voiko kotihoidon työntekijä olla mukana asiakkaansa lääkärikäynnillä?
Kommentit (8)
Meillä ei periaatteessa hoitaja lähde saattajaksi. Taksi voi saattaa ihan perille asti. Siellä on kuitenkin sen yksikön hoitaja paikan päällä. Ja lääkäriltä ja vastaanoton hoitajilta saadaan kyllä tieto käynnistä ja uusista määräyksistä yms. Kotihoidon hoitaja voi huolehtia asiakkaan kotoa matkaan kyllä.
Tämän huomasin monta kertaa polia pitäessäni (olen lääkäri). Varsinkin muistisairaaalla potilaalla pitäisi aina olla saattaja mukana antamassa esitietoja ja ottamassa informaatiota vastaan, ja antaahan se potilaalle tukea ja turvaa.
Voithan sinäkin ottaa haluamasi henkilön mukaan lääkärikäynnille.
Itse olin saattamassa pahasti harhaista asiakasta tk lääkärille. Tosin nykyään ei enää saateta. Sillä kerralla osallistuin myös keskusteluun, ikäänkuin kysellen oikeita asioita asiakkaalta, jotta lääkäri voisi havaita harhaisen ajattelun.
Kaikissa tapauksissa tietenkin. Ja tietenkin jos se asiakkaalle sopii. Yleensä ne haluaa.
Tämän huomasin monta kertaa polia pitäessäni (olen lääkäri). Varsinkin muistisairaaalla potilaalla pitäisi aina olla saattaja mukana antamassa esitietoja ja ottamassa informaatiota vastaan, ja antaahan se potilaalle tukea ja turvaa.
ollessa asiakkaalla oli myös tosi hyvä kun sain suoraan lääkärin suusta kotihoito-ohjeet työntekijöille , haava oli kroonistunut haava turvonneessa jalassa. Asiakas oli tosi iloinen seurastani.
Voithan sinäkin ottaa haluamasi henkilön mukaan lääkärikäynnille.
Itse olin saattamassa pahasti harhaista asiakasta tk lääkärille. Tosin nykyään ei enää saateta. Sillä kerralla osallistuin myös keskusteluun, ikäänkuin kysellen oikeita asioita asiakkaalta, jotta lääkäri voisi havaita harhaisen ajattelun.
Nykyään ei yleensä enää saateta, jos vaan asiakkaan omainen pääsee saattamaan tai asiakas selviytyy reissusta taksin saattamana. resurssit tosi huonot. Mutta toki tällaisessa tilanteessa.
jos vaan on resursseja siihen. Usein niitä ei kyllä ole, ainakaan minun työpaikassani.
esimiehelle? Miksi sinne lääkäriin pitäisi mennä?