Mitä ruokaa yleensä tilaat ravintolassa?
Kommentit (26)
Yleensä valitsen jotain mitä ei tule kotona tehtyä. Maksa on yleensä hyvä valinta, lammasta laitan kotonakin, mutta tilaan sitä mielelläni myös ravintolassa, poroa tai ankkaa syön myös mielelläni.
Ainoa mikä vähän vaikeuttaa valintaa, on mun ruokarajoitteet, joita on aika paljon. Mä olen se vaikea asiakas ja tiedostan sen.
Tilaan aina sellaista mitä ei kotona tule laitettua. Usein äyriäisiä tai kalaa, liharuokaa jos on laitettu eri tavalla kuin kotona yleensä.
Jotain näistä:
-härkää (medium)
-karitsaa
-ankkaa
palkopavut ja parsakaali ovat lempikasvikseni,
yleensä kuitenkin useimmiten ennemminkin kasvislisuke kuin perunaa, vaikkakin aurajuustoperunat ovat joissain paikoissa lyömättömät
..on "mitä vaan" niin kalaa tai äyriäisiä, pihviä en koskaan. Toisaalta esim. intialaisessa käy kaikki, on mun suosikkikeittiö.
Riippuu ravintolasta.
Kiinalaisessa tilataan aina kaikkea erilaista ja syödään kaikki kaikkea, yleensä chilikanaa, paistettua riisiä ja katkarapuja, valkosipulihärkää ja joko frittikanaa tai paistettuja nuudeleita ja kanaa.
Intialaisessa kanabiryani, raitaa ja naania.
TexMex-ravintolassa fajitaksia tai quesadilloja.
Italialaisessa pizzaa tai pastaa, kunhan siinä päällä on ilmakuivattua kinkkua, rucolaa ja parmesania.
Pihviravintolassa pippuripihvi tykötarpeineen.
"Fine dining" -ravintolassa alkuruoaksi äyriäisiä (mieluiten toast skagen) ja pääruoaksi jotain vähän erikoisempaa lihaa (peuraa, fasaania tms).
Tavisravintolassa (esim. S-ketjun paikat) yleensä jotain perusturvallista hampurilaisen tai wrapin.
Kauhea nälkä!