TONSKAT eli toista lasta kuumeilevat
Hei,
olisikohan oikea aika herätellä henkiin TONSKAT-ryhmää? Aikoinaan tonskissa eli toista lasta kuumeilevissa oli ajoittain vilkastakin keskustelua.
Varsinkin vanhoja ENSKOJA eli ensikoita etsintäkuulutan: onko ketään muita enskoissa kirjoitelleita, joilla on vasta nyt toinen vauva toiveissa? Toki kuka tahansa muukin on tervetullut jutustelemaan :)
Itse sain enskani joulukuussa 2007 ja nyt tosiaan tonskan yrityskierto numero 2 menossa.
Kommentit (100)
Tervetuloa mukaan JANITALE! Voi, niin minustakin olisi ihanaa olla raskaana taas, en kärsinyt onneksi ekassa raskaudessa kovin pahasti mistään vaivoista (esim. en oksentanut kertaakaan vaikka etova oli olikin alussa). No, raskaudet tietysti ovat erilaisia... Meille ei uusia vaunuja/rattaita tarvita, kun neiti esikoinen on jo 4 vuotta. Missä päin muuten asustelet, jos saa olla utelias?
Omaa napaa: mulla oli ovistikut käytössä tässä kierrossa, ja selkeä ovisplussa tulikin tikkuun kp 14. Katsotaan osuivatko puuhailut ajoitukseltaan nappiin :) Tämä odottelu vaan on niiin tylsää. Mutta jännää toisaalta!
Ei ollut täälläkään juuri mitään vaivoja, selkäkipuilua oli loppuraskaudesta jos istui yli puoli tuntia paikallaan.
Lahdessa asustelen, missä päin sinä?
Itse täällä pohdiskelen että pitäisikö ostaa kaksosten/sisarusten rattaat. Esikoinen on nyt puolitoista vuotta. Tosiaan en ole vielä edes raskaana, joten kaikkea sitä tuleekin mietittyä :D
Onko sinulla ollut mitään oireita jo (kuviteltuja tai kuvittelemattomia? ;)) Toivottavasti sulla tärppäisi !
Meinasin viikonloppuna ostaa jo vauvanvaatteita kun oli - 70% alennuksessa aivan ihania, mutta hillitsin onneksi itseni.
Moikka! Täällä esikoinen on vasta kohta 7kk mutta mies on sitä mieltä että kannattaisi koettaa toista näin nopeasti, sitten olisi "vauvahässäkkä" kerralla ohi... Vielä ei olla yritetty kertaakaan mutta josko sitten seuraavassa kierrossa...
Heippa! Täällä kanssa toista tuhdattu jo heinäkuusta asti. Vähän on vaan ollu huonoa tuuria matkassa. Historiaa sen verran että esikoinen syntyi 6.4.10. Häntä ehdittiin neljä kiertoa pöllyttelemään ja sitten nappasi. Raskaus sujui hyvin muuten mutta oksensin monta kuukautta. Nyt on toista tuhdattu heinäkuusta asti. Heti ensimmäisestä kierrosta tärppäsi plussa muttä meni kesken rv4+2. Nyt sain sitten toisen plussa muutama viikko sitten mutta tämäkin päättyi keskenmenoon rv5+2. nyt sitten odotellaan että vuodot loppuu ja päästäisiin lääkäriin tutkimaan miksi alkiot ei kiinnity kunnolla. Niin kovin jo haluisi päästä odottelemaan sitä uutta plussaa :)
Moi, ihan hirveää vauvakuumetta pukkaa, vaikka esikoinen täytti vasta vuoden :) mutta minkäs sille voi...muutama kukausi olisi tarkoitus vielä malttaa odottaa ennen, kun yritys alkaa. Olen vasta aloittanut uudessa työpaikassa, joten ei ihan heti viitsisi mammalomalle jäädä...Ensimmäiselläkin kerralla tärppäs ekalla yrityksellä, toivattavasti tällä kerralla myös yhtä hyvä tuuri...
Kiva, että tänne on ilmoittautunut uusia : )
Janitale: itse asustelen täällä Pohjois-Karjalassa. Ja juu… lastenvaate”hulluna” tekis munkin mieli jotain ihanaa noista aleista tilata myös vauvalle, mutta mutta… olen sen verran taikauskoinen, etten uskalla. Jokos teillä pillerit loppui eli milloin alkaa yrittäminen?
Maarunen: tervetuloa mukaan yrittämään ja jännäämään. Pientä ikäeroa minäkin olisin toivonut, mutta toisin kävi: mies ei innostunut yhtään asiasta aiemmin. No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Omppuliini: tervetuloa sinullekin. Mulla muuten esikoinen tärppäsi myös yrityskierrosta 4. Pahoittelut keskenmenoista ja toivotaan tosiaan, että seuraava tarraisi oikein kunnolla kiinni.
Sinde85: samoin, tervetuloa! Hyvä tuuri kyllä, että ekasta tärppäsi, jospa toisenkin kanssa olis yhtä hyvä tuuri.
Mulla on jännäyspäivät käsillä, kp 27 (28-35). Ovistesti näytti plussaa kp 14, eli jos tärppi olisi käynyt, niin kohtahan se pitäisi ruveta jo testeissäkin näkymään. Yritän kuitenkin malttaa mieleni, ja venyttää testausta muutamalla päivällä. Oireitakin on iso liuta, mutta valitettavasti saattavat ihan yhtä hyvin enteillä lähestyviä menkkoja.
Mukavaa kun on tullut uusia kuumeilijoita :) Toivottavasti jokaisella tärppäisi mahdollisimman pian :) Kiva olisi kuulla positiivisia uutisia teiltä :)
Täällä on tosiaan huomenna viimeinen pilleri menossa ja sitten pitäisi tulla kuukautiset ja sitten aletaan yrittämään :)
Ilman stressiä ajateltiin aloittaa, mutta toivomus vauvasta on silti kova.
Edellisellä kerralla oli todella hyvä onni matkassa. Pillerit lopetettuani olin jo ensimmäisestä luomu kierrosta raskaana :) En kyllä odota että tällä kertaa olisi niin hyvä tuuri.
Mua mietityttää kuukautisten alkaminen imetyksen lopettamisen jälkeen... Lopetin imetyksen joulun aikoihin ja tammikuussa tuli sitten kunnon kuukautiset. Nyt odottelin niitä tulevaksi vanhan (siis raskautta edeltäneen) kierron mukaan mutta eipähän tullut kuin pari hassua tippaa verta ja se siitä. Eli miten teillä alkoi menkat imetyksen jälkeen? Oliko heti säännölliset vai oliko kroppa sekaisin?
Meilläkin tärppäsi esikoinen neljännestä yrityskierrosta, mitenhän tässä sitten mahtaa käydä jos kierto on ihan sekaisin... No, täytyy vaan koettaa ottaa rennosti =)
Positiivisia uutisia odotellen! On muuten hieno keli ulkona (ainakin täällä Espoossa), mukava -3C paukkupakkasten jälkeen. Ei kun ylös ja ulos!
Moikka,
Pitkästä aikaan tulin sivuilla käymään ja jotenkin itseä polttelee päästä kirjoittelemaan jonnekin :)... Itse asiassa meillä haaveillaan kolmosesta... En tutkaillut tarkemmin, että onko sellainen viestiketju jo jossakin, mutta raapustetaan nyt tähän ainakin :)!
Minulla esikoinen on jo esikoulussa ja kuopus on 8,5 kk. Nyt toivoisin, että kolmonen tulisi "tähän samaan hässäkkään" eli en haluaisi aloittaa tätä vauva-ihanuutta enää vuosien päästä uudestaan. Minulla on parhaillaan ensimmäiset kuukautiset ja imetänkin vielä paljon, joten voi olla, että raskautuminen ei ole vielä edes mahdollista, mutta tulee kun on tullakseen :).
Älä välitä niistä menkoista, mulla oli ekan jälkeen systeemi IHAN SEKAISIN. Ekat oli just muutama tippa ja se oli siinä, välillä kierto oli 37päivää ja sain tehdä useammankin testin ku mies ei uskonut etten odota kun raskausoireitakin oli mutta ei mitään. Välillä oli jo säännöllisempää ja sitten taas sekavampaa ja imetys on lopetettu heinäkuussa.
En tiedä kuumeilenko edes, mutta vauvoja syntyy joka taloon niin ehkä sitä vähän väkisin tarttuu;) Tosin taustalla kummittelee viime synnytyksen jälkeen tullut laskeuma eli lähinnä paheneeko se jos alan odottaan vai ei. -Ei saisi murehtia etukäteen mutta murehdin silti.
Hiphei, plussasin perjantaina Apteekin omalla! Nyt vaan peukut pystyyn, että mukana pysyy. Eli toka yrityskierto ja ovistikut apuna.
Muistaako kukaan, oliko ekan odotuksessa turvotusta mahan seudulla näin alussa? Mulla ei, mut nyt on toden teolla. Kävin ostamassa jo valmiiksi äitiyssukkiksia, jos ne ei kiristäisi : ) Neuvolaankin pitäis varmaan soitella.
Plussatuulia ja pitäkää pino pystyssä!
Onnea Dajm hirmuisesti! Minulla on kummastakin lapsesta ollut heti alusta lähtien aivan mahdoton turvotus ja maha muuttuu ihan heti sellaiseksi "vauva pömpöksi". Tästä kakkosesta mua onniteltiin tanssitunnilla jo viikolla 9+, että eipä kauaa pysynyt salassa ja piilossa :)!
Täytyy tulla tänne höpöttelemään, kun ei tästä muille vielä niin kauheasti voi vaahdota :) Päätettiin eilen miehen kanssa, että toinen vauva saa tulla.
Meillä on 4/10 syntynyt tyttö ja vauvakuumetta on ollut jonkin aikaa. Käytännön asiat on vaan estäneet yrittämisen aloittamisen, mutta nyt on isompaan asuntoon muutto edessä ja valmistuminenkin ihan lähellä. Paljon puntaroin sitä, että olisiko järkevämpää olla hetki työelämässä..mutta eiköhän kaikki järjesty. Ei kai koskaan ole täydellistä hetkeä? Ja töitäkin kyllä ehtii tehdä :)
Mun kiertoni on niin sekava, että vaikea sanoa missä mennään.. Ensimmäinen nappasi tokasta kierrosta, katsotaan miten nyt käy. Tänään käytiin ostamassa raskausvitamiineja, että ei ainakaan siitä ole kiinni :D
Niin ja onnea Dajm! Ihana uutinen!
Minäkinpä liityn tänne.. Nyt ollaan siis 3 kiertoa yritetty. Viime kierrosta bongasin oviksen kp 14, toivotaan että tärppäsi. Nyt vaan odotellaan. En millään malttaisi perjantaihin oottaa että saan testata. Esikoinen siis syntynyt 2009, ja raskaaksi tulin silloin heti, kun alettiin yrittämään. Nyt taas vihloo alamahaa siihen malliin, että varmaan menkat alkamassa :( Kumpa osaisin olla stressaamatta ja asiaa miettimättä!
Minäkin ilmoittaudun mukaan tänne. Ensimmäisen kohdalla en kyllä muista olenko täällä kirjoitellut, mutta siis toisesta lapsosesta haaveilemme, pillerit jätin pois marraskuuss 2011 ja sen jälkeen alkoivat myös menkat (jotka olivat pois noiden pillereiden käytön ajan) ja kierto on ollut melkoisen sekavaa sen jälkeen. Helmi ja maaliskuun menkat tulivat sillä normikierrolla, mikä oli ennen ensimmäistä raskautta. Nyt olisi pitänyt alkaa menkat sen laskuopin mukaan 1.4. mutta ei ole vielä kuulunut. Testiä en ole vielä uskaltautunut tekemään, josko malttaisin pääsiäisen yli.
Ensikoinen syntyi siis 5/09 eli kohta on 3v synttärit tiedossa. Hän syntyi parin vuoden odottamisen jälkeen ihan luomusti.
Ja onnittelut dajm75:lle plussasta! Ihanaa!
Ensin ON itsekkäästi :): Elikkä esikoinen on just tänään 11kk vanha ja on alkanut syyhyttämään saada toinenkin perään. Itse aina niin ajattelin, että pientä ikäväliä mieluummin kuin pitkää (itsellä isosiskoon 5v väli mikä on ihan liian pitkä minun mielestä). Ehotin miehelle maaliskuussa, että mitäs jos ja kappas, sehän puri heti syöttiin :D
Huhtikuun ovis tais olla nyt pääsiäisviikonloppuna, mutta koska allekirjoittanut oli angiinassa niin eihän sitä mitään tapahdu. Jospa sitten toukokuun kierrosta lähtis alulle :)
Onnea jo plussanneille! Plussatuulia meille kuumeilijoille!
Meidän esikoinen on kohta vasta 5kk, mutta olen potenut kovaa vauvakuumetta hänen syntymästään lähtien... Ja mieskin on hyvin asiassa mukana, hänen mielestään toinen saa tulla heti kun on tullakseen... Imetän edelleen ja jonkinnäköisiä kuukautisia on tullut ja lähes jatkuvaa tiputtelua, mutta mitään kunnon kiertoa ei ole havaittavissa eli voi olla ettei raskautuminen nyt ihan heti ole mahdollistakaan... Ja esikoistakin tehtiin 8kk, välissä yksi kohdunulkoinen... Että mitään nopeaa tärppiä tuskin kannattaa odottaa, mutta eipä tässä kiirettä ole, saa tulla kun on tullakseen... :) Vähän kyllä jännittää, miten kahden pienen kanssa pärjäilee, mutta luotan kyllä, että kaikki sujuu hyvin... :)
Ja Onnea Dajm! Ja paljon plussaonnea muillekin.
-Lumi-
kauheesti syyhyttää kirjotella jonnekki, ni tää on just sopiva ketju!
eli kamalasti toista lasta toivotaan, esikoinen on syntynyt 10/09, ja vauvakuumetta ollut kauan! viis kuukautta ollaan yritetty tuloksetta. tosin mulla oli viikko jolloin oli kamalan huono olo ja ajattelin että nyt on tärpänny vihdoinkin, mutta menkat alko ja suuri pettymys oli. nyt kuitenki menkkojen jälkeen on ollut rinnat niin kipeät, että eilen ei voinut edes rintsikoita pitää :/ ja mieski sanoo että ne on kasvanut. alavatsaa turvottaa yms. viikko täytyy vielä odottaa, mutta jotenki tuntuu että jos nyt olis tärpännyt! onko jollain muulla ollut samanlaisia kokemuksia ja ollutkin raskaana? :)
plussatuulia!
Heh kun kerran Lumikin on täällä niin minäkin uskallan.. XD Voih siis meidänkin esikoinen on nyt 5,5 kk ja kauhea vauvakuume ollut kauan. Mies on sitä mieltä että saa tulla kun tulee mutta itseä hirvittää vähän ku ekan kanssa oli aivan kamala raskauspahoinvointi 4 kuukautta.. Ja toisaalta aina ollaan puhuttu että lyhyellä välillä tehtäis et olis toisilleen seuraa täällä mettikössä ku asutaan (= Ei siis olla vielä yritetty mutta ehkä tää kuume täällä kasvaa tarpeeksi XD Ja esikkoa tosiaan yritettiin se 14 kuukautta että tulee väkisinkin mieleen et jos tämäkin on yhtä hankala niin olis kiva jo aloittaa...
*Minni86*
Täällä olisi yksi toisesta lapsesta haaveileva. Vielä olisi viikko jäljellä e-pillereitä, mutta niiden jälkeen emme aijo enää aloittaa uutta listaa.
Esikko on puolitoistavuotias. Mielessäni olen jo alkanut pohtia tarvitsemmeko kaksosten rattaita, mallejakin on tullut katsottua jo. Olisi niin ihana taas saada pieni tuhisija syliin ja raskaanakin oli minusta mukava olla :)