Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko samalla naisella olla eri raskauksissa erilaiset raskausoireet?

Vierailija
26.01.2012 |

Pettyneenä täällä jo ajattelen, että eipä taida meille vieläkään tulla vauvaa :(

Nyt on kp 22/28. Rinnat tuntuu melko normaaleilta, eivät ole juurikaan turvonneet. Menkat pitäis alkaa 2.2, ovulaatioplussa 17.1.

Olen kerran ollut raskaana (km rv.5+4), ja silloin muistan että noin 10 päivää ovulaatiosta rinnat alkoi olla melko pinkeät.

Voiko oireet siis vaihdella saman naisen eri raskauksissa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla hyvinkin erilaiset oireet.

Vierailija
2/18 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sinulla ei ole mitään oireita, niin on tietysti erittäin todennäköistä, ettet ole raskaana. Olen pahoillani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa jatkuva 24/7 pahoinvointi ja oksentelu.

Tokassa raskaudessa ei ollu yhtään pahoinvointia missään vaiheessa, ei siis edes yhtä sekuntia.

Vierailija
4/18 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin oli molemmissa raskauksissa.

Kannattaa myös muistaa, että jos sinulla on ovulaatiosta vasta tosiaan viisi päivää, ei alkio (jos sellainen on syntynyt) ole vielä kiinnittynyt, ja raskausoireet olisivat joka tapauksessa vielä vasta tulossa.

Kiinnittyminen tapahtuu noin viikon kuluttua hedelmöittymisestä, ja vasta sen jälkeen elimistö alkaa merkittävissä määrin erittää raskaushormoneja.

Vierailija
5/18 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odottaisi vielä tuossa vaiheessa minkäänlaisia raskausoireita.

Vierailija
6/18 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken mennessä raskaudessani menkat alkoi 7.12, ja peittoja heiluteltiin muistaakseni vain kahdesti sen kierron aikana, jälkimmäinen kerta oli 20.12 (muistan sen siksi niin tarkasti, kun loma alkoi sinä päivänä).

Muistan kun reissuun lähtiessä 29.12 pakkasin laukkuja, ja päätin ottaa isommat rintsikat päälle, kun toiset tuntui vähän liian napakoilta.

Menkat ois pitänyt alkaa 3.-4.1, mutta eivät alkaneetkaan. Hanat aukes 15.1, se vaavi ei pysynyt kyydissä :(

Vierailija
7/18 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/18 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odottaisi vielä tuossa vaiheessa minkäänlaisia raskausoireita.

Minulla on kokemusta kahdsta raskaudesta.

Ensimmäinen oli täysin oireeton loppuun saakka. Ensimmäiset oireet olivat synnytyssupistukset.

Toisessa raskaudessa oireet taas alkoivat jo ennen kuin testi näytti plussaa.

Sinun täytyy nyt vain malttaa odottaa.

Toivotaan parasta :)

Vierailija
9/18 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vielä mukava kuulla toisten kokemuksia raskausoireista ennen plussaa.

Epätoivo valtaa välillä mielen, tuleeko meille koskaan vauvaa :(

Ap

Vierailija
10/18 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli molemmat raskaudet täysin erilaiset ja hyvä niin.

Vierailija
11/18 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinnat todella kipeät jo ennen testin tekemistä, pelkkä kylmä ilma ulkona tuntui pahalta. Nyt tokassa raskaudessa rinnat tuntuvat lähes normaaleilta, nännit ehkä aristavat vähän.

Ekassa raskaudessa ei ollut ollenkaan pahoinvointia, nyt oli kamala oli ekat 3kk. Ainoa yhteinen oire molemmissa raskauksissa on ollut väsymys ja huimaus.

Vierailija
12/18 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisää kokemuksia :)

Vierailija
13/18 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja herkistynyt hajuaisti jolla tunnistin kahvinjuojat vaikka itsekin olen sellainen. Minulla toimii myös suklaatesti: Jos ostan Fasua en ole raskaana, jos ostan Marabouta olen raskaana, ja jos epäröin on testi uusittava muutaman päivän päästä.

Nämä oireet ovat olleet samat kolmessa raskaudessa, mutta muut oireet ovat vaihdelleet hyvinkin paljon.

Vierailija
14/18 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme raskautta olleet erilaisia. Kolmatta odottaessa tiesin jo paljon ennen kuin testin tein, että olisin raskaana, oli niin järkyttävän huono olo. Mutta osaksi varmaan tiesin myös siitä että edellisestä raskaudesta oli niin vähän aikaa, että muisti miltä se tuntuu kun on raskaana. Ja toisaalta oireet oli voimakkaat koska odotin kaksosia, joista toinen kuitenkin meni kesken jo aika alusta.

Vierailija
15/18 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillekin tulee. Itse monta vuotta lasta toivoneena plussasin viime elokuussa.

Ennen plussaa mulla ei juurikaan ollut oireita. Enemmänkin sellaisia menkkamaisia, kuten pientä jomotusta alavatsassa pari pv ennen ja jälkeen, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.

Plussan jälkeen (plussasin pari pv menkkojen alkamisajankohdan jälkeen) rupesivat rinnat pikkuhiljaa kasvamaan ja olemaan hieman aremmat. Pahoinvointi alkoi n. rv6->

Vierailija
16/18 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me plussattiin heti kun lopetettiin yrittäminen. Nyt RV8 ja kamala olo. ;)

Vierailija
17/18 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 16:10"]

Me plussattiin heti kun lopetettiin yrittäminen. Nyt RV8 ja kamala olo. ;)

[/quote]

ok, ja me plussattiin heti kun alettiin yrittämään eli unohdettiin "tulee jos on tullakseen" -asenne ja alettiin tikuttamaan ovulaatiota. Niin ne on vaan ihmiset erilaisia.

Vierailija
18/18 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa pinkeät rinnat, kuvotusta, huippausta ym. ja muutoinkin paljon oireita aina rv:lle 12 asti. AR ultrassa huomattiin että raskaus oli mennyt kesken jo ihan alussa. Siitä muutama kk eteenpäin (yhdet kuukautiset ehti tulla) alkoi toinen raskaus, jossa alkuraskauden oireet olivat huomattavasti vähäisemmät (ehkä hormonitasot oli jo alkujaankin korkeammalla?). Poika syntyi reilu vuosi sitten. Nyt odotellaan taas ja oireet muistuttaa aikalailla tuota ekaa raskautta, ällöttää, öllöttää ja väsyttää. Sykkeet on jo nähty ja tyypin koko vastaa viikkoja, toivottavasti siis pysyy kyydissä loppuun asti.

Tsemppiä odotteluun, kyllä se vielä tärppää kun on kerran jo tärpännyt. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme