Korvienputkitus yksityisellä, kysymyksiä siitä tietäville!
- Mitä maksaa?
- Miten vakuutus korvaa (Tapiola)
- Missä tehdään?
- Mistä lähete?
- Muuta mistä hyvä tietää?
-12 korvatulehdusta7kk:ssa-
Kommentit (6)
Kertoisitko vielä itse toimenpiteestä jotain? Kauan kestää? Onko lapsi kivulias? Poistetaan kitarisat? Nukutetaanko?
ap
Korvalääkäri laittoi lähetteen, tuubitus maksoi 890e, josta Kela korvasi noin pari sataa. Maksoimme sen itse. Meillä on vakuutus Nordeassa, johon laitamme korvaushakemuksen. Omavastuu siitä menee tietysti. Oli nopea operaatio, jossa poistettiin myös kitarisa. Lapsi oli itkuinen ja levoton sen jälkeen. Yökkäsi pari kertaa ennen kotiin pääsyä. Ulkoilua ei suositeltu pariin päivään.
Nukutushetki oli maskilla (siinä olimme läsnä), sitten laittoivat kanyylin käteen, kun olimme lähteneet huoneesta. Kanyyli oli jäljellä vielä tarkkailun aikaan (pari tuntia). Ruokaa ei ennen leikkausta noin 6 tuntiin, juomaa noin 4 tuntiin. Ja leikkauksen jälkeen täytyi odottaa ainakin tunti, ennen kuin sai antaa edes vettä.
Nro 4
maksoin lähtiessä omavastuun (jotain 40-50 euroa).
Lapsen käteen laitettiin puuduttavaa voidetta johon sitten saatiin myöhemmin laitettua tippa.
Leikkaukseen ei mene itsessään kuin puolisen tuntia, sitten se on vain odottelua. Meillä lapset oli melkoisen itkuisia kun heräsivät. Hoitajien mukaan olo lapsella on inhottava nukutuksen jälkeen, voi kuulemma verrata vähän kuin aikuisen krapulaan...
Mutta kun saivat vähän sokeria (mehu, jätski tai mitä nyt suostuvat ottamaan) niin olo koheni silmissä. Sitten ollaan vähän aikaa seurannassa ja lopulta kotiin jos ei ilmene mitään ongelmia.
Ja seuraava päivä on meillä ollut aina ihan normaali.
maksusitoumus sopimuksen jonka hoidin leikkaavalle lääkärille. Itse ei tarvinnut maksaa kuin omavastuuosuus. Meillä se leikkaus maksoi n.700¿. Hinnat varmaan vaihtelee paikoittain.