Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuista ja tosi rakkautta ei ole kuin murto-osissa parisuhteista

Vierailija
27.01.2012 |

ja siis olen omaksunut tämän ajatuksen sen myötä mitä olen ympärilläni nähnyt.

itse en ole alun alkaenkaan koskaan kokenut mitään suurta rakkautta vaikka naimisissa olen jo yhdeksättä vuotta.

Ymmärsin, että vaikka olisin sen suuren rakkauden tämän sijasta tavannut olisi se kuitenkin päättynyt aikanaan ja sydämeni vain itkisi verta.Nyt kun olen niin skeptinen kuin voi vain olla niin ei käy kateeksi muita,onnellisilta vaikuttavai parisuhteita.Minun sydän ei tule ainakaan särkymään kun tämä avioliitto aikanaan päättyy.

Tietty olis mahtavaa jos ne elokuvien rakkaustarinat ja laulut rakkaudesta olis todella totta ja iän kestäviä mutta kerta toisensa jälkeen näkee miten kulissit kaatuu ja mikään ei ole ikuista.....

Surullista!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v ollaan oltu yhdessä.

Minä, joka joskus luulin, kun erosin exästä, ettei rakkautta ja onnea ole tarkoitettu minulle.

ENpä tiennyt millainen lottovoitto odotti kulman takana:)

Vierailija
22/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Jeesus Kristus on Herra ja uskon että Jumala on herättänyt hänet kuolleista.

Mutta sankarikristitty en ole. Tiedän tekeväni jatkuvasti syntiä enkä osaa olla sitä tekemättä. Siis se synti on paljon syvemmällä tasolla kuin se että ryyppäisin tai tekisin jotain muuta "maailmallista". Sellaista en tee. Mutta en myöskään rakasta, paitsi että epätoivoisesti yritän rakastaa itseäni, että edes joku rakastaisi. Jumalan rakkautta en pysty tuntemaan. Miestäni en todellakaan kunnioita enkä hänelle alistu. En pysty, koska hän ei minua rakasta eikä ajattele minun parastani, vaan omaansa.

Mieheni ei ole epäuskoinen, vaan uskovainen.

t. se, joka valitteli ettei saanut onnea vaikka toimi "oikein".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi liitossa ylipäänsä pitäis olla rakkautta välttämättä, eikö järkiliitto voisi olla ihan yhtä hyvä ratkaisu.

miksi liitossa ylipäänsä pitäis olla rakkautta välttämättä, eikö järkiliitto voisi olla ihan yhtä hyvä ratkaisu.

Molemmat hakee rakkauden muualta vai?

Vierailija
24/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Minua on haukuttu, halveksittu ja vähätelty 19 vuotta. Ja yhä sinnittelen tässä naimisissa. Ihan vaan uskoni takia. Mitään rakkautta ei ole koskaan ollut. Mielessäni jo petän häntä, vaikken todellisuudessa. Suurin iloni olisi jos hän kuolisi. Olisin oikeasti vapaa.

Uskokaan ei oo enää sama kuin ennen. En jaksa luottaa. Mutta silti riipun armossa kiinni, en halua jatkaa helvettiä kuolemani jälkeen.

Oon rukoillut puolestasi, että Isä pitäisi sinusta kiinni, kuten itsekin sanoit että haluat olla pelastettu ja armahdettu ihminen - ja että saisit kokea Isän rakkautta, johon liittyen koskettava pieni video, suosittelen lämpimästi: http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4

Ootko kuullut muuten narsismista psyykkisenä sairautena, koskettaakohan se miestäsi?

Vierailija
25/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Jeesus Kristus on Herra ja uskon että Jumala on herättänyt hänet kuolleista.

Mutta sankarikristitty en ole. Tiedän tekeväni jatkuvasti syntiä enkä osaa olla sitä tekemättä. Siis se synti on paljon syvemmällä tasolla kuin se että ryyppäisin tai tekisin jotain muuta "maailmallista". Sellaista en tee. Mutta en myöskään rakasta, paitsi että epätoivoisesti yritän rakastaa itseäni, että edes joku rakastaisi. Jumalan rakkautta en pysty tuntemaan. Miestäni en todellakaan kunnioita enkä hänelle alistu. En pysty, koska hän ei minua rakasta eikä ajattele minun parastani, vaan omaansa.

Mieheni ei ole epäuskoinen, vaan uskovainen.

t. se, joka valitteli ettei saanut onnea vaikka toimi "oikein".

20. Hedelmistä te siis tunnette heidät.

21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee taivaassa olevan Isäni tahdon.

Matt. 7: 20-21

Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. --1 Joh.4: 1-2

”Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.” (1. Joh. 3:9)

”Ajatelkaa tekin samoin itsestänne: te olette kuolleet pois synnistä ja elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa. Synti ei siis saa hallita teidän kuolevaista ruumistanne, niin että noudatatte sen himoja.” (Room. 6:11–12)

--Mutta, koska olemme ihmisiä ja syntisiä...lankeamme joskus. Silloin meidän pitää rukoilla, pyytää että saamme anteeksi ja saisimme voimaa päästä pahasta.

”Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.” (1. Joh. 1:8-9)

Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat. Matt. 22:34–40

Rakkaat ystävät, rakastakaamme toisiamme, sillä rakkaus on Jumalasta. Jokainen, joka rakastaa, on syntynyt Jumalasta ja tuntee Jumalan. Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus. --1 Joh.4: 7-8

Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Mutta jos me rakastamme toisiamme, Jumala pysyy meissä ja hänen rakkautensa on saavuttanut meissä päämääränsä.

Me pysymme hänessä ja hän pysyy meissä; tämän me tiedämme siitä, että hän on antanut meille Henkeään.

Me olemme nähneet, että Isä on lähettänyt Poikansa maailmaan pelastajaksi, ja siitä me todistamme. Joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi, hänessä Jumala pysyy, ja hän pysyy Jumalassa.

--1 Joh.4: 12-15

Ap, luota ja usko Jeesukseen koko olemuksellasi, anna itsesi ihan kokonaan Jeesukselle.

Käykää miehenne kanssa jumalanpalveluksessa säännöllisesti, tavatkaa muita uskovia myös ja lukekaa ja rukoilkaa heidän kanssaan. Rukouksessa viekää kaikki Jumalan eteen, pyytäkää ja kiittäkää! Luther-säätiön jumalanpalvelukset noudattavat Raamattua. Siellä käyvät ovat silti ev-lut.srk kuuluvia.

Vierailija
26/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sen kuuluukin.

Tavan ja sukulaisten vuoksi yhdessä pysyvät ovat asia erikseen.

nimim yhdessä vuodesta -84

Vierailija
27/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää miehenne kanssa jumalanpalveluksessa säännöllisesti, tavatkaa muita uskovia myös ja lukekaa ja rukoilkaa heidän kanssaan...

Vierailija
28/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnekkaana löytänyt omani ja säälin kaikkia jotka tyytyy johonkin muuhun. En näe mitään syytä miksi eroaisimme koskaan. Lisäksi tuttavapiirissäni on pitkiä liittoja, vaikka omien vanhempieni ei onnistunutkaan.

t: 15 v yhdessä

Vierailija
29/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikis pidätellä tuskaa, päätä se heti ja elä yksinäsi. Miten kukaan voi edes elää moisen ihmisen kanssa. Jos ei koita ei voita, pitää uskaltaa elää. Huomenna voit vaikka kuolla auton alle.

Meillä on aidosti onnellinen, ikuisuudesta en tiedä, avioliitto ja parisuhde ja se myös näkyy ulospäin. Ei ole minkäänlaisia kulisseja pystyssä, jos joku joksus mättää niin se mättää, sellasta on elämä. Mutta pääsääntöisesti meillä on kaikki hyvin ja ihanasti ja rakkautta riittää.

Vierailija
30/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkautta on olemassa melkeinpä 100%.

Äidin rakkaus lapseen.

Vierailija
31/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa kristillinen kasvatus olisi Suomessakin tavallista. Teini ei harrasta seksiä, ja nuori aikuinen odottaa kunnes tapaa sen Oikean joka on Jumalan valitsema kumppani. He päättävät myös odottaa avioliittoon asti ennen seksisuhdetta ja lastenhankintaa. Voi miten paljon sydänsuruja voisi välttää kun vaan eläisi Raamatun mukaan.

mutta entäs aikuiset, keski-ikäiset, vanhukset? Elämä ilman seksiä on todella raskasta eikä kaikki todellakaan löydä puolisoa nuorena aikuisena! Joo, en väitä että syntiä sais silti tehdä, mutta elämä on vaikeaa. Ja avioliittokaan ei takaa että kaikki menis hyvin, eikä se että itse tekis kaikkensa, pelasta liittoa jos toinen ei halua samaa.

ja rukouksessa voi kaikki kaipaukset ilmaista Jumalalle. Mutta toisaalta Jumalan tahto ja tiet ei aina ole ihan selviä ja vasta myöhemmin selviää miksi. Taivaassa vasta kaikki ongelmat ja vaikeudet poistuu. Mutta ihan tässäkin ajassa uskovat saavat Jumalalta monenlaisia rukousvastauksia ja ihmeitä.

Vierailija
32/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saaneeni lottovoiton, olevani erityisen onnekas ja Jumalan armoittama, kun minulla oli hyvä ja tasapainoinen avioliitto. Minulla on eri syistä johtuen hyvin pieni eläke tiedossa ja mies sanoi, ettei se haittaa, hänelle tulee hyvä eläke. Vain vuosi tämän sanomisen jälkeen mies vaihtoi minut toiseen.

Never say never.

Vierailija
33/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, voitte pyytää mitä ikinä haluatte, ja te saatte sen. Joh.15:7

Vierailija
35/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetämään tähän keskusteluun kahden ihmisen lisäksi muita henkimaailman asioita:

Ihan ilman jumalia!

Se on aina ihmisestä itsestä kiinni tahtooko rakastaa ja kunnioittaa, toinen ei voi toista pakottaa! Toista ei voi omistaa eikä hänen tunteita määrätä!

Sehän on ihanaa, kun rakkaus muuttuu, kasvaa ja vahvistuu. Mutta ei se ole maailman loppu, jos joutuu pettymään!

Vierailija
36/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, voitte pyytää mitä ikinä haluatte, ja te saatte sen. Joh.15:7

Lisäksi tämä: Mitä tahansa te uskossa rukoillen pyydätte, sen te saatte. "Matt.21:22

"Uskossa rukoillen". Eli Pyhän Hengen johdattamana ei voikaan rukoilla mitään sellaista mitä Jumala ei suuren suunnitelmansa takia aio sallia. Eli maailmanrauha heti huomenna tms.

Vierailija
37/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kuvailisin itseäni lähinnä agnostikoksi, mutta olen sitä mieltä, ettei sinun pidä menettää uskoasi tilanteesi takia. Mutta: sinun ei tarvitse alistua, eikä toivoa kenenkään kuolemaa. Kunnioita itseäsi, olematta itsekäs. Älä petä, vaan ole rehellinen. Poistu moisesta "liitosta". Käsittääkseni Jeesus opetti myös itsekunnioutusta ja rehellisyyttä.

Vierailija
38/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Turvaa Herraan kaikesta sydämestäsi, äläkä nojaudu omaan ymmärrykseesi", (San. 3:5)

Vierailija
40/47 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli aikoinaan minulle se suuri elämäni rakkaus ja on sitä yhä. Takan 15 vuotta avioliittoa.

Toki vauva-aika karsi romanttisuutta, mutta toisaalta hitsasi meitä entistä kovemmin puhaltamaan yhteen hiileen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi