Vihreät ehdottavat romanikerjäläisille leiriytymis paikkaa. Kenellä käy tuuri?
Vihreät ehdottavat romanikerjäläisille leiriytymispaikkaa. Kenenköhän naapureiksi päätyvät? No onnea vaan voittajille jo etukäteen. Nyt on vihreille mahdollisuus tuntea myötätuntoa ja ottaa koko porukka omalle pihalleen, onko vapaaehtoisia?
http://yle.fi/alueet/helsinki/2012/01/helsinkilaispoliitikot_ehdottavat…
Helsinkiläisvaltuutetut esittävät väliaikaisen leiriytymispaikan järjestämistä romanikerjäläisille.
"Kaupunki ei voi sulkea silmiään"
Yhdeksän kaupunginvaltuutettua on tehnyt aloitteen osan aikaa vuodesta toimivan leiriytymispaikan järjestämisestä. He perustelevat aloitettaan Euroopan neuvoston suosituksella romanivastaisuuden ja romanien syrjinnän torjumiseksi. Suosituksessa kehotetaan eurooppalaisia valtioita varmistamaan leiriytymisalueiden riittävyys niin sanotulle liikkuvalle väestölle.
- Se, että käsketään mennä Rastilan leirintäalueelle, on yksi ratkaisu, mutta silloin nämä ihmiset jätetään oman onnensa nojaan. Kaupunki ei voi sulkea silmiään siltä, että on olemassa ihmisiä, jotka liikkuvat ja majoittuvat minne milloinkin. On Itä-Euroopan romaneja mutta myös muita liikkuvia ryhmiä, valtuutettu Kimmo Helistö (vihr.) toteaa.
Kommentit (8)
Että tervetuloa vaan.
Ai vittu mä vihaan näitä ap:n ja kakkosen kaltaisia nimby-ihmisiä! Mihin on kadonnut inhimillisyys ja välittäminen?
Oletko sitä mieltä, että vihreät ovat niin hyviä ihmisiä, että heidän ei tarvitse todistella mitään, mutta muiden on osoitettava inhimillisyytensä antamalla maansa kiertolaisille? Miksi vapauttaisit vihreät heidän ajamstaan ja haluamastaan tehtävästä?
Että tervetuloa vaan. Ai vittu mä vihaan näitä ap:n ja kakkosen kaltaisia nimby-ihmisiä! Mihin on kadonnut inhimillisyys ja välittäminen?
Että tervetuloa vaan. Ai vittu mä vihaan näitä ap:n ja kakkosen kaltaisia nimby-ihmisiä! Mihin on kadonnut inhimillisyys ja välittäminen?
rosvo/kerjäläisjoukkoa? On muuten hieno nimi 'liikkuva väestö' taas kehitetty silmänlumeeksi..
minne on kadonnut niin monen lompakko ja korutkin. Kuvityteletko tosiaan sinisilmäisesti että ne on täällä kerjäämässä?
Että tervetuloa vaan.
Ai vittu mä vihaan näitä ap:n ja kakkosen kaltaisia nimby-ihmisiä! Mihin on kadonnut inhimillisyys ja välittäminen?
mikä on nimby-ihminen?
Että tervetuloa vaan.
mikä on nimby-ihminen?
Semmonen vihervasurirkpläishörhö, joka haluaa kaikki mamut, romanit ja rosvot Suomeen, kunhan eivät tule heidän naapuriin.
niinkuin kaikki muutkin leiriytyjät. Miksi pitäisi erikseen heille järjestää apikkoja, ei niitä muillekaan heru.
Ihmettelen miksei vihreät itse ota noita pihoilleen ja kaduilleen. Nyt olisi korkea aika näyttää avarakatseisuutta ja kun vaalitkin nyt on niin olisi vihreille hyvää mainosta. Toimikaa!