Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tällä palstalla ollaan joka rahakeskustelussa sitä mieltä että hyvätuloiset eivät voi olla

Vierailija
25.01.2012 |

onnellisia ja heillä ei voi olla muutenkin asiat hyvin? Ihan ihme ajatusmalli, voisiko joku vähän selventää tätä ajattelutapaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen suht uudessa työpaikassa, jossa työkaverit eivät tiedä, että olemme mieheni kanssa erittäin varakkaita.

jatkuvasti rikkaita mollataan ja valitetaan, että eivät ole lasten kanssa kun painavat vaan duunia. lapsparat!

no, meillä on sekä varallisuutta että aikaa lapsille ihan yhtä lailla kuin normityöläisillä. eli klo 16 jälkeen arkisin ja vloput aina.

veroja maksamme satoja tuhansia euroja, joten taatusti annamme myös huono-osaisille.

Vierailija
2/12 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella ei ole samanlaiset mahdollisuudet rikastumiseen. Ihmisen yksilölliset mahdollisuudet, perhetausta, elämänkokemukset, älykkyys (johon on aika vaikea itse vaikuttaa) ym. vaikuttaa siihen miten elämässä tulee pärjäämään. Koulukiusaaminen, sairaudet ja muut vaikeudet voivat suistaa ihmisen elämän täysin toiseen suuntaan kuin mitä itse suunnitteli.

Vähän sama juttu kuin jos väittäisi että jokaisesta voi tulla maratonin olympiavoittaja jos vain tahtoa riittää.

ihan itse, mieheni ja minä, omalla työllämme olemme omaisuuttamme kartuttaneet ja lapset kasvattaneet.

ei tartte kenenkään olla kateellinen, jokainen olis voinut tehdä saman

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta kateus ei iskisi liikaa, niin on lohduttavaa kuvitella, että jos on rahaa, niin onnea ei voi olla. Hyvin yksinkertaista.

Vierailija
4/12 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asettua kaikessa jonnekin keskitielle? Ja jopa olla siitä riitelemättä ja hyppiä provosoivien avausten yli. Ja olla varallisuudeltanikin jotain siltä väliltä, en rikas enkä köyhä vaan tavallisesti toimeen tuleva tavis.

Vierailija
5/12 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestihan on niin että hyväosaisuus kasaantuu samoin kuin huono-osaisuus. Köyhyys luo uusia ongelmia kuten sairaudet ja syrjäytyminen jolloin köyhyydestä pääseminen on entistä mahdottomampaa. Hyvätuloisuus taas mahdollistaa selviytymisen elämän vaikeuksista helpommalla.

Sen vuoksi olisi reilua että hyvätuloiset auttaisivat huono-osaisia.

Vierailija
6/12 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän rahaa edes kannata yrittää hankkia, onnettomuutta vain tuo tullessaan.

ja sit voi ajatella, että toikin rikas on onneton.

(not), en minä ainakaan

Vierailija
7/12 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan itse, mieheni ja minä, omalla työllämme olemme omaisuuttamme kartuttaneet ja lapset kasvattaneet.

Vierailija
8/12 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varakkaista perheistä tulevat ovat koulutetumpia, saavat varmemmin työtä ja sitä kautta suuremmat tulot, he ovat terveempiä jne. ja sitä kautta ehkä vähemmän esim. sosiaalisia ongelmia, joten keskimääräisesti saattavat olla onnellisempia kuin köyhemmät, joilla on enemmän (tilastollisesti) mainittuja ongelmia. Raha myös mahdollistaa monia asioita, jotka eivät sinällään tuo onnea, mutta helpottavat elämää ja tuovat siihen lisämukavuutta.

Tämähän ei kuitenkaan päde yksilötasolla.

Vierailija
9/12 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just työpaikalla joku vanhempi nainen paasasi kuinka "rikkaat ja hyvätuloiset eivät ole lastensa kanssa vaan korvaavat rahalla sen... sen..sen" ... niin minkä, ei itsekään keksinyt mikä "se" on mitä rikkaat muka yrittävät korvata ja mitä köyhillä on luonnostaan :D

Vierailija
10/12 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet selvittävät, että he ovat oikeasti rikkaampia kun heillä on 4 lasta ja rakastava mies. Molemmat työttömiä, mutta rakkautta riittää. Rikkaat ovat typeriä ja onnettomia. Kai joidenkin pitää uskotella itselle, että rikkaana ei voi olla onnellinen. Itse taistelee joka laskun maksamisesta, syö puuroa ja jättää aterioita väliin, että lapset saavat ruokaa, mutta niin pirun onnellisia ollaan.

Vierailija
11/12 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä en ihmettele, että näin naiivien kommenttien jälkeen hyvätuloisuudessa nähdään myös aihetta vahingoniloon.

Vierailija
12/12 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jaloa kituuttaa ja raataa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä