Niinistön elämän pahimmat kokemukset
ensimmäisen vaimon kuolema ja tsunami.
Haaviston pahin kokemus istuminen panssariautossa Irakissa.
Kommentit (51)
pahimmasta kokemuksesta, samoin Niinistö. Sympatiat menivät kyllä Niinistölle. Ei ole helppoa haudata puolisonsa ja jäädä yksinhuoltajaksi, ja vielä pelätä täydeksi helvetiksi muuttuneessa lomakohteessa, että vieläkö tässä lapsensakin menettää. Ja kuoleeko itse.
että hän nyt Kymmenen uutisten politiikan kommentaattorin mukaan ensimmäistä kertaa myönsi, että vaimon kuolema oli paha paikka?
Kauanko siitä vaimon kuolemasta nyt on? Aika kauan... Ja nyt vasta ensimmäisen kerran sanoo, että tuntui aika pahalta. Jotenkin tuntuu, että itse olisin puhunut asiasta jo aiemmin - kuitenkin tsunamista Niinistö on kertonut hyvinkin laajasti.
että asia on ollut vaikea käsitellä ja hyväksyä. Ehkä uusi avioliitto on avannut vaikeita solmuja.
Niitä ei pidä verrata, eikä pilkata.
Mitä Niinistön olisi pitänyt sanoa?
Totta kai hänen vaimonsa kuolema auto-onnettomuudessa oli järkyttävä kokemus. Samoin kuin olla itse tsunamissa, taistella oman henkensä puolesta ja pelätä poikansa hengen puolesta, lisäksi näki ruumiita.
Haavisto ei ollut hengenvaarassa, mutta kokemus silti traumaattinen.
Varmaankin hänen on ollut helpompi puhua tsunamista, kun on sen itse kokenut. Vaimon kuolema oli vielä yksityisempi juttu, josta ei ole helppo avautua.
että hän nyt Kymmenen uutisten politiikan kommentaattorin mukaan ensimmäistä kertaa myönsi, että vaimon kuolema oli paha paikka? Kauanko siitä vaimon kuolemasta nyt on? Aika kauan... Ja nyt vasta ensimmäisen kerran sanoo, että tuntui aika pahalta. Jotenkin tuntuu, että itse olisin puhunut asiasta jo aiemmin - kuitenkin tsunamista Niinistö on kertonut hyvinkin laajasti.
Mietitään, mietitään...kertoisikko vaikka sen että puolison kuolema oli arka ja hyvin vaikea pala josta on ollut vaikea puhua?
että hän nyt Kymmenen uutisten politiikan kommentaattorin mukaan ensimmäistä kertaa myönsi, että vaimon kuolema oli paha paikka? Kauanko siitä vaimon kuolemasta nyt on? Aika kauan... Ja nyt vasta ensimmäisen kerran sanoo, että tuntui aika pahalta. Jotenkin tuntuu, että itse olisin puhunut asiasta jo aiemmin - kuitenkin tsunamista Niinistö on kertonut hyvinkin laajasti.
että asia on ollut vaikea käsitellä ja hyväksyä. Ehkä uusi avioliitto on avannut vaikeita solmuja.
on nyt pakko pelata päästäkseen pressaksi. Vai onko ihan sattumaa, että nämä vaikeat solmut avautuivat juuri vaalien ollessa kiivaimmillaan?
on nyt pakko pelata päästäkseen pressaksi. Vai onko ihan sattumaa, että nämä vaikeat solmut avautuivat juuri vaalien ollessa kiivaimmillaan?
Se on puhunut aiheesta jo ennemmin. Mutta te Haavistolaiset näette vain sen minkä haluatte.
Jotenkin muistan, että kuusi vuotta sitten ehdokkailta ei kysytty vastaavia asioita missään tenteissä. Ei juteltu puolison roolista eikä kyselty kauheimpia tai mukavimpia kokemuksia.
Hän ainakin vaikutti olevan hyvin empaattinen Niinistön kokemuksille. Ehkä sinun kannattaisi jatkossa äänestää Soinia, niin ei tarvitse miettiä näin vaikeita.
Se kertoo vain ja ainoastaan siitä pelistä, mitä sen
Mielenkiintoista, että joku kehtaa epäillä tuollaisen kokemuksen jättämien tunteiden aitoutta. Kuinka tunneköyhiä täällä oikein onkaan.
Kun kysyttiin elämän parhaita hetkiä puhui lasten syntymästä ja tästä uudesta liitosta joka löytyi pitkän yksinhuoltajuuden jälkeen. Mun nähdäkseni aikuisen lapsen vanhempaa ei enää voi laskea yksinhuoltajaksi sen jälkeen kun lapsi on täysi-ikäinen. Eli oli yh peräti kolmevuotta jonka jälkeen se ainoa huollettava oli ko herra itse.
Drama Queenia eikä vaikka presidenttiä.
Ap, mitä vitun väliä?
Oon tavannut elämässäni kymmeniä ihmisiä joitten kohdalla huonot kokemukset ei tosiaankaan tee mitenkään jalommaksi tai paremmaksi tai empaattisemmaksi ihmiseksi, jos sitä tässä haet. Toki on niitäkin joihin jokin kokemus vaikuttaa voimakkaasti ja tekee hyvän ihmisen. Mutta Niinistöstäkin näkee jo päälle että kusipää mikä kusipää vaikka voissa paistaisi ja kymmeneen tsunamiin joutuisi. Sellainen minäminä-ihminen, ei koe empatiaa.
Silläkö perusteella pitäisi nyt äänestää, kummalla on ollut pahempia kokemuksia?
että hän nyt Kymmenen uutisten politiikan kommentaattorin mukaan ensimmäistä kertaa myönsi, että vaimon kuolema oli paha paikka?
Kauanko siitä vaimon kuolemasta nyt on? Aika kauan... Ja nyt vasta ensimmäisen kerran sanoo, että tuntui aika pahalta. Jotenkin tuntuu, että itse olisin puhunut asiasta jo aiemmin - kuitenkin tsunamista Niinistö on kertonut hyvinkin laajasti.
..myönsi julkisuudessa... Vai luulitko, ettei Niinistö ole koskaan kenellekään aiemmin kertonut, että vaimon äkillinen kuolema oli paha paikka?
Nyt sanoi asian ensimmäisen kerran tiedotusvälineille.
Mielestäni tuo kertoo Niinistöstä enemmänkin sitä, ettei halua liiaksi jakaa omia henkilökohtaisia tunteita julkisuudessa - hyvä piirre ihmisessä.
Ei kai tuolla ole mitään merkitystä, kuinka pahaan paikkaan ehdokas on joutunut.
Mitä jos jommallakummalla ei olisi ollut "pahaa paikkaa".
Pitäisikö sen sitten jotenkin ratkaista asiaa.
Propsit molemmille, ei kummallakaan ole ollut mukava tilanne.
Haavisto viety panssariajoneuvossa.
Niinistö roikkui lapsiensa kanssa puhelinpylväässä.
Kummallakin olisi henki voinut lähteä jos tilanteessa olisi käynyt huonosti.
Kun kysyttiin elämän parhaita hetkiä puhui lasten syntymästä ja tästä uudesta liitosta joka löytyi pitkän yksinhuoltajuuden jälkeen. Mun nähdäkseni aikuisen lapsen vanhempaa ei enää voi laskea yksinhuoltajaksi sen jälkeen kun lapsi on täysi-ikäinen. Eli oli yh peräti kolmevuotta jonka jälkeen se ainoa huollettava oli ko herra itse.
Vaikka lapset olisivat täysi-ikäisiä, niin on heissä vielä huollettavaa. Jos siis ihan oikeasti välittää lapsistaan.
Silläkö perusteella pitäisi nyt äänestää, kummalla on ollut pahempia kokemuksia?
Sauli ja Marja-Leena Niinistö ehtivät olla naimisissa 21 vuotta ennen vaimon kuolemaa.
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/viihde/555_px_leveat_kuvat/616529.jpg
Ja siitä Niinistön yksinhuoltajuudesta: isä tai äiti tuntee aina vastuuta ja huolta lapsestaan, vaikka tämä olisi viisikymppinen aikuinen ihminen.
Minä olen melkein nelikymppinen hyvin toimeentuleva ihminen, joka osaa tehdä ruokaa ja leipoa. Silti äitini usein hänen luonaan vieraillessani antaa minulle lähtiessäni jotain itse leipomaansa tai rasiallisen hyvää ruokaa.
Vanhemman rakkaus ei vähene, vaikka lapsi tuleekin täysi-ikäiseksi.
Onko Haavisto nyt jotenkin huonompi kun hänen puolisonsa ei ole kuollut eikä hän ole ollut tsunamissa? Otetaan tuolta Afkanistanista joku katulapsi pressaksi jos se on yks edellytys et pitää olla ollu vaikee elämä!
Molempien kokemukset ovat varmasti olleet kauheita omalla tavallaan. Mikäs me niitä analysoimaan kun emme sielä ole olleet!
yh on lastensa asioiden kanssa yksin myös sen jälkeen kun lapset ovat täysi-ikäisiä - silloin ei enää vaihdella vaippoja vaan vanhemmuus on toisenlaista. Ja vanhemman ollessa yksin se on aina rankempaa.