Lastenlääkärin pohdintaa
Lapset ovat Jumalan lahja. Jumala yksin voi antaa elämän. Millä oikeudella minä, ihminen, voisin sanoa, ettei jollakin perheemme jäsenellä olisi ollut oikeutta syntyä tähän maailmaan?
Millä oikeudella minä voisin päättää, että mahdollisesti perheeseemme vielä syntymättömillä lapsilla ei olisi oikeutta syntyä, kasvaa ja elää oma elämänsä?
(Kirjoitti Petri Kulmala, lastentautien erikoislääkäri, vanhoillislestadiolainen maallikko-saarnaaja)
Kommentit (7)
Oma vakaumus ei saa tulla lääkärinvalan edelle
Suomessa perustuslaki turvaa uskonnon vapauden.
miten ihan älykkäistä ja lukeneista ihmisistä tulee näin naiivisti ajattelevia? Miten Petri Kulmala maksimoi kaikkien mahdollisten lasten syntymän? Yksikin hukkaan heitetty kk-kierto on siis syntiä?
Käsittääkseni vanhoillislestadiolaiset ainakin uskoo niin, että nimenomaan miehen siittiöt on niitä joissa se "lapsen alku" on. Ja niitä ei saa estää pääsemästä munasoluun, eikä niitä saa päästää hukkaan.
He vetoavat tässä Mooseksen lakiiin joka on Vanhassa testamentissa. Siellä on tarina Onan-nimisestä miehestä joka ei halunnut siittää veljensä leskelle lasta vaan antoi sperman valua maahan. Jumala raivostui tästä ja tuomitsi Onanin kuolemanrangaistukseen.
Tämän takia miehen "jaloa" spermaa ei saa heittää hukkaan ja semmoinen on syntiä. Esim. keskeytetty yhdyntä on syntiä, samoin mastubointi, lestadiolaisen käsityksen mukaan.
En tiedä onko tuo lääkäri lestadiolainen.
uskoisi tuommoista hölynpölyä, siis aivan täyttä taikauskoa.
kertoa lähteensä mitä löyti tuon?
mun mielestä vielä suurempi synti olisi pykätä lapsia joita ei meinaisi jaksaa hyvin hoitaa!!
kyllä mullakin neljä löytyy,ja saa jäädä tuohon lapsi määrä. ja niin olen esikoislesu.
miten ihan älykkäistä ja lukeneista ihmisistä tulee näin naiivisti ajattelevia?
Miten Petri Kulmala maksimoi kaikkien mahdollisten lasten syntymän? Yksikin hukkaan heitetty kk-kierto on siis syntiä?