miten onnistuu passin haku alaikäiselle,
kun vanhemmilla ei ole virallisia henkilöpapereita? ajokortti ei ole virallinen henkilöllisyystodistus.
Kommentit (11)
tuleepa kalliiksi yhden passin hankkiminen. ap
Hommahan menee siis niin että tarvitset myös itsellesi virallisen henkilöllisyystodistuksen anoaksesi passia. Jos sinulla on vain ajokortti niin en tiedä saatko edes itsellesi passia.
Hommahan menee siis niin että tarvitset myös itsellesi virallisen henkilöllisyystodistuksen anoaksesi passia. Jos sinulla on vain ajokortti niin en tiedä saatko edes itsellesi passia.
miten ihmeessa te kuvittelette etta se eka henkilollisyystodistus haetaan?
se ensimmäinen passi haetaan?? Kelakorttikin riittää, kuvaton siis. Mulla ei ole edes ollut koskaan ajokorttia...
"Passihakemus on jätettävä henkilökohtaisesti. Hakijan henkilöllisyys todistetaan voimassa olevalla passilla tai henkilökortilla. Mikäli passin hakijalla ei ole voimassa olevaa henkilökorttia tai passia, pyritään henkilöllisyys selvittämään henkilöllä hallussaan olevien muiden henkilöllisyyttä tukevien asiakirjojen ja rekisterihakujen sekä tarvittaessa myös haastattelun avulla.!
Mulla esim oli kuvaton kelakortti ja opiskelijakortti...
joten kun hain uutta, mulle tehtiin muutamia kysymyksiä tyyliin hääpäiväni, isäni syntymäpäivä, edellinen osoitteeni jne. Tarpeeksi moneen kun vastasin oikein, totesivat että kyllä mä olen mä.
luulisi että ajokortti riittäisi henkkariksi, sitähän muutenkin käytetään kotimaassa. Voivat kuitenkin tarkistaa hetun perusteella tiedot ja kysellä tarvittaessa lisäkysymyksiä.
joten kun hain uutta, mulle tehtiin muutamia kysymyksiä tyyliin hääpäiväni, isäni syntymäpäivä, edellinen osoitteeni jne. Tarpeeksi moneen kun vastasin oikein, totesivat että kyllä mä olen mä.
teän ajokortteja henkkareiksi, niin sitten haette ensin itselle passit sen ajokortin avulla, ja sitten vasta lapselle passia.