvajalkoja ovat koko kaveripoppoo. Toivon totisesti, ettei heistä kenenkään äiti iskosta pieneen tyttöönsä ajatusta siitä, että jo tuon ikäisen pitäisi ryhtyä tavoittelemaan karvattomuutta. Me olemme nykyään niin luonnosta vieraantuneita, että näköjään unohtuu, että ihmisellä luonnostaan on karvoja. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeasti KUKAAN 12 1/2 vuotiaan tytön äiti kirjoittaisi näin. Vai onko kirjoittaja lapsen isäpuoli?
Nyt tytär 12 1/2 ja hänelle tuli myös sääriin karvat ehkä 9 ikäisenä. Hassua että alapäähän ja kainaloihin 2 v myöhemmin.
Ostin viime vuonna sheivausvälineet ja opetin niitä käyttämään. Ei probleemaa asiasta. Ajelee myös nyt kainalot ja alapäänkarvatkin, kun "muutkin luokalla" niin tekevät
Sama tuli mieleen. Kuka opastaa noin nuorta ajamaan alapään karvoja? Sairasta.
Älä luo 8-veelle ulkonäköpaineita. Karvat on normaali asia. Kyllä hän ne sitten ajelee, kun itse tahtoo ja kokee että ne häiritsee häntä.
Minulla oli nuorena aika hennot ja vaaleat karvat jaloissa. Ajoin koneella joskus, sitten 24-veenä kokeilin kuumavahaa, kun oli helteinen kesä ja teki mieli olla töissä mekossa ja paljain kintuin. Ei ole sen vahauksen jälkeen kinttukarvojani näkynyt.
Kun olin alle 10-vuotias, asuimme toisen lapsiperheen kanssa samassa talossa. Me kolme tyttöä saunoimme yleensä yhdessä ja totta kai silloin vertailimme toistemme kehitystä. Naapurin tytöillä oli selvät sääri- ja käsivarsikarvat, joista minä olin kateellinen. Olen vaaleaihoinen ja -karvainen. Lisäksi ihoni on sen tyyppinen, että sääriin ja käsivarsiin ei koskaan ole kasvanut kuin muutamia ohuita vaaleita karvanhuitukoita. Niin se maailma muuttuu. Kun lapsuudessani karvaisuus oli normaalia, niin nyt se koetaan ihan hirveäksi asiaksi. Takaisin luontoon!
Olen harrastanut säännöllisesti uintia pienenä. Osalla oli karvoitusta "siellä" jo 10-vuotiaana. Toiset olivat kateellisia! Kukaan ei kiusannut. Uikkareita on saatavilla myös lahkeellisina "shortsi malleina" jos karvoitus ahdistaa (lasta itseään!).
Kaikilla ihmisillä kasvaa säärikarvoja. Miksi niitä pitäisi hävetä? Sama jos alkaisi häpeämään omia ripsiään?
mutta ainakin jos harrastaa uimista, voi se bikinirajan siistiminen olla ihan sellainen normitoimenpide jopa tuon ikäisellä teinillä. Tietysti jos vanhemmilla on erityisen vahva mielipide asiasta, niin asia voi olla eri, mutta mielestäni "tavallisessa" tapauksessa se vastaa tyyliin deodorantin käyttöä ja kevyttä meikkiä, enkä tietenkään tarkoita mitään brasilialaista...
Sen sijaan aloittajalle sanoisin että vitsit mikä dorka olet, toivottavasti et lapsellesi ole sanonut säärikarvoista mitään.