Ikuista ja tosi rakkautta ei ole kuin murto-osissa parisuhteista
ja siis olen omaksunut tämän ajatuksen sen myötä mitä olen ympärilläni nähnyt.
itse en ole alun alkaenkaan koskaan kokenut mitään suurta rakkautta vaikka naimisissa olen jo yhdeksättä vuotta.
Ymmärsin, että vaikka olisin sen suuren rakkauden tämän sijasta tavannut olisi se kuitenkin päättynyt aikanaan ja sydämeni vain itkisi verta.Nyt kun olen niin skeptinen kuin voi vain olla niin ei käy kateeksi muita,onnellisilta vaikuttavai parisuhteita.Minun sydän ei tule ainakaan särkymään kun tämä avioliitto aikanaan päättyy.
Tietty olis mahtavaa jos ne elokuvien rakkaustarinat ja laulut rakkaudesta olis todella totta ja iän kestäviä mutta kerta toisensa jälkeen näkee miten kulissit kaatuu ja mikään ei ole ikuista.....
Surullista!
Kommentit (47)
Pelkka rakkaus ei riitä, vaikka se on edellytys.
Tämä vitsi tuli mieleen, kun noita edellisiä luki. Ja toivottavasti kaikki ymmärtävät pointin, tai sitten ei.
Mies oli hukkumaisillaan mereen. Hänen ohitseen ajoi vene ja sen kapteeni kysyi:
-Tarvitsetko apua?
-En, Jumala pelastaa minut, mies vastasi.
Vähän ajan päästä ohi ajoi toinen vene ja sen kapteeni kysyi:
-Tarvitsetko apua?
-En, Jumala pelastaa minut, mies vastasi.
Tuntien kuluttua mies kuitenkin hukkui ja taivaaseen päästyään hän kysyi Jumalalta:
-Miksi sinä et pelastanut minua kun olin hukkumaisillani?
Tähän Jumala vastasi:
-Senkin pöljä! Minähän lähetin sinulle kaksi venettä, mutta et sinä niitä huolinut.
joka syntyi alkujana romantiikan aikakaudella. Ei sellaisesta oltu sitä ennen kuultukaan...
niin lakkaatko sinä rakastamasta lastasi joku päivä?
Armossa roikut? Jaa hä?
kerrot pettäväsi miestäsi pääsi sisällä ja pidät sitä pienempävä kuin tekisit sen oikeasti?
Kuule; Jumala armahtaa ne jotka katuu. Eli pettäjät ja tappajat saa anteeksi jos katuu tekojaan. Mutta mikä on sinun kohtalo? Mitä sinä teet? Sinä siinä pidät itseäsi parempana. Petät ajatuksissa joka on yhtä paljon kuin oikeasti pettäisit, isoin ero on siinä että sinä et kadu. Sinä hyväksyt tämän etkä pyri parempaan. Silmä silmästä ja ajatus ajatuksesta! Petät ihan suoraan kumppaniasi ja "roikut armossa".
Miksi sinulle pitää olla armollinen jos et näe vääryyttä ja kadu?
Raamatussa on sanottu useaam kertaan että jättäkää kaikki ja seuratkaa häntä. Voit jättää miehen ja olla vapaa.
Mutta älä anna itsellesi oikeutta toimia väärin; vaikket hauku ja solvaa niin petät.
Etsi Jumala muualta, se ei ole teidän arjessa.
APn aloituksessa oli kyse lähinnä miehen ja naisen välisestä rakkaudesta...
Mutta pointti on tämä:
Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile,
ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa.
Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.
Rakkaus ei koskaan katoa. --1. Korinttolaiskirje 13: 4-8
enkä hänen vaikuteksesta parisuhteisiin.
Mutta luulen, että monilla on epärealistinen kuva rakkaudesta. Eihän suhde voi pysyä samanlaisena vuodesta toiseen. Suhteessa on kaksi aktiivista toimijaa, jotka voivat sitoutua tekemään töitä yhteisen onnen eteen. Mitään ei saa ilmaiseksi, ei edes toimivaa parisuhdetta :)