Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Enkeli-Elisa blogi

Vierailija
24.01.2012 |

Kuka on lukenut ? Aivan kamala blogi ja ne Elisan päiväkirjat...

Kuka tietää missä koulussa kiusaaminen tapahtui ? (edes kaupunki)

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumma juttu, kun täällä puidaan kaikki perhesurmien tekijöiden nimet ja uhrit, mutta kukaan ei tunnu tietävän tästä mitään. huijaustako vakavalla asialla?? ja kyllä, olen utelias,

Vierailija
2/55 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta Satakunnan kansassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä tunnustaa olleensa itse aikoinaan koulukiusaaja. Saadaanko tästä ny rovio.

Vierailija
4/55 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä juttu olisi keksitty? Valitettavan todelta vaikuttaa kun tarkemmin perehtyy.

Vierailija
5/55 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun Sanomien viikkoliitteessä tänä lauantaina oli koulukiusaamisjutun yhteydessä vanhempien haastattelu. Esiintyivät omilla nimillään, myös blogin laatinutta kirjailijaa haastateltiin.

Äiti kertoi mm. miten tytön pari päivää ennen kuolemaansa kirjoittama post it -lappu on edelleen keittiön seinällä. Lapussa oli soittopyyntö ja äiti suri, kun tytölle ei enää voi soittaa. Isä kertoi, miten katuu omaa kiusaajataustaansa. Kirjailija kertoi väleistään tytön isän kanssa (isä siis hänen entinen kiusaajansa).

Tai voihan olla, että siinä joukko lahjakkaita näyttelijöitä kusetti Turun Sanomien toimittajaa. Näin taitavat kaikkitietävät mammat tällä palstalla ainakin uskoa :p

Vierailija
6/55 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun Sanomien viikkoliitteessä tänä lauantaina oli koulukiusaamisjutun yhteydessä vanhempien haastattelu. Esiintyivät omilla nimillään, myös blogin laatinutta kirjailijaa haastateltiin.

Surullista. Huojentavaa silti, ettei kirjoittaja valheellisesti ratsasta koskettavalla aiheella. Lieneekö sitten kirjoittanut kuitenkin ne vanhempienkin tekstit heidän puolestaan?

Vierailija
7/55 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, miten täällä vähätellään tätä juttua. Että "ei sitä varmaane edes kiusattu" kun samaan aikaan julkaistaan tutkimuksia, joiden mukaan Suomin on maailman "koulukiusatuin maa" että missään muualla maailmassa ei ole näin hirveää käydä koulua kuin täällä.

Sen pitäisi olla se, mitä jokainen äiti miettii kun omansa kouluun laittaa. Kuinka varmistan, että minun lapsestani ei tule koulukiusaajaa. Valitettavasti kuitenkin vain keskitytään selviytymiseen eli "kuinka lapseni ei päädy kiusatuksi"

Jos meistä jokainen huolehtisi, ettei oma lapsi kiusaa. Eikä katsoisi sormien läpi näitä juttuja niin olisi aika toisenlainen maailma.

Vierailija
8/55 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin sairasta, että ihmiset kääntyvät kiusattua ja tämän perhettä vastaan. Tai ainakin epäilevät onko kiusaamiseta edes ollutkaan... Törkeää, moraalitonta ajattelua.

Jokaiseen kiusaamisviestiin tulee suhtauta vakavasti.

Vierailija
9/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisko olla vantaalla?ainakin tuo minttis on lähtöisin sieltä.ja jos elisan isä oli aikanaan samassa koulussa eikä hän ole muuttanut minnekkään,niin silloin kaupunki on vantaa.kaupungin voisivat kyllä kertoa jo siitäkin syystä että tuskin elisa oli ainut oppilas jota koulussa kiusattiin.kaikista näin pahoista kouluväkivaltatapauksista pitäisi ilmoittaa koulun nimi julkisuuteen.

Vierailija
10/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta Satakunnan kansassa.

On Pohjois-Pohjanmaalla

Vierailija
11/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raakaa on touhu kouluissa nykyaan..

Vierailija
12/55 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surullinen kirjoituksista Elisasta täällä palstalla. Vastine tulee tässä.

Tutustukaa herran jumala ihmiset ensin asiaan, kun kirjoitatte uskomattomia epäilyksiänne.

Esim. Duudsonit ovat asiassa mukana.

Ja tänään klo MTV3-kanavalla keskiviikkoisin klo 20.05, uusinta MTV3:lla torstai-iltapäivisin

ja AVA-kanavalla sunnuntaina klo 18.00

Koululaisen päiväkirjoista selvisi itsemurhan syy - MTV3.fi - Uutiset - Kotimaa

Jotta joku muu voisi havahtua tajuamaan lähellään olevan nuoren pahoinvoinnin, Elisan vanhemmat ovat halunneet puhua tunteistaan, ajatuksistaan ja muistoistaan blogissaan.

Ja mitä tulee Elisan päiväkirjaa koskeviin keskusteluihin. Niin allaoleva teksti on Enkeli Elisa blogista.

Elisan päiväkirjat

Kun projekti lähti liikkeelle, ensimmäinen ajatus oli, että Elisan päiväkirjoja ei tulla julkaisemaan sellaisinaan. Koska päiväkirjamerkinnät koettiin kuitenkin hyvänä tapana välittää nuoren tunteita, syntyi Elisan fiktiivinen päiväkirja, joka sinällään kertoo Elisan päiväkirjamerkintöjen kuvaamista tapahtumista ja muista tosielämän kiusaustilanteista, mutta jotka on kuitenkin kirjoitettu kaunokirjalliseen muotoon aikuisen ihmisen toimesta.

Päiväkirjamerkinnät netissä ovat siis Minttu Vettenterän kirjoittamia, mutta tunteet ja tapahtumat todellisia.

Nyt suunnitelmiin on tullut pieni muutos ja voi olla, että ensi vuonna Elisan oikeita päiväkirjoja tullaan näkemään hiukan toisella tavalla julkaistuna, mutta tästä ei ole varsinaisesti vielä sovittu mitään.

http://www.jossainkaukana.net/elisa/

Myös Facebookissa tästä asiasta https://www.facebook.com/enkelielisa

Vierailija
13/55 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan totta jossain muodossa ja jossain perheessä näin on käynyt. Mutta kyllä tämä tarina on nyt pelkkää mielikuvituksen tuotetta. Sääli sinänsä, että tällä tavalla tätä aihetta käsitellään. Moni on kyynelehtien lukenut kertomusta (including Me), jossa vanhemmat bloggaa tuntojaan tapahtuneesta. Elisa, Miksu ja Riikka, taruolentoja ne on kaikki. Motiivi on epäselvä mulle, että miksi tämä on tapa käsitellä.

100% Bullshit, sitä se on!

Vierailija
14/55 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän taitaa käydä täällä kirjoittelemassa myös näitä puolustustekstejä....

Vierailija
15/55 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jostain näin pätkän päiväkirjatekstiä ja käsiala oli sanalla sanoen hyvin outoa- teennäisen kiemuraista. En ole ennen tavannut moista.

Ilmeisesti huomasi itsekin yhdennäköisyyden ja yritti peittää sen vetelemällä niitä viivoja kirjaimista alaspäin.

Verratkaa sitä mukamas oikean päiväkirjan sivua kirjailijan muihin "käsialanäytteisiin", esim. tekemäänsä lastenjuhlien kylttiin.

Vierailija
16/55 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisan isähän oli mukana Akuutti-ohjelmassa. Aika hyvin olisi kyllä vedätetty, jos joku esittäisi jo kuolleen lapsen isääkin. Samoin mua kyllä ihmetyttää nää väärennys jutut. Kuinka kipee ihmisen pitäisi oikeasti olla, että kirjoittaisi kokonaisia päiväkirjoja lapsen puolesta? Jotain yksittäisiä kirjoituksia vielä ymmärtäisikin...

Vierailija
17/55 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksyinpäs minäkin pitkästä aikaa tänne. Ja heti on ihan pakko kommentoida. En ota kantaa edellisiin kirjoituksiin. En arvostele ketään, enkä varmaan tuo edes mitään uutta asiaan, kuin sen...että ... Enkeli-Elisan vanhempien blogi aloitettiin kirjoittamaan IHAN ALUN ALKAEN kopioimalla minun vuodatusblogini osoite tuon Elisan vanhempien blogin osoitteeksi. JA miksikö? Miksi Elisan vanhemmat olisivat aloittaneet blogin kirjoittamisen minun blogiosoitettani kopioiden, sillä meillä ei ole mitään yhteyttä? Emme edes tunne toinen toisiamme. Kirjan kirjoittajan kanssa kyllä onkin...Valitettavasti olen tästä yhteydestä joutunut kärsimään hyvin paljon. Joten ensimmäinen ajatus joka mieleeni tuolloin juolahti oli se, että tämä oli TAAS KIUSAN TEKEMISTÄ ja häiriköintiä MINULLE ja blogilleni. Oma blogini oli osoitteella "elankerran.vuodatus.net".. Ja Enkeli-Elisaa alettiin kirjoittamaan osoitteella "elankerrann.vuodatus.net".....

Minä en väitä mitään, enkä esitä mitään , mutta kysyn vaan... Onko kaiken tämän takana yksi ja ainoa henkilö? Miksi Elisan vanhemmat olisivat halunneet tehdä kiusaa minulle ja blogilleni aloittamalla kirjoittamaan jotakin itsemurhablogia minun blogiosoitteellani?

Vierailija
18/55 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hah ha haa

Vierailija
19/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ts kertoo HSn tämän päivän jutusta, mutta ei mainitse lainkaan sitä, että heidän lehdessää olisi joskus haastateltu "Elisan" vanhempia ;)

Vierailija
20/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Hesarin netistä

http://www.hs.fi/kotimaa/Enkeli-Elisan+tarina+herättää+epäilyksiä/a1305…

Mulla on myös tuo kuukausiliite, mutta alan lukea vasta huomenna.