Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuista ja tosi rakkautta ei ole kuin murto-osissa parisuhteista

Vierailija
27.01.2012 |

ja siis olen omaksunut tämän ajatuksen sen myötä mitä olen ympärilläni nähnyt.

itse en ole alun alkaenkaan koskaan kokenut mitään suurta rakkautta vaikka naimisissa olen jo yhdeksättä vuotta.

Ymmärsin, että vaikka olisin sen suuren rakkauden tämän sijasta tavannut olisi se kuitenkin päättynyt aikanaan ja sydämeni vain itkisi verta.Nyt kun olen niin skeptinen kuin voi vain olla niin ei käy kateeksi muita,onnellisilta vaikuttavai parisuhteita.Minun sydän ei tule ainakaan särkymään kun tämä avioliitto aikanaan päättyy.

Tietty olis mahtavaa jos ne elokuvien rakkaustarinat ja laulut rakkaudesta olis todella totta ja iän kestäviä mutta kerta toisensa jälkeen näkee miten kulissit kaatuu ja mikään ei ole ikuista.....

Surullista!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotin kymmenen ensimmäistä avioliittovuotta, että koska meidän rakkaus loppuu. Miestä harmitti kun en luottanut täysillä meidän parisuhteeseen. Vasta sitten tajusin, että eivät kaikki rakkaudet haalistu, eikä minun kannata murehtia tulevia.

Vierailija
2/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta totta.

Unelmaa vain..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä ei tunne mitään...surulliselta kuulostaa.

Vierailija
4/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa kristillinen kasvatus olisi Suomessakin tavallista.

Teini ei harrasta seksiä, ja nuori aikuinen odottaa kunnes tapaa sen Oikean joka on Jumalan valitsema kumppani. He päättävät myös odottaa avioliittoon asti ennen seksisuhdetta ja lastenhankintaa. Voi miten paljon sydänsuruja voisi välttää kun vaan eläisi Raamatun mukaan.

Vierailija
5/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä ei tunne mitään...surulliselta kuulostaa.

TUNTENEET eroavat joskus ja sekin "järkyttää" lähipiirin.Niin kuinkahan usein TODELLA jokin "rakkaustarina" on yhä vielä voimissaan vuosikymmenen päästä??

Aika lohdutonta kyllä kun pääsee yli "lapsenuskostaan"

Sellaista tämä elämä on!

Vierailija
6/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yllättynyt, kun ystäväni totesi, että te ette varmaan koskaan eroa. En siitä, että hän oli sitä mieltä, niin olen itsekin, sillä olen löytänyt parin, joka sopii itselleni kuin nenä päähän, ihmisen, jonka kanssa on hyvä olla. Yllätyin siitä, että ystäväni sanoi asian niin kuin se olisi outoa, jokin kummallinen erikoisuus, että yhteen menneet ihmiset pysyvät yhdessä.

Eronneita on ympärilläni enemmän kuin 5 vuotta aviossa olleita. Ja tämä on vain avioliiton solmineita koskeva huomio, avoliittojen purkautumiset on vielä erikseen.

Kun itse elää siinä murto-osassa, voi pitää itseään onnekkaana!

Vierailija
7/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma parisuhteeni on "ikuista rakkautta" ollut jo 20 vuotta. Vanhempieni on neljäkymmentä vuotta ja appivanhempieni 50 vuotta. Ja ihan tosissaan, eikä mitään kulissia. EHkä se kulkee kulttuuriperintönä perheissä.

EN osaa sulle sanoa muuta, kuin että ikuisuudessa ja kestossa kyse on silti ensisijaisesti päätöksestä ja sitoutumisesta. Siitä, että se rakkaus pannaan kestämään.

Vierailija
8/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi rakkaus odottaa. Kunpa kristillinen kasvatus olisi Suomessakin tavallista.

Teini ei harrasta seksiä, ja nuori aikuinen odottaa kunnes tapaa sen Oikean joka on Jumalan valitsema kumppani. He päättävät myös odottaa avioliittoon asti ennen seksisuhdetta ja lastenhankintaa. Voi miten paljon sydänsuruja voisi välttää kun vaan eläisi Raamatun mukaan.

Vierailija
9/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma parisuhteeni on "ikuista rakkautta" ollut jo 20 vuotta. Vanhempieni on neljäkymmentä vuotta ja appivanhempieni 50 vuotta. Ja ihan tosissaan, eikä mitään kulissia. EHkä se kulkee kulttuuriperintönä perheissä. EN osaa sulle sanoa muuta, kuin että ikuisuudessa ja kestossa kyse on silti ensisijaisesti päätöksestä ja sitoutumisesta. Siitä, että se rakkaus pannaan kestämään.

En edes ymmärrä, miten niin moni menee naimisiin, jos ei edes rakasta toista?

Vierailija
10/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi rakkaus odottaa. Kunpa kristillinen kasvatus olisi Suomessakin tavallista. Teini ei harrasta seksiä, ja nuori aikuinen odottaa kunnes tapaa sen Oikean joka on Jumalan valitsema kumppani. He päättävät myös odottaa avioliittoon asti ennen seksisuhdetta ja lastenhankintaa. Voi miten paljon sydänsuruja voisi välttää kun vaan eläisi Raamatun mukaan.

Olet niin oikeassa.

Vierailija
11/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yllättynyt, kun ystäväni totesi, että te ette varmaan koskaan eroa. En siitä, että hän oli sitä mieltä, niin olen itsekin, sillä olen löytänyt parin, joka sopii itselleni kuin nenä päähän, ihmisen, jonka kanssa on hyvä olla. Yllätyin siitä, että ystäväni sanoi asian niin kuin se olisi outoa, jokin kummallinen erikoisuus, että yhteen menneet ihmiset pysyvät yhdessä.

Eronneita on ympärilläni enemmän kuin 5 vuotta aviossa olleita. Ja tämä on vain avioliiton solmineita koskeva huomio, avoliittojen purkautumiset on vielä erikseen.

Kun itse elää siinä murto-osassa, voi pitää itseään onnekkaana!

kuin vaikka lottovoitto.

Voi kutsua itseään todella onnekkaaksi jos kokee kuuluvansa siihen pieneen osaan joilla on sitä tosi rakkautta,sielunkumppanuutta :)

Vierailija
12/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on kasvatettu kristillisesti, en harrastanut esiaviollista seksiä, vaan vasta naimisissa. Luulin että mieheni on se Jumalan valitsema. No, jos oli, niin valitsi minulle vaikeuksia ja sydänsuruja, suurta yksinäisyyttä.Minua on haukuttu, halveksittu ja vähätelty 19 vuotta. Ja yhä sinnittelen tässä naimisissa. Ihan vaan uskoni takia. Mitään rakkautta ei ole koskaan ollut. Mielessäni jo petän häntä, vaikken todellisuudessa. Suurin iloni olisi jos hän kuolisi. Olisin oikeasti vapaa.

Uskokaan ei oo enää sama kuin ennen. En jaksa luottaa. Mutta silti riipun armossa kiinni, en halua jatkaa helvettiä kuolemani jälkeen.

Vierailija
13/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kutsua itseään todella onnekkaaksi jos kokee kuuluvansa siihen pieneen osaan joilla on sitä tosi rakkautta,sielunkumppanuutta :)

Tiedän olevani hyvin onnekas :)

7

Vierailija
14/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on kasvatettu kristillisesti, en harrastanut esiaviollista seksiä, vaan vasta naimisissa. Luulin että mieheni on se Jumalan valitsema. No, jos oli, niin valitsi minulle vaikeuksia ja sydänsuruja, suurta yksinäisyyttä.Minua on haukuttu, halveksittu ja vähätelty 19 vuotta. Ja yhä sinnittelen tässä naimisissa. Ihan vaan uskoni takia. Mitään rakkautta ei ole koskaan ollut. Mielessäni jo petän häntä, vaikken todellisuudessa. Suurin iloni olisi jos hän kuolisi. Olisin oikeasti vapaa.

Uskokaan ei oo enää sama kuin ennen. En jaksa luottaa. Mutta silti riipun armossa kiinni, en halua jatkaa helvettiä kuolemani jälkeen.

surullista miten ihmiset mm.uskon takia hylkäävät oman oikeutensa onnellisuuteen!

Vierailija
15/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän olevani hyvin onnekas :)

7

ap

Vierailija
16/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, ei Jumala ole onnen tae..Mut on kasvatettu kristillisesti, en harrastanut esiaviollista seksiä, vaan vasta naimisissa. Luulin että mieheni on se Jumalan valitsema. No, jos oli, niin valitsi minulle vaikeuksia ja sydänsuruja, suurta yksinäisyyttä.Minua on haukuttu, halveksittu ja vähätelty 19 vuotta. Ja yhä sinnittelen tässä naimisissa. Ihan vaan uskoni takia. Mitään rakkautta ei ole koskaan ollut. Mielessäni jo petän häntä, vaikken todellisuudessa. Suurin iloni olisi jos hän kuolisi. Olisin oikeasti vapaa.

Usko merkitsee henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen. Tapahtuiko sinulla uudestisyntyminen ylhäältä lapsenuskon jälkeen? Onko Jeesus Herra?

Kannattaa lukea tämä sivu:

http://www.jeesusonherra.se/room_10_9.htm

Vierailija
17/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?" (2. Kor. 6:14).

http://www.gotquestions.org/Suomi/avioliiton-kestaminen.html

Vierailija
18/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen kymmenvuotinen avioliittoni karahti karille jo kymmenen vuotta sitten.

Haluaisin ajatella, että tämä nykyinen kestää kunnes aika jättää. Ainakin edellytykset tuntuvat olevan.

Ei ole alkoholismia, läheisriippuvuutta, toisen omistamista, väkivaltaa..., mutta aitoa välittämistä, huomioonottamista ja huolehtimista löytyy molemmilta

Vierailija
19/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa kristillinen kasvatus olisi Suomessakin tavallista. Teini ei harrasta seksiä, ja nuori aikuinen odottaa kunnes tapaa sen Oikean joka on Jumalan valitsema kumppani. He päättävät myös odottaa avioliittoon asti ennen seksisuhdetta ja lastenhankintaa. Voi miten paljon sydänsuruja voisi välttää kun vaan eläisi Raamatun mukaan.

mutta entäs aikuiset, keski-ikäiset, vanhukset? Elämä ilman seksiä on todella raskasta eikä kaikki todellakaan löydä puolisoa nuorena aikuisena! Joo, en väitä että syntiä sais silti tehdä, mutta elämä on vaikeaa. Ja avioliittokaan ei takaa että kaikki menis hyvin, eikä se että itse tekis kaikkensa, pelasta liittoa jos toinen ei halua samaa.

Vierailija
20/47 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi liitossa ylipäänsä pitäis olla rakkautta välttämättä, eikö järkiliitto voisi olla ihan yhtä hyvä ratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme