Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleva 2 viikon Thaimaan matka on maksettu ja

Vierailija
27.01.2012 |

käyttörahat säästetty. Juuri siirsin seuraavaa matkaa varten rahaa säästöön. Joka toinen vuosi päästään Thaimaahaan ja se riittää tyydyttämään matkailu intomme.

Voipi kyllä olla, että kohta raha riittää joka talviseen matkaan kun nuorinkin lapsista on jo melkein 16v ja tekee reissut omien kavereiden kanssa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan joka vuosi vähintään kuukausi Kaukoidässä.

Vierailija
2/19 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä mekin voimme mieheni kanssa viipyä tulevaisuudessa pidemmän aikaa lomalla. 2 viikkoa on aina tuntunut liian lyhyeltä ajalta :) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä mekin voimme mieheni kanssa viipyä tulevaisuudessa pidemmän aikaa lomalla. 2 viikkoa on aina tuntunut liian lyhyeltä ajalta :) ap

2

Vierailija
4/19 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ois pitänyt maksaa loppuerä matkastamme eilen! Milloin te olette lähdössä? Hyvää matkaa vaan teillekkin. Me vaihdoimme nyt kohteen thaimaastavietnamiin

Vierailija
5/19 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

koko talven mutta koulu on aina rajoittanut matkustusta. Lapsista ensimmäinen aloitti koulun 1992 ja siitä niitä koululaisia onkin riittänyt :) ap

Vierailija
6/19 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ois pitänyt maksaa loppuerä matkastamme eilen! Milloin te olette lähdössä? Hyvää matkaa vaan teillekkin. Me vaihdoimme nyt kohteen thaimaastavietnamiin

Vierailija
7/19 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko talven mutta koulu on aina rajoittanut matkustusta. Lapsista ensimmäinen aloitti koulun 1992 ja siitä niitä koululaisia onkin riittänyt :) ap

Vierailija
8/19 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käy nyt niin kateeksi kaikkia Thaimaahan lähtijöitä, kun itse olimme viime talvena mutta nyt ei riitä rahat matkailuun piiiiiitkään aikaan. Ihanaahan siellä oli ja olisi ollut vaikka pari kuukautta, mutta ei tällasen tavallisen köyhän rahavarat salli jäädä sinne asumaan. :)

Oikein ihanaa lomaa teille!

Vierailija
9/19 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisimme voineet rahan puolesta (lento maksaa, ei se oleminen siellä) viipyä vaikka kuukauden joka toinen talvi jos koulu ei rajoittaisi :) ap

Vierailija
10/19 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viitsitte joka lomalla mennä samaan paikkaan? Ihan turha selittää jostain eri saarista tms. sama kulttuuri ja samaa kaikki muukin, pieniä nyanssieroja vain.

Eikö teillä ole mitään mielenkiintoa eri kulttuureita kohtaan?

Vierailija
11/19 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä toisaalta sen vielä ymmärrän että toisen kerran menee jos menee eri kohteeseen ja eri hotelliin.

Me ollaan lähdössä ekaa kertaa Madeiralle huhtikuussa.

Oon sitten lueskellut kaikennäköistä sieltä paikasta. Todella ihmettelin kun jossakin palstalla joku kertoi menevänsä 10:ttä kertaa sinne.

Luulis että kiinnostais välillä muutkin paikat.

Me ollaan käyty Espanjassa ja Kreikassa. Nyt Portugaliin, seuraavaks joku muu kohde...?

viitsitte joka lomalla mennä samaan paikkaan? Ihan turha selittää jostain eri saarista tms. sama kulttuuri ja samaa kaikki muukin, pieniä nyanssieroja vain. Eikö teillä ole mitään mielenkiintoa eri kulttuureita kohtaan?

Vierailija
12/19 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kiertänyt aikalailla kaikki Välimeren maat ja Egyptissäkin ollaan käyty. Minä en jaksa istua paikallani niin pitkään, että lähtisin Kauko-itään, siinä syy. Kuitenkin huomaan aina säännöllisesti varanneeni taas Kreikan matkan vaikka siellä on käyty 10 kertaa. Ne saaret vaan ovat niin ihania.

Vierailija
13/19 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä toisaalta sen vielä ymmärrän että toisen kerran menee jos menee eri kohteeseen ja eri hotelliin.

Me ollaan lähdössä ekaa kertaa Madeiralle huhtikuussa.

Oon sitten lueskellut kaikennäköistä sieltä paikasta. Todella ihmettelin kun jossakin palstalla joku kertoi menevänsä 10:ttä kertaa sinne.

Luulis että kiinnostais välillä muutkin paikat.

Me ollaan käyty Espanjassa ja Kreikassa. Nyt Portugaliin, seuraavaks joku muu kohde...?

viitsitte joka lomalla mennä samaan paikkaan? Ihan turha selittää jostain eri saarista tms. sama kulttuuri ja samaa kaikki muukin, pieniä nyanssieroja vain. Eikö teillä ole mitään mielenkiintoa eri kulttuureita kohtaan?

toiset menee mökille kerta toisensa jälkeen. Miten ne jaksaa sitä? Jos esim. Thaimaan-kävijälle tärkeintä on lämpö ja ranta, sama kai se on mennä sinne, missä viihtyy.

Jos pitää saada kokemuksia ja kulttuureja, siitä vain, menkää eri paikkoihin. Vaikka minä kyllä väitän että yksi käynti Espanjassa ei ole sama kuin että tuntisit Espanjan. Minä voisin itse mielelläni ottaa sen loma-asunnon jostain samasta pienestä kylästä vuosi toisensa jälkeen. Sehän olisi kuin "kotiin" menisi.

Itsekin nuorena kuvittelin, että on saatava mahdollisimman monta eri maata kerättyä. Nyt olisin tyytyväinen, kun pääsisin jonnekin. Vaikka joka hiton kesä samaan kohteeseen ;)

Vierailija
14/19 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on helle (n. +30). Thaimaan ilmasto ja ruoka on ne suurimmat syyt miksi menemme sinne aina kun pääsemme. Viime kesien helteen täällä Suomessa ovat olleet meidän mielestä aivan ihania.

ap

Vierailija
15/19 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on helle (n. +30). Thaimaan ilmasto ja ruoka on ne suurimmat syyt miksi menemme sinne aina kun pääsemme. Viime kesien helteen täällä Suomessa ovat olleet meidän mielestä aivan ihania.

ap

Ne jotka haluvat reissata ympäriämpäri koko ajan eri paikoissa, ihan ok. Itse suosisin varmaan jotain tolta väliltä. Joskus uusi paikka, joskus samaan vanhaan. Jos siis tässä elämässä joskus jonnekin pääsisin.

15

Vierailija
16/19 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Karon Beach ja Rayong ovat täysin erilaisia. ap

Vierailija
17/19 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä uskallat mennä tuollaisiin maihin? Niissä kuhisee tauteja ja voit kuolla tsunamiin!

Vierailija
18/19 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole käynyt lääkärissä. Edes ripuli ei ole ole vaivannut. Hygieniataso on erittäin hyvä.

Vierailija
19/19 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulimme kolme viikkoa sitten Thaimaasta. Nyt kun lapset ovat jo aikuistumassa ja osa perheellisiä, pääsee matkustamaan. Lasten ollessa pieniä ei mitään mahdollisuutta mutta ei haluakaan, mökkeily riitti lasten saadessa polskia vedessä...

Meille eka kerta olla siellä reilut kaksi viikkoa lomalla, aiempi kokemus oli vain kauupunkipyrähdys Bangkokissa palatessamme Balilta.

Thaimaassa ei ole vatsatautia ollut, kaupppojen tuotteissa esim. päiväykset kuten Suomessakin, maidot kylminä jne.

Itse en ole katukojuista syönyt, vaikka niiden herkullisuus houkuttelee. Mieheni osti jonkin kanavartaan ja maksoi 10snt euroiksi muutettuna. Tykkäsi kovasti ja pysyi terveenä. Aamiainen kaikkine mehuineen jne. n.70snt. kuppilassa.

Olimme Hua Hinissä vuokratussa talossa (5hengen perheelle edullisempaa kuin hotellissa, nuoripari tarvtsisi kuitenkin oman huoneen, samoin minä ja mieheni sekä yksi naimaton nuori.)

Hua Hinistä lähdettyämme kotiin olimme taas Bangkokissa 3 yötä. Meitä oli varoitettu Suomessa tulvien mahdollisista haitoista, mm. vesien pilaantumisista, kulkutaudeista jne.

Olin tavaratalon vessassa. (Niin Balilla, Malesiassa kuin Thaimaassakin huomasin että aina luututaan lattioita aamusta iltaan, koko ajan vessoissa on siivoojat ja ihana puhtaat vessat onkin)

Katsoin sattumalta kun joku virkapukuinen työntekijä (ei siivooja, vaikka heilläkin ihanat röyhelöreunaiset pikku essut nätin asun kanssa...) pesi kätensä, asetti kouransa hanan alle ja joi vettä.

Hän joi siis vessan hanavettä. Itse pidin tarkkaa huolta että aina oli pullotettua vettä tarpeeksi.

Näin uskon että ei mitään vaarallista vesijohtovesissä, koska oman maan ihminen sitä joi ja varmaan tietää.

Toisaaalta bakteerikanta on heillä totuttu, mutta tällaista näin naisen tekevän.

Vältän ulkomailla aina esim. tuoreita kasviksia lautaselta, koska en tiedä millä vedellä on huuhdeltu...ei pitäisi ottaa jäitä juomiin koska ei tiedä mistä vedestä on tehty, mutta taidan alkaa syömään niitä. Ja onhan rokotus kuitenkin otettu.

Hyvää matkaa kaikille. Jos esim. Bali kiinnostaa, olen kirjoittanut Suomi 24 Matkailu/Aasia/Indonesia/Bali muutamilla otsikoilla mm. Viisi viikkoa Balilla jne. v.2007

Lähdimme silloin lokakuussa ja maraskuussa takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi