###HAAHUT - uusi viikko 46###
Kommentit (41)
Vihlaisut hellitti välillä muutamaksi tunniksi, mutta sitten niitä taas tuntui. Nyt illalla niitä on ollut kuitenkin enää satunnaisesti. Aamupäivällä oli vähän väliä.
Välillä nousee ketutus. Näissä km:issa olis muutenkin jo ihan tarpeeksi, mutta kun pitää vielä noissa tyhjennyksissä juosta ja järkkäillä lastenhoitohommelit, että pääsee lähtemään.
Päivällä mentiin appivanhempien luo kahville, mutta he sitten kerkesivät kertomaan, että ovat aamupäivästä menossa uusimaan reseptejään (ovat flunssassa) yms. Eipä sitten huvittanut sanoa omasta menosta mitään (miehen vanhemmat niin herkästi muuttavat omia suunnitelmiaan, jos meillä on jotain). Mies on huomenna hallilla huoltamassa yhden kuskinsa kanssa koneita (halli on ihan appivanhempien talon läheisyydessä), joten tytöt ovat sitten isänsä kanssa siellä ja kyllähän se anoppi tulee asioiltaan aikanaan tyttöjä hoitelemaan. Saa nyt nähdä, kauanko mulla siellä sairaalalla menee. Toivottavasti olis vain pikavisiitti.
Nyt illalla on taas noussut mieleen kysymys MIKSI. Miksi tämän yhden vauvan saaminen pitää olla näin vaikeeta. Raskaaksi tulen, mutta kun ei onnistu niin ei onnistu. Äitihän mulle jo aamulla sanoi, kun selitin sille tilanteen (kysyin siis pystyiskö se tulemaan huomenna, mutta sillä oli omia menoja), että taitais olla parempi, että antaisitte jo olla. Nuo kommentit minua ärsyttää enkä niitä kyllä haluaisi kuulla. Kun sais vaan rauhassa yrittää kenenkään tietämättä, mutta kun sitten tulee näitä tilanteita, että pakko on kertoa. Varmaan appivanhemmatkin saa huomenna tietää, koska tietystihän ne ihmettelee miehelleni, että minne olen joutunut lähtemään enkä ole tyttöjä voinut ottaa mukaan.
No, ei kai tämä valittamalla parane. Tulen huomenna kertoilemaan, mitä sairaalalla tapahtui. Kiitos kaikille haleista ym. muistamisesta!
Onpa täällä hiljaista, missä kaikki luuraa? Etenkin plussaajat saisivat ilmoittautua, onko vastikään ollut yhtään plussauutisia? MinnaY:lle tervemenoa ex-haahuihin, sun tilanteesi vaikuttaa onneksi hyvältä, joten onnellista odotusta!
Toinille tsempityksiä, kyllä se pikkukakkonen sieltä varmasti joskus tulee. Neronjalle puolestaan tsemppiä sairaalakäyntiin...
Oma napa näyttää tänään kp1. Eli valitettavan oikeassa olin tuntemusteni kanssa. Mutta, iloitsen nyt siitä, että kerrankin luteaalivaihe oli normaalipituinen eli 14 päivää ja ovulaatiokin tapahtui. Näitä ihmeitä ei ole sattunut samassa kierrossa kertaakaan sitten huhtikuun, kun jätin pillerit pois. Nyt oli siis oikeastaan vasta eka kunnon yrityskierto ja toivonkin hartaasti, että kroppa palautuisi ruotuun ja ovulaatio tulisi jatkossakin.
Ai niin TOINI: kantsii tosiaan seurata ovistestejä, koska kyllä ne kertoo sen, tapahtuuko ovulaatio vai ei (mulla pelkät ovisoireet ei nimittäin sitä kerro). Jos ei tapahdu, niin ei sitä kannata kamalan montaa kiertoa seurata, kun clomeilla saa " helposti" aikaan ovulaation.
Mites muut piinailijat, VM1974 ja ketäs muita olikaan? Plussasäteitä toivottelen!
KK
Sairaalareissu on takana ja onneksi se oli suhteellisen nopea. Kohtu oli tyhjentynyt itsestään, josta olen tietysti iloinen. Jotain pientä ripettä siellä kohdussa näkyi, mutta silti nuori naisgyne oli sitä mieltä, että tyhjä on. Mistä lie sitten ne vihlomiset johtuneet.
Ihan oma-aloitteisesti sanoi, että ruvetaan tekemään tutkimuksia. Kuvitelkaa, mun pitää olla huomen aamulla klo 6 sairaalan labrassa!!! Eli silloin otetaan se SPR:n hyytymispaketti ja kiidätetään sitten lentokentälle, että ehtii koneeseen. Perjantaina menen klo 10 vielä muihin verikokeisiin. Klo 10 sen takia, että otetaan prolaktiini. Sen lisäksi virusvasta-aineet, kilpirauhanen, hcg, pvk ja nta. Tietääkö joku mitä nuo kaksi viimeistä tarkoittaa?
Tuntui ihan, että liikutun, kun vihdoinkin meidänkin tilannetta aletaan tutkia. Olis me päästy kromosomikokeisiinkin, mutta itse en siihen vielä lämmennyt, kun kuitenkin neljä lasta jo on, joten löytyiskö sieltä kumminkaan mitään (gyne oli sitä mieltä, että sekin on mahdollista, että löytyisi) ja kun asialle ei ole kuitenkaan tehtävissä mitään. Gyne sanoi, että jos tuntuu siltä, niin ne kromosomikokeet voidaan tehdä myöhemminkin. Gynekin oli sitä mieltä, että jotain tässä välillä on täytynyt tapahtua, kun ennen tulin niin helposti raskaaksi ja kaikki meni hyvin, mutta nyt ei onnistu millään. Voihan se tietysti olla, että kyse on vain huonosta tuurista. Mutta jos näitä km:ja tulee vielä lisää, niin sitten voi olla varma, että jokin kyllä mättää.
Muutamia isomahaisiahan siellä polilla oli ja kateellisena katselin heidän mahojaan. Toisaalta heräsi toiveikkaita ajatuksia, että ehkä meillä vielä onnistuu ja ajattelin, miten ihanaa se sitten onkaan, kun kaikkien näiden vaikeuksien jälkeen saisi vielä sen pienen nyytin syliin.
Täällä kotona oli hommelit sujunut ihan hyvin. Mies tuli kuitenkin tänne kotiin tyttöjen luo ja antoi kuskin huoltaa koneita (liekö osannut itekseen...). Mies lähti saman tien, kun itse kotiuduin. En viitsinyt edes kysyä, onko se vanhemmilleen kertonut. Oletettavasti, kun ne oli kuulemma hätäilleet, että nuori kuski ei osaa tehdä yksin huoltoja, joten onhan niille täytynyt selitys antaa. No, ei kai siinä mitään. Tuskinpa ne alkaa meidän asioissa neuvoa (kuten oma äitini) ja kommentoida, että antakaa jo olla sen yrittämisen.
Täytyypä tästä lähteä syömään. Tänään en ole vielä muuta syönytkään kuin viinerin kahvin kanssa sairaalalla.
Pahoittelut Kerttukasperille tädin tulosta :-(. Jospa ensi kierrossa onnistuisi!!!
neronja:
Kuvitelkaa, mun pitää olla huomen aamulla klo 6 sairaalan labrassa!!! Eli silloin otetaan se SPR:n hyytymispaketti ja kiidätetään sitten lentokentälle, että ehtii koneeseen. Perjantaina menen klo 10 vielä muihin verikokeisiin. Klo 10 sen takia, että otetaan prolaktiini. Sen lisäksi virusvasta-aineet, kilpirauhanen, hcg, pvk ja nta. Tietääkö joku mitä nuo kaksi viimeistä tarkoittaa?
HYVÄ että pääset tutkimuksiin.
Mulla samat tutkimukset edessä, paitsi että noista virusvasta-aineista en tiedä, että otetaanko niitä vai ei. Lääkäri ei niistä puhunut, joten ei kaiketi oteta. Ai niin ja meille tehdään jo ne kromosomitutkimuksetkin kun itse niin halusin. Nyt kyllä rupes pelottaan, että mitähän niistäkin voi löytyä.
Se kummastuttaa, että miks mulle sanottiin, että prolaktiiniarvoa ei vois mitata kuin vasta 2kk kuluttua keskenmenoa!??!?! Ja sullakin noi kaikki kokeet otetaan jo nyt?
Ja multa noi kaikki verikokeet otetaan aamulla klo 7-8.
-Porkkana-
Tappelin tässä taas tän koneen kanssa. Onneksi tallensin muualle noi kirjoittamani tekstit, ettei hukkununeet kun kone kaatui.
Neronja: Voimia Sinulle sinne edelleen. Kyllä se kysymys ¿MIKSI?¿ sieltä taitaa meillä kaikilla nousta jossain vaiheessa näitä km:ja aina mieleen. Itse jo nyt mietin, että miten jaksan näitä enää enempää, vaikka mullakin on vasta 2km takana. Mulla ehkä lisää rassausta tässä aiheuttaa se, ettei ole yhtään lasta ennestään¿jotenkin vaan pelottaa, että mitä jos en saakkaan yhtään raskautta menemään onnellisesti loppuun asti? * huokailee syvään *
Sulla on sillain kurja tilanne, että kaikki varmaan ajattelee, että miksi te vielä sitä yhtä lasta yritätte kun ei kerran tunnu onnistuvan ja kun teillä jo ennestään on 3¿apua¿vai neljäkö se oli¿anteeksi, että en nyt ole ihan varma¿mutta silti. Ei kenelläkään ole mielestäni oikeutta tehdä päätöstä toisten puolesta siitä, onko teillä riittävästi lapsia vai ei¿ei edes omalla äidilläsi. Hänkin varmaan vaan parasta Sinulle tarkoittaa kun ajattelee, että kärsti tilanteesta kovasti, että miksi sitä ylimääräistä piinaa itselleen aiheuttaa kun on jo monta lasta ennestään¿muta voi kun se olisikin noin helposti ratkaistu. Ja Sinulla on varmaan sama juttu kun monella muulla¿ei oikein haluaisi heittää kirvestä kaivoon, kun kerran raskaaksi tulee kuitenkin¿sitä vaan jokaisen jälkeen kuitenkin haluaa ajatella, että EHKÄ se seuraava on se raskaus menee menee onnellisesti loppuun, että harmittaako sitten jos nyt jättää leikin kesken. On nää niin kökköjä asioita. Voi kun tälläisiä juttuja ei tarvisi kenenkään miettiä. Halauksia ja voimia jaksamiseen. Teette miehesi kanssa niin kun itsestä hyvältä tuntuu¿ei tarvitse sitten ainakaan katua, ettei olisi yritetty. =)
Olitkin jo tuohon laitellut, että sairaalareissu takana. Hyvä, että Sinulla ei mitään kaavintoja tarvittu. Multahan tosiaan nuo hyytymistekijät katottiin ja samoin kilpirauhanen¿mitään ei löytynyt. Kromosomijuttuja ei vielä olla tutkittu mutta kyllä me nyt vielä tää yks raskaus yritetään nyt vielä tuurilla ja katotaan, että mikä on tilanne. Jos menee käteen, niin sittenhän meidän pitas muutenkin päästä jo julkisella puolella jonkun sortin hoitoon.
Kerttukasperi: Onnittelut ekasta mallikkaasta kierrosta. Ovikset ja luteaaliaika kunnossa. Tuosta on hieno lähteä seuraavalle kierrokselle tärppiä metsästämään. =) Pienessä ne on meidän ilot. =)
ON: Eilen en ollutkaan koneella ollenkaan. Käytiin porukoilla isänpäivää viettämässä ja sielä oli tietysti siskokin ihana nyyttinsä kanssa. Sisko kahvitteli ja kyseli, että haluanko kattoo pikkusta sen aikaa. No halusinhan mina¿voi että se oli niin pieni siinä sylissä. AIVAN IHANA!
Tuleepa hyvää harjoitusta vauvoista. Vielä kun sais sen ihan oman, ettei tarvis aina muiden vauvoja kuolata. =)
Kp 18 on menossa, eli varmaankin tältä kuulta alkaa olla tehty ne mitä on tehtävissä. Mutta jos intoa riittää niin onhan se hyvä ¿varmistella asemia vielä tän tulevan viikon jos vaan on mahdollisuus. ;-D En tiedä päästäänkö mitään piinailemaan¿jostain syystä on nyt jo sellainen olo, ettei se tärppi nyt voi toistamiseen heti ekojen menkkojen jälkeen km:sta tapahtua. Jos nyt kävis samalla tavalla, niin olishan se hassaua¿pieni toive on silti korvan takana, mutta mitään suurempia en uskalla elätellä, kun se pettymys on sitten vaan sitäkin suurempi. Mutta eihän sitä koskaan tiedä? =) Tällä hetkellä mahaa nippailee koko ajan...
Titi75 (kp18/ 28-34)
Voi, että... jos nyt jotain positiivista, niin ei tarvittu tyhejentää ja pääset tutkimuksiin. Jaksamista.
Niin ton pvk tiedätkin jo, tässä linkkin TYKSin labran sivuille, josta voi noita kokeita ja lyhenteitä tutkailla http://ohjekirja.tykslab.fi/
Se nta on varmaan toi neuvolanäyte paketti: Raskaudenaikaisen RhD- tai muun veriryhmäimmunisaation seulonta (ei ABO-immunisaatio).
Tutkimuksen tarkoituksena on löytää ne immunisoituneet äidit, joiden lapsilla on vaara sairastua vastasyntyneen hemolyyttiseen tautiin joko raskauden aikana tai synnytyksen jälkeen. Verinäytteestä määritetään ABO- ja RhD-veriryhmä ja seulotaan punasoluvasta-aineet. Jos vasta-aineita löytyy, ne tunnistetaan ja niiden pitoisuus määritetään titraamalla. Tutkimus toistetaan useamman kerran raskauden aikana vasta-ainetuloksesta, Rh-ryhmästä tai verensiirtotiedoista riippuen valtakunnallisen seulontaohjelman mukaan. Tutkimus tehdään jokaisen raskauden aikana, koska äidin immunisoitumisen vaara kasvaa raskauksien myötä. Tutkimusta koskevat tarkemmat tiedot löytyvät internet-osoitteesta http://www.terveysportti.fi/, josta valitaan SPR Veripalvelu / Kliiniset laboratoriotutkimukset / B -Veriryhmävasta-aineet, raskaudenaikaiset (luku 74).
Porkkana: jos meet verikokeisiin missä määritetään prolaktiini, niin sun on pitänyt olla valveilla 2 tuntia sitä ennen. Jossain sanotaan että tuntikin riittää mutta itselleni neuvottiin TYKSistä 2 tuntia. Tämä siksi että prolaktiiniarvot on nukkuessa korkeammalla kuin valveilla ollessa. Eli kellonajalla ei sinällään ole merkitystä, vain sillä koska on herännyt. Ja raskauden aikanahan prolaktiiniarvot myös nousee jonkun verran mutta ei kai ihan alkuvaiheessa ainakaan kovin paljoa. Ehkä sen takia sulle sanottiin se 2kk:n väli, ikäänkuin varmuuden vuoksi.
Masunasuko se kyseli minun tilannettani, en ole vielä saanut enempää tietoa. Lääkeannoskin on edelleen ennallaan eli tilanne ei varmaankaan ole muuttunut mihinkään suuntaan. :o( Huomenna saan papakokeen tulokset ja sen jälkeen lääkäri kyselee tyksistä lisäohjeita. Eli toiveet on aika matalalla ja mieli sen myötä. Tosin lohdutusohjelmani toimii, olen keskiviikkona menossa ratsastamaan ja odotan sitä innolla. :o) Saapahan ajatukset muualle.
Ja tänään kävin työpaikallakin, olen menossa joulun jälkeen takaisin töihin ja mies jää yksivuotiaan neitimme kanssa kotiin. Tuntuu ihan hyvältä mennä takaisin töihin, varsinkin kun kaikki kuulemma kovasti jo odottavat minua takaisin. Myös oppilaat (5-6-luokkalaiset), ihme ja kumma! ;o) Kova ikävä varmasti tulee tyttöä mutta ehkä se siitä...
Nyt ruuanlaittoon, hyvää viikon jatkoa kaikille!
Porkkana, mulla oli tuolla polilla mielessä just se, mitä sulle oli sanottu. En vaan tajunnut, että se liittyi siihen prolaktiiniin vaan luulin, että kyse oli siitä spr:n paketista. Niinpä kysyinkin gyneltä, kun keskusteltiin mm. siitä hyytymispaketista, että pitääkö siinä olla tietty aika väliä tähän keskenmenneeseen raskauteen. Vastaus oli siihen, että ei. Lääkäri ei siinä vaiheessa vielä edes maininnut prolaktiinia, vaan sanoi, että hän katsoo tuolta kansliasta, mitä kaikkia toistuvien km:jen jälkeen pitäisi tutkia. Sitten hoitaja antoi mulle listan tehtävistä kokeista ja ajat, milloin mihinkin pitää mennä.
Tuossa prolaktiinissahan on tietyt määräykset, jotka pitää ottaa huomioon ennen kuin koe tehdään. Eli seksiä ei saa harrastaa pariin päivään ennen koetta eikä myöskään rintoja saa käsitellä tuona aikana. Vähintään tunti pitää olla valveilla (olen kyllä lukenut, että toisille on sanottu, että pitäis olla 3-4 h valveilla) ennen koetta eikä saisi olla stressaantunut/rasittunut myöskään. Yleisesti näköjään suositellaan, että koe pitäisi tehdä klo 10 - 14.
Titi, tunnut ymmärtävän tilanteeni joka kantilta tosi hyvin ;-). Kirvestä en tosiaan vielä haluaisi heittää kaivoon. Tuntuu vaan, että " joku palkinto" tässä pitäisi kuitenkin kaikkien vastoinkäymisten jälkeen saada (sitähän ei tietysti tiedä, saako) tai ainakin kaikkensa pitää yrittää ennen kuin luovuttaa. Toivottavasti teillä seuraava raskaus onnistuu ja tärppäisikin tosi nopeasti, niin saisitte esikoisvauvan hoivattavaksenne! Onneksi osaat niin hienosti suhtautua siskosi vauvaan. Joillain tuntuu välit menevän jopa siskoonsa vastaavan tyyppisissä tilanteissa. Mutta toivottavasti tekin saatte niitä omia vauvoja, ettei tarvitse tyytyä pelkästään toisten vauvoja hoitamaan. Itse en lämmennyt vauvoille ennen kuin sen ensimmäisen oman sain. Ei ne toisten vauvat oikein tuntuneet erikoiselta silloin eikä oikein nytkään. Läheisten ystävieni vauvoja en ole itse asiassa päässyt oikein hoitamaankaan, kun yhdeltä on poistettu kohtu kasvaimien takia eli ei saanut lapsia ollenkaan ja kaksi vauvallista ystävääni asuu niin kaukana, että jos kerran vuodessakin nähdään, niin se on jo hyvin.
Lauris, kiitos kun selvensit noita verikoeasioita. Mielenkiintoista oli huomata tuokin, että nuo rh-jutut voi nousta esille mitä useampi raskaus on takana (jos oikein ymmärsin).
LT: Suorastaan nolotti, kun tuli kerrottua, että tänään söin sairaalalla kahvin kanssa viinerin, siis vieläpä tyhjään mahaan. Siitä voi päätellä, etten vielä ole päässyt oikein tuohon laihduttamiseen ja terveelliseen ruokavalioon uudestaan kiinni. Onneksi vaaka näytti aamulla hieman alle 70 kg, joten ei tässä ole vielä mitään vahinkoa päässyt tapahtumaan. Tänään olis se circuit training. Ajattelin lähteä sinne pitkästä aikaa, jos vaan mies malttaa tulla hallilta ajoissa pois.
Onko muuten muilla ollut havaittavissa väsymystä? Meillä ollaan oltu kaikki tosi väsyneitä. Jopa meidän 4-vuotias vilpertti nukkuu nykyisin pitkään. Tänäkin aamuna kello oli jo yli 8:n ennen kuin heräsi. Kaikki lapset nukkuu selvästi pitempään kuin aiemmin. Ja minä ja mies valitetaan myös väsymystä.
Jeps, mutta pakko ruveta tekemään kotihommia, jos meinaan sinne jumppaankin lähteä.
neronja: meillekin on tullut noita kommentteja, että mitä te enää yritätte, kun teillä kolme jo on. Eihän ne kivoilta tunnu, kun kuume on kova ja suru on suuri. Hyvä kuitenkin, että sulla on kohtu tyhjentynyt itsestään, etkä joudu kaavintaan ja että ottavat sinut nyt tarkempiin tutkimuksiin. Toivottavasti joku helposti korjattava " vika" löytyisi, ettei teidän enää tarvisi kokea yhtään km:a.
kerttukasperi: hyvä että kroppa toimii kuten pitääkin. Toivottavasti jo tässä alkaneessa kierrossa tärppäisi!
LT: ei sitten ilmeisesti päästäkään tänään sinne spinningiin (oltiin ensimmäisillä varapaikoilla, mutta tätsy sanoi että yleensä viikonlopun jälkeen tulee paljon peruutuksia), mutta meinattiin yrittää torstaiksi uudestaan. Tänään on tullut taas herkuteltua ihan liikaa. Huomenna pidän kyllä ihan kokonaan herkkuvapaan päivän, lupaan ja vannon sen!!!
Nyt täytyy kai alkaa valmistautua hakemaan miestä töistä...
Pahoitttelut neronjalle. Hyvä kuitenkin, että kohtu tyhjeni itsestään, eikä ainakaan kaavintaa tarvittu. Saattaahan sinne kohtuun jotain pientä jäädä, mutta ilmeisesti voi poistua vielä myöhemminkin kuukautisvuoden mukana. Näin minulle ainakin on sanottu, eikä sen perusteella edes ole nähty järkevänä ultrata; " kun siellä useinkin voi jotain olla.."
Tuota verikokeiden ajoitusta ihmettelen vieläkin.. Minulta siis oli tarkoitus ottaa vain hyytymistekijäpaketti ja virusvasta-ainepaketti. Sanottiin, että tuo toinen voidaan ottaa heti, mutta hyytymistekijät voidaan katsoa vasta kun raskauden päättymisestä on kulunut 2-3kk, koska raskaus voi sekoittaa tuloksia. Huoneessa oli silloin lääkäri ja kätilö, joka kävi vielä kansliasta kyselemässä ja kaikki (5 henkilöä) sielläkin muisteli, että useampi kuukausi pitää odottaa. Lääkäri määräsi sitten kokeen otettavaksi joulukuun alussa (km oli elokuun lopussa) ja löysikin kohta papereistaan mustaa valkoisella; luki ääneenkin, että 2-3kk on se aika, joka pitää odottaa.
Tosi mahtavaa, että pääsit nyt tutkimuksiin. Tiedä vaikka niistä jotain selviäisikin, kun noin monenlaista tutkitaan. Tuntuu vaan, että joku syy kai noihin keskenmenoihin täytyy olla!
Mukavaa illanjatkoa kaikille Haahuille!
Neronja hieno homma että sinulle sattui noin mukava gyne, että hän otti heti asiaksi tutkimukset. Ja hyvä että toiveesi toteutui sen suhteen ettei kaavintaa tarvittu.
Kidelma: Miten kävi? Pahoittelut jos tännepuolelle joudut! Toivottavasti ei kuitenkaan olisi ollut keskenmenosta kysymys!?
Toini onko täti pysynyt poissa?
oma napa: Mulla sitten tuli täti kylään eilen eli tänään kp2/24-28. Eli ennätyslyhyt kierto oli.. Vai miten se nyt taas onkaan lauantaina alkoi ruskea tuhruttelu, eilen ruskea vuoto lisääntyi ja tänään aukes hanat kunnolla veriselle vuodolle, joten onko tänään kp 2 vai 1? Osaisko kukaan valaista? Ajattelin että eilen oli kuitenkin jo enemmän vuotoa niin aloitin laskemaan siitä, mutta jäin miettimään että oisko se kuitenkin niin että vasta verisestä vuodosta lasketaan..?? No eihän tuolla niin kauheasti merkitystä ole..
Eli kerttukasperi samoissa mennään, toivottavasti meille kummallekin tärppi tulisi sitten tästä kierrosta.. ;) Kuten myös mahdollisimman monelle muulle! Tässä kuussa ei taija vielä olla plussanneita? No ehtiihän sitä vielä, toivottavasti loppukuusta tulisi oikein monta!
Toivoin voivani esittää plussaonnitteluja näin viikonlopun jälkeen edes jollekin haahulle, mutta kovastipa antaa nyt plussauutiset odottaa itseään. Harmi juttu, hienon lokakuun jälkeen ei ole marraskuussa saatu listaa vielä yhtään lyhennettyä, vaikka puoli välissä kuuta jo mennään.
Neronjalle voimia ja tsemppiä tutkimuksiin, toivottavasti tilanteeseen saadaan selvyys! Eihän tuollainen määrä keskenmenoja nyt ihan tyhjästä voi tulla, eihän? Toivottavasti myös apu löytyy ja saat vielä sen iltatähden syliisi :)
Kerttukasperille pahoittelut tädin saapumisesta. Vaikka siihen henkisesti valmistautuu, niin kyllä se vaan on kova pala joka kerta. Mulla on tällä hetkellä tilanne se, että nyt on kp28 ja eilen illalla tuli pientä tuhrua, mutta sen jälkeen ei ole tullut mitään. Kovasti mahaa kyllä juilii, eli eiköhän se kunnon vuoto ala piakkoin. Ei siis ainakaan eka luge-kierto tuonut tulosta. Taisi vaan pitkittää kiertoa :(
Täällä oli puhetta siitä, että tulee aina silloin tällöin mieleen MIKSI meille tuli km ja miksi se vauvan saaminen ei onnistu niin kuin muilla. On ollut mullakin mielessä, nyt taas enenevässä määrin, kun on piinapäivät saamassa ikävän lopun. Ja kaverit on taas ilmoitelleet plussauutisia. Ja kahdella kaverilla on LA suunnilleen samaan aikaan kuin mulla olis ollut. Niiden mahatkin on jo niin isoja ja oma maha on kasvanut vain kaiken maailman herkkujen johdosta...eli LT-tiimin suuntaankaan uutta ei ole kerrottavana. Blääh...
Mutta on toi ilmakin niin karmee, että mieli on väkisinkin vähän musta. Ei muuta kuin plussaonnea piinaileville ja mennään me neganneet taas uudella innolla kohti seuraavaa kiertoa!
Neronja: Sama vika täällä kyllä noiden vauvojen kanssa, että ihan läheisten ihmisten vauvat on mulle tärkeitä¿parhaan ystävän, joka sai vauvan viikko ekan km:ni jälkeen ja nyt tämä siskon vauva joka syntyi tosiaan vko sitten. Mutta muiden vauvat ei kyllä sillain kiinnosta. Sitä omaa täällä vaan haikailen. Eipä se katkeroituminen tässä mitään auta¿pahentaa vaan omaa oloa, mutta voisi olla toinen ääni mulla kellossa jos olis käynyt saman läpi kuin Sinä. Voihan nokka..ei pidä alkuunkaan nyt lähteä tuohon negatiiviseen ajatteluun. Kyllä se käärö sieltä vielä meille tulee. =) Pakko tulla¿
Väsymyksestä. Ihan karsee väsymys painaa täälläkin päälle. Olen nyt sitä rautakuuria popsinut viikon, mutta eipä sekään niin nopeasti auta. Mieskin herää vkonloppuisin yleensä jo viimeistään ysin aikaan, mutta niin vaan pössöteltiin la ja sun aamusta tuonne yli 11:sta. =) No meillä kun on tuo rauha maassa, eikä lapsia herättelemässä, niin mikäs siinä. Pitänee tuostakin vielä nauttia kun se on mahdollista. Eli joo, väsymystä on ilmassa ja suuremman luokan sellaista. Saisi jo sitä lunta tulla, niin vähän piristäisi tuota mustaa maisemaa.
Rosmariini ja Lauris otti sitten oikeen selkoa Neronjalle noista kokeista. Hienoa!! Hyvä tietopaketti kaikille muillekkin, kun sitä ei tiedä mihin sitä itse tässä vielä joutuu. Elikkäs kiitos tytöt! =)
Mami-74: Omalta osaltani niistä verikokeista pitää sanoa, että toivottavasti lääkärisi oli väärässä, nimittäin multa se hyytymispaketti otettiin vko 2vkoa lääkkeellisen keskeytyksen jälkeen. Soitin siitä vielä lääkäriin kun mua alkoi vaivata, kun täällä tuli esille niin erilaisia kommentteja ja mulle taas vahvistettiin kyllä, että ei vaikuta tuloksiin. Toivottavasti ei¿koska olis harmi jos koko koe olisi mun osalta mennyt kankkulan kaivoon¿siis että se tulos olis mahdollisesti voinut olla muutakin. Voihan vitsi.
VM1974: Toivotaan, että se tuhru pysyisi nyt poissa ja juilimiset masussa johtuisi ihan jostain muusta. ;-) Harmi vaan, että ite sen kroppansa kyllä tuntee ja kun sitä tuhrua on nyt jo tullut, niin latistaahan se heti mielen. Nauratti muuten oikein kun osuit naulan kantaan, että kavereiden masut kasvaa niistä plussauutisista ja oma masu tosiaan on kasvanut vaan herkuttelusta. Sitä on kaiken maailman herkuilla itseään palkinnut kovien koettelemusten jälkeen. Mietinkin, että jos tätä menoa maha ja takamus kasvaa aina kun yks km on lisää plakkarissa, niin ei kyllä hyvä heilu¿. =) No me ollaan kyllä ansaittu näiden kärsimysten keskellä vähän herkutteluakin. Eiks vaan?
Titi75
Unohdin Sinua vallan kommentoida, että harmi kun täti tuli vierailulle ja ottipa vielä varaslähdönkin. No toisaalta. Pääsetpä nopeammin uudelle kierrolle, eikä tarvinyt pitkään kervistellä tämän kanssa. Ei muuta kun paremmalla onnella uudelle kierrolle. Tää on niin tätä. =)
Onpas erikoista, miten erilaiset mielipiteet lääkäreillä on tästä hyytymistekijäpaketin tekoajankohdastakin. Mutta vaikuttaa siltä, että lähes kaikesta on erilaisia näkemyksiä. Onneksi huomasin, että titille oli sanottu samaa kuin mulle, kun mietin jo, että onko huomisaamun aikainen herääminen aivan turha ym. vaivannäkö. En tiedä sitten, mutta pakko mennä, kun ei enää peruakaan voi.
LT: Circuitissa kävin ja huomasi kyllä, että en ole kolmeen viikkoon käynyt. Meinas kyllä käsistä voimat loppua kesken. Oli niin monta liikettä, joissa tarvittiin käsivoimia. No, toivottavasti nyt pääsen taas säännöllisesti käymään ja tuo pisteiden laskukin alkaa taas onnistua.
Pakko jatkaa iltatouhuja, että ehdin nukkumaan. Herätys on klo 5 aamulla...
Pääsinpäs koneelle vihdoin ja viimein... Meillä oli netti pimeänä muutaman tunnin ja sitten konekin meni solmuun, mutta onneksi mies sai taas koneen pyörimään.
Neronja: olipas sinulla hyviä uutisia, ettei ainakaan kaavintaa tarvittu. Hienoa, että pääset tutkimuksiin näin nopeasti ja vaikutti tosi kattavalta tutkimuspaketilta. Toivottavasti saatte selvyyden näihin lukuisiin keskenmenoihin ja lopulta kauan kaipaamanne pikkuviitosen. Äitisi mielipide viittasi varmasti siihen, ettei sinun tarvitsisi kärsiä tuolla tavalla lukuisista perättäisistä keskenmenoista, kun teillä on jo neljä lasta. Äitisi ajattelee vain sinun hyvinvointiasi sekä fyysisen että psyykkisen rasituksien takia. Tuskin hänellä mitään pikkuviitosta vastaan on ;-). Hän on vaan huolissaan sinun jaksamisestasi. Toivottavasti tekin pian saatte pysyvän plussan!
Sani-74: pahoittelut tädin visiitistä. Tuosta kp:n laskemisesta on ollut paljon erilaisia mielipiteitä. Yleensä lääkärit kuitenkin painottavat sitä, että kp1 on se päivä, jolloin tulee kunnon vuotoa ei tuhrua. Katseet vaan uuteen kiertoon!
Kidelma: mikä on tilanne? En vielä lisännyt tietojasi tuohon viralliseen listaan, koska voihan olla, että vuoto onkin ihan harmitonta...
VM1974: jospa se juiliminen ja tuhruilu olisikin merkki siitä itsestään ;-). Pidähän se täti nyt loitolla...
Kerttukasperi: kylläpä sinäkin tunnet kroppasi hyvin, pahoittelut tädin vierailusta. Kunpa tämä uusi kierto nyt toisi teille plussan.
Titi75: nauti läheistesi ihanista nyyteistä! Tsemppiä piinailuun! Toivottavasti teillä tärppää pian ja saatte oman pikkunyytin.
Kieltämättä ihmetyttää lääkäreiden erilaiset ohjeet labrakokeisiin liittyen... Mihinköhän sitä oikein voi luottaa, jos noin erilaisia vastauksia tulee?
ON: kp21 (?) ei mitään muuta uutta, mutta ihmettelen mitä kipuja mulla on tuolla munasarjojen paikkeilla. Oviksesta ei tietoakaan, mutta jotain mun elimistössä tapahtuu... En ymmärrä. Toivottavasti sekin selviäisi pian. Ajattelin huviksen kokeilla, josko omalääkäri voisi otattaa muutamat labrakokeet, jottei tarvitsisi kaikkia kalliisti yksityisellä otattaa...
Nyt mentävä, tyttö heräsi itkemään...
Lämmin rutistus kaikille haahuille! Koittakaa jaksaa pimeydestä huolimatta.
masunasu
Tänään aamulla sitten kävin siellä työterveyslääkärissä, joka kirjoitti viikon sairaslomaa keskenmenon takia. Sanoi että olisi hyvä käydä gynekologilla tarkistuttamassa tilanne, että onko kaikki vuoto tullut jo pois. No kotona sitten surkuttelin oloani ja vuotoa jota vieläkin vähän tuli. Onneksi se gyne oli jo tänään.
Iltapäivällä sitten menin sinne lääkärille. Gynekologi kyseli oireista ja viimeisistä kuukautisista. Sitten katseltiin utralla tilannetta. Näytti ekana kohdussa olevat vuodot ja näytti sitten sikiöpussin. Ehdin siinä jo miettiä, ettei se sitten ollut tullut ulos ja kaavintaan aamulla. Sitten sanoikin, että tuossa sykkii sitten SYDÄN! Olin ihan ihmeissäni ja sanoinkin, että eikö se vauva olekaan kuollut. Sanoi että tiukasti siellä näyttää olevan. Olin ihan shokissa Kertoi että sikiö vastaa viikkoja ja oli 3 mm kokoinen. Pääsin päivissäkin eteenpäin muutamalla eli nyt menossa rv 6+2. Lääkäri epäili, että verenvuoto on johtunut istukan kiinnittymisestä ja tilanne nyt ainakin hyvä. Sanoi että sikiö sinnikäs kaveri, kun " kyydissä" pysynyt vaikka vuotoakin on tullut.
Sanoi vielä ettei kannata vielä tuudittautua liikaa onnelliseen oloon, sillä vieläkin saattaa tulla keskenmeno. Sanoi että yleensäkin viikolla 9 sen todennäköisyys vähenee, mutta vielähän se voi mennä kesken myös myöhemminkin.
Tässä oon yrittänyt sopeutua ajatukseen, että meille tuleekin vauva. Olin jo ehtinyt surra menetystä vielä niin, että ei osaa iloita täysillä. En vielä tajua että miksi näin on, mutta ehkä näin suojelen itseäni.
Kiitos teille kaikille kannustukseta jota sain! Olin tosiaan varma, että lopputulos ei olisi tämä mikä se on.
Onnellinen Kidelma ja rv 6+2
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]Axelara[/b]
[b]Enni-Maija[/b] minä -78, mies -65, esikoinen 08/04. ennen esikoista kolme km, 1. loppukesä 2002, toinen ystävänpäivänä 2003, kolmas syksyllä 2003. nyt ollaan toista toivottu 11/04.
[b]hende[/b] 32 vuotta, mies 34, asutaan Länsi-Suomessa, esikoinen toiveissa. keskenmenot 11/2004 rv 5 ja 6/2005 rv 8.
[b]Juanita[/b] Ensimmäinen pienokainen on ollut toiveissa kesästä -05. Km huhtikuu -05. Mitään ei ole sen jälkeen kuulunut. Minä olen vm -80 ja mies -77.
[b]Kaksonen76[/b] Minä 29v. ja rakas aviomieheni 32v.
Pillerit lopetin joulukuussa -03, heti tammikuussa -04 huomasin olevani raskaana joka keskeytyi rv6. Toista raskautta yritettiin lähes vuosi ja tärppi tulikin sitten -05 maaliskuussa. Tämäkin raskaus päättyi keskenmenoon rv8+, raskaus todettiin tuulimunaksi.
[b]karoli[/b] 28v ja asun Saksassa saksalaisen mieheni kanssa. Meillä on poika synt. 09/02 ja pikkukakkosen yritys aloitettu 02/04. Keskenmenoja kaksi: 11/01 (rv 9 kohdunulkoinen) ja 05/05 (rv 6+1).
[b]katri72[/b] Olen 33-v ja mies 32-v. 10-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/02 tai -03. Elämäni eka plussa 3.7. Ultrassa 19.7. ei havaittu mitään eli kesken oli mennyt jossain vaiheessa.
[b]Kerttukasperi[/b] Olen vm -72, mies -75 ja esikoinen syntyi 11/03. Toisen yritys alkoi 04/05, plussa 07/05 ja km 08/05 (rv9+2). Asutaan Itä-Suomessa.
[b]Lauris[/b] minä -77 ja mies -72 synt. Lapset, tyttö 9/-01 ja poika 6/-03, kaksi koiraa ja hevonen. Km 9/03 ja 8/05. Kolmatta yritetään. Asumme Turun seudulla.
[b]loiloi[/b] keskenmeno -04 syksyllä , -05 kesällä sekä tuulimunaraskaus -05 keväällä,
perhettä on jo kahden tytön ja miehen verran ; )
[b]Maija_27[/b] Olen pian 27 v. ja mies on 36 v. Meillä on 02/03 syntynyt tyttö, hänen syntymänsä jälkeen ei ole ehkäisyä käytetty. Km 10/05 rv 9+2.
[b]mami-74[/b] minä-75, mies-69, pojat -99 ja -02. Pohjanmaa. Kaksi keskeytynyttä keskenmenoa: 11/04 (kaavinta rv 12+5) ja 08/05 (synnytys rv 14+5).
[b]maria80[/b] minä olen vm 80 ja mies 73, lapset; poika ' 97 ja tytöt ' 99 ja ' 04, neljännelle annettiin lupa tulla 04/05. Tärppi tulikin toisesta kierrosta, mutta onnea kesti vain rv:lle 15+4, jolloin todettiin sikiön sydämen pysähtyneen.
[b] marrasmamma[/b] Itse 26 v., mies 27v. Pohjois-Savossa ollaan. Minä hoitoalalla, mies autokuski. Minulla tyttä-99 ja poika-00 aikaisemmasta suhteesta. yksi tärppi joulukuussa-04 ja km tammi-helmikuun vaihteessa rv6.
[b] masunasu[/b] minä -75 ja mies -68, tyttö 4/04 haaveilemme kovasti pikkukakkosesta. Lievä PCO. Km 3/05 rv12, tuulimuna.
[b]Minttuli79[/b] minä 26 vee ja aviomies 30 vee Porista, esikoista kovasti yritetty ja toivottu 8/2004 lähtien. Tuulimunaraskaus 7/2005.
[b]minttumaria-78[/b] olen 26v, mies 28v ja poikia 2, toinen 3v ja toinen 6v. nyt rv 14 todettiin vauvani kuolleen kohtuun.
[b]myttynen75[/b] olen 30 vuotias ja mieheni on 32. Meillä on ennestään kolme lasta, 10, 9 ja 6 vuotiaat. Km 7/05 rv 11+3.
[b]neronja[/b] minä 36, mies 43. Lapset 98, 00, 01 ja 02. Km:t 10/96 rv5+, 3/04 rv12+, 8/04 rv12+, tm 7/05 rv9+ ja 11/05 rv6+. Kainuussa asutaan.
[b]Niamey_85[/b] Minä 20v. ja avomies 28v. Asustetaan keski-pohjanmaalla. Ensimmäinen lapsi on toiveissa ja aloitettiin asian tiimoilta puuhastelu toukokuussa. Km 9/05 rv 6.
[b]Ninni-78[/b] minä 26 mies 28. Yritys aloitettu 01/05. Plussasin äitienpäivänä, mutta todettiin tuulimunaksi rv 9. Km 7/05, rv 5-6. Esikoinen toiveissa.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsunen[/b] minä 29 vee ja mies 31 vee espoosta, yksi lapsi -03 ja nyt kemiallinen/km kolme kertaa: 4/05, 5/05 ja 9/05 (kaikki tulleet n. viikko plussan jälkeen pois) ja yritystä 2/05 lähtien.
[b]Nonna-80[/b] minä 25v lastentarhanopettaja, mies 27v sovellusarkkitehti, Helsingistä, esikoinen toiveissa, ehkäisy jäi pois 10/2003, plussa 10/2004, kaavinta rv 14 12/2004.
[b]PikkuNasut[/b] minä 24 ja mies 26, pohjois-pohjanmaalta. Esikoisen yritys aloitettu 2/05, pian saatiin alulle kaksoset. Keskeytynyt km 6/05 rv:lla 10, kaavinta.
[b]pinjuska-04[/b] minä 29 v., mies 30 v. Helsingissä asustellaan. Yritys alkoi 08/03, josta seurauksena 3 raskautta: 02/04 km rv 5+5, 07/04 rv 23+6, 04/05 km rv 8+3.
[b]porkkana[/b] minä 26 v. ja avomies 28 v., lapset -02 ja -03. Km 6/05 rv10 ja 10/05 rv9.
[b]purre[/b] Ikää on 27-v ja toista lasta on yritetty tammikusta -05 asti. Keskenmeno 3/05 rv 5+5 ja sen jälkeen yksi kemiallinen raskaus 6/05.
[b]pömppö79[/b] Minä ja mieheni vm.79, esikoistyttö 01/03, tuulimunaraskaus, joka meni kesken 01/05 rv 12. Pikkukakkosta on yritetty 04/04 lähtien.
[b]rosmariini.[/b] Olen vm -78 ja mies -75. Esikoistyttö syntynyt 10/04 ja km 05/05 rv 7.
[b]Samake[/b] Minä 32 ja mies 22 ;-). Esikoisen yritys aloitettu helmikuussa -05. Km 07/05.
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]Swehina[/b] Olen 22-v ja mieheni on 26-v, meillä on 03/02 syntynyt poika. Asumme Helsingissä. Yritys aloitettiin 01/03, ja kului 2,5v ennen kuin tärppäsi 06/05. Km rv12 8/05.
[b]taapero74[/b] Minä 31 ja mies 35. Km9/05. Huomenna jäkitarkastus. Sit ootellaan menkat ja yritys alkaa taas toden teolla.
[b]titi75[/b] Minä-75, mies-67, vauvin yritys aloitettu 09/04, km 06/05 (rv8), km 09/05 (rv8), nyt selvitellään löytyykö hyytymistekijää. Molemmissa raskauksissa kun kuitenkin ollut asukki.
[b]toini77[/b] Olen 27 v, mies 28 ja poika on 2v. Pikkukakkonen oli haaveissa mutta raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon rv 12+ 9.5.
[b]ulriina[/b] Minä -73, mies -71, lapset (kaksoset) -98. Asutaan Keski-Uudellamaalla. Kolmannen yritys aloitettu 10/04. Km 10/00 rv7+, km 2/05 rv 9+6, km 7/05 rv5+.
[b]UusiNuppu[/b] Minä ja mies 30v. Esikoinen 06/02. Km:ja oli kolme ennen häntä. Nyt km:t 05/05 ja 08/05 rv 12.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[b]wannabemami[/b] 28 v. Yritys alkanut 10/03. Kaksi keskenmenoa. Ensimmäinen 9/04 (rv 12) ja toinen 8/05 (rv 8+5). Naimisissa ja esikoinen haaveena..
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]beyond[/b] plussa 3.2.2005
[b]Miisa-Eerika[/b] plussa 8.2.2005, la 19.10.05
[b]nicsu[/b] plussa 16.2.2005
[b]Valencia[/b] plussa 18.2.05, la 25.10.05
[b]Helmihippunen[/b] plussa 16.3.05, la 21.11.05
[b]_siru_[/b] plussa 18.3.05
[b]IinaMiio[/b] plussa 18.3.05
[b]Helis77[/b] plussa 21.3.05, la 17.11.05
[b]maaria73[/b] plussa 25.3, la 30.11
[b]Pilkukas[/b] plussa 27.3. LA 1.12.2005
[b]Martina[/b] plussa 28.3., la 4.12.2005
[b]Sonnette[/b]: plussa 6.4.2005, la 11.12.2005
[b]Bojo[/b] plussa 11.4.2005, la 17.12.2005
[b]tepsukenkä[/b] plussa 21.4.2005, la 17.12.2005
[b]rouva80[/b] plussa 28.4.2005, la 10.1.2006
[b]Emmasophia[/b] plussa 6.5., la 14.1.2006
[b]Elohelmi[/b] plussa 16.5.2005, la 22.1.2006
[b]unelmaelää[/b] plussa ?, la 8.2.2006
[b]henrina[/b] plussa 17.6.2005, la ?
[b]adalmiina33[/b] plussa 21.6.2005, la ?
[b]nette[/b] plussa 4.7.2005, la 14.3.2006
[b]tiitiäinen05[/b] plussa 9.7.2005, la 16.3.2006
[b]syksy79[/b] plussa 12.7.2005, la 21.3.2006
[b]Melike77[/b] plussa 17.7.2005, la 27.3.2006
[b].kati.[/b] plussa 22.7.2005, la 25.3.2006
[b]viiru-74[/b] plussa 28.7.2005, la 1.4.2006
[b]Wilkuna-72[/b] plussa 29.7.2005, la 4.4.2006
[b]Maya-76[/b] plussa 17.8.2005, la?
[b]riax[/b] plussa 11.8.05, la 20.4.2006
[b]MARU79[/b] plussa 20.8.2005, la 29.4.2006
[b]Triku[/b] plussa 20.8.2005, la?
[b]Miikuko[/b] plussa 23.8.2005, la 4.5.2006
[b]joanna04[/b] plussa 24.8.2005, la 30.4.2006
[b]coco-koala[/b] plussa 30.8.2005, la 8.5.2006
[b]Iisamaari[/b] plussa 2.9.2005, la 10.5.2006
[b]Bisquit[/b] plussa 7.9.2005, la 12.5.2006
[b]petjuska[/b] plussa 8.9.2006, la ?.5.2006
[b]Margariini[/b] plussa 14.9.2006, la ?.5.2006
[b]Zara77[/b] plussa 14.9.2005, la ?.5.2006
[b]Mauku75[/b] plussa 17.9.2005, la 26.5.2006
[b]uba-aba[/b] plussa 23.9.2005, la?
[b]Toive06[/b] plussa 30.9.2005, la?
[b]Aapeli_77[/b] plussa 9.10.2005, la 16.6.2006
[b]Kengu76[/b] plussa 11.10.2005, la 13.6.2006
[b]tammenterho[/b] plussa 14.10.2005, la 17.6.2006
[b]MinnaY[/b] plussa 18.10.2005, la?
[b]kuutar-74[/b] plussa 20.10.2005, la?
[b]Denise-84[/b] plussa 29.10.2005, la?
[b]pörrimöykky[/b] plussa 31.10.2005, la?
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[color=blue][size=1][b]Nimimerkki:[/b] Lauris
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 173cm/74,3kg; BMI 25
[b]Keinot:[/b] Sokeri, vaalealeipä ja karkit, erit. suklaa, pois. Koirien kanssa juoksua. Pienet ruoka-annokset ja useammin säännöllisesti.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
[b]Nimimerkki:[/b] maria80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI, vyötärö-lantiosuhde:[/b] 174/83; 27,4; 0,91
[b]Ongelmakohdat:[/b] suklaa ja muut herkut ovat heikkouteni
[b]Keinot:[/b] Herkut ainostaan viikonloppuun, kahvihetken herkkuja myös vähemmäksi sekä päivittäisten lenkkien lisäksi myös n. kerran viikossa (tai kahdessa =)) uimahalliin ja/tai kuntosalille...
[b]Tavoite:[/b] 8-15 kg pois
[b]Nimimerkki:[/b] masunasu
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 178cm/87,8kg; 27,5
[b]Ongelmakohdat:[/b] liikaa herkkuja ja karkkia/suklaata, liikun liian vähän
[b]Keinot:[/b] kevennän ruokavaliota, kahvileipää vain 3-4x/vko, ei juuri muita herkkuja, liikun väh. 2x/vko ja teen vatsat ja selät väh. 5x/vko
[b]Tavoite:[/b] 10 kg pois (ihanne 15 kg)
[b]Nimimerkki:[/b] neronja
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 160 cm/70kg; 27,3
[b]Ongelmakohdat:[/b] olen perso herkuille, liikun liian vähän
[b]Keinot:[/b] lasken Painonvartijoiden pisteitä, liikun väh. 2x/vko
[b]Tavoite:[/b] 5 kg pois
[b]Nimimerkki:[/b] nonna80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat
[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri
[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!
[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
[b]Nimimerkki:[/b] wannabemami
[b]Keinot:[/b] lisää liikuntaa, vähemmän herkkuja, työmatka pyörällä tai jalan
[b]Tavoite:[/b] 4 kg pois