Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskenmenon kokeneet?

Vierailija
25.01.2012 |

Te, jotka olette kokeneet keskenmenon:

Kuinka nopeasti tärppäsi uudelleen?

Noudatitteko suositusta odottaa yhdet kuukautiset välissä ennen uutta yritystä, käytittekö jotakin ehkäisyä...?

Kuinka seuraava raskaus sujui?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin lupa alkaa yrittää uutta raskautta heti, mutta suretti eikä ollut oikein fiilistä joten odotettiin kuukausi.

Käsittääkseni tuota 1-3 kk taukoa suositellaan kaavinnan jälkeen, jotta kohdun limakalvot ym. ehtii palautua. Huonolle limakalvolle munasolu ei kiinnity (kunnolla?). Minulla kohtu tyhjeni sopontaanisti kokonaan ja lisäksi lääkäri tulkitsi että otin km:n rauhallisesti (oikeasti olin vain aika lamaantunut), siksi taukoa ei tarvittu.

Tulin uudelleen raskaaksi seuraavasta yrityskierrosta. La toukokuussa. Valtava menettämisenpelko väijyy taustalla, mutta tähän asti kaikki on mennyt hyvin.

Kesken menneessä raskaudessa alusta asti oli epäluuloinen olo, keho varmaan jotenkin tiesi, ettei kaikki ole kohdallaan. Osasin odottaa keskenmenoa tavallaan.

Kun sitten tulin uudestaan raskaaksi, niin vaikka koko ajan pelkäsin keskenmenoa, niin silti olin jotenkin varma, että ei se kesken mene, niin kuin ei sitten mennytkään vaan raskaus sujui todella hyvin.

Minulla oli ihan samoin. Aavistin km:n tulevan. Oli se silti henkisesti rankka juttu tietysti. Uusi raskaus on mennyt hyvin ja tuntunut "varmalta" vaikka toki pelko jäytää taustalla.

Km kasvatti paljon. Asioita ei voi suunnitella, eikä kaikki ole omissa käsissä. Pienelle ihmiselle annetaan ja otetaan. Toki osaan myös arvostaa sitä, että tähän mennessä olen päässyt erittäin vähällä.

Vierailija
22/22 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan jälkeen meni 6 kk ennenkuin uudestaan onnistui

Toisen jälkeen meni 9 kk ja sitten onnistui

Kolmannen jälkeen pidin henkisen tilan takia liki 2 vuotta taukoa ja nyt yritetty puolivuotta ilman tulosta...

Raskaudet sujui aivan normaalisti ja mitään taukoja ei pidetty ku ekaan kiertoon saakka.

Nyt olenkin miettinyt onko näistä kaavinnoista ollut haittaa -ettei enää onnistu tulla raskaaksi :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla