Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja mitä mieltä illan vaimot vaihtoon?

Vierailija
13.11.2005 |

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että muutetaan sääntöjä, mut miks pitää kääntää kaikki mullin mallin.. Ja tällä kertaa sais hävetä sanojaan, se joka haukkui sitä lääväksi

Vierailija
2/125 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliosta sen verran että ihmisen läpi elämän kulkevat ruokailutottumukset opitaan lapsuusiällä,siksi olisi tärkeää opettaa pikkuisia edes vähän terveellisempään elämäntapaan kuin mitä ehkä itse noudattaa.Miksi luulette kakkostyypin diapeteksen yleistyneen rajusti!!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

leväperäisyydellään. Ei voi oppia terveellisen elämän saloja jos ei saa esimerkkiä. He olivat siltí paljon luontevampia ja lähempänä keskivertosuomalaista tallaajaa. Itsekin siivoan usein ja meillä on myös aika tarkka päivärytmi ja tykkään, että se helpottaa elämäämme. Silti tuo toinen perhe oli sairas. Nainen olisi kipeästi hoidon tarpeessa. Ensinnäkin anoreksian vuoksi ja toiseksi tuon urputustaudin vuoksi. Miehenikin totesi, että tähän ohjelmaan on valittu kaikista urputtavimmat naiset esiintymään.... Hyvä show

Vierailija
4/125 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lapselle keksitään diagnoosi. Ihan sairas perhe, sairaat tavat ja rutiinit, äiti anorektikko ja pakkoneurootikko, isällä myös tunnepuolen häiriötä (tosi teennäisiltä näyttivät ne lapsen halaukset), se vessaan sulkeminen yksin jne. Eivät tainneet lääkärit tietää, millaista perhe-elämä on, kun diagnoosin ja hoitosuunnitelman tekivät. Lapsista tulee vähitellen ihan sairaita, yhtä sairaita kuin vanhempansa.

Jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia..

Toinen perhe vaikutti ihanteelliseltä tähän hirviöperheeseen verrattuna.

Vierailija
5/125 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tota tarkoita...? Uloskaan ei voinut illalla enää lähteä, kun rytmi muuttuu. Voi pyhä lehmä mikä ajatusmaailma. Voihan sitä kodin pitää kauniina, mutta samalla myös rentoutua ja nauttia elämästä. Miten ruokkia esim. lasten mielikuvitusta, jos kaikki on tarkkaan kellotettu? Mikähän lääkäri on oikein määrännyt eristystä heidän vanhemmalle lapselle?

Vierailija
6/125 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei edes pöytäliinaa käytetä..!! Ja se siivoushullu nainen vaan ilmeili koko ohjelman kun on niin sekasta kun lastenhuoneessakin on leluja!

Mutta ei se toinenkaan perhe ollut paras mahdollinen, suklaamurot ja Naminamit eivät ole hyväksi lapselle.

Vierailija
7/125 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lapsi ollut yhtään ylivilkas!!!!!

Kukaan teistäkään ei kyseenalaistanut tätä koska olihan LÄÄKÄRI antanut siitä oikein DIAGNOOSIN!!

Se äijähän retuutti heti lapsen sinne veskiin...olis Jo Frostkin ollut tuosta kauhuissaan..

Vierailija
8/125 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kanssa fiilis, että lasta väkisin yritettiin leimata käytöshäiriöiseksi.

Näköjään helpompi laittaa ongelmat lapsen piikkiin kuin katsoa itse peiliin. Mun mielestä lapsiperheen elämä ei kertakaikkiaan voi olla tommosta. Nyt Nurtsin perheen tutut... koittakaa saada niitä ees vähän relaamaan.

Vierailija
9/125 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli loistava esimerkki siitä, kuinka helposti lapsiparka saa jonkun ylivilkkausdiagnoosin, kun vanhemmat on seinähulluja mutta sitä ei kukaan tiedä. Lapsista tulee levottomia ja itkuisia kun vanhemmilla on pinna kireällä milloin mistäkin syystä ja lapset eivät saa tarpeeksi huomiota. Se laphalaisäitikin huomasi heti, että tytöt eivät saa positiivista huomiota, ainakaan sen " ylivilkas" . Neuroottiset vanhemmat keskittyvät ihan muihin asioihin kuin lapsiinsa, ja lapsiparka saa diagnoosin....:( Toivottavasti joku sitä tyttöä hoitavista näki tuon ohjelman.

Vierailija
10/125 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kans sellanen fiilis, että se lapsiparka oli niin vilkas ja itkuinen, koska oli niin tajuttoman neuroottista touhua siinä perheessä!! Äidillä oli takuulla joku syömihäiriö, kuka aikuinen ihminen " ei syö päiväsaikaan mitään" ?? Vaahtoaa terveellisistä ruokailutottumuksista ja antaa moista esimerkkiä! Sairasta touhua, toivottavasti saa apua...

Lapset oli mun mielestä ihan tavallisia ikäisiään lapsia molemmissa perheissä.

Vierailija
11/125 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin jo tuohon toiseenkin ketjuun että olen aivan varma että olen ollut hänen kanssaan tekemisissä jossain.

Onneksi meillä elämänmeno on rentoa eikä saada kohtausta jokaisesta roskasta lattialla tai pöydälle jääneestä maitotipasta!

Vierailija:

Olemme ostaneet paljon mieheltä, mm. turvakaukalon jne ja mies vaikuttaa aina toooosi mukavalta. Vaimonsa oli kyllä kaikkea muuta, valitti torniolaisperheessä ihan koko ajan, ei ollut mihinkään tyytyväinen. Ei näyttänyt edes pitävän torniolaisten aivan ihastuttavista lapsista.

Torniolaisvaimo (en muista nimeä) oli aivan ihana murteineen!

Vierailija
12/125 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tosiasia on että kolmen lapsen perheessä se on silkkaa utopiaa. Pitäisi olla juuri tuollainen rätin heiluttelija. Sitten jäisi kyllä ansiotyöt tekemättä. Yksi unelma toteutuisi mutta kaikki muu jäisi. Niin tuntui tuossa perheessä tapahtuneen. Kaikki oli vain siivoamista.

Vierailija
13/125 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuo siivousneurootikkojen koti ollut edes mikään kaunis..että sitä nyt noin kannattais puunata.Tuli mieleen että jos äiti ja isä eivät saisi jatkuvasti puunata, menisivätkö psykoosiin? Ja miten käyttäytyvät sukulaisissa ja kylässä?Istuko se äiti ollenkaan?Paitsi kun esitti iltasatujen lukemista..

Vierailija
14/125 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ihmetytti siivousneuroottisuus ja kellontarkka aikataulu, vaikka tiedän, että tietyt rutiinit ja ennustettavuus ovat ylivilkkaille lapsille (miksei kaikille lapsillekin) hyväksi, on panikoituminen aikataulun muutoksista ja ahdistuminen huolestuttavaa, kotona pitäisi myös rentoutua ja sallia tietty normaali lapsiperheelle kuuluva sotkuisuus

- lapset tarvitsisivat normaalin mallin ravintotottumuksia opetellessaan eli äidin, joka myös syö toisten kanssa yhdessä, eikä vain näyki jotain pientä siinä sivussa

- vaikka toisen perheen tyyli miellytti enemmän, tietokoneilla pelaaminen edistää harvoin mitenkään lapsen kehitystä ja sen ajan tulisi olla rajoitettua ja ajan voisi myös käyttää hyödyllisemmin

- ravinnolla on yllättävän suuri merkitys terveyteen ja lapsen kehitykseen, suklaamurot ja naminamit ovat ravintoköyhiä (paitsi sokerin suhteen, jonka syönnin pitäisi olla rajattua erikoishetkiin) ja liiallinen sokerin syöminen voi myös pahentaa lapsen ylivilkkausoireita (verensokerin kovat ja äkilliset vaihtelut)

Vierailija
15/125 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim tietokonepelejäpelaavat pojat pärjäävät koulussa paremmin kuin sellaiset pojat jotka eivät pelaa. Pelit ovat lisäksi interaktiivisina parempi ajanviete kuin esim TV. Mutta kohtuus toki kaikessa

Vierailija
16/125 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoo ohjelman. Tuosta kyllä näkee että missä kulkee normaalin huolehtivuuden ja epänormaalin vauhkoamisen raja.

Lapset aistivat äidistään aivan varmasti pinnan alla kytevän hallinnantunteen palon, ja olivat siitä syystä tuollaisia. Eivät raukat tiedä miten tyydyttäisivät äitinsä vaatimukset että saisivat rakkautta. Olivat kuin vankilassa kotonaan: ei nyt illalla enää mennä ulos kun on iltapesut ja kaikki... ja isä tuli silloin vasta töistä. Mitähän kello oli?

Vierailija
17/125 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Nurmijärveläiset vanhemmat tarvitsisivat itse apua. Heidän perheestään näytti puuttuvan nauru, spontaanius ja rentoutuminen. Mikä kasvualusta lapsilla!

Onneksi pieni Elli on päiväkodissa - tässä tapauksessa uskon, että se oikeasti on hyvä ratkaisu. Se nainenhan kilahtaisi, jos joutuisi koko päivän vahtimaan " käytöshäiriöistään" eikä aikaa siivoamiseen ja aikataulujen suunnitteluun jäisi riittävästi.

Surkuhupaisaa, miten oli aivopessyt miehensäkin, joka ihailee vaimoaan siitä, että tämä saa " paketin pysymään kasassa" . Ovatkohan he koskaan pysähtyneet ajattelemaan, miten 2 ansaitsevan perheessä saadaan mitenkään tämä paketti onnistumaan, kun heillä tämä vaatii niin suurta ponnistusta vaikka toinen vanhemmista on kotona.

Vierailija
18/125 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

apuva!

Vierailija
19/125 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä eri tapoja toimia perheissä:) mua hajotti katsoa nurmijärveläis perheen meininkiä! huh. Itte kyl olen samaa luokkaa tämän torniolais perheen kans että lapset ja koti kyl hoidetaan mutta ei mitää turhaa tressiä siitä:) siinä sivussa.

T. myös torniolainen

Vierailija
20/125 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvaa veskiin retuuttamista, naama pyyhittiin rätillä ja sitten sanotaan " kato mikä sottapytty" tai " hyi mikä sottapytty" yms. Meillä ainakin muksulla on yleensä naama jogurtissa kun sitä syö...pyyhitään sitten kun on syöny loppuun:)

Jostain perheen esittelystä luin, että iltapesulle mennään sillon kun pikkukakkonen loppuu!? Eikös se tule joskus viiden aikaan? Eipä jää paljon aikaa olla isän kanssa jos pitää jo ennen kuutta käydä nukkumaan.

Varmasti suurimmat käytöshäiriöiset siinä perheessä oli isä ja äiti. Autoonkin piti mennä niin että ensin läsähtää mahalleen takapenkille ja isi käy kopisteleen kengät ettei mene yhtään hiekkaa autoon!!

Voi hyvän tähen...

Kyllä minäkin aika usein pesen wc-pöntön (se lienee mun neuroosi kun pari kertaa viikossa pesaisen harjan ja tökötin kanssa) mutta en ota siitä ressiä eikä ole pakko pestä kaksi kertaa viikossa. Yleensä niin vaan tulee tehtyä.

Elli-raukka joutui joka risauksesta kylppäriin oven taakse. Ja oli kyllä aika kovakouraisen näköistä se kantaminen. Myös sillä vaihtovaimolla. Ja sekin huusi hirveellä äänellä sille Ellille. Heti kun alettiin retuuttamaan veskiin niin tyttö aloitti hokemisen " kyllä minä nyt muistan, nyt minä muistan, nyt minä muistan"

Järkyttävä että kaikki tehdään minuutilleen. Suurin osa vanhempien ajasta menee siivoamiseen ja kontrolloimiseen ja aikatauluttamiseen. Ehkäpä jonkin sortin terapia tai eristäminen ois paikallaan noille vanhemmille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä