Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moniko av-mamma on sairastanut tuhkarokon?

Vierailija
26.01.2012 |

Minä nimittäin olen, ennen kuin sitä vastaan oli rokotetta.

En ole eläissäni ollut niin sairas. Maailma oli silmissäni punainen, ja sen ainoan kerran olen pyörtynyt.

En ymmärrä, miksi jotkut "tiedostavat" vanhemmat eivät rokota lapsiaan tappavaa tautia vastaan.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntynyt 1972. Äitini sairasti tuhkarokon ja sen älkitautina sydäntulehduksen, mutta parani kuitenkin.

Vierailija
2/32 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveri sairasti tuhkarokon, koska hänen äitinsä ei antanut rokottaa häntä. Selvisi taudista kuitenkin ihan ongelmitta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin reilun viikon Aurorassa.

Vierailija
4/32 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyllä tosi kipeä

Vierailija
5/32 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. -4-

Vierailija
6/32 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokko vuonna 73-74 ehkä?

Vierailija
7/32 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi mun äiti aina käskee rokottaa lapset, olin kuulemma tosi kipeä ja sain angiinan vielä jälkitaudiksi. Aika kauan meni että olin rokon ja angiinan jälkeen kunnossa. Ja meni kuulemma aika monta yötä valvoessa sairaan vauvan kanssa.

Vierailija
8/32 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi mun äiti aina käskee rokottaa lapset, olin kuulemma tosi kipeä ja sain angiinan vielä jälkitaudiksi. Aika kauan meni että olin rokon ja angiinan jälkeen kunnossa. Ja meni kuulemma aika monta yötä valvoessa sairaan vauvan kanssa.

Vierailija
9/32 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan siitä vain sen, että illalla oli kuumetta ja aamulla peilistä näkyi punapilkkuinen naama. Vesirokosta mulla on paljon tuskaisammat muistot: se kutina oli jotain infernaalista.

Kaikki lapset on rokotettu myös vesirokkoa vastaan.

Vierailija
10/32 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli ainoa kert ikinä kun meille kutsuttiin lääkäri kotiin. Olin kyllä tosi kipeä.

Vierailija
11/32 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotus ei anna läheskään 100% suojaa, vaan suoja on ihmisestä riippuen 0%-60%

Vierailija
12/32 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten myös kaikki 4 sisarustani. Silloin ei vissiin sitten vielä rokotettu sitä vastaan? En muista siitä mitään, olin niin pieni. Kukaan meistä ei ollut sairaalassa, eikä lääkäriä käynyt, ainoa lääke oli aspiriini. Ei se äidin muistelemana mitenkään kovin kamala tauti ollut, eikä kenelläkään tullut mitään jälkitautejakaan.

Olen sairastanut myös sikotaudin ja vesirokon. Sikotaudissakin olin aika pieni, äidin mukaan se oli minulla pienimpänä kaikkein lievin. Vesirokon muistan, kuumetta oli muutaman päivän ja todella paljon rakkuloita. Äiti voiteli rakkuloita laventeliuutteella ja se vei kutinan kokonaan pois, eikä tullut arpia. Meillä oli vissiin sitten tuuria kun noin helpolla päästiin. 70-luvulla tuommoiset sairastelut oli kyllä ihan tavallisia, enkä tiedä ketään joka olis sairaalaan niiden takia joutunut. Mutta tiedän yhden vanhan miehen, jolla sikotauti oli mennyt kiveksiin ja hänestä tuli steriili.

Vierailija
13/32 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/tuhkarokko-pullahti-esille-riihimaell…

Tosin mitään prosentteja ei ole mainittu.

Vierailija
14/32 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/32 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% suojan, mutta eihän se niin mene. Tarvitaan laumaimmuniteetti, jonka ansiosta nekin on sitten suojassa joilla rokotus ei toimi.

Vierailija
16/32 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 1980-luvulla syntynyt ja saanut kaikki ohjelman mukaiset rokotukset, silti nämä rokot pelottaa... Isoäitini sairasti ilmeisesti tuhkarokon nuoruudessaan ja sai siitä ikuisen sydänvian.

Vierailija
17/32 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus -70 luvun alussa. Ei kyllä ole mitään mielikuvia koko sairaudesta.

Vierailija
18/32 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen kun sairastaa, saa paremman suojan kuin rokote ikinä antaisi.

Jällkitaudit tiedän, mutta jo ihan normi flunssassa on jälkitauteja ja yleensä jälkitaudin saa ihminen, jolla on muutenkin alempi immuniteetti tai sairaus, se johtaa siihen, että luonto on tarkoittanut jotain, jotkut ovat vahvempia ja selviävät, ja heidän hyvät geenit jatkuu, ihminen vaan haluaa puuttua kaikkeen huonoin seurauksin.

Vierailija
19/32 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että luonto on tarkoittanut jotain, jotkut ovat vahvempia ja selviävät, ja heidän hyvät geenit jatkuu, ihminen vaan haluaa puuttua kaikkeen huonoin seurauksin.

tai kuolema oman lapsen kohdalle.

Vierailija
20/32 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihminen koittaa omalla toiminnallaan puuttua kaikkeen, vanha sääntö vahvat pärjää ja elää ja jatkaa sukua.

Jälkitauti iskee jo ihan pikkusairauksissa heikoille. Jälkitaudit ei ole syy rokottaa, vaan syy on se, että saadaan massasuoja, jotta heikot selviää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi