Mua alkoi pelottaa. Sauli ei taida välittää pätkääkään huonompiosaisista :(
HBL:n vaalikoneesta 2012:
Kaupankäynnin edistäminen on presidentin ulkomaanmatkoilla ihmisoikeuksia tärkeämpää.
Haavisto: Täysin eri mieltä
Niinistö: Osittain samaa mieltä
Kasvavia kuiluja yhteiskunnassa ei voi tasoittaa sisäpoliittisin päätöksin.
Haavisto: Täysin eri mieltä.
Niinistö: Osittain samaa mieltä.
Ylen eduskuntavaalien 2007 vastauksista:
Tuloerojen kasvua pitää hillitä, sillä se johtaa ihmisten eriarvoistumiseen.
Pekka Haavisto: Täysin samaa mieltä.
Sauli Niinistö: Jokseenkin eri mieltä.
Kommentit (117)
"Kokoomuksen nuorten liitossa ja naisten liitossa on koettu kipeästi, kuinka Niinistö näyttää, että häntä kiinnostavat vain "suuret linjat". Hän ei usein edes näyttele kuuntelevansa, jos puhutaan lapsilisien, opintotukien tai äitiysloma-ajan eläkkeiden ongelmista. Niinistöstä kerrotaan myös juttuja, joissa hän puhaltaa savut tupakanpoltosta huomauttavan rouvan silmille tai haukkuu nuorisoaktiivin silmästä silmään paskanpuhujaksi. Joillekin Niinistö on sovinistisika, joka osaa nauraa vain kaverinsa Kari Häkämiehen rasvaisille vitseille."
Ja tämä on haastattelu johon hän on itse suostunut, ei siis mikään loanheittokampanja.
http://www.city.fi/artikkeli/Sauli+Niinist%F6/157/
Mainospuheita taas kaikki niin kuin 6 vuotta sitten Työväen presidentti slogankin. Mainostaa ja puhuu kuten uskoo kansan haluavan puhua, jotta saisi ääniä. Oikeasti ei ole kyllä yhtään tavallisten ihmisten presidenttiehdokas.
En aio häntä äänestää vaikka charmantti esiintyjä muuten olisikin tai hänen vaimonsa takia. Oikeanlaiset arvot itselleni tärkeämpi peruste äänelle.
Jokainen Saulin äänestäjä voisi hetkeksi pysähtyä miettimään, että onko tuon miehen arvomaailma oikeasti sellainen, joka on omaa arvomaailmaa lähinnä.Tuollaisia ihmisiäkö me tarvitsemme johtajiksemme jotta maamme olisi parempi paikka elää?
on. Viherpiipertäjien arvomaailma on mahdollisimman kaukana omastani.
milloin mahtavat herätä todellisuuteen?
Heidän hippiunelmissaan maailma on vaaleanpunainen ja kukkia täynnä. Kaikilla on yhtä paljon varallisuutta :) Kukaan toinen ei saa olla toista parempi, kauniimpi, rikkaampi. Johan siinä tulisi paha mieli toiselle. :( Vasurit ovat kuin 2 vuotiaita uhmiksia: "Mutta kun mä haluuuun sen lelun!!" Vasuri polkee jalkaa niin kauan kunnes äiti heltyy ja tahto menee läpi. Mutta sitten tulee ilkeä isä (kokoomus) joka sanoo EI. Hänen mielestään vasurin ei pidä saada kaikkea periksi, jotta hän oppisi että raha ei kasva puussa! Pikkuisen pitäisi myös oppia että tekemällä x määrä työtä ansaitsee x määrän leluja.
Vasuri itkee lattialla isän "kylmyyttä" ja "julmuutta". Isä ei anna periksi niinkuin lellivä sossuäiti.
Saulin veljenpoika Ville Niinistö työskentelee näkyvästi Pekan kampanjassa.
joista nykyisin suuri osa majailee (ainakin verotusmielessä) ulkomailla.
Tajuatko ollenkaan miten typerän kuvan annat Kokoomuksen kannattajista? Aika moni Niinistönkin äänestäjä häpeää puolestasi.
Heidän hippiunelmissaan maailma on vaaleanpunainen ja kukkia täynnä. Kaikilla on yhtä paljon varallisuutta :) Kukaan toinen ei saa olla toista parempi, kauniimpi, rikkaampi. Johan siinä tulisi paha mieli toiselle. :( Vasurit ovat kuin 2 vuotiaita uhmiksia: "Mutta kun mä haluuuun sen lelun!!" Vasuri polkee jalkaa niin kauan kunnes äiti heltyy ja tahto menee läpi. Mutta sitten tulee ilkeä isä (kokoomus) joka sanoo EI. Hänen mielestään vasurin ei pidä saada kaikkea periksi, jotta hän oppisi että raha ei kasva puussa! Pikkuisen pitäisi myös oppia että tekemällä x määrä työtä ansaitsee x määrän leluja.
Vasuri itkee lattialla isän "kylmyyttä" ja "julmuutta". Isä ei anna periksi niinkuin lellivä sossuäiti.
Tajuatko ollenkaan miten typerän kuvan annat Kokoomuksen kannattajista? Aika moni Niinistönkin äänestäjä häpeää puolestasi.milloin mahtavat herätä todellisuuteen?
että minä olen yksilö. Miksi ihmeessä jotkut muut häpeäisivät mitä minä sanon? Outo ajatuskin. Minä olen minä, he ovat he.
Voi hyvänen aika...
Kannattaa aina miettiä näitä asioiden riippuvuuksia toisistaan. Se, että tuloerot kasvavat ei ole aina huono asia. Se voi kertoa esimerkiksi siitä, että rikkaiden tulot kasvoivat.... mutta niin kasvoivat ns. köyhienkin. Eri suhteessa vain. Niin kauan kun kukaan ei köyhdy, asiaan ei luulisi olevan nokan koputtamista.
Sattuuko kukaan teistä pörssiyhtiöt sitä ja ahneus tätä kohkaajista tietää mitään siitä, miten Suomessa vauraus rakentuu? Pörssiyhtiöiden tuottama raha palkansaajien kautta on melko pientä' suhteessa PK-yrityksiin (pienet ja keskisuuret yritykset jos joku ei tiedä).
Kannattaa ihan tosiaan ottaa ne omat aivot käyttöön, hyödytte siitä itsekin.
Lukekaa, tutkikaa, miettikää itse. Jos sittenkin päätätte äänestää Haavistoa, siitä vain ja hyvä näin mutta älkää sortuko näihin jonninjoutaviin lapsellisiin juttuihin!
Se, että täällä jaetaan jokainen ansaittu lantti kaikkien haluavien kesken ei tuo hyvinvointia kellekään. Se, että tuetaan pieniä yrityksia rekrytoimaan ja pidetään yritysten elinvoimaa yllä, on myös niiden lapsiperheiden ja lopulta koko yhteiskunnan etu.
PS: jos tutkitte Saulin vaalirahoituksen lähteet, 61 % on yksityishenkilöiden maksamia rahoja. Että se niistä jättiyhtiöistä. Suurin lahjoittaja taisi olla Paulig. Repikää siitä!
Sellainen maailmanparantaja ja -halaaja kuin Halonenkin on 12 vuotta ollut, niin mitä hän on "huonompiosaisten" hyväksi todella tehnyt?
Ottanut puheeksi uudenvuoden puheessaan, ja siinä se.
samalla kun suuromistajien ja sijoittajien voitot ovat kasvaneet tolkuttomiksi.
Eriarvoisuuden kasvu tuo turvattoman yhteiskunnan.
Avainsana on KOHTUULLISUUS.
Käsittämätöntä muuten miten jotkut aina jaksavat vetää esiin kommunismikortin? Ketä sellainen palvelee?
Voi hyvänen aika...
Kannattaa aina miettiä näitä asioiden riippuvuuksia toisistaan. Se, että tuloerot kasvavat ei ole aina huono asia. Se voi kertoa esimerkiksi siitä, että rikkaiden tulot kasvoivat.... mutta niin kasvoivat ns. köyhienkin. Eri suhteessa vain. Niin kauan kun kukaan ei köyhdy, asiaan ei luulisi olevan nokan koputtamista.
Sattuuko kukaan teistä pörssiyhtiöt sitä ja ahneus tätä kohkaajista tietää mitään siitä, miten Suomessa vauraus rakentuu? Pörssiyhtiöiden tuottama raha palkansaajien kautta on melko pientä' suhteessa PK-yrityksiin (pienet ja keskisuuret yritykset jos joku ei tiedä).
Kannattaa ihan tosiaan ottaa ne omat aivot käyttöön, hyödytte siitä itsekin.
Lukekaa, tutkikaa, miettikää itse. Jos sittenkin päätätte äänestää Haavistoa, siitä vain ja hyvä näin mutta älkää sortuko näihin jonninjoutaviin lapsellisiin juttuihin!
Se, että täällä jaetaan jokainen ansaittu lantti kaikkien haluavien kesken ei tuo hyvinvointia kellekään. Se, että tuetaan pieniä yrityksia rekrytoimaan ja pidetään yritysten elinvoimaa yllä, on myös niiden lapsiperheiden ja lopulta koko yhteiskunnan etu.
PS: jos tutkitte Saulin vaalirahoituksen lähteet, 61 % on yksityishenkilöiden maksamia rahoja. Että se niistä jättiyhtiöistä. Suurin lahjoittaja taisi olla Paulig. Repikää siitä!
kuinka köyhästi osa kansasta kituuttaa päivästä toiseen Suomessakin. Ja suuri osa Saulia rahoittavista yksityishenkilöistäkin ovat näitä toista ääripäätä edustavia, jo valmiiksi äärettömän rikkaita ihmisiä. Heitä, jotka haluavat vain oman asemansa vahvistuvan, jos Saulista tulisi presidentti
samalla kun suuromistajien ja sijoittajien voitot ovat kasvaneet tolkuttomiksi. Eriarvoisuuden kasvu tuo turvattoman yhteiskunnan. Avainsana on KOHTUULLISUUS. Käsittämätöntä muuten miten jotkut aina jaksavat vetää esiin kommunismikortin? Ketä sellainen palvelee?
Miten köyhyys on lisääntynyt? Kerro? Itseasiassa esim. työllisten määrä on noussut viime vuodesta. Se, että EU määrittelee köyhän ihmiseksi jonka käytettävät tulot ovat alle 2/3 keskituloista (vai miten se nyt meni?) ei kerro Suomessa mistään mitään. Suomessa kukaan ei kuole nälkään eikä ole asunnoton ilman omaa myötävaikutusta (alkoholismi tms).
Esim. opiskelijana elin n. 1000 e kk tuloilla ihan mukavasti kun en törsännyt, Suomessa ajatellaan että pienituloisellakin on "oikeus" matkata Thaimaasee kerran vuodessa.
Niin makaa kuin petaa. Yhteiskunta kyllä hyötyy yhteiskuntarauhasta ja siksi on kaikkien etu että OIKEASTI köyhiä autetaan. Mutta niitä laiskoja ei kyllä tarvitse.
Ja suuri osa Saulia rahoittavista yksityishenkilöistäkin ovat näitä toista ääripäätä edustavia, jo valmiiksi äärettömän rikkaita ihmisiä. Heitä, jotka haluavat vain oman asemansa vahvistuvan, jos Saulista tulisi presidentti
Sä et siis tiedä mitään siitä miten parlamentaarinen demokratia toimii?
Ei se pressa niitä euroja jaa.
kuinka köyhästi osa kansasta kituuttaa päivästä toiseen Suomessakin. Ja suuri osa Saulia rahoittavista yksityishenkilöistäkin ovat näitä toista ääripäätä edustavia, jo valmiiksi äärettömän rikkaita ihmisiä. Heitä, jotka haluavat vain oman asemansa vahvistuvan, jos Saulista tulisi presidentti
Mä muuten tienaan tällä hetkellä alle 3000 e kuussa ja tuen saulia. Kohtuuttoman rikas siis?
Loivatko he edellytyksiä uusien työpaikkojen luonnille? Miksi Suomessa oli nousukaudella suuri määrä työttömiä?
Mä muuten tienaan tällä hetkellä alle 3000 e kuussa ja tuen saulia. Kohtuuttoman rikas siis?
Ei kun tyhmä.
joista nykyisin suuri osa majailee (ainakin verotusmielessä) ulkomailla.
myös sinulla on siihen mahdollisuus. pankkisi sivuilta voit ostaa haluamasi firman osakkeita ja ihan sillä summalla millä haluat.
Jos suomalaiset ostaisivat osakkeita ie voitot valuisi ulkomaille.
sinusta ja empatiakyvyttömyydestäsi - siis kyvyttömyydestäsi arvioida asioita eri näkökulmista. Olen pahoillani puolestasi.
:(
ja se on fakta. Tietyn rajan jälkeen painavat muut asiat.
Talous ei saa olla kasvotonta ja tunteetonta toimintaa. Elämässä on muutakin. Ei se talouskasvu estänyt hyvinmenestyviä yrityksiä irtisanomasta, eikä estä jatkossakaan. Aina ei siis ole kyse siitä tuleeko voittoa vai ei, vaan siitä että ahneet sijoittajat haluavat sitä vielä enemmän. Miksi? No omaan taskuunsa tietysti.
Tämän takia äänestän kakkosta.