Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elatusavun indeksikorotus? Miksi minä en sitä saa?

Vierailija
25.01.2012 |

Edellinenkin korotus jäi saamatta ja se unohtuikin sitten, mutta nyt käsittääkseni on uusi korotus, reilu 3 prosenttia. Lasten isä maksaa elatusavun mutta ei ikinä tuota korotusta. Pitäiskö siitä tulla joku ilmoitus mulle/elatusvelvolliselle vai pitääkö jokaisen huolehtia asiasta itse?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksajalle joka itse huolehtii että maksaa korotukset. voit hakea takautuvasti ind.korotukset ulosoton kautta.

Vierailija
2/8 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamaan minimielatustukeen on tullut korotus. Ei koske sinun ja ex-miehesi välistä sopimusta. Mutta voit tietysti vedota korotukseen, jospa miehesi ymmärtää, että indeksikorotuksia nyt vaan tulee joka paikkaan.

Mun lapsellakin on elatus jäänyt pahasti laahaamaan jälkeen :( mutta mies ei 'pysty' eikä suostu maksamaan korotusta, niin en viitsi käräjille lähteä. Olkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mulla ei ole mitään oikeaa tietoa, mutta miksi se kunnan antama indeksi korotus koskisi mun ex-miestä?

Vierailija
4/8 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne täytyy itse huolehtia. Voit tietysti hakea lastenvalvojalta elatuspaperiin "leiman" aina, kun korotus tulee, mutta se ei ole pakollinen. Lastesi isä on typerä, kun ei niitä maksa, sillä ne keräytyy takautuvasti ja voit siis vaatia myös maksamattomia korotuksia koska vaan maksettavaksi. Itse laitan aina korotuksen tullessa lapsen isälle tekstarin noususta ja se on sillä hoidettu.

Vierailija
5/8 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä kelan maksamaa elatustukea että elatusvelvollisen maksamaa elatusapua.

Vierailija
6/8 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo korotus koskee myös itse maksettuja elatusapuja. Ei vain kunnan maksamaa.

Vierailija
7/8 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusvelvollisen pitäisi maksaa maksu oma-aloitteisesti, hänelle ei tule ilmoitusta, eikä täten sinulleekkaan. Niistä vaan tiedotetaan päivittäislehdissä.

Ihan oma-aloitteisesti jokaisen äiti-ihmisen on huolehdittava oman lapsensa riittävästä elatuksesta, ei aikuisella ole enää lastenvahtia, joka huolehtii.

Vierailija
8/8 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenvalvojaan vai soitanko exälle ja sanon kuinka paljon pitäisi maksaa? Entä ne viimevuoden maksamattomat korotukset, pitäiskö sen maksaa nekin?