Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen vanhempi kotona kotihoidontuella ja toinen täysipäiväinen opiskelija - onnistuuko?

Vierailija
25.01.2012 |

Onko kellään kokemusta tällaisesta järjestelystä? Mieheni on opiskelija (2 v jäljellä tutkintoon) ja itse tällä hetkellä olen ansiosidonnaisella vanhempainpäivärahalla kotona. Säästöjä meillä on jonkin verran. Olemme miettineet, olisiko minun mahdollista jäädä kotiin hoitamaan lastamme kun vanhempainvapaa päättyy. Onko joku tehnyt näin?

Tukiahan me ilmeisesti saisimme opintotuen, kotihoidontuen + hoitolisä + kuntalisä, yleisen asumistuen. Noilla ja niillä säästöillä kai sitten eläisimme. Tiukoillehan se menee, mutta asumme edullisesti vuokralla, autoa meillä ei ole, mies saa ihan hyvät opiskelija-alennukset ym.

Kokemuksia, ajatuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvinnut laskea, paljonko yhteiskunta tukee. MInusta tuo on hyvä lähtökohta syrjäytymiseen.

Vierailija
2/4 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäljellä?

Laskisin, että paljonko ne tulot pienenevät kotihoidontulon jälkeen. Sosiaalitoimistosta saattaisitte saada apua, mutt vasta sen jälkeen kun miehesi on ottanut lainan. tai ainakin se lainakin lasketaan tuloiksi.

yrittäisin elää 2-3 kuukautta samalla summalla, kuin mitä ne tulevat tulot olisivat. Samalla loppuosa menisi säästöön pahan päivän varalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kunnallisessa hoidossa. Se ei ole siis mikään tuki muuten!

Tottakai sä voit olla kotona jos te pärjäätte tuloillanne.

Miehesi jos opiskelee niin opiskelee. Onhan noita parejakin jotka molemmat opiskelee.

Minä kyllä menisin töihin kun toinen opiskelee, riippuen siitä milloin toinen opiskelee.

Vierailija
4/4 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossusta emme saisi rahaa, koska meillä on säästöjä. Niillä olisikin pääsääntöisesti tarkoitus elää, noita tukia on paljon erilaisia toki mutta ei niistä kovinkaan isoa summaa tule.

Kiitos vinkistä, hyvä neuvo tuo että laskee ne "tulot" ja alkaa nyt jo elää sen mukaan, loput säästöön. Siitä näkee miten hyvin/huonosti pärjää. Vanhempainpäivärahakautta on jäljellä reilut 3kk.

Minulla on kyllä työpaikka johon voin palata hoitovapaan jälkeen, tai ainakin työnantajani kanssa olen alustavasti keskustellut että se onnistuisi kyllä.

Haluaisin vaan olla lapseni kanssa kotona, hän on pieni vain kerran. Toki miehenikin voisi jäädä kotiin ja olla poissa koulusta, mutta hänelle olisi kuulemma helpompaa tehdä koulu nyt loppuun ja sitten olisi se tutkinto. Ettei jäisi roikkumaan opinnot pitkäksi aikaa.

ap