Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulun n. 4 aktiivivanhempaa vaati kouluamme ottamaan Wilman käyttöön.

Vierailija
25.01.2012 |

Opettajat suostuivat selvästi nahkeasti ja me muutkin vanhemmat olimme sitä mieltä, että tiedotteet saadaan kotiin paljon helpommin reissarissa tai reissukansion välissä.

No nyt on wilmat käytössä enkä ehdi kirjautumaan viiden lapseni wilmoihin en sitten koskaan. Unohtuu luistimet ja unohtuu uikkarit lapselta.

Eikö paperinen tiedote riitä? Mikä ihmeen merkitys tuolla wilmalla on??

Ja lapset on eskari-6-luokkalaisia.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa myös pikaviestittyä opelle ja muille koulun henkilökunnalle.

Vierailija
2/17 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta et ehdi Wilmaa lukea?

Juu, mulla on vaan kaksi lasta, joilla Wilma mutta yhdellä kirjautumisella menee eli ehtii halutessaan vaikka joka päivä. Itse käyn kerran pari viikossa.

Meillä kulkee edelleen paperitiedotteitakin kyllä kotiin eli esim. liikuntatuntien ohjelma pidemmälle aikaa, josta siis näkyy uimavuorot ja hiihtopäivät ym

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

konservatiivi

Vierailija
4/17 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

konservatiivi

Niinpähän tuo onkin. Kiitos yksinkertaistavasta vastauksestasi..

Hymyilyttää ihan =)

t. ap

Vierailija
5/17 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollunna Wilmaa, oli vaan kylmä ja kalma, yhdellä taksisuharilla Volga. Ei minun nuoruudessani koskaan mitään tiedotteita kotiin lähetelty sen tiimoilta, mitä liikuntatunnilla tehdään. :) Niin ne ajat muuttuvat, ja mikäs siinä. Hyvä että tieto liikkuu.

Vierailija
6/17 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat suostuivat selvästi nahkeasti ja me muutkin vanhemmat olimme sitä mieltä, että tiedotteet saadaan kotiin paljon helpommin reissarissa tai reissukansion välissä.

No nyt on wilmat käytössä enkä ehdi kirjautumaan viiden lapseni wilmoihin en sitten koskaan. Unohtuu luistimet ja unohtuu uikkarit lapselta.

Ehdit kuitenkin kaikkien ruttuiset paperikupongit lukea ja kuitata. Aika omalaatuinen logiikka, sanoisin.

Vierailija
7/17 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni Wilman. On se niin kätevä!

Ohis

Vierailija
8/17 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja musta tuntuu että mikä oliskikaan kätevämpi tiedonjakaja kuin sähköinen reissari.

Älyttömän kätevä. Itse käyn joka päivä koneella useampaankin kertaan. Töissä siihen on mahdollisuus. Ja kotonakin.

Opettajan käy monta kertaa reissarissa päivän aikana.

Vierailija
9/17 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen paperisen tiedotteen edes saa, jos ja kun lapsi on sairas?

Minä vaadin meidän kouluun wilman, ja nyt kukaan ei osaisi olla ilman sitä.

Tervetuloa 2000-luvulle! Opettele tehokkuutta, hyvä äiti, ja mitoita tekemisesi lapsiluvun mukaan.

Vierailija
10/17 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilman voi lukea koska vaan vaikka kesken työpäivän, eikä se ole koskaan väärässä paikassa tai kateissa.

Ja yleensä yksillä tunnuksilla voi lukea kaikkien lastensa tiedot.

Meillä on käytössä sekä reissari etä wilma mutta eipä sitä reissaria oikein kukaan vanhemmista enää käytä, ope joskus rustaa jotain.

Vierailija
11/17 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan on tietokone, kaikki on samassa.

Ei tarvitse selata mappeja ja penkoa kassinpohjia jonkun paperin perässä. Ja tiedon saa, vaikka lapsi makaisi kipeänä kotona. Me missattiin aikoinaan esikoisen ekan luokan kaikki juhlat, kun ope jakoi tiedotteen sillä aikaa, kun meidän lapsi oli sairaana. Eniten ärsytti se, että ensin itse kantoi sikainfluenssan kouluun, meidän perhe sairasti viisi viikkoa ja kun sitten kömmittiin ulkomaailmaan,missattiin kaupan päälle esikoisen eka kuusijuhla...

Vierailija
12/17 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki alkaisivat käyttää wilmaa, ovat perustelleet sen sillä, että he itse pystyvät hoitamaan wilmaviestit silloin kun opetus ei ole kesken, kun reppuvihot ja paperiviestit pitää jakaa ja tarkistaa tunneilla ja opetusaika vähenee, koska jos luokassa on 25 oppilasta, niin se vie aikaa. itsekkin käytän mieluummin wilmaa, tarkastan sen kerran päivässä niin ei unohdu mitään.

nuorimmainen on eskarissa mutta siellä ei ole wilmaa käytössä.

Vierailija
13/17 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole Wilma vaan Helmi.

Molemmille tuli omat tunnarit, mutta ne sai yhdistettyä, eli yhdet tunnukset joiden takana molempien asiat.

Toki, esimerkiksi läksyistä tai muista ei tule erillistä ilmoitusta sähköpostiin niinko viestistä. Eli ne jää kyllä katsomatta, mutta nämä huolehtivat hyvin itse. Sieltä löytyis jos olis ongelmia.

Käytettävyys ei ole kyllä noiden viestien kanssa lähelläkään esim. sähköpostia. Opettajalle jos laittaa viestiä pitää se valita monen valikon takaa... ruksia ekaksi alakoulu, sitte mikä yksikkö ja sitten tulee tän koulun opettajista lista, josta valita. ei oikotietä.

Minä tykkäsin siitä perinteisestä sähköpostista enemmän. paperit katosi kyllä matkalla, mutta mailit säilyvät ja tulevat perille.

Vierailija
14/17 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdellä sisäänkirjautumisella. 2 alakoulussa, 2 yläkoulussa ja vain yksi kirjautuminen niin kaikkien tiedot ovat siinä edessäni.

Aika nahkeita todella olette :)

Vierailija
15/17 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos ope laittaa viestin wilmaan niin siitä tulee ilmoitus & suora linkki sähköpostiin. Kätevää.

Meillä ei ole Wilma vaan Helmi.

Molemmille tuli omat tunnarit, mutta ne sai yhdistettyä, eli yhdet tunnukset joiden takana molempien asiat.

Toki, esimerkiksi läksyistä tai muista ei tule erillistä ilmoitusta sähköpostiin niinko viestistä. Eli ne jää kyllä katsomatta, mutta nämä huolehtivat hyvin itse. Sieltä löytyis jos olis ongelmia.

Käytettävyys ei ole kyllä noiden viestien kanssa lähelläkään esim. sähköpostia. Opettajalle jos laittaa viestiä pitää se valita monen valikon takaa... ruksia ekaksi alakoulu, sitte mikä yksikkö ja sitten tulee tän koulun opettajista lista, josta valita. ei oikotietä.

Minä tykkäsin siitä perinteisestä sähköpostista enemmän. paperit katosi kyllä matkalla, mutta mailit säilyvät ja tulevat perille.

Vierailija
16/17 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos laittaa merkinnän esimerkiksi siitä, että tunti on mennyt hyvin tms.

Pikaviesteistä kyllä, mutta muusta ei.

Minä käyn Wilmassa joka päivä. En voisi elää ilman Wilmaa.

Meillä jotkut opettajat jähittää. Esimerkiksi liikuntatiedot tuli sitkeästi paperilla ja ekan luokan toinen ope ei käytä Wilmaa. Nuoria naisia. Ihmettelen vanhanaikaisuuttaan!

Vierailija
17/17 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset ekaluokkalaisesta lukiolaiseen on saman tunnuksen alla.

Mielummin wilma kuin ne miljoonat paperit pöydällä. Kun niistä opettajien lähettämistä papereista ei edes aina käynyt ilmi, mitä luokkaa tiedote koskee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi