Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Keskenmenon kokeneet?
25.01.2012 |
Te, jotka olette kokeneet keskenmenon:
Kuinka nopeasti tärppäsi uudelleen?
Noudatitteko suositusta odottaa yhdet kuukautiset välissä ennen uutta yritystä, käytittekö jotakin ehkäisyä...?
Kuinka seuraava raskaus sujui?
Kommentit (22)
Ekan jälkeen meni 6 kk ennenkuin uudestaan onnistui
Toisen jälkeen meni 9 kk ja sitten onnistui
Kolmannen jälkeen pidin henkisen tilan takia liki 2 vuotta taukoa ja nyt yritetty puolivuotta ilman tulosta...
Raskaudet sujui aivan normaalisti ja mitään taukoja ei pidetty ku ekaan kiertoon saakka.
Nyt olenkin miettinyt onko näistä kaavinnoista ollut haittaa -ettei enää onnistu tulla raskaaksi :(
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Saatiin lupa alkaa yrittää uutta raskautta heti, mutta suretti eikä ollut oikein fiilistä joten odotettiin kuukausi.
Käsittääkseni tuota 1-3 kk taukoa suositellaan kaavinnan jälkeen, jotta kohdun limakalvot ym. ehtii palautua. Huonolle limakalvolle munasolu ei kiinnity (kunnolla?). Minulla kohtu tyhjeni sopontaanisti kokonaan ja lisäksi lääkäri tulkitsi että otin km:n rauhallisesti (oikeasti olin vain aika lamaantunut), siksi taukoa ei tarvittu.
Tulin uudelleen raskaaksi seuraavasta yrityskierrosta. La toukokuussa. Valtava menettämisenpelko väijyy taustalla, mutta tähän asti kaikki on mennyt hyvin.
Minulla oli ihan samoin. Aavistin km:n tulevan. Oli se silti henkisesti rankka juttu tietysti. Uusi raskaus on mennyt hyvin ja tuntunut "varmalta" vaikka toki pelko jäytää taustalla.
Km kasvatti paljon. Asioita ei voi suunnitella, eikä kaikki ole omissa käsissä. Pienelle ihmiselle annetaan ja otetaan. Toki osaan myös arvostaa sitä, että tähän mennessä olen päässyt erittäin vähällä.