Verensokeriarvoista tietävät jelppivä!
2 tuntia ruuan jälkeen arvo oli 5,5. Lisäksi söin n. puoli tuntia ennen mittausta vähän kuivakakkua ja mehua. Usein 1-2 tuntia ruuan jälkeen tulee heikottava olo jolloin on pakko saada sokeripitoista suuhunpantavaa. Tämä kaikki johtaa liialliseen syömiseen ja lihomiseen. Raskausaikana sokerirasituksessa 2 tunnin arvo oli alhaisempi kuin paastoarvo! Arvot tais olla 3,9-6,9 ja 2,9. Ei siihen lääkärit mitään sanonu,hyvä kuulemma oli.. Olen ns. perusterve. Kiitos!
Kommentit (7)
Kirjoitit siis että arvo oli 5.5 ja söit puol tuntia enne sitä kakkua jne. MIKSI? Eihän tuo ruoan jälkeinen tulos silloin pidä paikkaansa!
Minulla 2.tyypin diabetes ja sama ongelma, tunti ruoan jälkeen tulee ääretön nälkä tai ainakin sokerinälkä.. Kädetkin tärisee joskus.. En tiedä mistä johtuu...
Paljon sulla yleensä sitten on sokeri, kun tunnin päästä ruuasta sua on ruvennu nälättään? Kiitos, jos viitsit vastata!
Ainoa tehokas asia on ollut lähes hiilariton (paljon kasviksia, lihaa, munia---ei perunaa, pastaa, viljaa, sokeria,.. ) mutta eihän siät erkkikään pysty kauaa toteuttaan tässä hiilarimaailmassa. ja kalliiksikin käy, kun kasvikset on niin helvetin kalliita, samoin kunnon liha ym. Eikö mitään muuta keinoa ole???
Heti tulee kaaauhea nälkä ja pakko saada BigMac-ateria ja sata pussia karkkia. Nyt kun olet todennut, että verensokerisi ovat normaalit, kannattaisiko ehkä yrittää ihan oikeasti panostaa siihen ruokapuoleen. Toinen vaihtoehto on hukkua laardiin, mutta halvemmaksi tulee vetää kasviksia ja täysjyväviljaa.
Tai pyytää tk-lääkäriltä lähetettä endokrinologille ja sanoa syyksi sen, että epäilee itsellään ylenmääräistä insuliinintuotantoa.
insuliini ajaa energiat rasvoiksi. Eihän tuo ihan hyväkään asia ole, kun siinä voi maksakin alkaa rasvoittua, ja silloin kärsii koko elimistö.
periaatteessahan verensokeri 3 on muistaakseni hypoglykemian eli liian vähäisen verensokerin raja-arvo.
t. 6
Enhän mä silloin tajunnut, että mikä mättää enkä vielä teini-iässäkään tajunnut verensokerista olevan kyse. Äidilläni on samoja ongelmia. Muistan lapsena, kun kauppareissulla kotimatkalla äiti joutui avaamaan leikkelepaketin ja vetämään " huiviinsa" , jotta olo helpottui...