Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erosin tänään PAM:ista ja liityin YTK-työttömyyskassaan.

Vierailija
25.01.2012 |

Mulle kun ei ammattiliitosta tulla neuvomaan, kuin lapselle ketä kantsis äänestää.

Samalla säästyy jäsenmaksuoissa monta satasta vuodessa, kun tuo YTK-kassan jäsenyys maksaa vain 99 € vuodessa ja vastaavasti PAM ottaa joka tilistä keskimäärin sen 35 € kuussa.

Jes! Siis ajatelkaa. Mulla on sama työttömyysturva kuin ennenkin, mutta säästän noin 300 vuodessa.

Tässä linkki noille YTK-kassan sivuille, jos jotain muitakin kiinnostaa äänestäjän vapaus omaan harkintaan.

http://www.ytk.fi/

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun me muut mammat urputetaan täällä, niin sä paat hihat heilumaan. Kyllä tekis itselläkin mieli tehdä samoin. Laskin just, että mullekin tulis reilut 200 säästöä vuodessa, jos vaihtaisin PAM jäsenyyden tonne samaan kassaan. Pitäisköhän sitä vaan uskaltaa?

Vierailija
42/65 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa kuulua liittoon muiden mukana. Saa korotukset ja lakossa tukea.

Yksityisellä puolella YTK ihan ok. Jos tulee työpaikalla kiistoja niin ainut keino selvitä on hakea aluksi sairaslomaa ja pitkittää irtisanomista, joka tulee vääjäämättä, muuten on helpompaa lähteä työpaikasta kuin alkaa kiistelemään ilman isoa taustatukea.

T: 20 v työelämää nähnyt, yksityisellä ja julkisella puolella

PS: tottakai liitot tukee Niinistön vastaehdokasta, koska Niinistö saa EKlta ja liikemiehiltä rahaa. Kokoomus kannattajineen pyrkii kaventamaan työntekijöiden oikeuksia ja liitot puolestaan puolustamaan jäseniensä oikeuksia.

Elinkeinoelämän keskusliitto EK edustaa jäseniään elinkeino- ja työmarkkinapoliittisissa asioissa sekä yhteiskunnallisessa päätöksenteossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän tuo korotusten saanti riippuu varmaan työnantajastakin. Mä en ole ollut liitossa enää vuosiin. Maksan vain tuohon työttömyyskassaan ja kyllä mulle ainakin on nuo korotukset maksettu ihan siinä missä liittoon kuuluvillekin.

Vierailija
44/65 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ei huvita kustantaa siivelläeläjien palkkaneuvotteluja tms. Korotuksen saavat kaikki, kun pätee yleissitovuus. Luottamusmieskään ei kehtaa olla auttamatta vaikkei liittoon kuuluisikaan. Mitä maksaa monta kymppiä kuussa siitä hyvästä että kaikki kaverit YTK:ssa saavat kuitenkin samat liiton neuvottelemat korotukset.

Vierailija
45/65 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten liittoon kuuluminen vaikuttaa korotuksiin?

Et kuulut liittoon ni korotukset ropisee ja jos et ni siinä olet ilman?

Vierailija
46/65 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa kuulua liittoon muiden mukana. Saa korotukset ja lakossa tukea.

Yksityisellä puolella YTK ihan ok. Jos tulee työpaikalla kiistoja niin ainut keino selvitä on hakea aluksi sairaslomaa ja pitkittää irtisanomista, joka tulee vääjäämättä, muuten on helpompaa lähteä työpaikasta kuin alkaa kiistelemään ilman isoa taustatukea.

T: 20 v työelämää nähnyt, yksityisellä ja julkisella puolella

PS: tottakai liitot tukee Niinistön vastaehdokasta, koska Niinistö saa EKlta ja liikemiehiltä rahaa. Kokoomus kannattajineen pyrkii kaventamaan työntekijöiden oikeuksia ja liitot puolestaan puolustamaan jäseniensä oikeuksia.

Elinkeinoelämän keskusliitto EK edustaa jäseniään elinkeino- ja työmarkkinapoliittisissa asioissa sekä yhteiskunnallisessa päätöksenteossa.

Vierailija
47/65 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ootte saaneet mitään todellista apua luottamusmieheltä?

Mä en ainakaan koskaan. Se sanoo vaan aina, et koita nyt vaan itse neuvotella ja sopia, niin katotaan sitte. Et siinä mielessä ei kyllä kannattais turhasta munkaan maksaa.

Pitäis jonkun perustaa semmoinen eroa PAM-sivusto ja opettaa etenkin An Selinille ja niille muille

PAM-pampuille kantapään kautta, että jatkossa ymmärtäisivät pitää omat poliittiset mielipiteensä ihan vaan ikiominaan ja keskityä siihen oleellisempaan, meidän heikkoon palkkatasoon.

Vierailija
48/65 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan liittoon kuulumattomillekin (ns. yleissitovuus) kun valtaosa kuuluu suureen neuvottelevaan liittoon. Jos siihen ei nää kukaan kuulu, niin kuka maksaa TES-neuvottelijoiden palkat? Sittenkö aletaan itse neuvotella ehtoja? Voisi aika moni tulla työnantajan toimesta poljetuksi tämän jälkeen.

Vierailija
49/65 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyinen YTK täällä :)

Pamissa ollessani työnantajani meni konkurssiin, ja palkat palkat palkkaturvaan. Luottamusmies sössi niin, ja yritti turvata vain oman työpaikkansa, joten Palkkaturva otti meidät kaikki suurennuslasin alle, ja korvaukset viivästyivät kuukausia. Kun korvaukset tulivat, pamilaiset saivat 3 kk irtisanomisajan palkan, kun me liitottomat oli 4 kk... Lisäksi lakkotilanteessa olisi pitänyt lähteä bussilla ympäri maakuntaa kivittämään lakkorikkureita... Great.

Olen ollut nyt YTK:ssa muutaman vuoden, ja tyytyväinen olen ollut, Olen saanut myös lakiapua sieltä.

Mies sen sijaan on Pro-liitossa, ja on ollut erittäin tyytyväinen.

Vierailija
50/65 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D mitäs saatiin vasta"lahjana"?? 2-3 senttiä palkkaa lisää :D VOI helvetti sanon minä..

Vierailija
51/65 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas päätös. Onnittelut.

Vierailija
52/65 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas päätös. Onnittelut.

Vierailija
53/65 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä päätös, mutta omasi. Kuten eräs täällä totesikin, säästö on merkityksetön koska ne 'kalliit' maksut saa vähentää verotuksessa. Säästö on siis nolla euroa. 

Vierailija
54/65 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kyllähän teitä vapaamatkustajia piisaa. "

Täällä on taas liittouskovaiset paikalla näköjään jotka eivät kestä sitä että toiset valitsevat halvemman vaihtoehdon. Toki liitto on hyvä olla, mutta oikeusturvan ja oikeusvakuutuksen saa mistä tahansa ja jos työnantaja toimii laittomasti niin on sitä vastaan vähän muutkin keinot kuin liitto. Itse olen ollut kaupanalalla kauan ja en koskaan liittynyt PAM:n, asiat hoituvat yhtä hyvin muissakin ja säästän myös rahaa aika paljon, miksi maksaisin turhasta. Ehkä kun ala vaihtuu opintojen jälkeen niin mietin asiaa uudestaan. Maksakaa te vain PAM:lle ja antakaa muiden elää kuten haluavat, liittoonhan ei ole myöskään mikään pakko kuulua jos ei halua vaikka se toki järkevää onkin.

Vierailija
55/65 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen liitossa (PAM), olen työtön, joten en maksa senttiäkään, ja käyn aina edullisilla kivoilla liiton paikallisosaston järjestämillä matkoilla, teatterissa puoleen hintaan, joka vuosi saa yhden työväenopiston kurssin ilmaiseksi tänä vuonna esim. entisöintikurssi 94€, kuntosalilta ja uimahallin lipuista saa joka kerta reilun alennuksen, joka kerta kun otan bensaa autoon saan kortilla alennusta. Muitakin yksittäisiä etuja on, minulla ei ole mitään syytä erota liitosta, päinvastoin, onnittelen itseäni että älysin aikoinaan liittyä, ja sain sitten tietysti sitä ansiosidonnaista kun jäin työttömäksi.

Vierailija
56/65 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea fiksu päätös! Mitä nämä Pam:n loistavat neuvottelut ovat tuoneet meille?? Jotain 2 sentin palkankorotuksia, jatkuvaa osa-aikaisuutta?? Itse pyysin pam:ilta apua kun jatkuvati palkattiin uusia työntekijöitä, eivät saaneet mitään aikaiseksi!! Suivaannuin ja menin isonherran juttusille..sain palkankorotuksem (henkilökohtainen palkanlisä kaupan alalla taitaa olla aika harvinaista) ja täydet tunnit sopimukseem.

Osa-aikaisille saa teetättää tasoitusjaksossa ihan vitusti työtunteja (49,5) viikossa ilmanylityökorvauksia, ja tämä on Pamille ok?? Töitä saa teettää 9 päivää ja 49,5h tuntia putkeen ilman korvauksia??? On meillä loistava liitto..niin ja mitä tulee noihin vuosikorotuksiin tms palkkaann..nooh niillä voi pyykiä perseensä.

Vierailija
57/65 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli joku aika, mikä piti ehtiä kuulua työttömyyskassaan, jotta sai sitten ansiosidonnaisen joutuessaan työttömäksi. Kannattaa varmistaa tämä juttu kun on vaihtamassa ja jos on vaaraa lähiaikana siitä työn menetyksestä..

Siinähän on vain kyse työttömyyskassan vaihdosta A:sta B:hen ja jos olet ollut tarpeeksi kauan vanhan kassan jäsen, liityt uuteenkin vanhana, mut lukekaa tuosta ,sieltä ne kaikki löytyy.

http://www.ytk.fi/fi/jasenyys/tyattamyyskassan_vaihtaminen/

Vierailija
58/65 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki kiusaa, ei maksanut palkkoja ajallaan ja kaiken huippu oli kun ei useista pyynnöistä huolimatta kirjoittanut työtodistusta. Riitti yksi puhelinsoitto liiton mieheltä,niin johan oli työtodistus postilaatikossa. Joten EN vaihtaisi liitosta pois!!

Vierailija
59/65 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki kiusaa, ei maksanut palkkoja ajallaan ja kaiken huippu oli kun ei useista pyynnöistä huolimatta kirjoittanut työtodistusta. Riitti yksi puhelinsoitto liiton mieheltä,niin johan oli työtodistus postilaatikossa. Joten EN vaihtaisi liitosta pois!! Asioista kun otin selvää, niin olisi pitänyt itse palkata lakimies jos ei olisi kuulunut liittoon.

Vierailija
60/65 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut. Olet valinnut hyvän osan, eikä sitä oteta sinulta pois.