Kuulen ääniä ja haistan tuokuja, onko oire
mielisairaudesta?
Kuullut että skitsofreniassa vastaavia oireita.
Kommentit (8)
kuin kännykän soittoääni.
Haistan suihkusaippuan keskellä yötä.
Koen siis olevani aivan "täysipäinen", mutta..
ja tulla vaikka jostain ajastimesta tai palovaroittimesta tai naapurista. Meillä palovaroitin yhteen aikaan piippaili satunnaisesti ehkä kerran viikossa, ääni oli aika hiljainen mutta heräsin siihen yöllä.
Hajuaistimukset voivat aiheutua muustakin kuin mielisairaudesta. Minulla tulee migreenin ennakko-oireina sellaista, että haistan olemattomia hajuja. Usein minun pitää kysyä muilta ihmisiltä, haiseeko täällä oikeasti esim. savu vai onko minulla taas "hajuharhoja".
todellinen ja haistan sen vielä herättyänikin, mutta haihtuu sitten. Ehdin kuitenkin jo pompata ylös ja meuhkata palokuntaa tms. :S. Työkavereilla on vastaavaa näköaistin kanssa, näkee siis jotain harhoja, jotka pian heräämisen jälkeen häviää. En siis ihan hirveesti huolestuisi, mullakin on ollut tätä koko aikuisikäni. Tietysti riippuu miten voimakkaita oireesi on..
mielisairauden oire. Ainakaan välttämättä. Eivätkä muuten äänetkään. LSD:n kanssa tulee synestesiaa ja voi sen kannabiksellakin saada joskus. Ootko syöny epäilyttäviä kakkusia tai poltellu kummallisen näköistä tupakkia?
Luin otsikkosi väärinpäin. Mutta ehkä sekään ei ole merkki mielisairaudesta :)
olemattomia tuoksuja/makuja suussa.
kuulostaa neurologiselta oireelta ja jos itsellä olisi tuollaisia, haluaisin selvittää.
Psykoosi (todellisuudentaju vääristynyt) aiheuttaa tuollaisia oireita kyllä... Millaisia ääniä kuulet ja missä tilanteissa? Onko jatkunut kauankin?