"Erikoisten" eli kamalien nimien antajat eivät osaa ajatella lastaan.
Ja taitavat itse olla hyvin tavallisen nimisiä. Minulla on sekä ensimmäinen että toinen nimi erikoisia, etunimi vielä menee jotenkin, mutta voi luoja sitä häpeää kun lapsena piti jossain sanoa toinen nimi ääneen. Aina seurasi naururemakka tai vähintäänkin kummeksuvia katseita, yhä nykyäänkin tulee sellaisia "aijaa, oho, onpas jännä nimi...". Etunimenkin kirjoitusasun ja ääntämisen kanssa on saanut tapella.
Että onnea vaan teidän Gia-Micela-Jalessioille.
Kommentit (28)
kun aina nauretaan omalle nimelle. Enää en tosin jaksa välittää, nimi on mikä on, lapsenahan se lähinnä häiritsi.
Hei sinä, joka et löytänyt noita väestörekisteristä, etsin sieltä äsken Pipuliinaa eikä sitäkään löytynyt, vaikka jonkun blogistin lapsi sen niminen onkin.
nykyään erikoiset nimet on niin tavallisia, ettei nykylasten tarvi enää hävetä näitä muodikkaita itse keksittyjä nimiä, koska niin monella on lähes uniikki nimi.
paheksuu, ei lapset :)
lapset on syntyneet ennakkoluulottomiksi ja avoimiksi. voitaisko sopia, että pidetään ne sellaisina mahdollisimman pitkään ja jos sua riipii jonkun nimi, niin pidä se omana tietonas.
nykyään erikoiset nimet on niin tavallisia, ettei nykylasten tarvi enää hävetä näitä muodikkaita itse keksittyjä nimiä, koska niin monella on lähes uniikki nimi.
Se on tosiaan lasten onni, että luokalta löytyy Taika-Kuu, Kastehelmi-Vadelma, Kuningatar, Jermuveikko ja Eemu-Herkko. Veikkaanpa silti, että oikeasti epätavallisesta nimestä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Tulipa muuten mieleen, että tiedän yhden Vulveriinan, isänsä on Mörri. Kaunista.
paheksuu, ei lapset :)
lapset on syntyneet ennakkoluulottomiksi ja avoimiksi. voitaisko sopia, että pidetään ne sellaisina mahdollisimman pitkään ja jos sua riipii jonkun nimi, niin pidä se omana tietonas.
mun nimelle nauravat ja kummeksujat oli nimenomaan ikätovereita eli lapsia.
- ap
Se on tosiaan lasten onni, että luokalta löytyy Taika-Kuu, Kastehelmi-Vadelma, Kuningatar, Jermuveikko ja Eemu-Herkko. Veikkaanpa silti, että oikeasti epätavallisesta nimestä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Tulipa muuten mieleen, että tiedän yhden Vulveriinan, isänsä on Mörri. Kaunista.
Mutta noita mainitsemiasi nimiä ei löydy Väestörekisterikeskuksen nimipalvelusta, jonne on tilastoitu KAIKKI suomalaisten etunimet. Ei edes Vulveriinaa ja Mörriä, jotka uskot "tuntevasi".
Mutta noita mainitsemiasi nimiä ei löydy Väestörekisterikeskuksen nimipalvelusta, jonne on tilastoitu KAIKKI suomalaisten etunimet. Ei edes Vulveriinaa ja Mörriä, jotka uskot "tuntevasi".
Ne olivat vain esimerkkejä. Ja eikös joku täällä mainostanut tuntevansa pienen Taika-Kuun? Ehkä ei sitten ole mennyt läpi. Vulveriinan kirjoitusasusta en tiedä ja Mörri tosiaan on aikuinen, joten ei välttämättä tyypin virallinen nimi. MUTTA ymmärsit varmaan pointin, eli tuollaisia Kastehelmi-Vadelman kaltaisia nimiä ne kammotukset ovat, ja lapset niistä kärsivät.
Mun nimeni on myös erittäin erikoinen ja tavaan sitä edelleen kaikille :) Mutta rakastan nimeäni! Olen lapsesta saakka ollut ylpeä nimestäni ja onnellinen etten ollut yksi niistä kymmenistä elinoista ja mikoista jne joihin olen törmännyt.
Olisko sulla ap ollut itsetunto-ongelmia lapsena?