Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tasapuolinen lapsiasi kohtaan?

Vierailija
25.01.2012 |

Jos niin kuinka tasapuolinen? Saako kaikki ihan tarkkaan kaiken saman (esim. samanarvoiset lahjat)?

Jos, et niin miksi et?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miehellä on kaksi ja toista suosin. Tämä on pienempi, suloisempi ja luonteeltaan helpompi, kuin taas vanhempi ja itsepäisempi sisaruksensa.

Tämä ilmenee lähinnä niin, että vanhempaa komennan helpommin, nuoremman taas annan touhuta jotain ns. kiellettyäkin. Tähän tosin vaikuttaa myös se, että vanhempi lapsi jo tietää hyvin, mikä on kiellettyä ja mikä ei, nuorempi taas ei näitä aina tiedä/muista. Nuorempaa otan myös mieluummin syliin jne, vanhemman kanssa se ei vain tule yhtä luonnollisesti.

Vierailija
2/8 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt olla tasapuolinen mutta aina huomaan ettei jako mene tasan. Pidän pojastani enemmän kuin tyttärestäni ja siksi suosin poikaani. Olen aika poikkeava äiti koska minulle tyttären saaminen oli pettymys ja poika taas haluttu koska oikeaa "merkkiä".

Sallin pojalleni enemmän enkä aseta niin tiukkoja rajoja. Saatan myös ostaa aina jotain kivaa kun kohdalle sattuu esim jonkun lelun. Tyttärelleni harvoin. Kaksi vuotta nuorempi poika saa myös saman viikkorahan kuin isosisko ja kai sekin suosimista. Tytär siis sai saman ikäisenä vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lahjat yms. vaikka esikoiset on kaksoset, hekään eivät saa kaikkea samaa, sillä ovat eri sukupuolta.

meillä saa kun pyytää ja perustelee.

Vierailija
4/8 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt olla tasapuolinen mutta aina huomaan ettei jako mene tasan. Pidän pojastani enemmän kuin tyttärestäni ja siksi suosin poikaani. Olen aika poikkeava äiti koska minulle tyttären saaminen oli pettymys ja poika taas haluttu koska oikeaa "merkkiä". Sallin pojalleni enemmän enkä aseta niin tiukkoja rajoja. Saatan myös ostaa aina jotain kivaa kun kohdalle sattuu esim jonkun lelun. Tyttärelleni harvoin. Kaksi vuotta nuorempi poika saa myös saman viikkorahan kuin isosisko ja kai sekin suosimista. Tytär siis sai saman ikäisenä vähemmän.

Vierailija
5/8 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt olla tasapuolinen mutta aina huomaan ettei jako mene tasan. Pidän pojastani enemmän kuin tyttärestäni ja siksi suosin poikaani. Olen aika poikkeava äiti koska minulle tyttären saaminen oli pettymys ja poika taas haluttu koska oikeaa "merkkiä".

Sallin pojalleni enemmän enkä aseta niin tiukkoja rajoja. Saatan myös ostaa aina jotain kivaa kun kohdalle sattuu esim jonkun lelun. Tyttärelleni harvoin. Kaksi vuotta nuorempi poika saa myös saman viikkorahan kuin isosisko ja kai sekin suosimista. Tytär siis sai saman ikäisenä vähemmän.

voit alkaa korjata sitä. Ehkä tyttäresi sitten ei ole niin vaikea teini-iässä ja on aikuisena sinulle kaveri, jos nyt pystyt lopettamaan veljen suosimisen. Kannattaa siis yrittää, ihan itsesi takia.

Vierailija
6/8 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän olla. Meillä kolme lasta. Esikoinen saa tietysti eniten uutta vaatetta ja ostan merkkituotteita, että kestäisivät mahdollisesti kaikkien kolmen käytön. Helposti kyllä kakkonen ja kolmonen saavat aiemmin viikkorahaa ja karkkia jne. kuin esikoinen, jota pystyi pitämään kauemmin houkutuksista erossa... Mulle esikoinen on aina se esikoinen. Voin kuvitella, et aikuisenakin mulla säilyy varsinkin hänen kanssaan luottamussuhde ja puheyhteys kun hän on lapsista se isoin (ja sitäpaitsi ihan kuin minä).

Vierailija
7/8 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaan onnistu.

Vierailija
8/8 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi lapsi.