Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana. Mitä minun pitää tietää?

Vierailija
28.01.2012 |

Nyt kaikki av-mammojen vinkit ja neuvot kehiin. Netistähän näitä selviäisi, mutta kivempi lukea ihmisten itse kertomina.

Jatkokysymys: Olenko mielestäsi teiniäiti, kun saan tämän lapsen paria viikkoa vaille 21-vuotiaana? Täällähän kaikki alle kolmekymppiset leimataan nuoriksi ja vastuuttomiksi. Tiedän sitten mitä odottaa, jos joskus toivottavasti tätä lasta raijaan kouluun ja olen siellä nuorimmasta päästä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä alkoholia ja tupakkaa ja turhaa hysteriaa (mitä tahansa voi syödä kun on kohtuus ja järki mukana) ja kuuntele mitä siellä äitiysneuvolassa sanotaan. Luota itseesi. Et ole teiniäiti, joten älä myöskään käyttäydy kuin sellainen.

Vierailija
22/31 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttei se tarkoita että olet vastuuton.

Anoppini sai esikoisensa 16- kesäsenä 30 vuotta sitten ja on yksi ihanimmista äideistä joita tunnen!

Sinä olet yksilö ja ikä on vaan numero! Elä omaa elämää ja tee perheesi kanssa valintoja jotka TEILLE sopii.

Kuulostaa todella kurjana että kerrot täyttäväsi 21 parin viikon kuluttua. Mitä sitten? Itse täytin 32. Tekeekö se minusta vanhan?

Minua iäkkäämpi äiti voi olla hyvinkin vastuuton. Ota hyvä itsetunto jostain, tämä on sinun elämäsi. Ei ole kiva jos tajuat tämän vasta 20 vuoden kuluttua!

Ei minulla ole sinulle mitään vinkkejä, mikä sopii meillä yhdelle lapselle ei sovi toiselle ja teille ehkä sopii vaikka kolmas tyyli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva- ja pikkulapsiaikana, ja jos sen tiedostaa etukäteen, aika monesta turhastakin erosta välttyy.

Vierailija
24/31 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta apteekista Folireniä. Tätä olisi pitänyt syödä jo 3 kk ennen raskaaksi tuloa. Googlaa foolihappo ja raskaus.

Vierailija
25/31 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulla nosti hemoglobiinin huomattavasti helpommin ja nopeammin kuin rautatabletit eikä siitä tullut yhtään vatsavaivoja kuten tuli niistä tableteista.

Vierailija
26/31 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa säästöön tulevia yllättäviä menoja silmällä pitäen.

Mieti myös lapsen vakuutusasioita. Haluatko sellaisen vai et?

Näitä voit pohtia.

1) saat terveen lapsen, sillä ei ole mitään "hyötyä" sinulle (et voi tietää tätä etukäteen)

2) saat sairastelevan lapsen, vakuutuksesta voi olla sinulle hyötyä (et voi tietää etukäteen)

3) olet riitävän varakas hoidattamaan lapsen yksityisellä ja ostamaan lääkkeet (muista omavastuu), jos on tarvis (tämän tiedät etukäteen).

4) olet valmis jonottamaan joskus kauankin julkisen terveydenhuollon toimipisteessä (tämän tiedät etukäteen).

Vierailija
27/31 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) raskausajan ravintosuositukset

2) opiskele kaikki mitä löydät raskausajasta ja sikiön kehityksestä

3) opiskele kaikki mitä löydät keskosuudesta ja täysiaikaisen vauvan mahdollisista ongelmista

4) opiskele kaikki mitä löydät synnytyksestä, niin toisten kokemuksista kuin lääketieteellisempää dataa

5) tutustu vauvatarvikevalikoimiin ja haastattele eri perheitä, mikä on heillä toiminut ja mikä ei

6) opiskele vauvan kehitysvaiheet ja hoito-ohjeet

7) opiskele lastensairaudet ja niiden hoito

8) järjestä omat tukiverkkosi jotta saat apua siinä vaiheessa kun kaikki on mennyt metsään

9) tutustu imetysasioihin

10) tutustu Käpy ry / muihin vauvansa /lapsensa menettäneiden julkisiin tietoihin jotta olet varautunut myös pahimpaan

11) mieti tulevaisuuden hoitokuviot

12) tutustu Kelan lapsiperhetietoihin

13) tutustu lasten ravintosuosituksiin

14) tutustu allergiasivustoihin

15) laske miten taloutenne pärjää, paljonko lapsi maksaa ja miten paljon rahaa voit käyttää kuukaudessa lapsen kuluihin

Sitten kun nämä on hallussa voi raskautta alkaa suunnitella eli sulla on kiire

Minä vastuullisena itseäni pitävä nainen, jolla kaksi korkeakoulututkintoa suoritettuna, jättäisin tästä listasta tuossa odotusvaiheessa monet, monet kohdat vielä odottelemaan.

Mitä sitä hoitokuvioita ja muita vielä tuossa vaiheessa miettimään.

Itse tutustuin erityisesti imetysasioihin. Oli aivan musertavaa, kun se ei huolellisesta valmistautumisesta huolimatta onnistunut lainkaan ensimmäiseen 1,5 kuukauteen, vaan minun oli annettava lapselle korviketta (niitä syyllisyyden tunteita ei voi samoin kuvailla). Maitoa alkoi tulla sitten lapsen ollessa 1,5 kuukautta vanha. En suosittele kenellekään imetysasiaan perehtymistä, vaan menemään asiassa täysin tunteella.

Jos nyt saisin jotain takaisin, niin tuon imetysasian olisi voinut jättää kyllä opiskelematta. Aiheuttaa itselleen aivan järkyttävän stressin, jos se ei jostain syystä onnistukaan.

Onneksi en ole masentuvaisuuteen taipuvainen. Mietinkin, miten synnytyksen jälkeisestä masennuksesta kärsivät selviävät noista(kin) tunteista.

Vierailija
28/31 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varustaudu elämänmuutokseen. Elämäsi ei enää koskaan tule olemaan samaa kuin ennen.

Vierailija
29/31 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varustaudu elämänmuutokseen. Elämäsi ei enää koskaan tule olemaan samaa kuin ennen.

niin en ole sellaista harrastunut tähänkään mennessä.

Kiitos neuvoista ja kannustavista viesteistä!

Vierailija
30/31 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en ole sellaista harrastunut tähänkään mennessä.

Kiitos neuvoista ja kannustavista viesteistä!

Itse sain esikoisen 24-vuotiaana. En ole koskaan harrastanut biletystä jne, mutta lapsen tuoma elämänmuutos oli shokki. Ymmärrät mitä tarkoitan viimeistään sitten kun vauva on syntynyt ja olet elänyt äitiyttä hetken aikaa.

Vierailija
31/31 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huh huh!

Siis että raskautta saa alkaa suunnitella vain, jos pääsee läpi tuollaisesta tentistä...

Eipä ihme, että väki vähenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän